مکمل های زیبایی پوستمکمل های زیبایی مو

معرفی بهترین قرص آهن؛ کاربردها و بهترین زمان مصرف

اگر همیشه احساس سرما می‌کنید، زود خسته می‌شوید یا هنگام ورزش به نفس‌نفس می‌افتید، شاید بهتر باشد برای بررسی میزان آهن خون خود آزمایش خون بدهید. کمبود آهن یکی از شایع‌ترین کمبودهای مواد مغذی است که بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای تأمین آهن مورد نیاز بدن که در تمامی فعالیت‌های روزمره و همچینین حفظ زیبایی و شادابی بدن نقش اساسی دارد، باید سراغ بهترین قرص‌های آهن برویم تا خیال‌مان از بابت دریافت آهن ضروری برای بدن راحت باشد. به همین دلیل در این مطلب از مجله خانومی، به معرفی بهترین قرص آهن، کاربردها و زمان مصرف آن‌ها پرداخته‌ایم تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

 کاربرد قرص آهن

همان‌ طور که گفتیم آهن یکی از عناصر مهم و حیاتی درون بدن است و بدون آن تمام فعالیت‌های اساسی بدن مختل می‌شود. کاربردها و فواید قرص آهن بسیار زیادند و قرص آهنی که برای جبران کمبود آهن درون بدن مصرف می‌شود، می‌تواند نقش پررنگی در سلامت بدن و عملکرد آن ایفا کند.

قرص آهن علاوه بر جبران کمبود آهنی که باعث کم‌خونی می‌شود، در عملکرد میوگلوبین عضلات هم می‌تواند تأثیر بگذارد و به ذخیره و انتقال اکسیژن در آن‌ها کمک کند. این مسئله مخصوصا برای ورزشکاران می‌تواند بیشتر به‌ چشم بیاید و بسیار حائز اهمیت باشد. قرص آهن بر عملکرد سیستم ایمنی بدن هم اثرگذار است و می‌تواند سیستم ایمنی بدن را در برابر عفونت‌ها و بیماری‌ها تقویت کند. همچنین قرص آهن روی سلامت پوست و مو، تنظیم دمای بدن، رشد و تکامل بهتر کودکان هم تأثیر چشم‌گیری دارد و اصلا نباید از آن غافل شویم.

کپسول Fefol بسته 30 عددی
اینترافارم

کپسول Fefol بسته 30 عددی

46%
162600 88489
تومان
کپسول Ferrodin بسته 32 عددی
هولیستیکا

کپسول Ferrodin بسته 32 عددی

36%
139600 89999
تومان
کپسول Ferro Fort Gyn بسته 30 عددی
عبیدی

کپسول Ferro Fort Gyn بسته 30 عددی

38%
177000 109989
تومان
قرص ACTI Iron بسته 30 عددی
لیبرتی سوئیس

قرص ACTI Iron بسته 30 عددی

54%
212000 98375
تومان
کپسول SiderAl Forte بسته 20 عددی
فارمانوترا

کپسول SiderAl Forte بسته 20 عددی

21%
380000 298995
تومان
قرص Feroral بسته 30 عددی
گلدن لایف

قرص Feroral بسته 30 عددی

57%
60500 26298
تومان
کپسول ویتا فرو بسته 30 عددی
نیچرز پلنتی

کپسول ویتا فرو بسته 30 عددی

53%
179900 85000
تومان
کپسول آیروویت بسته 30 عددی
ویتان

کپسول آیروویت بسته 30 عددی

53%
90000 42500
تومان
قرص آهن آیزن پلاس بسته 60 عددی
یوروویتال

قرص آهن آیزن پلاس بسته 60 عددی

26%
244200 180799
تومان

بهترین زمان مصرف قرص آهن

آهن در محیط اسیدی معده به بهترین شکل جذب می‌شود و مصرف قرص آهن با معده خالی، محیط اسیدی مطلوبی را برای جذب حداکثر آن فراهم می‌کند. به همین دلیل بهترین زمان مصرف قرص آهن برای جذب حداکثری و کمترین عوارض جانبی، با معده خالی، یک ساعت قبل از غذا یا دو ساعت بعد از غذاست. مصرف همزمان قرص آهن با غذا، مخصوصا غذاهای سبوس‌دار، حبوبات و سبزیجاتی مثل اسفناج و ریواس جذب آهن را مختل می‌کند و احتمال عوارض جانبی گوارشی مثل یبوست، تهوع و اسهال را افزایش می‌دهد. به طور کلی، بهتر است درباره بهترین زمان مصرف مولتی ویتامینها اطلاعات کامل کسب کنید تا نتیجه مطلوبی از مصرف آن‌ها داشته باشید.

معرفی بهترین قرص آهن

بهترین قرص آهن

اگر به‌دنبال بهترین قرص آهن‌های موجود می‌گردید، در ادامه دو نمونه از این قرص‌های آهن را معرفی می‌کنیم.

قرص آهن ففول

قرص آهن ففول، محصولی از شرکت داروسازی اینترافارم، مکمل غذایی حاوی آهن است که برای جبران کمبود آهن در بدن و پیشگیری از کم خونی ناشی از آن استفاده می‌شود و یکی از بهترین قرص‌های آهن موجود در بازار است. در فرمولاسیون این محصول از آهن المنتال، اسید فولیک و فروس سولفات استفاده شده است. مصرف مرتب این دارو می‌تواند جلوی کم‌خونی را بگیرد و انرژی بدن را تأمین کند تا در طول روز احساس خستگی نکنیم. این کپسول به‌گونه‌ای طراحی شده است که طی چند ساعت و به صورت تدریجی در دستگاه گوارش آزاد شود و برای همین کمترین عارضه را برای مصرف‌کننده ایجاد می‌کند.

مصرف کپسول ففول در دوران قاعدگی به جبران خون از دست رفته کمک می‌کند و همچنین با تأمین آهن مورد نیاز بدن باعث شادابی پوست می‌شود و در حفظ سلامت و زیبایی موها هم نقش دارد. قرص ففول در بسته۳۰ عددی عرضه می‌شود و قیمتی مناسب و مقرون‌به‌صرفه دارد.

قرص آهن ففول
کپسول Fefol بسته 30 عددی
اینترافارم

کپسول ففول Fefol اینترافارم بسته 30 عددی

46%
162600 88489
تومان

کپسول فرودین برند هولیستیکا

تقویت سیستم ایمنی و جبران کم‌خونی یکی از مهم‌ترین وظایفی است که قرص آهن باید با تأمین آهن لازم بدن به‌درستی انجام دهد. کپسول فرودین مکمل آهن و اسید فولیکی است که برند هولیستیکا به بازار عرضه کرده است. در فرمولاسیون این محصول از ویتامین B۱۲ و C هم بهره گرفته شده است. این کپسول علاوه بر جبران کم‌خونی، روی جلوگیری از ریزش مو و بهبود سلامت پوست هم اثر می‌گذارد. همچنین کپسول فرودین می‌تواند بخشی از انرژی مورد نیاز بدن در طول روز را تأمین کند و به این ترتیب دیگر دچار خستگی و کسالت نمی‌شوید. کپسول فرودین در بسته ۳۲ عددی و با قیمتی مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد و با توجه به کیفیت خوبی که دارد یکی از بهترین قرص‌های آهن موجود در بازار ایران است.

کپسول فرودین برند هولیستیکا
کپسول Ferrodin بسته 32 عددی
هولیستیکا

کپسول Ferrodin هولیستیکا بسته 32 عددی

36%
139600 89999
تومان

بهترین قرص آهن برای درمان کم خونی

اگر مبتلا به کم خونی هستید، احتمالا طبق نظر پزشک، نیاز به مصرف قرص آهن دارید. در ادامه بهترین قرص برای کم خونی را به شما معرفی خواهیم کرد.

قرص فروفولیک الحاوی

آهن به صورت فومارات خیلی راحت‌تر جذب بدن می‌شود و عوارض کمتری دارد. در قرص فرفولیک الحاوی، از فومارات به همراه اسید فولیک استفاده شده است تا محصولی مناسب برای جبران فقر آهن با قیمتی مناسب و مقرون‌به‌صرفه تولید شود. این فرآورده دارویی طعم فلزی در دهان به‌وجود نمی‌آورد و عوارض گوارشی کمتر و جذب بهتری دارد. مصرف مرتب این دارو باعث می‌شود سیستم ایمنی در برابر بیماری‌ها قوی شود، کم‌خونی درمان شود و دیگر احساس ضعف و خستگی مفرط نداشته باشید. فرفولیک الحاوی بسته ۱۰۰ عددی است و برای خانم‌ها و آقایان مناسب است.

قرص فروفولیک الحاوی

قرص آهن آیزن پلاس برند یوروویتال

آیزن پلاس مکملی حاوی آهن به صورت فومارات، اسید فولیک، ویتامین C، ۶B و B۱۲ است. این مکمل همراه تأمین آهن مورد نیاز برای بدن، ویتامین‌های ضروری برای ساخت گلبول‌های قرمز را هم در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد و باعث تسریع فرایند خون‌سازی می‌شود. علاوه بر این آهن جذب شده از این قرص می‌تواند روی فرآیند اکسیژن‌رسانی به بافت‌ها نقش داشته باشد و در نتیجه خستگی و بی‌حالی مفرط در اثر کمبود آهن از بین می‌رود. همچنین آیزن پلاس به سیستم ایمنی و عصبی کمک می‌کند تا عملکرد نرمال خود را حفظ کند و بدن را در برابر بیماری مقاوم نگه دارند. قرص آهن ایزن پلاس برای افرادی که در معرض کمبود آهن هستند، به‌ویژه خانم‌ها در دوران قاعدگی و همچنین افراد گیاه خوار مناسب است. آیزن پلاس در جعبه‌های ۶۰ عددی عرضه می‌شود و با توجه به کیفیت خوب قیمتی نسبتا مناسبی دارد.

قرص آهن آیزن پلاس برند یوروویتال

بهترین قرص آهن خارجی

اگر در میان قرص‌های آهن، به دنبال قرص آهن خارجی می‌گردید، در ادامه ۲ قرص آهن خارجی باکیفیت را معرفی می‌کنیم.

قرص آهن نیچر مید

این قرص، یکی از شناخته‌شده‌ترین و بهترین قرص‌های خارجی موجود در بازار جهانی است که در ظرف‌های ۱۸۰ یا ۳۶۵تایی عرضه می‌شود. در فرمولاسیون قرص نیچر مید آهن به صورت فروس سولفات استفاده شده است تا راحت‌تر جذب بدن شود و در هر قرص مقدار ۶۵ میلی‌گرم آهن وجود دارد که احتمالا بیشتر از نیاز روزانه‌ شماست و شاید بتوانید با مشورت پزشک مصرف هفتگی این قرص‌ها را کمتر کنید.

مصرف مرتب قرص آهن نیچر مید کمبود آهن بدن را به‌خوبی برطرف می‌کند، مسائلی مانند خستگی ناشی از کمبود آهن را از بین می‌برد و روی سلامت پوست و مو تأثیر چشم‌گیری می‌گذارد. این محصول بدون گلوتن بوده و برای افراد مبتلا به سلیاک هم گزینه‌ مناسبی است. همچنین در این محصول از رنگ و طعم‌دهنده‌های مصنوعی هم استفاده نشده است. قرص آهن نیچر مید کیفیت خوبی دارد و جزو پرفروش‌ترین قرص‌های بازار جهانی است، اما نسبت به قرص‌های ایرانی قیمت بیشتری دارد.

قرص آهن نیچر مید

کپسول آهن سیدرال برند فارمانوترا

یکی از مشکلات رایج مصرف‌کنندگان قرص‌های آهن، تهوع، دل‌درد و عوارضی است که بر اثر برخورد مولکول‌های آهن با دیواره‌ روده و جذب سخت آن به‌وجود می‌آید. شرکت فارمانوترا ایتالیا مکمل‌های آهن خود را با روکشی فسفولیپدی پوشانده است تا کار جذب آن‌ها در بدن راحت‌تر باشد. این فرآورده حاوی آهن سوکروزومیال، ویتامین B۱۲ و ویتامین C است و وجود این ویتامین‌ها هم جذب آهن را سریع‌تر می‌کنند. کم خونی‌هایی را که بر اثر عوامل مختلف نظیر خونریزی‌های شدید دوران قاعدگی، کمبود آهن ناشی از اهدای خون و موارد این‌چنینی به‌وجود می‌آیند، می‌توان به کمک این قرص درمان کرد. همچنین کپسول سیدرال برای جلوگیری از ریزش مو و شادابی پوست اثرگذار است. بد نیست این را هم بدانید که کپسول سیدرال فاقد گلوتن، در بسته‌های ۲۰تایی عرضه می‌شود و نسبت به برندهای ایرانی گران‌تر است.

کپسول آهن سیدرال برند فارمانوترا

بهترین قرص آهن برای خانمها

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، خانم‌ها بیشتر در معرض کمبود آهن هستند. از همین رو، در ادامه به معرفی ۲ قرص آهن مناسب برای خانم‌ها می‌پردازیم.

کپسول فرو فورت گاین عبیدی

کم‌خونی دوران بارداری مسئله‌ شایعی است که باید تحت نظر پزشک آن را درمان کنیم تا آسیبی به مادر وارد نشود و جنین هم به‌خوبی رشد کند. یکی از قرص‌های آهن شناخته‌شده و مناسب ایرانی، قرص فرو فورت گاین داروسازی عبیدی است. در فرمولاسیون این محصول از فروس گلایسین سولفات و اسید فولیک استفاده شده است. فرو فورت گاین به خاطر پوشش مقاوم تحت تأثیر محیط اسیدی معده قرار نمی‌گیرد و به‌موقع در دستگاه گوارش باز و جذب بدن می‌شود. کپسول فرو فورت می‌تواند در عملکرد صحیح سلول‌های مختلف بدن نقش اساسی ایفا کند و تمام انتظارات شما از قرص آهنی ایده‌آل را پوشش دهد. این محصول در قوطی ۳۰ عددی و با قیمتی نسبتا مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.  

کپسول فرو فورت گاین عبیدی

کپسول آهن ایزی آیرون برند نچرال ورلد

یکی دیگر از قرص‌های آهن مناسب و مقرون‌به‌صرفه برای پیش‌گیری و جبران کمبود آهن دوران قاعدگی و بارداری کپسول ایزی آیرون است. این محصول تمام ویتامین‌ها و مواد مورد نیاز و لازم برای جذب حداکثری آهن را در اختیارتان می‌گذارد. در فرمولاسیون ایزی آیرون از آهن به صورت فروس بیس گلیسینات، استفاده شده است و اسید فولیک، ویتامین C و ویتامین B۱۲ هم دارد تا آهن به‌راحتی جذب سلول‌ها شود. مصرف این قرص هیچ‌گونه عوارض گوارشی ایجاد نمی‌کند و افراد گیاه‌خوار هم برای تأمین آهن مورد نیاز بدن‌شان می‌توانند از آن استفاده کنند. تقویت سیستم ایمنی و عصبی و همچنین بهبود سلامت پوست و مو، از دیگر ویژگی‌های کپسول آهن برند نچرال ورلد است. ایزی آیرون در ظرف ۳۰ تایی و با قیمتی مناسب به بازار عرضه می‌شود.

کپسول آهن ایزی آیرون برند نچرال ورلد

بهترین قرص آهن برای ریزش مو

اگر مبتلا به ریزش مو هستید، مصرف قرص آهن تا میزان زیادی می‌تواند به درمان ریزش موی شما کمک کند. در ادامه به معرفی ۲ قرص آهن موثر در درمان ریزش مو می‌پردازیم.

کپسول آهن فروگلوبین برند ویتابیوتیکس

کپسول آهن فروگلوبین، محصولی از شرکت ویتابیوتیکس، مکمل غذایی حاوی آهن، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای جبران کمبود آهن و پیشگیری از کم خونی ناشی از آن استفاده می‌شود. به طور کلی، فروگلوبین حاوی آهن به صورت فومارات، ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، اسید فولیک، و مواد معدنی دیگر مانند روی، مس و منیزیم است. پیشگیری از کم خونی، افزایش سطح انرژی، تقویت سیستم ایمنی، کمک به رشد و تکامل، کمک به عملکرد طبیعی مغز و اعصاب و تقویت سیستم عصبی و عضلانی، تنها بخشی از مزایای استفاده از کپسول فروگلوبین است. وجود مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری در کنار آهن علاوه بر مواردی که گفتیم به تقویت سلامت پوست، مو و ناخن‌ها هم کمک می‌کند. کپسول آهن فروگلوبین یکی از بهترین قرص‌های موجود در بازار است و برای تقویت موها و جلوگیری از ریزش مو هم می‌توانید حساب ویژه‌ای روی آن باز کنید. فروگلوبین در بسته‌های ۳۰ عددی و با قیمتی بسیار مناسب عرضه می‌شود.

کپسول آهن فروگلوبین برند ویتابیوتیکس
کپسول Feroglobin B12 بسته 30 عددی
ویتابیوتیکس

کپسول Feroglobin B12 بسته 30 عددی ویتابیوتیکس

12%
121000 106999
تومان

قرص اکتی آیرون لیبرتی سوئیس

رشد و سلامت موها هم در کنار تأمین آهن بدن، از اهمیت ويژه‌ای برخوردار است. برای همین بهتر است سراغ مولتی‌ویتامین‌هایی برویم که علاوه بر آهن، سایر مواد مغذی را هم داشته باشند. قرص اکتی آیرون برند لیبرتی سوئیس دقیقا یکی از گزینه‌های مناسب در این زمینه است. اکتی آیرون حاوی آهن، ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E، ویتامین K، سلنیوم، منگنز، مس، روی، ید، بتا کاروتن، عصاره چای سبز و ال کارنیتین است. با داشتن این حجم از مواد معدنی، قرص اکتی آیرون نیاز روزانه به ویتامین‌ها و مواد معدنی را تأمین می‌کند، باعث تقویت توان فیزیکی و رفع خستگی می‌شود و در تقویت و شادابی موها هم نقش پررنگی ایفا می‌کند. همچنین به دلیل داشتن ال کارنتین و چای سبز در افزایش چربی سوزی و حفظ تناسب اندام هم مؤثر است. این محصول در بسته‌های ۳۰ عددی و قیمتی مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

قرص اکتی آیرون لیبرتی سوئیس
قرص ACTI Iron بسته 30 عددی
لیبرتی سوئیس

قرص ACTI Iron بسته 30 عددی لیبرتی سوئیس

54%
212000 98375
تومان

قرص آهن؛ بهبود کم‌خونی و سلامتی بدن

در این مطلب بهترین قرص‌های آهن موجود در بازار برای نیازهای مختلف را معرفی کردیم و ویژگی‌های آن‌ها را برشمردیم. حفظ سلامت بدن و توجه به آن در کنار استفاده از لوازم آرایشی و لذت بردن از آن حائز اهمیت است و باید همیشه مورد توجه باشد. آهن نه‌تنها نقش مهمی در سلول‌های خونی دارد، بلکه در تمام سلول‌های بدن تأثیر شایانی دارد و کمبود آن سلامت و شادابی بدن را به خطر  می‌اندازد. مصرف درست و به‌موقع قرص و مکمل‌های آهن در کنار تغذیه مناسب می‌تواند خیال شما را از این بابت راحت کند تا بدون هیچ مشکلی به فعالیت‌های روزانه‌ی خود برسید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 3.7 / 5. مجموع آرا: 3

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا