مراقبت از مومو

بهترین روغن برای پرپشت شدن مو با تاثیرات شگفت انگیز!

داشتن موهای ضخیم و زیبا، درخشان و بدون موخوره، بدون شک آرزوی اغلب زنان و حتی مردان است. با استفاده از انواع لوازم آرایشی و بهداشتی مثل ماسک‌ها یا شامپوهای اختصاصی، همه ما می‌توانیم به این موهای زیبا برسیم. هر چند برای تسریع این فرآیند و تقویت بهتر و کامل‌تر، استفاده از انواع محصولات مکمل مثل روغن‌های مو نیز لازم و ضروی است. حالا اگر دقیقا نمی‌دانید که بهترین روغن برای پرپشت شدن مو کدام است و از آن مهم‌تر این‌که اصلا چرا روغن باعث پرپشتی موها می‌شود، همراه ما باشید تا همه این موارد را با هم بررسی کنیم!

روغن‌های طبیعی و کمک به پرپشتی موها

استفاده از روغن‌های طبیعی برای موها از دیرباز و در میان تمدن‌های کهن مثل مصریان و بین‌النهرین، رواج داشت. در عصر حاضر نیز مردم هند و شرق آسیا با داشتن موهایی ضخیم و پرپشت، استفاده از انواع روغن‌ها را در روتین مراقبتی موهای خود دنبال می‌کنند. مردم از قدیم متوجه شده بودند که استفاده مدوام از برخی عصاره‌های طبیعی و روغن‌ها، به تقویت ریشه مو کمک کرده و ضخامت تارهای مو را نیز افزایش می‌دهد.

روغن‌تراپی چندین مزیت مهم دارد که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

افزایش سرعت رشد مو

اولین و مهم‌ترین تاثیر روغن تراپی بدون توجه به نوع روغن مورد استفاده، اثری است که ماساژ کف سر در پی دارد. با ماساژ مداوم کف سر، گردش خون در این بخش از بدن افزایش می‌یابد. به دلیل خونرسانی بیشتر به فولیکول‌های مو، رشد مو نیز افزایش خواهد یافت. در این حالت، حجم موها نیز پس از چند ماه بیشتر می‌شوند و در ادامه با افزایش ضخامت هر تار مو، موهایی پر پشت خواهید داشت.

بهترین روغن برای پرپشت شدن مو

اثرات عصاره‌های طبیعی

هر کدام از روغن‌های طبیعی، مزایای منحصر به‌فردی دارند. برخی به تقویت موها کمک خواهند کرد، برخی دیگر باعث افزایش درخشندگی هر تار مو شده و برخی نیز به استحکام ساختار مو کمک می‌کنند. ماساژ مدوام موها با این روغن‌های مفید، باعث جذب سریع و مستقیم این عصاره‌های طبیعی می‌شود. بدین شکل، خیلی سریع شاهد اثرات مثبت روغن‌تراپی خواهید شد.

جلوگیری از خشکی و شکنندگی موها

استفاده روتین و مداوم از روغن، باعث تغذیه عمیق تارهای مو شده و از خشکی، شکنندگی، کدر شدن و افزایش موخوره‌ها جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، انواع روغن‌های درمانی یک لایه محافظتی بر تار موها ایجاد خواهند کرد. بدین شکل، احتمال سوختگی بر اثر حرارت سشوار یا اتوی مو نیز کاسته شده و یا کاملا از بین می‌رود.

تغذیه عمیق هر تار مو

تارهای قدیمی‌تر پس از چند سال، به‌شدت ضعیف خواهند شد. شست‌وشوی مداوم، قرار گرفتن در معرض آسیب‌های محیطی و… همه به نازکی و کم‌حجمی موها می‌انجامد. با استفاده از روغن‌های طبیعی، موها به‌صورت مستقیم تغذیه شده و نرم می‌شوند. همچنین حجم موها افزایش یافته و موهایی ضخیم و پرپشت خواهید داشت.

حالا و با توجه به همه این مزیت‌های عالی استفاده از روغن برای تقویت و پرپشتی موها، احتمالا این سوال برای شما نیز ایجاد شده که بهترین روغن‌های مناسب برای پرپشت‌تر شدن موها چیست؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال، در بخش بعدی همراه ما باشید.

روغن برای پرپشت شدن مو

بهترین روغن‌های مو

برخی از انواع بهترین روغن برای پرپشت شدن مو شامل موارد زیر است:

روغن آرگان

یکی از بهترین روغن‌ها برای تقویت و افزایش رشد مو، روغن مو آرگان است. این روغن حاوی میزان زیادی ویتامین E بوده و در اغلب محصولات مغذی مو وجود دارد. این ویتامین، یک آنتی‌اکسیدان قوی است و از آسیب‌های محیطی ناشی از رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند.

افزایش انعطاف‌پذیری موها و جلوگیری از موخوره، جلوگیری از شکنندگی و خشکی شدید مو و از آن مهم‌تر کمک به تقویت پوست کف سر، همه از مشخصه‌های اصلی این روغن هستند. شما همچنین می‌توانید از بهترین شامپو حاوی روغن آرگان برای موهای خود استفاده کنید.

روغن رزماری

گیاه رزماری، یکی از شگفتی‌های طبیعت برای تقویت و افزایش ضخامت موهاست. استفاده از عصاره این گیاه یا روغن آن، علاوه بر از بین بردن شوره سر، به تقویت هر تار مو و افزایش سرعت رشد آن نیز کمک می‌کند.

دیگر خواص روغن رزماری، افزایش ترشح هورمون DHT است که از سفیدشدن موها نیز جلوگیری خواهد کرد. هم‌زمان با روغن رزماری، می‌توانید از عصاره این گیاه هم استفاده کنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل وارد بافت هر تار مو شده و اجازه خارج‌شدن پروتئین‌های مو را نمی‌دهد. تغذیه عمیق مو، کمک به جذب بهتر مواد مغذی و جلوگیری از شکنندگی و خشکی موها، همه از مشخصه‌های اصلی روغن نارگیل هستند. روغن نارگیل حاوی لوریک اسید بوده و با خواص ضد قارچی خود، شوره سر را از بین می‌برد.

روغن نارگیل برای مو

روغن بادام تلخ

این روغن نیز حاوی میزان زیادی ویتامین E بوده و یک آنتی‌اکسیدان قوی برای تغذیه و تقویت عمیق موهاست. کاهش ریزش مو، نرمی و خوش‌بو شدن موها همراه با افزایش استحکام هر تار مو، از مزایای استفاده از روغن بادام تلخ برای مو هستند.

روغن جوجوبا

این روغن درست مشابه همان روغن طبیعی است که بدن برای محافظت از پوست و مو، ترشح می‌کند. استفاده از این روغن، باعث تقویت موها شده و از آن‌ها در برابر عوامل آسیب‌زای محیطی، محافظت می‌کند. روغن جوجوبا اصلا سنگین نیست و باعث چسبندگی موها به یکدیگر نمی‌شود.

روغن زیتون

روغن زیتون حاوی میزان زیادی امگا-3 است. امگا 3 یک آنتی‌اکسیدان قوی بوده که اجازه نمی‌دهد موها در برابر عوامل محیطی، آسیب ببینند. افزایش ضخامت و درخشندگی موها همراه با بیشتر شدن سرعت رشد مو، مشخصه‌های اصلی استفاده مداوم از این روغن هستند.

علاوه بر این روغن‌ها، استفاده از انواع روغن‌های طبیعی دیگر مثل روغن درخت چای، روغن هسته انگور، روغن بابونه، روغن سیاه‌دانه و… نیز برای پر پشت شدن مو موثر است. با وجود این، استفاده مستقیم از این روغن‌ها در زندگی سریع عصر حاضر، دردسرهای زیادی دارد. به همین خاطر، بهتر است که از انواع محصولات تخصصی حاوی این روغن‌های مفید، استفاده کنید. در بخش بعدی، به معرفی برندهای ایرانی دارای روغن‌های مفید برای مو می‌پردازیم.

روغن زیتون برای مو
بیشتر بخوانید: روغن تراپی مو در خانه

بهترین روغن ایرانی برای پر پشت شدن مو

برخی از برندهای ایرانی که بهترین روغن برای پر پشت مو را ارائه داده‌اند، شامل موارد زیر هستند:

روغن هیر واتر کامان: بازسازی و تقویت مو

برند کامان، یکی از برندهای مشهور ایرانی است که با کیفیت بالای خود، توانست خیلی زود به یکی از پرفروش‌ترین محصولات بازار تبدیل شود. اگر به دنبال بهترین روغن برای پر پشت شدن مو در میان محصولات ایرانی می‌گردید، روغن هیر واتر کامان یکی از گزینه‌های اول شما خواهد بود که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

روغن هیر واتر کامان با داشتن روغن بادام، روغن آرگان، ویتامین‌های A و E، به تقویت و بازسازی هر تار مو کمک می‌کند. جلوگیری از وز شدن موها، محافظت از مو در برابر حرارت، کاهش خشکی و شکنندگی موها و از آن مهم‌تر افزایش ضخامت و پرپشتی، همه از مزایای این روغن مو هستند.

روغن هیر واتر کامان

روغن مراقبت از مو مورینگا: جلوگیری از ریزش و کم‌حجمی موها

افزایش ریزش موها، یکی از دلایل مهمی است که به کم‌پشتی شدید مو منجر می‌شود. بنابراین استفاده از روغن مقوی و تغذیه کننده مثل محصولات مراقبت از مو مورینگا، به تقویت و پرپشتی موهای شما کمک می‌کند.

روغن مراقبت از مو مورینگا حاوی روغن هسته انگور، روغن دانه آفتاب‌گردان، روغن جوجوبا، ویتامین A و E است. این روغن به حالت‌پذیری موها کمک کرده و باعث درخشندگی بیشتر مو می‌شود. افزایش ضخامت و استحکام هر تار مو، از دیگر مزایای استفاده از این محصول است. بنابراین باید این محصول را نیز بهترین روغن برای پر پشت شدن مو در میان محصولات ایرانی بدانیم که اثرات فوق‌العاده‌ای برای انواع مو دارد. در صورتی که ریزش موهای شما بیش از حد طبیعی است، همراه با روغن مورینگا می‌توانید از انواع شامپو ضد ریزش هم کمک بگیرید.

روغن مراقبت از مو مورینگا

روغن تقویت کننده مو آرگان پرایم: فاقد سولفات و مناسب موهای رنگ شده

رنگ و دکلره مداوم موها، یکی از فرآیندهای آسیب‌زاست که به شکنندگی، خشکی بیش از حد و البته ریزش و کم‌حجمی مو منجر خواهد شد. در این شرایط، استفاده از یک روغن مغذی و تقویت کننده می‌تواند باعث بازسازی و سلامت موهای شما شود. برند پرایم، در میان برندهای موجود، محصولات بسیار باکیفیتی را برای مو ارائه می‌کند که فاقد سولفات بوده و حتی برای موهای رنگ شده هم مناسب است.

این محصول برند پرایم، بدون سولفات، رنگ و پارابن بوده و به هیچ عنوان به تارهای مو آسیب نمی‌زند. بافت بسیار سبکی دارد و از وز شدن موها نیز جلوگیری می‌کند. تغذیه عمیق موها، جلوگیری از شکنندگی و خشکی هر تار مو و از آن مهم‌تر افزایش ضخامت و حجم مو، همه از مزایای این محصول هستند.

روغن تقویت کننده مو آرگان پرایم

سرم براق کننده موی سر فولیکا: افزایش نرمی و لطافت موها

برای کسانی که موهایی نازک، کم‌حجم و شکننده دارند، استفاده از یک سرم چند منظوره مو شبیه یک معجزه خواهد بود. برند فولیکا محصولات بسیار باکیفیتی را برای افزایش نرمی و لطافت موها ارائه می‌دهد.

سرم روغنی براق کننده موی سر حاوی روغن آرگان فولیکا، علاوه بر افزایش نرمی و لطافت موها، به ضخیم شدن هر تار مو کمک می‌کند. باعث تغذیه عمیق شده و درخشندگی موها را نیز افزایش می‌دهد. این سرم از ریزش نیز جلوگیری کرده و استحکام تارهای مو را نیز بیشتر خواهد کرد. روغن آرگان موجود در این محصول، باعث تغذیه عمیق موها و پوست کف سر می‌شود و با تامین رطوبت مورد نیاز، از موخوره و وز شدن آن‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

هم‌زمان با انواع روغن، استفاده از ماسک‌های مو مثل بهترین ماسک مو داخل حمام هم می‌تواند به نرمی و لطافت هر چه بیشتر کمک کند.

بهترین روغن خارجی برای پر پشت شدن موها

علاوه بر محصولات ایرانی، در میان محصولات خارجی هم می‌توانید بهترین روغن برای پرپشت مو را پیدا کنید. برخی از انواع بهترین روغن برای پرپشت شدن مو شامل گزینه‌های زیر هستند:

روغن آرگان مراکشی ا جی ایکس: افزایش رشد مو

اغلب روغن‌های اختصاصی مو، مناسب استفاده روزانه نیستند و باعث چربی بیش از حد موها خواهند شد. در این میان اما، روغن آرگان مراکشی ا جی ایکس، یک گزینه عالی برای ماساژ روزانه موها ارائه داده است. این محصول با داشتن اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 همراه با روغن آرگان، باعث نرمی و لطافت موها می‌شود.

میزان رشد مو را افزایش داده و هم‌زمان با آن، از ریزش شدید نیز جلوگیری می‌کند. این دو مشخصه عالی باعث بیشتر شدن حجم موها در بازه‌های چند ماهه خواهد شد. بنابراین روغن آرگان ا جی ایکس را باید بهترین روغن برای پر پشت شدن مو بدانیم که به نرمی، زیبایی و درخشندگی موها نیز کمک می‌کند.

روغن آرگان مراکشی ا جی ایکس

روغن مو آرگان فنمن: ترمیم و بازسازی موهای آسیب دیده

شست‌وشو با محصولات قوی، قرار گرفتن مداوم در معرض آفتاب یا گرد و خاک، عدم آبرسانی و تغذیه دوره‌ای موها و البته رنگ کردن همیشگی، همه به تخریب بافت مو منجر خواهند شد. در این شرایط، استفاده از یک محصول مغذی و ترمیم‌کننده مثل روغن مو آرگان مدل الکسیر آو نیچر فنمن، بهترین راه‌حل برای درمان موها خواهد بود.

این روغن در اولین گام، باعث ترمیم بافت مو می‌شود. نرمی و لطافت را افزایش داده و در ادامه، به تقویت فولیکول‌های مو نیز کمک می‌کند. بیشتر شدن حجم و پرپشتی موها، از دیگر مشخصه‌های فوق‌العاده این محصول هستند. بنابراین بهتر است به‌صورت روتین از این روغن استفاده کرده و از مزایای بی‌نظیر آن لذت ببرید.

روغن مو آرگان مدل الکسیر آو نیچر فنمن

روغن مو لورال: درخشندگی، افزایش حجم و تقویت تارهای مو

برای کسانی که موهای خیلی بلند دارند یا حتی با داشتن موهای کوتاه، به دلیل عدم نگهداری صحیح با آسیب‌های مختلفی مواجه شده‌اند، باید روغن ترمیم کننده و نرم کننده موهای خیلی خشک لورال را معرفی کنیم. این روغن، به‌صورت اختصاصی برای موهای آسیب‌دیده و خیلی خشک، فرموله شده و در اولین گام، به شانه‌پذیری و بهبود حالت موها کمک می‌کند.

تغذیه عمیق هر تار مو، افزایش نرمی و لطافت موها و از آن مهم‌تر، کمک به ضخامت مو، از دیگر مزیت‌های این محصول هستند. نکته مهم دیگری که باید بدانید این است که این روغن لورال، از موهای شما در برابر اشعه‌های UV نیز محافظت می‌کند. بنابراین یک محصول چند کاره برای تقویت، زیبایی و مراقبت از مو است که استفاده مداوم آن، سلامت موهای شما را باز می‌گرداند.

روغن ترمیم کننده و نرم کننده موهای خیلی خشک لورال

روغن مو میلیون گلاس گلیس: کمک به صافی کامل موها

از بین رفتن لایه‌های سطحی مو، اولین دلیل خشکی، نازکی و البته بد حالت شدن موها است. خوشبختانه روغن مو میلیون گلاس گلیس با داشتن کراتین مایع، باعث ترمیم این لایه‌های سطحی می‌شود. از نازک شدن بیش از حد مو جلوگیری کرده و ضخامت موها را نیز افزایش خواهد داد.

بافت بسیار سبک این محصول همراه با تقویت و تغذیه عمیق فولیکول‌های مو، از دیگر مزایای روغن مو گلیس به‌شمار می‌رود. بنابراین برای موهای خشک، شکننده، آسیب‌دیده و وز، می‌توانید از این محصول کمک بگیرید. درخشندگی و لطافت موها را بازگردانید و با استفاده از بهترین روغن برای پر پشت شدن مو خارجی، زیبایی موهای خود را تضمین کنید.

روغن مو میلیون گلاس گلیس

استفاده از انواع روغن طبیعی، بهترین روش برای پر پشتی موها

نگهداری نامناسب از موها، اولین و مخرب‌ترین عاملی است که مشکلات زیادی را در پی دارد. اگر به دلایل مختلفی، موهای شما ضخامت و پرپشتی سابق را ندارند، تنها کافی است از یک روغن برای پر پشت شدن مو استفاده کنید و همراه با آن، روتین موهای خود را نیز تغییر دهید. شست‌وشوی درست، رژیم غذایی مناسب همراه با روغن‌تراپی دوره‌ای با استفاده از بهترین روغن برای پر پشت شدن مو، همه به سلامت و زیبایی موهای شما کمک خواهند کرد. حالا و پس از بررسی 8 روغن متنوع برای پر پشتی موها، این بار شما به ما بگویید: بهترین روغن برای افزایش سلامت، ضخامت و زیبایی موها از نظر شما چیست؟

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 3.7 / 5. مجموع آرا: 3

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا