برند ها و محصولات

نقد و بررسی سرم ویتامین سی آردن

با افزایش سن، علائم مختلفی روی پوست ظاهر می‌شوند که هر کدام از آن‌ها نشان‌دهنده عبور از دوره جوانی هستند. بروز چروک‌های کوچک اطراف چشم، ایجاد لکه‌های تیره روی گونه‌ها و کدر شدن و افتادگی پوست، تنها بخشی از این علائم هستند. روش‌های مختلفی برای جلوگیری از ایجاد یا افزایش این علامت‌ها وجود دارد که استفاده از یک سرم قوی ویتامین سی مثل سرم ویتامین سی آردن، یکی از این راه‌ها است. حالا اگر دقیقا نمی‌دانید که این سرم چیست و استفاده مداوم از آن چه مزیت‌هایی دارد، همراه ما باشید تا به بررسی کامل و دقیق این سرم ویتامین سی بپردازیم!

سرم ویتامین سی آردن چیست؟

سرم ویتامین سی آردن

عوامل محیطی یا افزایش سن، هر کدام به‌نوعی باعث آسیب‌های پوستی می‌شوند. استفاده از روتین‌های مناسب پوستی، تغذیه سالم، مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی استاندارد و باکیفیت و البته محافظت کامل از پوست در برابر عوامل محیطی، هر کدام می‌توانند به سلامت هر چه بیشتر پوست شما کمک کنند. برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام مدعی ارائه بهترین محصولات پوستی هستند، اما در این میان تنها چند برند خاص وجود دارند که کیفیت و کارایی خود را اثبات کرده‌اند.

برند آردن، یکی از آن‌ها است. آردن با ارائه ده‌ها محصول درمانی و آرایشی، یکی از کامل‌ترین کاتالوگ‌ها را دارد. در این میان، سرم ویتامین سی آردن، به‌خوبی توانسته به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها در میان انواع سرم‌های ویتامین سی، توجه مشتریان را به خود جلب کند.

این سرم ویتامین سی، یک آنتی‌اکسیدان قوی حاوی رتینول و کلاژن است که در کنار ویتامین سی، شادابی و طراوت را به پوست شما باز می‌گردانند. اولین و مهم‌ترین اثر این سرم، کاهش لکه‌های پوستی است. با استفاده مداوم از این سرم، لکه‌های مقاوم و تیره ناشی از آفتاب‌سوختگی، آثار جوش و حتی لکه‌های هورمونی مثل لک بارداری، کمرنگ می‌شوند. پس از آن است که احتمال ایجاد لکه‌های جدید نیز کاهش یافته و در صورت تداوم در مصرف این محصول، تمام لکه‌ها از بین رفته و پوست‌تان کاملا یک‌دست خواهد شد.

افزایش طراوت، شادابی، کمک به کلاژن‌سازی و ده‌ها مزیت دیگر، تنها بخشی از فواید سرم ویتامین سی آردن است. اگر دقیقا نمی‌دانید که مصرف این سرم چه اثرات بی‌نظیر دیگری دارد، در بخش بعدی همراه ما باشید.

مزایای استفاده از سرم ویتامین سی آردن

سرم ویتامین سی

برخی از مهم‌ترین فواید مصرف مداوم و روتین سرم ویتامین سی آردن شامل موارد زیر است:

از بین‌بردن لکه‌های تیره

اولین و مهم‌ترین اثر و مزیت استفاده از سرم ویتامین سی آردن، از بین بردن لکه‌های تیره پوستی است. لکه‌های تیره یا Hyperpigmentation، بر اثر عوامل مختلفی ایجاد می‌شوند. افزایش ترشح ملانین، آفتاب‌سوختگی، تغییرات هورمونی بدن و در برخی موارد افزایش سن، به‌تنهایی باعث ایجاد این لکه‌های مقاوم به درمان خواهند شد.

ویتامین سی به‌عنوان یک ماده موثر، می‌تواند اثر این لکه‌ها را کمرنگ کرده و در صورت تداوم، آن‌ها را کاملا از بین ببرد. در نظر داشته باشید که در صورت قطع مصرف سرم ویتامین سی و قرار گرفتن در معرض شرایط ایجاد لکه‌ها مثل آفتاب یا تغییرات هورمونی، لک‌های صورت دوباره ظاهر می‌شوند.

هم‌زمان با مصرف ویتامین سی، می‌توانید دیگر روش‌های کاهش لکه‌های تیره مثل استفاده از انواع شوینده‌های اختصاصی را نیز امتحان کنید. در مطلب بهترین شوینده ضد لک صورت، انواع محصولات متناسب برای کاهش لکه‌ها را با هم بررسی کردیم. با کمک آن، می‌توانید یک شوینده کارآمد و موثر برای خود انتخاب کنید و به این روش، اثرگذاری روتین پوستی خود را افزایش دهید.

جلوگیری از آسیب‌های محیطی

ویتامین سی یک آنتی‌اکسیدان قوی است و سرم ویتامین سی آردن با داشتن میزان کافی از این ویتامین، اثرات محافظتی از پوست شما را دارد. همه ما روزانه در معرض انواع آسیب‌های محیطی مثل آلودگی هوا، مصرف مواد غذایی مضر هم‌چون شکر و…، دخانیات، اشعه‌های فرابنفش، سم‌ها و آفت‌کش‌ها قرار داریم. تمام این عوامل باعث تخریب سلول‌ها و نابودی آن‌ها می‌شوند. در نتیجه این تخریب، پوست دچار مشکلات متعددی هم‌چون چروک، لکه یا حتی کدری شده و بازسازی سلول‌های مرده با تاخیر بیشتری انجام خواهند شد.

ویتامین سی به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان، محافظ قوی پوست در برابر این عوامل محیطی است. ویتامین سی موجود در سرم ویتامین سی آردن، به تحریک ساخت سلول‌های جدید پوستی کمک کرده و فرآیند جوان‌سازی پوست را نیز سرعت می‌بخشد. در نتیجه، اثرات عوامل محیطی خنثی شده و در ادامه، شاهد شادابی و طراوت هر چه بیشتر پوست خواهید شد.

کاهش سرعت فرآیند پیری پوست

یکی از مهم‌ترین کاربردهای ویتامین سی برای پوست، جلوگیری از افزایش سرعت روند پیری سلول‌ها است. با افزایش سن و پس از 30 سالگی، میزان کلاژن موجود در پوست کاهش یافته و سرعت ساخت کلاژن‌های جدید نیز کم می‌شود. با کاهش کلاژن، انعطاف‌پذیری پوست کمتر خواهد شد، افتادگی پوست بیشتر شده و طراوت پوست نیز از بین می‌رود. ویتامین سی موجود در سرم ویتامین سی، به‌خوبی می‌تواند این فرآیند را کنترل کرده و حتی متوقف کند.

ویتامین سی می‌تواند با تحریک پوست به ساخت کلاژن بیشتر، از ایجاد چین‌های نازک پوستی جلوگیری کرده و افزایش سرعت فرآیند عمیق‌شدن چروک‌های فعلی را نیز کاهش دهد. تقویت پوست و جلوگیری از افتادگی آن با کمک افزایش ترشح کلاژن، از دیگر فواید مصرف مداوم سرم ویتامین سی آردن است.

کلاژن‌سازی یکی از مهم‌ترین فرآیندهایی است که با چند تکنیک ساده، می‌توانید به افزایش سرعت آن کمک کنید. اگر دقیقا نمی‌دانید که چه روش‌هایی برای تحریک سلول‌های پوستی به ساخت کلاژن وجود دارد، مطلب همه چیز درباره کلاژن‌سازی، اطلاعات خوبی در اختیار شما خواهد گذاشت.

آبرسانی و مرطوب‌کنندگی عمیق پوست

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از ویتامین سی، جلوگیری از خشکی و دهیدراته‌شدن پوست است. ویتامین سی می‌تواند از خشکی شدید سلول‌های پوستی و خارج‌شدن آب میان‌بافتی جلوگیری کرده و در نتیجه، ظاهری شاداب و باطراوت در اختیار شما بگذارد.

افزایش سرعت ترمیم زخم‌ها

ویتامین سی در هر دو حالت خوراکی یا مصرف موضعی، به ساخت سریع‌تر سلول‌ها کمک می‌کند. بنابراین در صورت مصرف مداوم می‌تواند آثار جوش، لکه و زخم را از بین برده و به التیام سریع آثار آن‌ها کمک کند.

کاهش تیرگی اطراف چشم

ویتامین سی موجود در سرم ویتامین سی آردن، می‌تواند باعث افزایش خونرسانی پوست شود. این افزایش جریان گردش خون در اطراف چشم، باعث کاهش تیرگی زیر چشم شده و ظاهری سالم‌تر و شاداب‌تر برای شما می‌سازد.

ناگفته نماند که تیرگی اطراف چشم، علل مختلفی دارد و درمان آن نیز به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در مطلب علت سیاهی زیر چشم، همه نکات مهم راجع به این موضوع را با هم بررسی کردیم. با نیم‌نگاهی به آن، می‌توانید با مهم‌ترین نکات انجام این کار آشنا شوید.

علاوه بر همه این موارد، سرم ویتامین سی آردن باعث روشن‌سازی کامل پوست، کاهش قرمزی و التهاب، بهبود بافت و جوان‌سازی پوست می‌شود. تنها نکته مهم این است که دیدن همه این نتایج فوق‌العاده تنها زمانی امکان‌پذیر است که این سرم، به‌درستی استفاده شود. اگر دقیقا نمی‌دانید که نحوه مصرف سرم ویتامین سی آردن چگونه است، در بخش بعدی همراه ما باشید.

نحوه مصرف سرم ویتامین سی آردن

مصرف ویتامین سی

برای استفاده روزانه از ویتامین سی آردن باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • شب‌ها پیش از خواب، صورت خود را با شوینده مناسب بشویید.
  • با آب ولرم صورت را آب‌کشی کرده و با یک حوله تمیز خشک نمایید.
  • بهتر است پیش از استفاده، از یک میسلار واتر نیز استفاده کنید.
  • پس از آن، چند قطره ویتامین سی روی لکه‌های تیره پوست قرار دهید.
  • با حرکت دورانی انگشت‌ها، سرم را روی پوست ماساژ بدهید.

پس از مصرف سرم ویتامین سی، می‌توانید ادامه روتین خود را دنبال کنید. دور چشم یا کرم اختصاصی شب خود را مصرف نمایید و با خیال راحت، بخوابید. ناگفته نماند که استفاده از انواع محصولات درمانی پوست، بایدها و نبایدهای خاص خود را دارد که در بخش بعدی، مهم‌ترین موارد مصرف این سرم را با هم بررسی خواهیم کرد.

بایدها و نبایدها استفاده از سرم ویتامین سی آردن

مهم‌ترین نکاتی که در زمان مصرف سرم ویتامین سی آردن باید انجام دهید، شامل موارد زیر است:

  • برای رسیدن به نتیجه دل‌خواه، حتما این سرم را به‌مدت حداقل 8 هفته مصرف کنید.
  • ویتامین سی یک لایه‌بردار ملایم است. در حین مصرف، حتما ضد آفتاب بزنید.
  • به دستورالعمل موجود در محصول توجه کرده و میزان کافی از محصول را استفاده کنید.
  • سرم را در یک جای خنک و به‌دور از تابش آفتاب قرار دهید تا خراب نشود.

علاوه بر این موارد، در زمان مصرف سرم ویتامین سی آردن باید چند مورد را در نظر بگیرید و به هیچ عنوان آن‌ها را انجام ندهید که شامل این موارد هستند:

  • هیچ‌گاه ویتامین سی را با دیگر محصولات حاوی رتینول و نیاسینامید ترکیب نکنید.
  • اگر پوست حساسی دارید، به هیچ عنوان بدون تست، محصول را استفاده نکنید.
  • در صورت تغییر رنگ، بافت یا بوی سرم ویتامین سی، از مصرف آن اجتناب کنید.
  • در حین مصرف، لایه‌برداری عمیق و شدید پوست با لایه‌بردارهای قوی را انجام ندهید.
  • با ویتامین سی، پوست کمی حساس خواهد شد. در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار نگیرید.

در نظر گرفتن این موارد ساده، می‌تواند به سلامت، زیبایی و البته شادابی پوست شما کمک کند.

سرم ویتامین سی آردن، ضد لک و روشن کننده قوی پوست

ویتامین سی یکی از مهم‌ترین مواد موثر در سلامت پوست است که استفاده مداوم آن پس از ورود به سی سالگی، اثرات شگفت‌انگیزی خواهد داشت. سرم ویتامین سی آردن، یکی از بهترین محصولاتی است که می‌توانیم برای شادابی، طراوت، جوان‌سازی و جلوگیری از پیری زودرس پوستی، از آن استفاده کنیم. بافت سبک، جذب سریع و اثرگذاری عالی، همه از مشخصه‌های عالی این محصول هستند که آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای مصرف مداوم تبدیل می‌کنند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 5 / 5. مجموع آرا: 2

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا