عطر و ادکلن

معرفی بهترین عطر مردانه با پخش بوی عالی برای تمامی سلیقه‌ها

انتخاب یک عطر مناسب و خوش‌بو، برای آقایانی که به خوش‌بویی و استایل خود اهمیت می‌دهند، بسیار مهم است. عطرهای باکیفیت و خوش‌بوی مختلفی در بازار وجود دارند، اما آن دسته از عطرهایی که پخش بوی بالایی هم دارند، به‌راحتی پیدا نمی‌شوند. اگر در جستجوی بهترین عطرهای مردانه با پخش بوی عالی به این مطلب از مجله خانومی رسیده‌اید، حتما این مطلب را تا انتها بخوانید؛ چون به معرفی عطرهای خاص و خوشبویی اختصاص دارد که احتمالا به‌دنبالش هستید.

بهترین عطر مردانه خارجی با پخش بوی عالی

اگر پخش بوی عطر برای شما اهمیت بسیار بالایی دارد و قصد دارید از میان عطر‌های خارجی انتخاب کنید، در ادامه همراه ما باشید که بهترین عطرهای مردانه خارجی با پخش بوی بالا را به شما معرفی کنیم. البته این عطرها از باکیفیت‌ترین عطرهای مردانه موجود در بازار محسوب می‌شوند و ماندگاری بالایی هم دارند.

کرید اونتوس (Creed Aventus)

عطر کرید اونتوس رتبه بالایی در فهرست‌ بهترین عطرهای مردانه دارد و از سال 2010 (زمان عرضه این عطر) به این‌طرف جزو بهترین و پرفروش‌ترین عطرهای موجود به شمار رفته است.

بیشتر بخوانید: تشخیص ادکلن اصل از فیک

عطر مردانه برندینی مدل Aventus Men  نسخه بومی همین عطر است که همان رایحه‌های میوه‌ای، چوب، رز، عنبر، مشک و وانیل را دارد و با قیمت به‌مراتب کمتر در دسترس شما است. نت‌های پایانی این عطر خنک یعنی عنبر و مشک باعث می‌شوند که هنگام ورود به یک جمع، نگاه‌ها به سمت شما بچرخد.  

ناسوماتو بلک افغانو (Nasomatto Black Afgano)

عطر بلک افغانو ناسوماتو نسبت به اونتوس جدیدتر است؛ اما از عرضه آن 8 سالی می‌گذرد و مثل اونتوس در بسیاری از فهرست‌های بهترین عطرهای مردانه حضور دارد. این عطر تا سال‌ها به دلیل رایحه گرم و تند و پخش بوی بالای خود یکی از ترندهای عطرهای مردانه بود و هنوز هم می‌توان آن را به عنوان بهترین عطر مردانه با پخش بوی عالی پیشنهاد داد.

اگر دوست ندارید برای بلک افغان اصل این‌قدر هزینه کنید؛ اما دلتان می‌خواهد پخش بو و تأثیرگذاری آن را ببینید، می‌توانید عطر جیبی مردانه صندل مدل Black Afgano را به جای آن بخرید. این عطر جیبی توسط یکی از خوشنام‌ترین برندهای ایرانی یعنی صندل تولید شده و همان رایحه و پخش بو را دارد.

ناسوماتو بلک افغانو (Nasomatto Black Afgano)

دیور ساواژ الیکسیر (Dior Sauvage Elixir)

از عطر مردانه دیور ساواژ (ساواج) با عنوان عطری چهارفصل با طبع معتدل یاد می‌شود و می‌تواند با پخش بوی عالی خود در هر فصلی به کار شما بیاید. مثل بلک افغان، این عطر هم نت پایانی چوبی و تلخی دارد، با این تفاوت که به اندازه بلک افغان گرم نیست و ترکیب بوی سرو با عنبر و گل لادن در نت پایانی، آن را ملایم‌تر کرده است. دیور ساواژ هم 10 میلیون‌تومانی قیمت دارد و برای پخش بوی بالا، باید هر بار مقدار زیادی از آن را بزنید. با توجه به این قیمت، این کار ریسک مالی بالایی دارد.

برندینی اینجا هم به کمک طرفداران عطرهای مردانه با پخش بوی بالا آمده و نسخه داخلی آن را با قیمت و کیفیت مناسب عرضه کرده است. عطر مردانه برندینی مدل Sauvage Elixir نت پایانی چوبی و عنبر دارد و نت‌های آغازین دارچین و هل آن حس و حالی نوستالژیک را تداعی می‌کند.

دیور ساواژ الیکسیر (Dior Sauvage Elixir)

بهترین عطر مردانه ایرانی با پخش بوی عالی

برخی از برندهای ایرانی در سال‌های اخیر در زمینه تولید عطرهای مردانه و زنانه پیشرفت زیادی داشته‌اند و آن‌هایی که نمی‌خواهند برای خرید عطر جدید ریسک یا هزینه زیادی کنند، سراغ این برندها می‌روند. در ادامه تعدادی از عطرهای مردانه ایرانی با پخش بوی عالی را معرفی می‌کنیم که توسط برندهای مشهور برندینی، ژک ساف، مهران مدیری و زیفوید تولید می‌شوند:

عطر مردانه اینترلود برندینی

برندینی به تولید نسخه‌های نزدیک به اصل عطرهای مردانه و زنانه معروف خارجی شهرت دارد و آن‌ها را در حجم‌های مختلف جیبی و بزرگ تولید می‌کند. در میان انواع ادکلن برندینی می‌توانید مشابه عطرهای معروف جهان مثل اونتوس، آموآژ، ساواژ را پیدا کنید که از نظر خنک یا گرم بودن رایحه، تنوع زیادی دارند.

عطر مردانه جرنی برندینی با الهام از عطر مردانه مشهور Amouage Journey For Men ساخته شده که به دلیل داشتن نت پایانی خاص، می‌توان آن را بهترین عطر مردانه با پخش بوی عالی محسوب کرد. نت پایانی این عطر ترکیبی از بوی چرم و مشک است که در ترکیب با نت‌های میانی ادویه و فلفل، رایحه‌ای تند و گرم را ایجاد می‌کند.

عطر مردانه اینترلود برندینی

عطر مردانه دارک ماسک ژک ساف

عطربازها به‌خوبی برند ادکلن ژک ساف را می‌شناسند و احتمالا چند محصول جیبی یا بزرگ آن را در کلکسیون خود دارند. ژک ساف یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین برندهای ایرانی تولیدکننده عطر مردانه و زنانه است و به دلیل تولید عطرهای باکیفیت و اقتصادی، توانسته محبوبیت زیادی به دست بیاورد. اکثر عطرهای این برند رایحه اختصاصی دارند و کم پیش می‌آید که با استشمام بوی آن‌ها یاد برند دیگری بیفتید.

ادوپرفیوم مردانه ژک ساف مدل Dark Musk یکی از محبوب‌ترین تولیدات این برند است که با طبع گرم و شیرین تولید شده و نت پایانی عنبر و مشک آن باعث می‌شود که دیگران نام عطرتان را از شما بپرسند. مثل سایر عطرهای ژک ساف، این عطر هم ماندگاری بالایی دارد.

عطر مردانه دارک ماسک ژک ساف

عطر مردانه کلوزآپ مهران مدیری

مجری، کارگردان و بازیگر طنز مشهور، مهران مدیری 4 مدل عطر مردانه را تحت عنوان برند همنام خود عرضه کرده که برای نام گذاری آن‌ها از علایق اصلی خود یعنی موسیقی و سینما الهام گرفته است. عطر مهران مدیری نسبت به سایر برندهای ایرانی قیمت بالایی دارد؛ اما آن‌هایی که عطرهای این برند را امتحان کرده‌اند از کیفیت آن راضی بوده‌اند.

عطر مردانه کلوزآپ بوی خاطره‌انگیز و آشنایی دارد که به دلیل رایحه تند و گرمش، در یادها می‌ماند و انتخابی مناسب برای طرفداران عطرهای تند و نوستالژیک است. مثل بسیاری از انواع بهترین عطر مردانه با پخش بوی عالی، این عطر هم نت‌های میانی و بالایی چوبی و نت پایه مشک دارد.  

عطر مردانه کلوزآپ مهران مدیری

عطر مردانه بلک ولوت زیفوید

بسیاری از طرفداران عطرهای مردانه بلک ولوت زیفوید معتقدند که محصولات این برند ایرانی به جز کیفیت بالا، بسته‌بندی‌های شیک و منحصربه‌فردی دارد و برای کادو دادن ایده‌آل است. این برند هم مثل ژک ساف بیشتر روی ماندگاری محصولات خود کار می‌کند و عطرهای آن پخش بوی متوسطی دارند که البته ترکیب آن‌ها شما را به یک خط بوی مناسب می‌رساند.

ادو پرفیوم مردانه زیفوید مدل Black Velvet به گواه مصرف‌کنندگان یکی از بهترین محصولات این برند است که رایحه آروماتیک و نشاط بخشی دارد. نت پایه مشک و نعناع هندی آن کاملا مناسب آقایانی است که می‌خواهند با خط بوی عطر خود در جمع تأثیرگذار باشند و توجه‌ها را به خود جلب کنند.

عطر مردانه بلک ولوت زیفوید

8 ترفند برای افزایش پخش بوی عطر

فارغ از نوع عطر، نوع پوست، ترکیبات و نت‌های عطر، با رعایت نکات زیر می‌توانید پخش بوی عطر خود را تقویت کنید:

  • عطر را روی میز توالت و در معرض نور آفتاب نگهداری نکنید. رعایت نکات مهم نگهداری از عطر و ادکلن باعث می‌شود کیفیت، ماندگاری و پخش بوی عطر حفظ شود.
  • زدن عطر به مو، پخش بوی آن را بیشتر می‌کند.
  • از ادوپرفیوم به جای پرفیوم استفاده کنید. میزان الکل در ادوپرفیوم کمی بیشتر است و پخش بوی مناسب‌تری ایجاد می‌کند.
  • رایحه عطر را هماهنگ با شامپو بدن و شامپو سر انتخاب کنید.
  • عطر را در طول روز تمدید کنید تا پخش بوی آن بیشتر شود. برای این کار می‌توانید خود عطر یا پنبه‌های آغشته به آن را در کیفتان بگذارید و به نقاط نبض‌دار پوستتان بزنید.
  • برای انتخاب عطر حتما به سازگاری آن با نوع پوستتان توجه کنید.
  • اسپری کردن عطر روی دستبند چرم، باعث می‌شود پخش بوی آن بیشتر شود.
  • عطر را روی پوست تمیز و نقاط نبض‌دار مثل مچ دست، قسمت داخلی آرنج، پشت زانو و گردن بزنید.

مهم‌ترین معیارها برای انتخاب بهترین عطر مردانه با پخش بوی عالی

انتخاب بهترین عطر مردانه با پخش بوی عالی، کمی ریزه‌کاری دارد و صرفاً نمی‌توانید به هر عطری که از بوی آن خوشتان آمده این لقب را بدهید. حتی اگر از پخش بوی عطری مطمئن باشید و آن را برای موقعیت اشتباهی بخرید، آن عطر تأثیر لازم را نخواهد داشت. به همین دلیل توجه به نکات زیر برای خرید عطر مردانه با پخش بوی عالی ضروری است:

موقعیت و فصل

به عنوان یک اصل بدیهی، باید این موضوع را بپذیرید که عطرهای با طبع گرم به درد فصول سرد سال می‌خورند و عطرهای با طبع سرد را باید در فصول گرم سال استفاده کنید. البته عطرهایی هم هستند که طبع معتدلی دارند و به آن‌ها عطرهای چهارفصل می‌گویند.

اگر در فصول گرم سال عطری گرم با بخش بوی بالا بزنید، ممکن است بوی مطبوعی به مشامتان نرسد. همچنین عطرهایی که بوی تندی دارند، با مهمانی‌های شبانه و قرارهای عاشقانه تناسب بیشتری دارند و برای محل کار و … مناسب نیستند.

دانستن تفاوت خط بو، پخش بو و ماندگاری

دانستن 3 مفهوم اساسی خط بو، پخش بو و ماندگاری عطر برای انتخاب بهترین عطر مردانه با پخش بوی عالی ضروری است:

  • خط بو: این مفهوم با نام سیاژ عطر هم شناخته می‌شود و زمانی که بوی عطر با حرکت شما جابه‌جا می‌شود و هر جایی که می‌روید اطرافیان آن را احساس می‌کنند، اصطلاحاً می‌گویند که عطر شما سیاژ بالایی دارد.
  • پخش بو: پخش بو بیشتر به‌سرعت و میزان تبخیر عطر بستگی دارد و عطری که بلافاصله پس از استفاده بوی آن در محیط اطراف احساس می‌شود، پخش بوی بالایی دارد. برخی از انواع اسپری مردانه هم پخش بوی زیادی دارند؛ اما ماندگاری آن‌ها پایین است.
  • ماندگاری: به‌سرعت تبخیر اسانس‌های روغنی عطر، ماندگاری می‌گویند. عطری که اسانس‌های آن مولکول‌های سنگین‌تری دارد، دیرتر از روی پوست تبخیر می‌شود و ماندگاری آن بیشتر است.

با توجه به تعاریف بالا، احتمالاً متوجه شده‌اید که عطر با خط بوی بالا به‌مراتب از عطر با پخش بوی بالا بهتر است؛ چون چنین عطری هم ماندگاری خوب و هم پخش بوی مناسبی دارد. البته رابطه بین این 2 عامل در بیشتر مواقع معکوس است و اگر بخواهید عطر با خط بوی مناسبی داشته باشید، باید کمی در مورد پخش بو تجدید نظر کنید.

معرفی بهترین عطر مردانه با پخش بوی عالی

ترکیبات و غلظت عطر

هرچقدر میزان الکل و حلال روغن‌های معطر در عطر بیشتر باشد، میزان پخش بوی عطر هم بیشتر می‌شود و هر چقدر میزان غلظت روغن‌ها بیشتر شود، ماندگاری عطر بالا رفته و پخش بوی آن کمتر می‌شود. به همین دلیل است که انواع پرفیوم (غلیظ‌ترین عطر با حدود 40 درصد اسانس) ماندگاری بیشتری دارند.

همچنین میزان پخش بو به نوع اسانس و نت‌های پایانی عطر هم بستگی دارد. نت‌های آخر مرکبات، گل، نعناع هندی، کارامل، وانیل و … پخش و خط بوی بیشتری نسبت به نت‌های چوبی و مشک دارند.

جنس پوست

جنس پوست تأثیر زیادی روی ماندگاری عطر دارد و از آنجایی‌ که ماندگاری در انتخاب بهترین عطر مردانه با پخش بوی عالی تأثیرگذار است، باید به جنس پوست خود هنگام خرید این نوع عطر توجه کنید. ماندگاری عطر روی پوست‌های چرب بیشتر است و اگر پوست خشک و معمولی دارید، بهتر است سراغ ادکلن مردانه با رایحه قوی و ماندگاری بالا بروید تا به خط بوی موردنظرتان برسید.

بهترین عطر مردانه

بهترین عطر مردانه با پخش بوی عالی را از خانومی بخرید

در این مطلب شما را با بهترین عطر مردانه با پخش بوی عالی، نکات مهم در انتخاب آن و همچنین ترفندهای افزایش پخش بوی عطر آشنا کردیم. خانومی تنوع بالایی از انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و عطر مردانه دارد و با خیال راحت می‌توانید عطر موردنظر خود را از این سایت با قیمت مناسب تهیه کنید. 

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 5 / 5. مجموع آرا: 2

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا