مراقبت از پوست

معرفی بهترین ماسک ورقه‌ ای صورت

در گذشته، ماسک‌های صورت جزو محصولات بهداشتی آرایشی بودند که در «موارد خاص» استفاده می‌شدند و بیشتر افراد آن‌ها را در موقعیت‌های خاصی که روز رسیدگی به پوست و مو بود استفاده می‌کردند. اما حالا این ماسک‌ها جزو روتین پوستی شده‌اند و گزینه‌های متنوعی از جمله ماسک‌های کرمی، ماسک‌های ژلی و ماسک‌های ورقه‌ای وجود دارد که به فراخور موقعیت می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. ماسک‌های ورقه‌ای با توجه به سهولت استفاده و قیمت مناسب جزو گزینه‌های پرطرفدار هستند. در ادامه این مطلب از مجله خانومی، با بهترین ماسک ورقه‌ای صورت آشنا می‌شویم.

فهرست مطالب

بهترین ماسک ورقه ای صورت کدام است؟

ماسک صورت ورقه‌ای از بافتی نازک (مثل پنبه، ابریشم مصنوعی، ژل یا فویل) ساخته می‌شود و بعد به موادی فعال آغشته می‌شود و در بسته‌بندی نگهداری می‌شود. معمولا در ماسک ورقه‌ای صورت سوراخ‌هایی برای چشم و بینی تعبیه می‌شود و بعد ماسک را در امتداد صورت صاف می‌کنیم.

ماسک خواب صورت و گردن 50میل
ژنو بایوتیک

ماسک خواب صورت و گردن 50میل

13%
548,800 475,630
تومان

فواید ماسک ورقه‌ ای چیست؟

ماسک‌های ورقه‌ای مثل انواع دیگر ماسک، در جوان‌سازی و شفافیت پوست نقش موثری دارند و فواید این ماسک‌ها باعث محبوبیت جهانی‌شان شده است. در ادامه با فواید ماسک ورقه‌ای بیشتر آشنا شوید:

آبرسانی قوی

ماسک‌های ورقه‌ای مواد مرطوب‌کننده‌ غلیظی دارند و پارچه‌ای که روی صورت قالب می‌شود، از تبخیر مواد جلوگیری می‌کند. فسفولیپیدها جزو مواد اصلی آبرسان موجود در ماسک‌های ورقه‌ای هستند که سد رطوبتی پوست را پر می‌کند و پوست را در برابر عوامل محیطی که باعث خشکی می‌شود، محافظت می‌کند. همچنین ماسک‌های ورقه‌ای به پوست کمک می‌کند مواد فعال مهم ماسک مثل ویتامین سی و تریپید مس را جذب کند.

نتایج طولانی‌مدت و سریع

ماسک‌های ورقه‌ای به پوست کمک می‌کند محصولات مفید زیادی جذب کند، به همین دلیل با برداشتن ماسک، پوست روشن‌تر و شاداب‌تر به نظر می‌رسد. ویتامین سی و استر موجود در ماسک باعث روشن شدن پوست و محو شدن خطوط ریز آن می‌شود. همچنین این ماسک‌ها تاثیری فوری بر پوست دارند و به محض استفاده از آن‌ها، اثرات‌شان قابل مشاهده است.

ماسک‌های ورقه‌ای

از بین بردن چین و چروک

بسیاری از ماسک‌های ورقه‌ای حاوی موادی هستند که برای از بین بردن چین و چروک و خطوط صورت مناسب هستند. با استفاده از ماسک‌های ورقه‌ای می‌توان کاری کرد پوست جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسد.

دارا بودن مواد تشکیل‌دهنده‌ی طبیعی

یکی از دلایل استقبال گسترده از ماسک‌های ورقه‌ای، مواد تشکیل‌دهنده آن است. مواد تشکیل دهنده‌ ماسک‌های ورقه‌ای مواد طبیعی و بی‌ضرر برای پوست هستند که سولفات یا پارابن ندارند و استفاده از آن‌ها به پوست آسیبی نمی‌رساند.

بهبود بافت پوست

یکی از دغدغه‌های اصلی خانم‌هایی که در پی پوستی خوب هستند، یکدست نبودن بافت پوست است. جوش‌های ریز یا چاله‌های پوستی بزرگ باعث از بین رفتن بافت یک‌دست پوست می‌شوند که زیبایی پوست را کاهش می‌دهد. ماسک‌های ورقه‌ای به بهبود بافت پوست و یکدست شدن آن کمک می‌کنند و باعث می‌شوند پوست درخشان‌تر از همیشه باشد.

ماسک ورقه‌ای صورت

درخشان‌تر شدن پوست

با بالا رفتن سن، پوست روغن کمتری تولید می‌کند. این اتفاق باعث می‌شود سلول‌های مرده مدت بیشتری روی صورت باقی بمانند و پوست درخشندگی کمتری داشته باشد. ماسک‌های ورقه‌ای با داشتن انواع ویتامین و مواد مغذی می‌توانند درخشندگی را به پوست برگردانند و پوست را جوان‌تر نشان دهند.

انعطاف‌پذیر کردن پوست

عوامل مختلفی وجود دارند که ساختار و بافت پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهند. یکی از رایج‌ترین عوامل تاثیرگذار بر پوست آلودگی‌های محیطی هستند. با گذشت زمان این آلودگی‌ها انعطاف‌پذیری پوست را کاهش می‌دهند و خطوط پوستی ظاهر می‌شوند. استفاده از ماسک تاثیر این آلودگی‌ها را کاهش می‌دهد و موجب انعطاف‌پذیری بیشتر پوست می‌شود.

کاهش التهاب پوست

پوستی ملتهب با جوش‌های فراوان جزو نگرانی‌های رایج است. ماسک‌های ورقه‌ای سرشار از موادی هستند که التهابات پوستی را آرام می‌کنند و قرمزی و جوش را از بین می‌برند.

داشتن طرز استفاده آسان

یکی از حسن‌های ماسک‌های ورقه‌ای استفاده آسان از آن‌هاست. ضمن اینکه خیلی راحت روی پوست قرار می‌گیرند و جدا می‌شوند، نیازی به تماس دست با صورت نیست. همچنین استفاده از این ماسک‌ها وقت چندانی نمی‌گیرد.

بهترین ماسک ورقه ای صورت

آرامش‌بخش بودن

مواد موجود در ماسک‌های ورقه‌ای پس از گذاشتن روی صورت، به آرامی در پوست نفوذ می‌کنند و پوست را تسکین می‌دهند. با گذاشتن این ماسک روی صورت پوست مدتی استراحت می‌کند. ماسک ورقه‌ای به تمیز کردن ضایعات پوستی و خارج کردن ناخالصی‌ها کمک می‌کند.

طرز استفاده از ماسک ورقه‌ای

همان طور که بالاتر اشاره کردیم، نحوه استفاده از ماسک ورقه‌ای ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد که در ادامه گفته می‌شود:

  • نحوه استفاده از ماسک ورقه‌ای به این شکل است که ابتدا صورت‌تان را با شوینده‌ ملایم صورت بشویید تا آلودگی‌ها از بین برود.
  • تونر را روی صورت‌تان پخش کنید.
  • در طریقه استفاده از ماسک ورقه‌ای پاکت آن را باز کنید و ماسک را به آرامی خارج کنید. سعی کنید دست با ماسک تماس کمی داشته باشد تا هم ماسک دچار آلودگی نشود و هم مواد آن پس از برخورد با دست کاهش پیدا نکند.
  • ماسک را به آرامی روی صورت قرار دهید و آن را کامل باز کنید. دقت کنید ماسک در جای درست قرار بگیرد و سوراخ چشم‌ها و لب در جای درست باشند.
  • در نحوه استفاده از ماسک ورقه‌ای باید آن را ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی صورت نگه دارید.
  • ماسک استفاده شده را از روی صورت بردارید و ماده‌ باقی مانده از ماسک را روی صورت به صورت دورانی ماساژ دهید.
  • در طریقه استفاده از ماسک ورقه‌ای بهتر است در نهایت از آبرسان استفاده کنید تا مواد مفید ماسک را در بافت پوست حفظ کند.
ماسک ورقه‌ای نمک دریایی های کالر

انواع ماسک ورقه‌ ای و خواص آن

ماسک‌های ورقه‌ای از مواد مختلف طبیعی ساخته می‌شوند و از عصاره‌ی گیاهان تا محصولات حیوانی مثل شیر و محصولات دریایی مثل نمک دریا در ساخت آن استفاده می‌شود. هر کدام از این محصولات خاصیتی دارند که باعث شفافیت و جوان‌سازی پوست می‌شود. در ادامه با انواع ماسک ورقه‌ای و خواص آن آشنا می‌شویم:

انواع ماسک ورقه‌ ای

ماسک‌های ورقه‌ای با مواد مختلف ساخته می‌شوند. در ادامه انواع ماسک ورقه‌ای را بررسی می‌کنیم. همچنین بهترین ماسک ورقه‌ای صورت و دیگر لوازم آرایشی را می‌توانید از وب‌سایت خانومی تهیه کنید.

ماسک‌های ساخته شده با مواد دریایی

 ماسک‌های ساخته شده با مواد دریایی، به شادابی و جوانی پوست کمک فراوانی می‌کنند. در ادامه به معرفی تعدادی از این ماسک‌ها می‌پردازیم.

ماسک ورقه‌ای نمک دریایی های کالر

ماسک ورقه‌ای نمک دریایی های کالر باعث جوان و شاداب شدن پوست می‌شود. همچنین نمک دریایی این ماسک باعث بالا رفتن مقاومت پوست، جلوگیری از پیری زودرس و آبرسانی به پوست می‌شود. علاوه بر این، نمک خاصیت ضدالتهابی دارد و قرمزی و جوش‌های پوست را تسکین می‌دهد. در نهایت نمک سم‌زدای عالی است که مواد مضر و سمی پوست را خارج می‌کند و باعث نرمی و زیبایی پوست می‌شود. این ویژگی‌ها باعث می‌شود این ماسک، جزو انواع بهترین ماسک ورقه‌ای صورت باشد.

ماسک ورقه‌ای نمک دریایی های کالر

ماسک ورقه‌ای شن‌های دریایی های کالر

ماسک ورقه‌ای شن‌های دریایی های کالر که مواد طبیعی و آمینواسیدهای ضروری را دارد باعث پوستی شفاف و یکدست می‌شود. ماسک ورقه‌ای شن‌های دریایی های کالر با داشتن هیالورونیک اسید باعث مرطوب شدن پوست می‌شود و ویتامین ای هم باعث سلامت و نرمی پوست می‌شود.

ماسک ورقه‌ای شن‌های دریایی های کالر

ماسک‌های ساخته شده با گیاهان

ماسک‌های ساخته شده با گیاهان، مزایای مفیدی برای پوست از جمله جوان‌سازی، شفافیت و… دارد. در ادامه به معرفی تعدادی از این ماسک‌ها می‌پردازیم.

ماسک ورقه‌ای تمشک های کالر

ماسک ورقه‌ای تمشک های کالر که انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین ب ۵ را در خود دارد باعث سفیدی و جوان‌سازی پوست می‌شود. همچنین این ماسک پف و سیاهی دور چشم را هم از بین می‌برد. همه این ویژگی‌ها باعث می‌شود بسیاری این ماسک را بهترین ماسک ورقه‌ای صورت بدانند.

ماسک ورقه‌ای تمشک های کالر

ماسک ورقه‌ای کیوی های کالر

ماسک کیوی های کالر هم جزو انواع بهترین ماسک ورقه‌ای است که خواص جوان‌کننده‌ی پوست دارد و موجب یکدستی پوست می‌شود.

ماسک ورقه‌ای کیوی های کالر

ماسک ورقه‌ای آبرسان و مرطوب‌کننده حاوی آلوئه ورا و هیالورونیک اسید گارنیه

ماسک ورقه‌ای آبرسان و مرطوب‌کننده حاوی آلوئه ورا و هیالورونیک اسید گارنیه جزو محصولات بی‌نظیری است که به خوبی آب مورد نیاز پوست را تامین می‌کند و باعث لطافت پوست می‌شود. همچنین با تامین آب پوست، انعطاف‌پذیری آن هم افزایش می‌یابد و در نتیجه چین‌وچروک و خطوط پوست محو می‌شوند. این ماسک صورت التهاب و قرمزی پوست را هم از بین می‌برد. برخی ماسک ورقه‌ای آبرسان و مرطوب‌کننده حاوی آلوئه ورا و هیالورونیک اسید گارنیه را بهترین ماسک ورقه‌ای صورت می‌دانند.

ماسک ورقه‌ای آبرسان و مرطوب‌کننده حاوی آلوئه ورا و هیالورونیک اسید گارنیه

ماسک صورت ورقه‌ای درخت چای با عصاره بامبو اسکین شیک

درخت چای و بامبو جزو مواد طبیعی هستند که چربی پوست را کنترل می‌کند و مرطوب‌کننده پوست هستند. بنابراین ماسک صورت با این خواص باعث بهبود کلی پوست و شفافیت بیشتر آن می‌شود. ماسک صورت ورقه‌ای درخت چای با عصاره بامبو اسکین شیک یکی از بهترین انواع ماسک صورت حاوی این ترکیبات است.

ماسک صورت ورقه‌ای درخت چای با عصاره بامبو اسکین شیک

ماسک ورقه‌ای صورت ویکتوریا رز مدل گندم

ماسک صورت ورقه‌ای ویکتوریا رز مواد مورد نیاز پوست را تامین می‌کند و موجب لطافت و نرمی پوست می‌شود. همچنین این ماسک وظیفه‌ی آبرسانی پوست را هم به خوبی انجام می‌دهد. مجموع این حسن‌ها باعث می‌شود این ماسک جزو انواع بهترین ماسک ورقه‌ای صورت باشد.

ماسک ورقه‌ای صورت ویکتوریا رز مدل گندم

ماسک ورقه‌ای صورت ویکتوریا رز مدل زیتون

روغن زیتون خواص زیادی دارد که این خواص بر کسی پوشیده نیست. استفاده از این ماده در ماسک ورقه‌ای خواص آن را به پوست منتقل می‌کند. آبرسانی و پاکسازی پوست جزو حسن‌های روغن زیتون برای پوست است. همچنین ماسک ورقه‌ای صورت ویکتوریا رز مدل زیتون هم برای خانم‌ها و هم آقایان مناسب است.

ماسک ورقه‌ای صورت ویکتوریا رز مدل زیتون

ماسک صورت مدل بلوبری ایمیجز

ماسک صورت بلوبری ایمیجز با مواد طبیعی سازنده‌اش باعث روشن شدن و شفافیت پوست می‌شود. انواع توت‌ها و بلوبری سرشار از ویتامین سی هستند و این ماسک با داشتن عصاره بلوبری باعث افزایش تولید کلاژن و کاهش چین‌وچروک پوست می‌شود. این خواص باعث شده این ماسک جزو انواع بهترین ماسک ورقه‌ای صورت شناخته شود.

ماسک صورت مدل بلوبری ایمیجز

ماسک ورقه‌ای با رایحه خیار و نعنا دیگنیتی

بیشتر ما با شنیدن نام خیار و نعنا یاد خواص خنک‌کنندگی آن میفتیم. در مورد این ماسک هم همین قضیه صدق می‌کند. ماسک ورقه ای با رایحه خیار و نعنا دیگنیتی با رایحه خیار و نعنا خاصیت ضدالتهابی و خنک‌کنندگی دارد. همچنین آلودگی‌های پوست را از بین می‌برد و آبرسانی قوی است.

ماسک ورقه‌ای با رایحه خیار و نعنا دیگنیتی

ماسک صورت ورقه‌ای گلاب مناسب پوست‌های حساس دیپ سنس

گلاب جزو مواد طبیعی است که خواص زیادی برای پوست دارد. گلاب ویتامین‌های مختلفی دارد که باعث آبرسانی و مرطوب‌کنندگی پوست می‌شود. همچنین ماسک صورت ورقه‌ای گلاب مناسب پوست‌های حساس دیپ سنس خاصیت آرام‌بخش و ضدالتهابی برای پوست دارد و قرمزی پوست را از بین می‌برد و آن را سبک و شفاف می‌کند.

ماسک صورت ورقه‌ای گلاب مناسب پوست‌های حساس دیپ سنس

ماسک ورقه‌ای آبرسان و مرطوب‌کننده سیب ونزن

سیب هم جزو مواد طبیعی است که خواص فراوانی دارد. ماسک ورقه‌ای آبرسان و مرطوب‌کننده سیب ونزن، لایه‌بردار و روشن‌کننده پوست است. همچنین این ماسک منافذ پوست را پاکسازی می‌کند و آن‌ها را می‌بندد. یکی از خواص دیگر این ماسک این است که پوست را سفت و تقویت می‌کند و از افتادگی آن جلوگیری می‌کند. مجموع این خواص باعث شده این ماسک یکی از انواع بهترین ماسک ورقه‌ای صورت باشد.

ماسک ورقه‌ای آبرسان و مرطوب‌کننده سیب ونزن

ماسک‌های ساخته شده با مواد حیوانی

ماسک‌هایی با ترکیبات مواد حیوانی اغلب مواد مغذی و مفید مختلفی را برای پوست فراهم می‌کنند. در ادامه به معرفی تعدادی از این ماسک‌ها می‌پردازیم.

ماسک ورقه‌ای صورت شیر گاو هپی لیدی

شیر جزو مواد حیوانی است که از گذشته خواص آن برای پوست قابل توجه بوده است. ماسک ورقه‌ای صورت شیر گاو هپی لیدی انواع ویتامین و مواد مغذی لازم برای پوست را دارد و با استفاده از آن چربی پوست کنترل می‌شود و جوش و آکنه‌ی پوست کنترل می‌شود.

ماسک ورقه‌ای صورت شیر گاو هپی لیدی

ماسک ورقه‌ای عسل دیگنیتی

عسل هم جزو مواد طبیعی است که خواص درمانی زیادی دارد و برای درمان بیماری‌های متعددی توصیه می‌شود. از جمله خواص عسل رفع مشکلات پوستی و طراوت و شادابی پوست است. ماسک ورقه‌ای عسل دیگنیتی که خاصیت آبرسانی دارد از خشکی و دی‌هیدراته شدن پوست جلوگیری می‌کند. همچنین این ماسک موجب شفافیت و روشنی پوست می‌شود و لک‌های پوستی را از بین می‌برد. اگر به دنبال بهترین ماسک ورقه‌ای صورت هستید، ماسک ورقه‌ای عسل دیگنیتی جزو بهترین گزینه‌ها است.

ماسک ورقه‌ای عسل دیگنیتی

ماسک ورقه‌ای ویتامین E با عصاره رویال ژل اسکین شیک

رویال ژل دیگر محصولی است که زنبور تولید می‌کند و خواص درمانی بی‌شماری دارد. از جمله خاصیت‌های رویال ژل بهبود کیفیت پوست است. ماسک ورقه‌ای ویتامین E با عصاره رویال ژل اسکین شیک با داشتن عصاره رویال ژل مناسب انواع پوست است که چروک‌ها را رفع می‌کند.

ماسک ورقه‌ای ویتامین E با عصاره رویال ژل اسکین شیک

ماسک‌های ساخته شده با ترکیبات دارویی

این نوع ماسک‌ها دارای ترکیبات دارویی هستند و برای پوست خواص درمانی مفیدی دارند. در ادامه به معرفی تعدادی از این ماسک‌ها می‌پردازیم.

ماسک ورقه‌ای نیکوتینامید آمپولی ایمیجز

ماسک ورقه‌ای نیکوتینامید آمپولی ایمیجز دارای ترکیبات دارویی مناسب برای پوست است که باعث افزایش رطوبت پوست و جلوگیری از خشکی آن می‌شود. همچنین این ماسک پوست را در برابر آلاینده‌ها حفظ می‌کند.

ماسک ورقه‌ای نیکوتینامید آمپولی ایمیجز

ماسک ورقه‌ای کلاژن دیگنیتی

دیگر کمتر کسی از خواص کلاژن و تاثیر آن بر جوان‌سازی پوست بی‌خبر است. ماسک ورقه‌ای کلاژن دیگنیتی به بازسازی سلول‌های پوست و روشن شدن پوست کمک می‌کند. همچنین با داشتن کلاژن و خواص جوان‌سازی مانع از شل شدن و افتادگی پوست می‌شود. ماسک ورقه‌ای کلاژن دیگنیتی جزو انواع بهترین ماسک ورقه‌ای صورت است.

ماسک ورقه‌ای کلاژن دیگنیتی

خواص ماسک ورقه‌ ای

ماسک‌های ورقه‌ای مانند دیگر انواع ماسک خواص زیادی دارند و به بهبود کیفیت پوست کمک می‌کنند. از مهم‌ترین خواص ماسک ورقه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سم‌زدایی
  • ضد التهاب
  • رفع قرمزی و خارش پوست
  • شادابی پوست
  • باز شدن منافذ پوستی
  • رفع پف و سیاهی دور چشم
  • سفید و جوان‌کننده پوست
  • آبرسانی پوست
  • افزایش انعطاف‌پذیری پوست
  • رفع افتادگی و جلوگیری از شل شدن پوست
  • دارای خاصیت خنک‌کنندگی
  • جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه
  • کنترل‌کننده چربی پوست

ماسک ورقه ای ویتامین سی

ویتامین سی جزو ویتامین‌هایی است که تاثیر زیادی بر شادابی پوست دارد. سرم ویتامین سی هم در روتین پوستی بسیاری جای دارد. ماسک صورت ورقه‌ای ویتامین C با عصاره تمشک اسکین شیک جزو انواع بهترین ماسک ورقه‌ای صورت است که حاوی ویتامین سی است. ویتامین سی موجود در این ماسک پوست را روشن می‌کند و لک‌های پوستی را از بین می‌برد. همچنین ویتامین سی کمک می‌کند جوش و آکنه‌های پوستی از بین بروند.

بعد از استفاده از ماسک ورقه‌ای صورت را بشوییم؟

در یک کلام خیر. بعد از استفاده از ماسک ورقه‌ای لازم نیست صورت را بشوییم. مواد موجود در ماسک به خوبی جذب صورت می‌شوند و در صورت باقی ماندن مواد می‌توان آن را با ماساژ روی صورت پخش کرد. هرچند برای تاثیر بهتر ماسک بهتر است پیش از استفاده صورت را بشوییم. مخصوصا اگر مواد آرایشی یا آلودگی روی پوست وجود دارد.

ماسک ورقه‌ ای چند دقیقه باید بماند؟

بیشتر ماسک‌های ورقه‌ای لازم است بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه باقی بمانند. اما بهتر است قبل از استفاده ماسک ورقه‌ای صورت دستورالعمل آن را مطالعه کنیم. همچنین دقت کنید پس از زمان لازم ماسک را از روی صورت برداریم. با اتمام رطوبت پوست، پارچه رطوبت پوست را دوباره به خود جذب می‌کند و در این صورت رطوبت پوست را از بین می‌برد.

استفاده از ماسک ورقه‌ای

چند وقت یک بار از ماسک‌های ورقه‌ای استفاده کنیم؟

با توجه به نوع پوست استفاده از ماسک‌های ورقه‌ای یک تا دو بار در هفته توصیه می‌شود. همچنین زمان خاصی برای استفاده از این ماسک‌ها توصیه نشده و می‌توان این ماسک‌ها را صبح یا شب می‌توان استفاده کرد به شرطی که پوست قبل از استفاده ماسک تمیز باشد.

استفاده از ماسک‌های ورقه‌ای صورت، راهی آسان برای افزایش شفافیت پوست

ماسک‌های ورقه‌ای جزو انواع ماسک‌های صورت هستند که به بهبود کیفیت پوست کمک می‌کنند. جلوگیری از افتادگی پوست، رفع التهاب پوست، روشن‌کنندگی پوست و افزایش انعطاف‌پذیری پوست جزو خواص و فواید ماسک‌های ورقه‌ای هستند. استفاده از ماسک‌های ورقه‌ای یک تا دو بار در هفته توصیه می‌شود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 3.1 / 5. مجموع آرا: 11

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا