مکمل های زیبایی پوستمکمل های زیبایی مو

بهترین قرص کلاژن ساز برای داشتن پوستی جوان و شاداب

بدن سالم، پوست شاداب و باطراوت، مفاصل قوی و عضله‌های محکم، همه به پروتئین‌ها، مواد معدنی و املاح مختلفی نیاز دارند که یکی از آن‌ها، کلاژن است. کلاژن همان چیزی است که به جوان‌سازی پوست شما کمک می‌کند، از ایجاد دردهای مفاصل جلوگیری کرده و استخوان‌هایی قوی‌تر برای بدن می‌سازد. روش‌های مختلفی برای تامین کلاژن مورد نیاز بدن وجود دارد که استفاده از انواع مکمل‌ها، یکی از آن‌هاست. اگر دقیقا نمی‌دانید که کلاژن چیست، چه فواید و کاربردهایی دارد و بهترین قرص کلاژن ساز مناسب پوست و بدن چیست، همراه ما باشد تا همه این موارد را در این مطلب از مجله خانومی با هم بررسی کنیم!

کلاژن چیست و چه فوایدی دارد؟

شاید در سال‌های اخیر و با توجه به تبلیغات مختلف محصولات پوستی، شما هم تا الان تصور می‌کردید که کلاژن تنها برای جلوگیری از پیری پوست کاربرد دارد و به جز این مورد، هیچ فایده دیگری برای بدن نخواهد داشت. در این صورت باید شما را با یک واقعیت مهم آشنا کنیم: کلاژن 30 درصد از پروتئین موجود در بدن ما انسان‌ها را تشکیل می‌دهد.

در واقع کلاژن یکی از مواد اصلی سازنده بخش‌های مختلف بدن مثل پوست، عضله‌ها، استخوان‌ها، رباط‌ها، تاندون‌ها و دیگر بافت‌های پیوندی مثل غضروف‌ها و… است. علاوه بر این، کلاژن در دیگر اعضای داخلی بدن، مثل رگ‌ها و حتی پوشش روده نیز وجود دارد.

پروتئین‌ها از آمینواسیدها تشکیل می‌شوند و آمینواسیدهای اصلی که باعث تشکیل کلاژن می‌شوند، پرولین، گلیسین و هیدروکسی پرولین هستند. این سه آمینواسید در کنار هم قرار می‌گیرند تا فیبرهای پروتئینی را در یک ساختار سه‌تایی مارپیچ، ایجاد کنند. علاوه بر این آمینواسیدهای سازنده کلاژن، بدن ما به ویتامین سی، زینک، روی و منیزیم هم نیاز دارد تا بتواند این ساختار سه‌تایی را در کنار هم نگه دارد.

بهترین قرص کلاژن ساز

حالا و با این توضیحات اولیه، احتمالا مهم‌ترین سوال برای شما این است که اصلا فواید کلاژن و قرص کلاژنساز چیست؟ موارد زیر، تنها بخشی از مهم‌ترین کاربردهای کلاژن در بدن هستند:

افزایش سلامت پوست

یکی از مهم‌ترین و مشهورترین فواید کلاژن، کمک به شادابی و طراوت پوست است. با افزایش سن، میزان ساخت کلاژن توسط بدن کاهش پیدا می‌کند. کلاژن که یکی از مهم‌ترین کاربردهای آن کمک به ساخت فیبروبلاست در لایه درم پوست برای ساخت سلول‌های جدید است، با کاهش یافتن میزان تولید، نمی‌تواند برای ساخت سلول‌های جدید نقش خود را به‌درستی ایفا کند. در نتیجه، پوست کم‌کم طراوت و شادابی خود را از دست می‌دهد و چین و چروک‌ها ایجاد می‌شوند. با مصرف مواد غذایی مورد نیاز برای تامین کلاژن یا مصرف مکمل‌های کلاژنی، بدن می‌تواند تولید کلاژن خود را ادامه دهد. جایگزینی سلول‌های مرده پوست خیلی سریع‌تر رخ خواهد داد و در نتیجه، استحکام، انعطاف و تقویت ساختار پوست شما درست مثل قبل و حتی بهتر از آن، ادامه می‌یابد.

استفاده از محصولات بهداشتی همچون انواع ماسک‌های کلاژن نیز تاثیر زیادی بر سلامت پوست می‌گذارد و یکی از راه‌های سریع برای تامین کلاژن به‌صورت موضعی است. اگر دقیقا نمی‌دانید که این ماسک‌ها چه فوایدی دارند، مطالعه مطلب ماسک کلاژن، اطلاعات خوبی در اختیار شما خواهد گذاشت.

پودر کلاژن

کاهش دردهای مفاصل

کاهش کلاژن در بدن فقط بر سلامت و ظاهر پوست تاثیر نمی‌گذارد و به ایجاد دردهای مختلف نیز منجر می‌شود. یکی از بیماری‌هایی که معمولا با افزایش سن شایع می‌شود، استئوآرتریت است. این بیماری زمانی ایجاد می‌شود که غضروف بین مفاصل کاهش می‌یابد و در فضای خالی آن، استخوان رشد می‌کند. این موضوع به ایجاد دردهای شدید منجر می‌شود و برای کاهش این مشکلات، مصرف میزان مشخصی از کلاژن می‌تواند تاثیرگذار باشد. با مصرف کلاژن کافی، دردهای مفاصل کاهش یافته و غضروف‌ها تقویت می‌شوند. به همین خاطر یکی از مهم‌ترین فواید مصرف بهترین قرص کلاژن برای بدن، به این موضوع اختصاص دارد.

تقویت استخوان‌ها

بخش اعظم استخوان‌های ما از کلاژن ساخته شده است. با گذر زمان و با کاهش میزان تولید کلاژن، تراکم استخوان‌ها نیز کاهش می‌یابد و بیش از پیش در معرض پوکی استخوان قرار می‌گیریم. تحقیقات مختلف نشان داده است که مصرف مداوم بهترین قرص کلاژن ساز می‌تواند ریسک پوکی استخوان و ضعف آن‌ها را کاهش داده و به افزایش استحکام و تراکم استخوان‌ها کمک کند.

جلوگیری از تحلیل‌رفتن عضله‌ها

عضله‌سازی به پروتئین بسیار زیادی نیاز دارد و کلاژن به‌عنوان یکی از پروتئین‌های ضروری بدن، می‌تواند از تحلیل‌رفتن عضله‌ها در سنین پیری جلوگیری کند. علاوه بر این، افرادی که به بدن‌سازی و ساخت عضله‌های حجیم‌تر علاقه دارند، با مصرف روزانه میزان مشخصی کلاژن، خیلی سریع‌تر می‌توانند به هدف خود دست پیدا کنند.

کلاژن برای قلب، مغز و کاهش وزن

برخی مردم پس از مصرف کلاژن، مدعی شدند که بدخلقی آن‌ها کاهش یافته و شرایط کلی روحی‌شان بهتر شده است. از سوی دیگر برخی تحقیقات اثبات کرده‌اند که مصرف کلاژن احتمال ابتلا به ناراحتی‌های قلبی را کاهش می‌دهد. کلاژن می‌تواند سلامت رگ‌های خونی، دریچه‌های قلبی و سلامت کلی بافت‌های داخلی بدن را نیز بهبود دهد. از سوی دیگر، مصرف کلاژن می‌تواند سوخت و ساز بدن را نیز افزایش داده و فرآیند کاهش وزن را سرعت ببخشد.

بهترین قرص کلاژن

استحکام ناخن‌ها و سلامت موها

شکنندگی ناخن‌ها، نازک شدن موها و ریزش مو با ورود به دوره میانسالی، افزایش می‌یابد. مصرف مداوم کلاژن می‌تواند این فرآیند را کاهش داده و باعث تقویت ساختار ناخن‌ها، ضخیم‌شدن تارهای مو و به‌صورت کلی افزایش سلامت موها و ناخن‌ها شود.

حالا و پس از همه این توضیحات، وقت آن فرا رسیده که انواع مختلف کلاژن را با هم بررسی کنیم. در بخش بعدی همراه ما بمانید.

انواع کلاژن

با این‌که اغلب افراد برای تامین کلاژن پوست خود به خرید لوازم آرایشی و بهداشتی مثل انواع کرم‌ها و ماسک‌های حاوی کلاژن روی می‌آورند، اما باید به شما بگوییم که مصرف مکمل کلاژن تاثیر گسترده‌تری بر همه بخش‌های بدن دارد. مکمل‌های کلاژن در سه شکل کلی به بازار عرضه می‌شوند که شامل موارد زیر هستند:

قرص کلاژن

یکی از ساده‌ترین و رایج‌ترین شکل‌های مکمل کلاژن، انواع قرص و کپسول است. معمولا این قرص‌ها حاوی میزان مشخصی از کلاژن هستند. مصرف آن‌ها راحت است و در هر لحظه و شرایطی، می‌توان یک عدد از قرص یا کپسول کلاژن را با آب یا دیگر نوشیدنی‌ها مصرف کرد.

قرص کلاژن

پودر کلاژن

دیگر روش مصرف کلاژن، استفاده از مدل پودری است. انواع پودرهای کلاژن در بازار وجود دارند که پس از ترکیب آن‌ها با آب، اسموتی یا دیگر نوشیدنی‌های مشابه، می‌توان کلاژن مورد نیاز بدن را تامین کرد. سازنده‌های پودر کلاژن مدعی هستند که میزان جذب پودرها بیشتر است. اغلب این پودرها بدون بو و مزه هستند و با خیال راحت می‌توانید آن‌ها را با انواع نوشیدنی‌های تازه و طبیعی، ترکیب کنید.

 پودر کلاژن بیوتی کلاژینو

در میان انواع محصولات کلاژن ساز ایرانی، پودر کلاژن بیوتی کلاژینو را می‌توانید برای مصرف روزانه خود تهیه کنند. این پودر باعث تقویت پوست و استحکام استخوان‌ها شده و بدون طعم است. علاوه بر کلاژن، در این مکمل دیگر مواد ضروری بدن مثل ویتامین سی، زینک، بیوتین و هیالورونیک اسید نیز وجود دارد. این مکمل باعث بهبود رشد موها شده و انرژی بدن را نیز افزایش می‌دهد.

نوشیدنی‌های کلاژن

برای کسانی که آماده‌سازی پودر کلاژن را خسته‌کننده می‌دانند، انواع نوشیدنی کلاژن در بازار عرضه شده است. این نوشیدنی‌های نیمه‌آماده، معمولا حاوی دیگر ویتامین‌ها یا حتی عصاره میوه‌های مختلف هم هستند. ناگفته نماند که احتمال وجود شکر و دیگر مواد افزودنی‌ مصنوعی برای ایجاد طعم بهتر و ماندگاری بیشتر، مصرف همیشگی این نوشیدنی‌ها را با اما و اگرهای فراوانی همراه کرده است.

با توجه به همه این موارد، اغلب پزشکان توصیه می‌کنند که تنها با در نظر گرفتن شرایط اختصاصی خود و البته پس از مشورت با پزشک‌تان، مکمل کلاژن مناسب خود را انتخاب کنید. مکمل‌های کلاژن برای اهداف متنوعی در بازار عرضه شده‌اند که در ادامه، برخی از مهم‌ترین آن‌ها را با هم مرور خواهیم کرد.

بهترین قرص کلاژن

ناگفته پیداست که بهترین قرص کلاژن ساز با توجه به شرایط فیزیکی هر فرد، تعیین می‌شود و نمی‌توان یک نسخه یکسان را برای همه پیچید. در این میان اما، برخی برندها با عرضه برخی از بهترین و اثرگذارترین مکمل‌ها، توانسته‌اند توجه پزشکان و مصرف‌کنندگان را به خود جلب کنند. در این میان، سه برند زیر از بهترین مکمل‌ها و قرص‌های کلاژن ساز به شمار می‌آیند:

کپسول کلاژن گویا فارمد

برای استفاده از بهترین قرص کلاژن، نیازی نیست که حتما از محصولات خارجی استفاده کنید؛ در ایران نیز مکمل‌های فوق‌العاده‌ای تولید و عرضه می‌شوند. کپسول کلاژن گویا فارمد، یکی از این مکمل‌هاست. این قرص با داشتن ویتامین سی، میزان انرژی بدن را افزایش داده و سیستم ایمنی را نیز تقویت می‌کند.

کپسول کلاژن گویا فارمد

با داشتن کلاژن کافی، به استحکام استخوان‌ها کمک کرده و باعث افزایش قدرت بدنی می‌شود. احتمال پوکی استخوان را کاهش داده و دردهای عضلانی را نیز کمتر می‌کند. علاوه بر این، به تقویت پوست، مو و ناخن‌ها نیز کمک خواهد کرد. هیالورونیک اسید، دیگر ماده موثر و شاخص موجود در این مکمل است که به درمان آرتروز، آرتریت و دیگر آسیب‌های بافت نرم کمک کرده و از ساییده‌شدن استخوان‌ها به یکدیگر جلوگیری می‌کند. علاوه بر مصرف خوراکی، مصرف موضعی هیالورونیک اسید نیز فواید بی‌نظیری برای پوست دارد.

بیشتر بخوانید: هیالورونیک اسید چیست؟

قرص کلاژن یوروویتال

برای کسانی که به صورت خاص به دنبال یک مکمل کلاژن برای بهبود سلامت پوست هستند، می‌توانیم قرص کلاژن یوروویتال را پیشنهاد دهیم. این کلاژن ساز قوی به شکل اختصاصی به بهبود سلامت پوست کمک کرده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند. افزایش انعطاف‌پذیری پوست، افزایش سرعت ترمیم زخم‌های سطحی و بهبود آثار جوش و آکنه، همه از ویژگی‌های اصلی این مکمل هستند.

قرص کلاژن یوروویتال

این مکمل ایرانی است و تحت لیسانس کشور آلمان ساخته می‌شود. هر بسته از آن حاوی 30 قرص بوده و معمولا مصرف روزی یک عدد از این قرص‌ها توصیه می‌شود. کلاژن ساز یوروویتال، بدون بو و مزه است. حاوی ویتامین سی و کلاژن هیدروستات بوده و به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کند.

قرص ویتاول

در میان بهترین قرص کلاژن ایرانی، بدون شک باید به قرص ویتاول نیز اشاره کنیم. این مکمل کلاژن ساز با داشتن انواع ترکیبات موثر و مفید همچون بیوتین، فولیک اسید، زینک، ویتامین سی و سلنیوم، به سلامت کلی فرد کمک کرده و نیازهای ضروری بدن را تامین می‌کند.

تقویت پوست و مو، مهم‌ترین کارایی این قرص کلاژن ساز است که پس از مدتی مصرف مداوم، کاملا قابل تشخیص خواهد بود. افزایش استحکام ناخن‌ها، افزایش سرعت رشد مو و تقویت هر تار مو، همه از مشخصه‌های اصلی این قرص هستند. علاوه بر این، پس از مصرف قرص ویتاول، کلاژن سازی در پوست شما تحریک شده و با سرعت بسیار بیشتری رخ می‌دهد. ترمیم آثار جوش و آکنه، از دیگر مزایای استفاده از این قرص است.

قرص ویتاول

بهترین قرص کلاژن سازی پوست

با وجود این‌که اغلب مکمل‌های کلاژن‌ساز به‌صورت کامل بر همه بخش‌های بدن اثر می‌گذارند، اما در این میان برخی قرص‌ها به‌صورت اختصاصی برای بهبود سلامت پوست، طراحی و عرضه شده‌اند. یکی از این مکمل‌ها، قرص کلاژن آدریان است. این مکمل با داشتن میزان کافی بیوتین و ویتامین سی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای جوان‌سازی و ترمیم مشکلات پوستی است.

 قرص کلاژن آدریان

اغلب پزشکان این مکمل را به‌عنوان یکی از درمان‌های ضروری برای سوختگی پوست و تسریع فرآیند ترمیم پوست، تجویز می‌کنند. این قرص می‌تواند به ساخت سلول‌های جدید کمک کرده و سلول‌های مرده را به‌سرعت با سلول‌های جدید و سالم، جایگزین کند. از بین‌بردن لکه‌های تیره، کاهش آثار جوش و آکنه و ترمیم سریع جای سوختگی، همه از فواید مصرف مداوم این مکمل هستند.

هر بسته از قرص کلاژن آدریان، حاوی 60 عدد قرص کلاژن ساز است که معمولا پزشکان مصرف روزانه یک عدد از این قرص را تجویز می‌کنند. علاوه بر سلامت پوست، این مکمل باعث استحکام ناخن‌ها و افزایش سرعت رشدشان شده و روی موها نیز تاثیر فوق‌العاده‌ای می‌گذارد. این قرص ریزش مو، شکنندگی، کدری و نازکی هر تار را کاهش داده و باعث افزایش سرعت رشد موها می‌شود.

بهترین قرص کلاژن خارجی

همان‌طور که برخی از مکمل‌های کلاژن به‌صورت اختصاصی برای بهبود سلامت پوست عرضه می‌شوند، برخی مکمل‌ها نیز برای افزایش سلامت دیگر بخش‌های بدن مثل استخوان‌ها، غضروف‌ها و مفاصل، ارائه شده‌اند. کپسول کاستوم کلاژن هم یکی از این مکمل‌های اختصاصی افزایش سلامت بدن است. این مکمل برای بازسازی و ترمیم بافت غضروف‌های بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد و دردهای ناشی از کم شدن غضروف‌ها را کاهش می‌دهد.

کپسول کاستوم کلاژن مدل Flex Effects

همچنین انعطاف‌پذیری بدن را افزایش داده و به سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند. از طرفی، عملکرد مفاصل را بهبود بخشیده و باعث کاهش دردهای حین حرکت نیز خواهد شد. بنابراین مصرف این قرص‌ها برای کسانی مناسب است که دردهای جسمی و عضلانی ناشی از افزایش سن، باعث کاهش کارایی روزمره آن‌ها شده است. این محصول ساخت کشور آمریکا بوده و کاملا بدون بو و مزه است. با توجه به همه این مشخصه‌ها، می‌توانیم این مکمل را بهترین قرص کلاژن ساز آمریکایی بدانیم که تاثیر آن از همان اولین هفته‌های استفاده، کاملا قابل مشاهده است.

بهترین قرص کلاژن برای چاقی صورت

کپسول رزاویت را می‌توانیم بهترین قرص کلاژن ساز بنامیم که برای تقویت عضله‌ها، غضروف‌‌ها و مفاصل، کارایی بی‌نظیری دارد. علاوه بر این، این قرص با داشتن ویتامین‌ها، مواد معدنی و از همه مهم‌تر کلاژن کافی، یکی از بهترین مکمل‌ها برای بهبود طراوت و شادابی پوست است. به چاقی صورت کمک کرده و برای کاهش آثار رژیم‌های سریع و سخت، پیشنهاد می‌شود. این مکمل باعث تسریع رشد مو نیز شده و به ضخیم‌شدن تارهای مو نیز کمک می‌کند.

کپسول رزاویت مدل کلاژن و ویتامین سی

بهترین قرص کلاژن برای مفاصل

افزایش سن، مشکلات و معضلات مختلفی به همراه دارد که درد مفاصل، کاهش میزان انرژی و بیشتر شدن احتمال پوکی استخوان، تنها بخشی از آن‌هاست خوشبختانه با مصرف برخی داروها و مکمل‌ها، می‌توان این آثار را کاهش داد یا حتی از بین برد. یکی از این مکمل‌ها، قرص مای نوتریشن مدل کلاژن و ویتامین سی است.

ماده شاخص این مکمل، ویتامین سی بوده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. علاوه بر این، کلاژن موجود در این مکمل از کاهش غضروف‌های میان مفاصل جلوگیری کرده و دردهای ناشی از کمبود غضروف را نیز کمتر می‌کند. تقویت مفاصل و عضله‌ها، از دیگر فواید مصرف این مکمل هستند. این مکمل در ایران و تحت لیسانس آمریکا تولید می‌شود و برای مردان و زنان، مناسب خواهد بود.

قرص مای نوتریشن مدل کلاژن و ویتامین سی

پودر کلاژن یا قرص کلاژن؟

با وجود مدل‌های مختلف در بازار، افراد زیادی در زمان خرید قرص یا پودر کلاژن با تردیدهای زیادی مواجه می‌شوند. در همین بخش باید به شما بگوییم که هیچ تفاوتی بین پودرها یا قرص و کپسول وجود ندارد. برخی افراد تصور می‌کنند که پودرها سریع‌تر جذب شده و اثر بیشتری دارند، اما باید به شما بگوییم که هر دو مدل مکمل‌های کلاژن، اثر یکسانی بر بدن و سلامت آن خواهند داشت.

تنها تفاوت واقعی میان این دو مدل، نحوه مصرف است. مصرف قرص‌ها سریع‌تر و راحت‌تر بوده و شما در هر لحظه از روز می‌توانید قرص خود را با مقداری آب یا نوشیدنی، مصرف کنید. البته اگر ترجیح می‌دهد در روتین روزانه خود، مصرف حداقل یک لیوان نوشیدنی طبیعی را بگنجانید، مصرف پودرهای کلاژن‌ساز می‌توانند انگیزه بیشتری برای آماده‌سازی این نوشیدنی‌ها به شما بدهند. بهترین قرص کلاژن ساز پوست خارجی یا ایرانی، تاثیرات شگفت‌آوری برای شما خواهند داشت و بدون شک پس از مدت زمان کمی، تاثیر این مکمل‌ها را به‌وضوح در سلامت پوست و بدن خود احساس خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین قرص آهن
پودر کلاژن یا قرص کلاژن؟

در صورت تمایل به استفاده از پودر کلاژن، استفاده از برند گلد آریان گزینه خوبی برای شما خواهد بود. پودر کلاژن گلد، با تامین کلاژن مورد نیاز بدن، از علائم کاهش این پروتئین مهم در بدن جلوگیری می‌کند، باعث شادابی و طراوت پوست شده و سلامت و زیبایی اندام را نیز افزایش می‌دهد. هیالورونیک اسید، ماده شاخص موجود در این پودر است که به کاهش دردهای عضلانی و دردهای ناشی از آرتروز نیز کمک می‌کند.

پودر کلاژن گلد

استفاده از انواع مکمل‌های کلاژن ساز برای سلامتی و شادابی بدن

کلاژن یکی از مهم‌ترین پروتئین‌های مورد نیاز بدن ماست که پس از ورود به دوره میانسالی، میزان تولید آن در بدن ما کم و کمتر می‌شود. این کمبود کلاژن، آثار مختلفی دارد که بروز علائم پیری پوست، دردهای عضلانی و کاهش تراکم استخوان، برخی از مهم‌ترین آن‌ها هستند. مصرف مداوم مکمل‌های کلاژن‌ساز می‌توانند این مشکلات را کنترل کرده یا حتی از بین ببرند.

در این مطلب با معرفی انواع مکمل‌های کلاژن، انتخاب بهترین قرص کلاژن را برای شما تسهیل کردیم. حالا تنها کافی است که مشکل فعلی خود را در نظر بگیرید و با بررسی گزینه‌های مختلف، بهترین قرص کلاژن ساز یا پودر مکمل کلاژن را برای خود تهیه کنید!

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 3.6 / 5. مجموع آرا: 5

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا