عطر و ادکلن

معرفی بهترین عطر مردانه برای استفاده روزمره

خوشبو بودن یکی از جذابیت‌های مردانه است؛ اما مثل داشتن پوست و موی زیبا، این جذابیت مردانه هم ممکن است تبدیل به دغدغه‌ای مهم برای انتخاب در این تنوع بالای موجود در بازار باشد. در این مطلب از مجله خانومی تلاش کرده‌ایم تا با معرفی بهترین عطر مردانه خارجی و ایرانی برای استفاده روزمره، این دغدغه را برطرف کنیم و عطرهایی را معرفی کرده‌ایم که قیمت مناسب آن‌ها به شما کمک می‌کند تا هر روز خوشبو و جذاب باشید.

بهترین عطر مردانه خارجی برای استفاده روزمره

در این قسمت 3 ادکلن مردانه معروف خارجی برای استفاده روزمره را معرفی می‌کنیم. همچنین، برای هریک از این عطرهای خارجی، یک جایگزین ایرانی معرفی می‌کنیم تا اگر به دنبال رایحه مشابه در میان برندهای ایرانی هستید، به‌راحتی قادر به انتخاب باشید.

کرید اونتوس

بیش از 10 سال از عرضه عطر کرید اونتوس به بازار می‌گذرد؛ اما هنوز هم بسیاری از آقایان شیک پوش و آن‌هایی که دوست دارند در یک جمع تأثیر گذار باشند، این عطر را انتخاب می‌کنند.

اگر عبارت بهترین عطر مردانه 2024 یا اسم عطر های معروف مردانه را در گوگل جستجو کنید، کرید اونتوس در صدر بسیاری از لیست‌های نمایش داده شده قرار می‌گیرد. همچنین این عطر در فهرست پیشنهادهای بهترین عطر مردانه برای هدیه ولنتاین 2024 بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی مشهور هم قرار داشت. نت‌های این عطر معروف مردانه ترکیبی از بوی میوه، گل‌های رز و یاس و وانیل و درخت بلوط و مشک است و در دسته عطرهای خنک و تلخ قرار می‌گیرد.

ادوپرفیوم مردانه بلک زیفوید نسخه ایرانی مشابه اونتوس است که همان رایحه میوه‌ها، گل‌ها و درختان را دارد و می‌توانید با پرداخت حدوداً یک میلیون تومان آن را تهیه کنید. 

بهترین عطر مردانه برای استفاده روزمره

ایسی میاکه بلو پور هوم

برای برخی معنای بهترین عطر مردانه مساوی با رایحه تند و تلخ است و به همین دلیل با عطرهایی مثل ایسی میاکه (Issey Miyake) ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند. این عطر هم از اسانس‌های چوب و میوه در ترکیبات خود بهره می‌برد؛ اما اضافه شدن رایحه فلفل و نعناع هندی باعث شده که بوی تندی داشته باشد. نسخه اورجینال این ادکلن معروف مردانه در حال حاضر چیزی حدود 7 میلیون تومان قیمت دارد و با پرداخت این هزینه، عطری نصیبتان می‌شود که به عقیده بسیاری از مصرف‌کنندگان ماندگاری متوسطی دارد.

با پرداخت هزینه‌ای به‌مراتب کمتر، می‌توانید عطر مردانه Cielo برندینی را خرید که نسخه ایرانی این عطر است و توسط یکی از برندهای خوشنام ایرانی تولید می‌شود. ترکیبات اسانس‌های عطر مردانه Cielo با ایسی میاکه یکسان است و ازآنجایی‌که در دسته پرفیوم‌ها طبقه‌بندی می‌شود، ماندگاری بالایی دارد.

ایسی میاکه بلو پور هوم
بیشتر بخوانید: تفاوت عطر تلخ و شیرین

بوگارت سیلور سنت

ادکلن بوگارت سیلور سنت از آن ادکلن‌ های مردانه معروف است که به دلیل داشتن رایحه گرم و شیرین، استفاده از آن برای فصول سرد توصیه می‌شود. البته شاید تصور کنید که در فصل سرد بدن تعریق کمتری دارد و ضرورت استفاده از عطر و ادکلن هم کمتر می‌شود؛ اما قیمت مناسب این عطر شما را تشویق می‌کند که از آن به‌صورت روزانه استفاده کنید.

ادوپرفیوم مردانه بایلندو Silver Scento نسخه ایرانی و به‌مراتب ارزان‌تر این عطر است که همان رایحه چوبی جنگل‌های شرقی را دارد و با داشتن اسانس‌های پایه پرتقال و لیموترش، رایحه شیرین مد نظرتان را ایجاد می‌کند.

بوگارت سیلور سنت

بهترین مارک ادکلن مردانه ایرانی برای استفاده روزمره

در این قسمت بهترين ادكلن هاي مردانه ایرانی برای استفاده روزمره را معرفی می‌کنیم که در دسته بهترین عطر هاي مردانه اقتصادی قرار می‌گیرند. بیشتر این عطرها با الهام از عطرهای مردانه معروف خارجی و با ترکیبات مشابه ساخته شده‌اند و توانسته‌اند رضایت مصرف‌کنندگان خود را جلب کنند.

قیمت این عطرها به نوع آن‌ها (پرفیوم، ادو پرفیوم و …) و همچنین حجم آن‌ها بستگی دارد و برای تست می‌توانید از حجم‌های کم آن‌ها شروع کنید.

عطر مردانه ژک ساف

ژک ساف به عنوان یکی از اقتصادی‌ترین برندهای عطر مردانه و زنانه شناخته می‌شود که در عین حال محصولات آن کیفیت بالایی هم دارند. این برند عطرهای خود را در 2 نوع پرفیوم و ادو پرفیوم و در حجم‌های 100، 75 و 20 میلی‌لیتر تولید می‌کند که در میان آن‌ها، عطرهای 20 میل به دلیل جیبی بودن و طراحی باریک، محبوبیت زیادی دارند.

انواع عطر ژک ساف مردانه هم با رایحه مشابه انواع عطر مردانه معروف خارجی تولید می‌شوند و به دلیل ماندگاری بالا، می‌توانید به عنوان عطر روزانه روی آن‌ها حساب کنید.

به عنوان مثال ادوپرفیوم مردانه ویکتور ژک ساف یکی از بهترین و خوشبوترین عطرهای مردانه ژک ساف است که رایحه خنک و ملایمی دارد و می‌توانید به عنوان عطر روزانه در تابستان روی آن حساب کنید. این عطر نت‌های میوه‌ای، اسطوخودوس و چوب دارد؛ اما ماندگاری نت چوبی آن بیشتر است.

ادوپرفیوم مردانه ویکتور ژک ساف

عطر مردانه برندینی

برندینی یکی از تولیدکنندگان بهترین عطر مردانه و زنانه در ایران است که به دلیل تولید پرفیوم، ادو پرفیوم و ادکلن‌های مشابه با برندهای مشهور خارجی، شهرت دارد. عطرهای این برند در مقایسه با ژک ساف قیمت بالاتری دارند و با طراحی‌های متفاوت عرضه می‌شوند.

همچنین عطر برندینی نسخه مشابه برخی از انواع عطر مردانه معروف را با بسته‌بندی و نام کاملاً یکسان عرضه می‌کند. البته این نسخه‌های مشابه از نظر کیفیت و ماندگاری دست‌کمی از نسخه‌های اصل ندارند و مراجعه به نظرات کاربران در سایت‌های مختلف، این موضوع را ثابت می‌کند.

یکی از عطرهای این برند که مشابه نسخه خارجی طراحی و تولید شده، عطر مردانه برندینی Aventus Men است. این عطر هم مثل کرید اونتوس نت میوه، گل، عنبر و مشک دارد.

عطر مردانه برندینی Aventus Men

عطر مردانه صندل

عطر مردانه صندل یکی دیگر از برندهای خوشنام ایرانی است که بیشتر عطرهای جیبی و با حجم کم (20 میلی‌لیتر) تولید می‌کند. قیمت عطرهای این برند مشابه ژک ساف است و به دلیل داشتن طراحی باریک، می‌توانید به راحتی آن‌ها را در جیب یک کیف خود قرار دهید و در طول روز چند بار عطر خود را تجدید کنید. عطر صندل هم مثل سایر برندهای ایرانی مشابه عطرهای مردانه خارجی مشهور را تولید می‌کند؛ اما بیشتر روی عطرهای تولید شده توسط برندهای معروف مثل بولگاری تمرکز دارد.

عطر جیبی مردانه صندل Bvlgari رایحه شیرین و تندی دارد و مناسب آن‌هایی است که دنبال عطر با پخش بوی عالی هستند. نت‌های شرقی این عطر نیز برای ما آشنا است و باعث می‌شود با آن بهتر ارتباط برقرار کنیم.

عطر جیبی مردانه صندل Bvlgari

به جای عطرهای اقتصادی، می‌توانید از انواع اسپری مردانه هم استفاده کنید؛ اما پخش بو و ماندگاری آن‌ها به‌مراتب کمتر است.

عطر مردانه بایلندو

برخلاف برندهای قبلی، عطر بایلندو بیشتر بر تولید ادوپرفیوم‌های با حجم 100 میل و بیشتر تمرکز دارد و به همین دلیل قیمت محصولات آن از دیگر برندهای معرفی شده بیشتر است. پایه رایحه بیشتر انواع عطرهای مردانه بایلندو تند است که با رایحه‌های شیرین و خنک ترکیب می‌شود. عطر مردانه بایلندو نیز مشابه انواع ادکلن مردانه معروف خارجی را تولید می‌کند و عطر مردانه اینویکتوسو آن یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات آن است.

یکی از محبوب‌ترین عطرهای این برند ادوپرفیوم مردانه بایلندو Savagio است که رایحه گرم و تندی دارد و مناسب پاییز و زمستان است. نت‌های نعناع هندی و چوبی این عطر باعث می‌شوند که پخش بوی آن نیز عالی باشد.

 ادوپرفیوم مردانه بایلندو Savagio

مهم‌ترین نکات در انتخاب بهترین ادکلن مردانه برای استفاده روزمره

پیش از این که به معرفی بهترین ادکلن‌های مردانه ایرانی و خارجی برای استفاده روزمره بپردازیم، بد نیست شما را با چند فاکتور مهم در انتخاب بهترین عطرهای مردانه مخصوص استفاده روزمره آشنا کنیم تا بتوانید بدون صرف هزینه بالا، یک ادکلن مردانه باکیفیت و خوشبو بخرید.

تفاوت میان انواع عطرها

دانستن این نکته برای جلوگیری از خرید عطرهای کم غلظت با هزینه بالا، ضروری است. بسیاری از ما واژه ادکلن را به اشتباه به جای عطر به کار می‌بریم، درحالی‌که ادکلن نوعی عطر است که اتفاقاً غلظت پایینی دارد و به همین دلیل باید قیمت آن از عطر کمتر باشد. در ادامه با انواع عطر آشنا می‌شوید:

  • پرفیوم: این نوع عطر غلظت بالایی (20 تا 40 درصد) از اسانس‌های روغنی و خالص دارد و کمترین میزان ماندگاری آن 8 ساعت است. این موضوع باعث می‌شود که قیمت این نوع عطر بیشتر از انواع دیگر باشد. بسیاری از معروف‌ ترین عطرهای مردانه که با قیمت‌های چندمیلیونی به فروش می‌رسند، در دسته پرفیوم‌ها قرار می‌گیرند.
  • ادو پرفیوم: روی شیشه این عطرها عبارت EDP درج می‌شود و معمولاً 15 تا 20 درصد اسانس دارند. برای افزایش ماندگاری این عطرها، به آن‌ها الکل اضافه می‌شود.
  • ادو تویلت: این عطرها با عبارت EDT از بقیه متمایز می‌شوند و حداکثر غلظت اسانس در آن‌ها 15 درصد است. نت‌های ابتدایی در ادوتویلت‌ها قدرت زیادی دارند و باعث می‌شوند که ماندگاری آن‌ها 4 تا 5 ساعت باشد.
  • ادکلن: ادکلن‌ها چیزی بین 2 تا 7 درصد اسانس دارند و به همین دلیل ارزان‌ترین نوع عطر محسوب می‌شوند. ماندگاری آن‌ها نهایتاً 2 ساعت است و بسیاری از نسخه‌های غیر اصل و ارزان بهترين عطر هاي مردانه، در حقیقت ادکلن آن‌ها هستند.
بهترین عطر مردانه

قیمت

این عامل به میزان بودجه و اهمیت خوشبویی برای شما بستگی دارد و انواع عطری که در بالا معرفی کردیم نیز روی آن تأثیر می‌گذارند. البته در این زمینه نمی‌توان یک حکم کلی صادر کرد؛ چون برخی از پرفیوم‌های تولید شده توسط برندهای اقتصادی قیمت مناسبی دارند و به درد استفاده روزمره هم می‌خورند.

 نوع بوی عطر

بر اساس یک اصل کلی، باید عطرهای گرم را برای روزهای سرد و عطرهای با بوی خنک را برای روزهای گرم سال انتخاب کنید. از طرف دیگر این اصل می‌گوید که بهترین عطر مردانه مخصوص استفاده روزمره باید بویی ملایم داشته باشد؛ چون عطرهایی که بوی تیز و سنگینی دارند، در صورت استفاده روزمره خودتان و اطرافیان را بعد از مدتی خسته می‌کنند و می‌توانند حساسیت‌های پوستی و تنفسی ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: دکانت عطر چیست؟

روش خرید

این نکته در خرید عطر برای انواع کاربردها تأثیر دارد. اگر از دسته افرادی هستید که روی نت‌های عطر حساسیت زیادی دارید و تا با همه آن‌ها ارتباط برقرار نکنید برای عطر هزینه نمی‌کنید، توصیه می‌کنیم که اصلاً سراغ خرید آنلاین عطر نروید؛ مگر این که بخواهید عطری را که قبلاً داشته‌اید بخرید. اگر آن‌قدرها هم سخت‌گیر نیستید، به دسته‌بندی رایحه‌های عطرها و بوهای تشکیل‌دهنده نت‌های آن دقت کنید تا بتوانید با ریسک کم ادکلن‌ هاي معروف مردانه را با قیمت مناسب بخرید.

بهترین ادکلن مردانه

با این عطرها، هر روز خوشبو باشید

در این مطلب بهترین عطر مردانه خارجی و ایرانی برای استفاده روزمره را معرفی کردیم و به عوامل مؤثر در انتخاب عطر مردانه برای استفاده روزمره پرداختیم. همچنین به شما گفتیم که کدام عطر برای هدیه دادن مناسب است و خانم‌ها می‌توانند در کنار خرید لوازم آرایش برای خود، آن را برای مردان عزیز زندگی خود بخرند.

بسیاری از عطرهای ایرانی معرفی شده در این مطلب، قیمت مناسبی دارند و هنگام استفاده، دیگر نگران تمام شدن آن‌ها نخواهید بود و دست و دلتان نمی‌لرزد. علاوه بر این، بیشتر آن‌ها رایحه تأثیرگذاری دارند و احتمالاً اطرافیان بعد از استفاده از شما می‌پرسند که نام عطرتان چیست.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 5 / 5. مجموع آرا: 2

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا