آرایشآرایش صورت

بهترین لوازم آرایشی برای پوست خشک

اگر پوست خشکی دارید، دقیقا می‌دانید که بهترین لوازم آرایشی پوست خشک کدام است؟ اهمیت استفاده از محصولات متناسب با نوع پوست بسیار بالاست و در صورت استفاده نکردن از محصولات مناسب، ممکن است آسیب‌های جدی به پوستتان وارد شود. در این مطلب از مجله خانومی می‌خواهیم به معرفی ببهترین محصولات آرایشی پوست خشک بپردازیم و مستقیم برویم سروقت مواد آرایشی که می‌توانند پوست لطیف و شادابی را برای شما به ارمغان بیاورند.

فهرست مطالب

محافظت از آفتاب، برای بهبود پوست خشک

استفاده از ضدآفتاب برای تمامی انواع پوست واجب است. آسیب‌هایی که تابش مستقیم و شدید آفتاب می‌تواند به پوست وارد کند، بسیار زیاد و گسترده است. پیشنهاد می‌شود که کرم ضد آفتاب مناسب پوست‌تان را سخاوتمندانه استفاده کنید. در ادامه به معرفی ضدآفتاب‌های مناسب پوست خشک می‌پردازیم.

بهترین لوازم آرایشی برای پوست خشک

۱. ضد آفتاب بی‌رنگ ژنو بایوتیک Sunogen مناسب پوست خشک

ضد آفتاب بی‌رنگ مناسب پوست خشک ژنو بایوتیک رطوبت را در لایه اپیدرم پوست حفظ می‌کند و باعث جلوگیری از خشکی آن می‌شود. همچنین از پوست در برابر اشعه‌های UVA ،UVB و فرابنفش به خوبی محافظت می کند. این ضد آفتاب مناسب پوست‌های خشک قدرت پوشانندگی بالایی دارد و برای استفاده روزانه آقایان هم مناسب است. با دارا بودن عصاره آووکادو، آلوئه‌ورا و اوره به عنوان یک رطوبت‌رسان قوی هم عمل می‌کند که این ویژگی ضدالتهاب و التیام‌بخش بوده و با کاهش قرمزی، تحریکات پوستی را نیز کاهش می‌دهد.

ضد آفتاب بی‌رنگ ژنو بایوتیک Sunogen مناسب پوست خشک

۲. کرم ضد آفتاب آردن اتوپیا مناسب پوست خشک

این محصول مناسب افرادی است که پوست خشک یا خیلی خشک دارند. ژل برگ آلوئه‌ورا و روغن دانه انگور در تامین و حفظ رطوبت مورد نیاز پوست بسیار موثر است و همچنین نقش مفیدی در رفع خشکی، خارش و زبری آن ایفا می‌کند. بافت سبک، جذب سریع، بدون ایجاد حس چربی و سنگینی روی پوست از دیگر مزیت‌های ضد آفتاب آردن است که می‌تواند یک گزینه مناسب در مراحل ابتدایی آرایشتان باشد.

کرم ضد آفتاب آردن اتوپیا مناسب پوست خشک

۳. کرم ضد آفتاب پوست خشک و معمولی ژاک آندرل پاریس

ضد آفتاب ژاک آندرل حاوی روغن نارگیل، عصاره گل ختمی، جلبک قرمز و ویتامین E است که موجب حفظ رطوبت پوست می‌شود و از خشک شدن آن و ایجاد حس کشیدگی در پوست نیز جلوگیری می‌کند. یک گزینه عالی برای کسانی که پوستی خشک دارند و امکان بروز التهاب و سرخی بر روی پوست‌شان بیش از سایرین است. همچنین اگر پوست خشک و لک‌داری دارید، بهتر است از بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار استفاده کنید.

کرم ضد آفتاب پوست خشک و معمولی ژاک آندرل پاریس

پرایمر: جادوی زیرسازی آرایش برای پوست‌های خشک

می‌دانید پرایمر چیست؟ پرایمرها به عنوان یک لایه پوشاننده در مراحل اولیه میکاپ به‌شمار می‌آیند. این ماده‌ آرایشی در مواردی می‌تواند جایگزین کرم پودر شود و منافذ باز پوست، لکه‌ها و همین‌طور فرورفتگی‌ها را به خوبی کاور کند و بپوشاند. کسانی که دچار خشکی پوست هستند باید از پرایمرهای رطوبت‌رسان استفاده کنند.

 این نوع از پرایمرها رطوبت پوست آن‌ها را در لایه‌ی زیرین آرایش حفظ می‌کنند و ظاهری باطراوت به پوست آن‌ها می‌بخشند. در ادامه چند برند را معرفی خواهیم کرد که محصولی مناسب پوست‌های خشک به بازار ارائه کرده‌اند و مهم‌تر از همه با استقبال مصرف‌کنندگان نیز مواجه شده‌اند:

بهترین محصولات آرایشی پوست خشک

۱. پرایمر آرایشی مناسب پوست خشک و معمولی ژنو بایوتیک

این پرایمر آرایشی که فرمولاسیونی مناسب پوست خشک دارد، دارای آنتی اکسیدان‌های قوی و ویتامین‌های A ،C و E  است که با حفظ  رطوبت پوست، مانع از خشکی و پوسته پوسته شدن صورت نیز می‌شود. به دلیل بافت بسیار سبک و نرم پرایمر ژنو بایوتیک، به آسانی روی پوست جذب می‌شود. کیفیت بالا و پوشانندگی خوب این پرایمر برای کسانی که پوست خشک دارند و به همین دلیل اغلب قرمزی و التهاب را تجربه می‌کنند، نتیجه‌ای فوق‌العاده را در بردارد و از جمله بهترین محصولات آرایشی پوست خشک به شمار می‌رود.

پرایمر آرایشی مناسب پوست خشک و معمولی ژنو بایوتیک

۲. پرایمر صورت پرفکت شون

بافت نرم و مخملی پرایمر صورت پرفکت شون برای آماده‌سازی پوست قبل از آرایش بسیار مناسب است. این محصول با دارا بودن عصاره جوانه گندم، آلوئه ورا و روغن کنجد می‌تواند یک گزینه مناسب برای پوست‌های خشک باشد زیرا این مواد موجب آبرسانی و حفظ رطوبت پوست می‌شوند. با خاصیت رفع التهاب و قرمزی صورت این محصول و همچنین پوشاندن خطوط ریز و منافذ پوست، می‌توانید یک آرایش یک‌دست و زیبا را تجربه کنید.

پرایمر صورت پرفکت شون

۳. کرم پایه صورت و هایلایتر بورژوا

بافت نرم این کرم پایه مناسب کانتورینگ است و به عنوان زیرساز آرایش کاربرد دارد. هایلایتر بورژوا برای انواع پوست از جمله پوست خشک مناسب است زیرا به میزان لازم می‌تواند رطوبت پوست را تامین کند. وجود ترکیبات صدف در این محصول باعث افزایش انعکاس نور شده و درخشندگی طبیعی و جلوه جذابی به پوست می‌بخشد.

کرم پایه صورت و هایلایتر بورژوا

کرم پودر:‌ یک لایه ابریشمی روی پوست خشک

فونداسیون یا کرم پودر نوعی زیرسازی آرایش صورت است و به‌عنوان پایه‌ای برای کل آرایش شما عمل می‌کند. یک فرمول مناسب می‌تواند در پوشاندن لکه‌ها، اصلاح رنگ پوست، محو کردن عیوب و کاهش اثرات خشکی پوست بسیار موثر عمل کند. کرم پودر بعد از پرایمر در آرایش استفاده می‌شود و به یکنواخت شدن رنگ پوست کمک می‌کند. دانستن این نکته هم خالی از لطف نیست که قیمت کرم پودر در مقایسه با پرایمر تفاوت چندانی ندارد و بستگی به برند و ویژگی‌های محصول دارد. اما چه کرم پودری مناسب پوست خشک و حساس است؟ با ما همراه باشید تا در ادامه به معرفی تعدادی از آن‌ها بپردازیم.

بهترین محصولات آرایشی پوست خشک

۱. کرم پودر ولوت بلک دایموند مای

اگر بخواهیم مقرون‌به‌صرفه‌ترین و بهترین مارک کرم پودر برای پوست خشک را که در ایران تولید می‌شود معرفی کنیم، باید به برند مای اشاره کنیم. این محصول از برند مای به دلیل بافت سبک و نرمی که دارد به‌راحتی روی انواع پوست از جمله پوست‌های خشک و حساس پخش می‌شود. از آن‌جایی که سرمای هوا در فصل پاییز و زمستان به خشکی پوست دامن می‌زند، این محصول با قدرت محافظت ملایمی که دارد مناسب فصل سرد فرموله شده است.

کرم پودر ولوت بلک دایموند مای

۲. ‫کرم پودر دیلی دیفنس شون

کرم پودر دیلی دیفنس شون غنی از روغن جوانه گندم است که اثر آنتی اکسیدانی دارد و به جوانسازی و شادابی پوست کمک می‌کند. این کرم پودر برای انواع پوست به‌خصوص پوست‌های خشک مناسب است زیرا مرطوب‌کنندگی بالایی دارد و به عنوان یک زیرساز آرایشی می‌تواند علاوه بر ایجاد یک پوشش یکدست و مخملی پوست شما را آبرسانی هم کند.

‫کرم پودر دیلی دیفنس شون

۳. ‫کرم پودر مرطوب کننده نوت

فرمول کرم پودر لومینوس نوت برای کسانی که پوستی خشک دارند طراحی شده و مناسب است. این محصول حاوی روغن ماکادمیا و بادام شیرین است به واسطه همین فرمولاسیون پوست را به خوبی آبرسانی کرده و مانع بروز خشکی و قرمزی آن می‌شود. بافت نرم و ابریشمی، رطوبت‌رسانی عمیق، پوشانندگی بالا و افزایش نرمی و لطافت پوست از جمله ویژگی‌های بارز این کرم پودر است.

کرم پودر مرطوب کننده نوت

پنکک: یکدست‌کننده سطح پوست

بعد از طی کردن مراحل استفاده از پرایمر و کرم پودر، نوبت به پنکیک آرایشی می‌رسد. پودر فشرده‌ای که می‌تواند با ایجاد ظاهری مات،‌ مانع از برق زدن و جلوه چرب پوست صورت شود. علاوه بر این لوازم آرایشی دیگری مانند رژ گونه نیز روی بافت پودری بهتر می‌نشیند و ثبات و ماندگاری بهتری نیز دارد. حال ممکن است به دلیل داشتن پوست خشک، از خود بپرسید که آیا این پودر فشرده خشکی سطح پوستم را تشدید می‌کند یا نه؟ بسته به اینکه چه نوع پنککی انتخاب و استفاده کنید، جواب می‌تواند متفاوت باشد. میان محصولات متنوع آرایشی، پنکک‌هایی با قابلیت رطوبت‌رسان هم به بازار عرضه شده که در ادامه به معرفی سه مدل از آن‌ها می‌پردازیم.

پنکک آرایشی
بیشتر بخوانید: تفاوت کرم پودر و پنکک

۱. ‫پنکک پریشس شون

این پنکک با فرمولاسیونی شامل عصاره خالص گیاهان از جمله روغن جوانه گندم می‌تواند چروک‌های ریز صورت را به خوبی بپوشاند و بافتی نرم و مخملی ایجاد کند. یکی از ویژگی‌های دیگر پنکک شون ایجاد نکردن حس خشکی و کشیدگی در پوست است؛ بنابراین افرادی با پوست خشک می‌توانند بدون نگرانی از این محصول استفاده کنند زیرا خاصیت نرم‌کنندگی و آبرسانی نیز دارد.

‫پنکک پریشس شون

۲. پنکک فشرده نرم کالیستا

فرمولاسیون این پنکک از خشکی و حساسیت پوست جلوگیری می‌کند. اما اگر پوست نرمال یا خشک دارید، بهتر است فقط در ناحیه پیشانی، بینی و چانه از آن استفاده کنید تا باعث تکه تکه شدن آرایش نشود. در کل این مدل برای یک آرایش سبک بسیار مناسب است و در شش رنگ متنوع نیز عرضه شده است.

پنکک فشرده نرم کالیستا

۳. پنکک ابریشمی مینرال آرت دکو

پنکک رطوبت‌رسان ابریشمی آرت دکو دارای ویتامین E و عصاره رزماری است که می‌تواند پوست را از تاثیر منفی رادیکال‌های آزاد محافظت کند و به منافذ پوست شما اجازه نفس کشیدن داده و رطوبت مورد نیاز آن را نیز تامین کند. این پنکک همچنین حاوی زینک، منیزیم و سایر مواد معدنی است که از خشک شدن پوست جلوگیری کرده و ظاهری شاداب و یکدست به پوست می‌بخشد.

پنکک ابریشمی مینرال آرت دکو

علاوه بر موارد گفته‌شده، شما می‌توانید از بی بی کرم هم استفاده کنید. بی بی کرم‌ها یک محصول چندکاره هستند و علاوه بر اینکه به مراقبت از پوست کمک می‌کنند، به‌عنوان مرطوب‌کننده، ضدآفتاب، پرایمر و کرم‌پودر هم عمل کرده و در واقع شما با استفاده از این محصول، یک تیر و چند نشان می‌زنید!

کانسیلر: خداحافظی با لکه‌های تیره جامانده

این ماده آرایشی به عنوان اصلاح کننده رنگ پوست خصوصا در زیر چشم مورد توجه کسانی‌ است که یک آرایش بی‌نقص می‌خواهند. معمولا کانسیلر از کرم پودر غلیظ‌تر است و به صورت استیکی یا مایع نیز عرضه می‌شوند. عارضه خشکی پوست اغلب با ایجاد لکه‌های قرمز همراه است. این همان نقطه‌ای‌ست که خرید کانسیلر می‌تواند به عنوان یک ناجی ظاهر شود. حال می‌خواهیم بدانیم کدام کانسیلرها برای پوست خشک مناسب هستند؟

کانسیلر
بیشتر بخوانید: کانسیلر رنگی چیست؟

۱. کانسیلر مایع شون اپیلینگ

بافت سبک و نرم کانسیلر مایع اپیلینگ شون به راحتی روی پوست پخش می‌شود و با ترکیبات طبیعی و گیاهی مانند روغن بادام موجب تامین رطوبت و تغذیه پوست شده و در نرمی و لطافت آن نیز موثر است. از همین رو برای پوست‌های خشک و حساس نیز توصیه می‌شود. از آنجایی که پوست‌های خشک مستعد هرگونه اگزما و آسیب‌های پوستی هستند، مواد مغذی موجود در فرمول این کانسیلر علاوه بر پوشانندگی تیرگی‌های دور چشم از ایجاد حساسیت نیز جلوگیری می‌کند.

کانسیلر مایع شون اپیلینگ

۲. کانسیلر کالیستا مدل کاور آپ

بافت سبک و رطوبت‌رسان کانسیلر کالیستا، رطوبت مورد نیاز پوست اطراف چشم شما را تأمین کرده و برای افرادی با پوست حساس مناسب است.

کانسیلر کالیستا مدل کاور آپ

۳. کانسیلر استیکی مچ مستر مک

رطوبت‌رسانی در کوتاه مدت و بلند مدت یکی از ویژگی‌های بارز کانسیلر مک مناسب پوست‌های خشک است. این محصول توسط متخصصین پوست و چشم مورد آزمایش قرار گرفته و با پوشش‌دهی کامل و بدون ماسیدگی می‌تواند ظاهر طبیعی و زیبایی به پوست شما بدهد.

کانسیلر استیکی مچ مستر مک

رژگونه: عاملی برای سرزنده نشان دادن چهره

و اما بالاخره رسیده‌ایم به یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین لوازم آرایشی، یعنی رژگونه! استفاده از رنگ‌های ملایم و متناسب با پوست‌مان می‌تواند جلوه نهایی آرایش را کاملا دگرگون کند و جلوه نهایی آرایش را دوچندان کند. رژگونه‌ها هم به صورت مایع و تک‌رنگ عرضه شده‌اند و هم می‌توانید آن را به شکل پالت رژگونه با طیف‌های رنگی زیبا خریداری کنید. مانند باقی لوازم آرایشی که معرفی کردیم،‌ برخی از رژگونه‌ها نیز برای پوست خشک فرموله شده‌اند که می‌توانید با خیال راحت از میان آن‌ها محصول مناسب خود را انتخاب کنید.

رژگونه
بیشتر بخوانید: چگونه رژگونه بزنیم؟

۱. رژ گونه چارمینگ شون

فرمولاسیون سبک و بر پایه ترکیبات گیاهی رژگونه شون موجب تامین و حفظ رطوبت پوست می‌شود و استفاده طولانی مدت از آن منجر به خشک شدن پوست نمی‌شود. دارای خواص آنتی اکسیدانی است و بافتی نرم و ابریشمی دارد که باعث نرمی و تغذیه پوست با بهره‌گیری از روغن جوانه گندم در ترکیبات آن می‌شود.

رژ گونه چارمینگ شون

۲. رژ گونه کالر اند آرت کالیستا

این رژگونه کالیستا برای انواع پوست از جمله پوست‌های خشک مناسب است و با بهره‌گیری از ترکیبات ویتامینه و گیاهی در فرمولاسیون خود هیچ گونه عوارضی برای پوست نخواهد داشت. این محصول دارای رنگ‌بندی متنوع است و به راحتی و به صورتی طبیعی روی پوست پخش می‌شود و به آرایش شما جلوه‌ای بی‌نظیر می‌بخشد.

رژ گونه کالر اند آرت کالیستا

۳. ‫رژ گونه تراکوتا فاقد پارابن نوت

رژگونه نوت با فرمولاسیون غنی شده از روغن ماکادمیا و آرگان می‌تواند به تنظیم ترشح چربی پوست کمک کند و با آبرسانی و حفظ رطوبت آن مانع ایجاد خشکی بر روی پوست شود. این رژگونه فاقد پارابن است و از همه مهم‌تر مورد تایید آزمایشات درماتولوژی نیز قرار گرفته است. نکته‌ای که توجه به آن می‌تواند خیال صاحبان پوست‌های حساس را تا حد زیادی آسوده کند.

رژ گونه تراکوتا فاقد پارابن نوت

در نهایت، از اسپری فیکس می‌توانید برای فیکس کردن و افزایش ماندگاری آرایش خود استفاده کنید.

از جمله نکاتی که باید پیش از استفاده از محصولات آرایشی در نظر داشته باشید، استفاده از محصولات بهداشتی متناسب با پوست مانند بهترین شوینده برای پوست چرب با منافذ باز، آرایش پاک‌کن مناسب پوست خشک، مرطوب‌کننده و آبرسان مناسب است.

از پوست خشک و تشنه‌مان مراقبت کنیم

خشکی پوست اغلب موقتی یا فصلی است؛ برای مثال ممکن است فقط در زمستان به آن مبتلا شوید یا ممکن است بر اساس سن، وضعیت سلامتی، رنگ پوست، محیط زندگی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید متفاوت باشد. خشکی پوست به دلیل از دست دادن آب در لایه بیرونی پوست اتفاق می‌افتد که با راهکارهای خانگی یا درمان‌های پزشکی می‌توان به آن رسیدگی کرد. اما آیا کسانی که پوستی خشک دارند باید از آرایش کردن خود را محروم کنند؟ البته که نه! محصولات متنوع و گوناگونی برای انواع پوست فرموله و ساخته شده است که با انتخاب درست آن‌ها می‌توانیم ظاهر پوست‌مان را شاداب و طبیعی آرایش کنیم. در نهایت به یاد داشته باشید که استفاده روزانه از مرطوب‌کننده‌ها و نوشیدن آب کافی دو راهکار بسیار ساده و مقرون‌به‌صرفه برای کاهش میزان خشکی پوست هستند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 0 / 5. مجموع آرا: 0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا