مراقبت صورت

راهنمای استفاده از سرم دور چشم

وقتی پای بروز علائم پیری در میان باشد، چشم‌ها اولین نقطه‌ای هستند که توجه‌ها را به خودشان جلب می‌کند. ناحیه‌ی اطراف چشم به طور طبیعی نازک و ظریف است. به همین خاطر جایی است که اولین خطوط ریز و چین و چروک‌های ما در اینجا ظاهر می‌شوند. برای پیش‌گیری از ایجاد چین و چروک، سرم‌های چشم راه‌حلی مؤثرند که به خوبی روی پوست اطراف چشم می‌نشینند و جذب لایه‌های عمیق می‌شوند.

از طرف دیگر این محصولات مواد مؤثر قوی و پیشرفته‌ای دارند تا بهترین نتایج را در سریع‌ترین زمان ممکن و همچنین به مرور ایجاد کنند. این روزها سرم‌های دور چشم بیشتر از گذشته مورد توجه قرار می‌گیرند و به همین دلیل نوآوری و توسعه‌ی بیشتری را در این محصولات شاهد هستیم. برای همین در این مطلب قصد دارین در مورد سرم‌های دور چشم و نحوه‌ی استفاده از آن صحبت کنیم تا با شناخت بیشتری سراغ آن‌ها بروید.

سرم دور چشم چیست؟

سرم دور چشم چیست؟

سرم‌های دور چشم محصولات مراقبت پوستی هستند که معمولاً بافت و قوام سبک دارند، به راحتی در پوست ظریف ناحیه چشم جذب می‌شوند و برای هدف قرار دادن مشکلات خاص اطراف چشم فرموله شده‌اند. آن‌ها حاوی غلظت بالایی از مواد فعال قوی و محلول در آب هستند و به طور مؤثر مشکلات رایج ناحیه اطراف چشم مانند خطوط ریز، چین و چروک، پف و تیرگی زیر چشم را هدف قرار می‌دهند. پپتیدها، اسیدهای هیالورونیک، ویتامین سی، کافئین و آنتی‌اکسیدان‌ها از مواد تشکیل‌دهنده‌ی اصلی سرم‌های دور چشم هستند.

نحوه استفاده از سرم چشم

سرم‌های دور چشم هم بخشی از روتین پوستی هستند و باید صبح و شب آن‌ها را روی پوست تمیز و بدون آرایش دور چشم‌تان بزنید. از آنجایی که پوست اطراف چشم ظریف است، از انگشت‌تان برای ضربه زدن و ترکیب ملایم سرم چشم استفاده کنید.

نحوه استفاده از سرم چشم

کار را  از گوشه داخلی چشم شروع کنید و پخش‌کردن سرم را روی پشت پلک ادامه دهید. سپس همین کار را در امتداد پشت ابروها و زیر چشم‌ها انجام دهید. و به یاد داشته باشید: خیلی در مقدار سرمی که برمی‌دارید افراط نکنید، زیرا سرم‌های چشم قوی هستند و باید مراقب باشید تا پوست ظریف اطراف چشم را تحریک نکنند. سپس با نوک انگشت‌ روی پوست ضربه‌های ملایمی بزنید تا جذب سرم به‌خوبی انجام شود.

مراحل استفاده از سرم

مراحل استفاده از سرم
  • تمیز کردن پوست: قبل از استفاده از سرم چشم، پوست اطراف چشم را به خوبی تمیز کنید تا آلودگی و مواد آرایشی روی پوست نباشد.
  • مقدار مناسب: مقدار کمی از سرم را روی انگشت حلقه بریزید. انگشت حلقه به دلیل کمترین فشار، برای این ناحیه‌ی حساس مناسب‌تر است.
  • ضربه زدن ملایم: سرم را به آرامی و با حرکات ضربه‌ای دور چشم بزنید. از گوشه داخلی چشم شروع کرده و به سمت شقیقه‌ها حرکت کنید. همچنین می‌توانید زیر چشم و پشت ابروها را هم به آرامی ماساژ دهید.

لایه‌بندی سرم و کرم دور چشم

سرم چشم جایگزین کرم دور چشم نیست. برای همین برای رسیدن به بهترین نتیجه می‌توانید از هردو استفاده کنید. کرم‌های چشم فراگیرتر هستند و بافت سنگین‌تری نسبت به سرم‌های چشم دارند. یکی از اهداف مهم کرم‌های چشم، مرطوب‌سازی پوست با تقویت سد پوستی در لایه شاخی و حفظ رطوبت است. به همین دلیل برای رسیدن به بهترین نتیجه می‌توانید در کنار سرم دور چشم، از کرم دور چشم هم استفاده کنید تا کار آب‌رسانی و تقویت ناحیه‌ی اطراف چشم به بهترین نحو انجام شود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 5 / 5. مجموع آرا: 2

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا