مکمل‌هامکمل‌های ورزشی

معرفی بهترین مولتی ویتامین برای بدنسازی

ورزشکارانی که خاطرات کودکی خود را خوب به یاد دارند، هنگام عضله‌سازی یاد کارتن معروف ملوان زبل می‌افتند و دوست دارند مثل قهرمان دوران کودکی خود، فقط با خوردن یک قوطی اسفناج عضلاتشان بزرگ و قدرتمند شود. در دنیای واقعی، مصرف بهترین مولتی ویتامین برای بدنسازی و پودرهای تقویتی، تقریبا همان کار قوطی اسفناج را انجام می‌دهد؛ با این تفاوت که برای مشاهده نتایج مصرف این مکمل‌ها باید صبور بود و در انتخاب آن‌ها دقت کافی را به خرج داد.

اگر شما هم دغدغه بالا را دارید، توصیه می‌کنیم این مقاله از مجله خانومی را تا انتها بخوانید؛ چون به معرفی بهترین مولتی ویتامین بدنسازی برای آقایان و خانم‌ها اختصاص دارد.

ترکیبات ضروری بهترین مولتی ویتامین برای بدنسازی را بشناسید

اگر ورزشکار حرفه‌ای باشید، احتمالا می‌دانید که در بهترین مولتی ویتامین برای بدنسازی باید دنبال چه ترکیباتی باشید. اگر با این ترکیبات آشنا نیستید و به‌تازگی دوره عضله‌سازی خود را شروع کرده‌اید، نگران نباشید. در این بخش، ضروری‌ترین ترکیبات مولتی‌ویتامین‌های مخصوص بدنسازی را معرفی می‌کنیم.

بهترین مولتی ویتامین برای بدنسازی

ویتامین B کمپلکس یا ویتامین‌های گروه B

مصرف ویتامین‌های گروه ب برای تأمین انرژی بدن، بهبود رشد و سلامت عضلات، داشتن انرژی لازم در تمرینات و افزایش سرعت سوخت‌وساز کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین بدنسازی ضروری است. همچنین این ویتامین‌ها بر سلامت قلب و عروق نیز تأثیر زیادی دارند و به همین دلیل است که در ترکیبات مؤثر انواع مولتی ویتامین موجود در بازار به کار می‌روند. 

ویتامین C

ویتامین C یکی از ترکیبات مؤثر در بهترین مکمل ورزشی است؛ اما به‌صورت غیرمستقیم بر روند ساخت عضلات و ریکاوری آن‌ها تأثیر می‌گذارد. این ویتامین میزان جذب کلاژن در بدن را بالا می‌برد که یکی از پروتئین‌های مؤثر در حفظ استحکام عضلات است. همچنین به جذب آهن، رفع خستگی، تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از آسیب‌های عضلانی ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

ویتامین D

این ویتامین بیشتر به دلیل نقش خود در سلامت استخوان‌ها و غضروف‌ها شهرت دارد. ازآنجایی‌که این اعضا از ماهیچه‌ها پشتیبانی می‌کنند و در تمرینات بدنسازی به آن‌ها فشار زیادی وارد می‌شود، تقویت آن‌ها ضروری است. ویتامین D علاوه بر تقویت استخوان‌ها و مفاصل، در افزایش سرعت ریکاوری عضلات و افزایش تولید هورمون تستوسترون (مؤثر در رشد عضلات) نیز مؤثر است و به همین دلیل حضور فعالی در ترکیبات بهترین مولتی ویتامین برای بدنسازی دارد.

منیزیم

منیزیم یکی از مؤثرترین مواد معدنی در افزایش سرعت ریکاوری عضلات و بازگرداندن انرژی ازدست‌رفته به بدن است. مصرف این ماده معدنی به میزان کافی، به کاهش انقباضات و گرفتگی‌های عضلانی کمک می‌کند و استقامت شما برای تمرینات سخت را بالا می‌برد.

مولتی ویتامین بدنسازی

کلسیم

کلسیم همراه همیشگی ویتامین D در انواع مولتی ویتامین است و حضور آن برای افزایش استحکام استخوان‌ها ضروری است. به همین دلیل طبیعی است که در مولتی ویتامین برای بدنسازی هم وجود داشته باشد. همچنین کلسیم سطح هورمون انسولین در بدن را نیز تنظیم می‌کند؛ هورمونی که نقش مؤثری در افزایش حجم و رشد عضلات دارد.

روی

این ماده معدنی نقشی کلیدی در تولید تستوسترون در بدن دارد و به سنتز پروتئین در عضلات کمک می‌کند. همچنین روند ترمیم عضلات آسیب‌دیده را سرعت می‌بخشد.

کروم

مصرف کروم جزو مکمل کاهش وزن برای کاهش اشتهای کاذب، تعدیل قند خون و حفظ عضلات بدون چربی ضروری است و به همین دلیل به میزان قابل‌توجهی در ترکیبات بهترین مولتی ویتامین بدنسازی وجود دارد.

کلاژن

کلاژن یکی از ترکیباتی است که به‌تازگی در بدنسازی موردتوجه قرار گرفته و به ورزشکاران توصیه می‌شود که برای افزایش سرعت ریکاوری عضلات و استحکام آن‌ها، پودر کلاژن مصرف کنند. همچنین مصرف کلاژن در قالب بهترین مولتی ویتامین برای بدنسازی، به تقویت استخوان‌ها و مفاصل هم کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین مارک پودر کلاژن

فهرست ترکیبات ضروری انواع مولتی ویتامین برای بدنسازی به موارد بالا محدود نمی‌شود و باید سدیم، پتاسیم، منگنز، مس و ویتامین‌های K، E و A را هم به این فهرست اضافه کرد.

بهترین مولتی ویتامین برای بدنسازی مردان

ترکیبات بهترین مولتی ویتامین برای بدنسازی آقایان و خانم‌ها کمی با یکدیگر تفاوت دارد و این اختلاف اندک، معمولاً به ترکیباتی برمی‌گردد که در افزایش هورمون‌های جنسی مردانه (تستوسترون) نقش دارند. در ادامه به معرفی 4 مورد از بهترین مولتی‌ویتامین‌های بدنسازی مردان می‌پردازیم.

کپسول فارماژلیتان

کپسول فارماژلیتان حاوی ماده مؤثر عصاره جنسینگ است و از نظر داشتن تمامی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری، بهترین مولتی ویتامین برای بدنسازی محسوب می‌شود. عصاره جنسینگ این کپسول به افزایش ترشح تستوسترون و در نتیجه بیشتر شدن حجم توده عضلاتی بدن کمک می‌کند. مصرف قرص دانا مدل Pharmagelitan فقط برای بدنسازان توصیه نمی‌شود و هر کسی می‌تواند از آن با هدف رفع خستگی و بازیابی قوای ذهنی و جسمی استفاده کند.

کپسول فارماژلیتان

مولتی ویتامین پلاس فور من اسپرت یوروویتال

قرص مولتی پلاس فور من اسپرت یکی از مولتی‌ویتامین‌های اختصاصی برای بدنسازی است و با فرمولاسیون مینرال تولید شده است؛ یعنی علاوه بر انواع ویتامین‌های ضروری، حاوی دوز قابل‌توجهی از مواد معدنی لازم برای ساخت و حفظ سلامت عضلات است. این مولتی ویتامین با فرمولاسیون شرکت آلمانی ویتامین یوروویتال و تحت لیسانس در ایران تولید می‌شود و با توجه به کیفیت بالا، بهترین مولتی ویتامین بدنسازی به حساب می‌آید.

مولتی ویتامین پلاس فور من اسپرت یوروویتال

مولتی ویتامین مینرال ژن استار

مکمل ژن استار هم یکی از مولتی‌ویتامین‌های مینرال است که تمامی ویتامین‌ها و مواد ضروری برای سلامت عضلات، استخوان‌ها و پوست در آن وجود دارد. ویتامین‌های گروه B، ویتامین A، ویتامین C، کلسیم، منیزیم و روی از مواد مؤثر  قرص ژن استار مدل Multi Vitamin Mineral محسوب می‌شوند و علاوه بر موارد بالا، در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز نقش دارند. این مولتی ویتامین هم برای آقایان و هم خانم‌ها تولید شده و مواد اولیه آن از خارج  وارد می‌شود.

مولتی ویتامین مینرال ژن استار

پودر کلاژن سمانیک

شاید در نگاه اول ساشه سمانیک مدل Collagen بهترین مولتی ویتامین برای بدنسازی محسوب نشود؛ اما حضور کلاژن پیتید و ویتامین C در ترکیبات آن، خلاف این موضوع را ثابت می‌کند. کلاژن پیتید به کلاژن ورزشکاران مشهور است و مصرف آن توده‌های عضلات را مستحکم و پایدار می‌کند. از طرف دیگر ویتامین C سرعت جذب کلاژن در بدن را افزایش می‌دهد و در رفع خستگی و کاهش احتمال آسیب‌های عضلانی نیز نقش دارد.

پودر کلاژن سمانیک

بهترین مولتی ویتامین برای بدنسازی زنان

انواع مولتی ویتامین مخصوص بانوان بیشتر بر تأمین آهن تمرکز دارند؛ چون خانم‌ها به دلیل مسائلی مثل عادات ماهانه و … آهن بیشتری دفع می‌کنند. آهن نقش مؤثری در رساندن اکسیژن به عضلات و بهبود عملکرد ورزشی دارد و به همین دلیل دوز آن در بهترین مولتی ویتامین بدنسازی زنان بیشتر است. البته کمبود این ماده معدنی را با مصرف قرص آهن هم می‌توان رفع کرد.

بیشتر بخوانید: سرد کردن بدن بعد از ورزش

در ادامه 3 مورد از بهترین انواع مولتی ویتامین بدنسازی زنان را معرفی می‌کنیم.

مولتی ویتامین مینرال کارن

قرص مولتی ویتامین کارن از جمله مولتی‌ویتامین‌های مینرال مخصوص بدنسازی است که مصرف آن محدودیت جنسیتی ندارد. مثل سایر مولتی‌ویتامین‌های مینرال، ترکیبات  قرص مولتی ویتامین مینرال کارن نیز بیشتر شامل مواد معدنی ضروری برای بدنسازی مثل کلسیم، کروم، منیزیم، روی، آهن، مس و … است. از نظر غنی بودن مواد معدنی، می‌توان این محصول را بهترین مولتی ویتامین برای بدنسازی خانم‌ها و آقایان دانست.

مولتی ویتامین مینرال کارن

قرص مولتی ویتامین Opti Woman

قرص Opti Woman گلدن لایف یک مولتی ویتامین همه‌کاره است که علاوه بر بهبود عملکرد ورزشی و سلامت عضلات، سلامت عمومی بدن خانم‌ها را افزایش می‌دهد. ترکیبات این مولتی ویتامین به کاهش وزن، مقابله با استرس، تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود متابولیسم کمک می‌کند و سازنده این محصول به‌صورت ویژه بر تأثیر آن در افزایش سطح انرژی و مقابله با کم‌خونی در خانم‌ها مانور داده است.

قرص مولتی ویتامین Opti Woman
قرص Opti Woman بسته 30 عددی
گلدن لایف

قرص Opti Woman بسته 30 عددی گلدن لایف

8%
219090 201999
تومان

کپسول ومناویت اسپرت

این کپسول یکی از معدود مولتی‌ویتامین‌های تخصصی برای خانم‌های ورزشکار است. کافئین از مهم‌ترین ترکیبات مؤثر کپسول نرم ژلاتینی و میناویت اسپورت محسوب می‌شود و با هدف افزایش انرژی خانم‌های ورزشکار به این محصول اضافه شده است. از دیگر ترکیبات مؤثر این مولتی ویتامین می‌توانیم به ویتامین ب کمپلکس، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین K و کلیه مواد معدنی موردنیاز برای عضله‌سازی، افزایش سرعت ریکاوری و تبدیل پروتئین به عضله اشاره کنیم.

کپسول ومناویت اسپرت

بهترین قرص جوشان مولتی ویتامین برای بدنسازی

ویتامین‌ها و مواد معدنی قرص جوشان به دلیل انحلال در آب، راحت‌تر و در دوزهای بالا جذب بدن می‌شوند و به همین دلیل بسیاری از ورزشکاران ترجیح می‌دهند مولتی‌ویتامین‌های جوشان را به عنوان مولتی ویتامین برای بدنسازی مصرف کنند. در این بخش 3 مولتی ویتامین جوشان مخصوص بدنسازی باکیفیت را معرفی کرده‌ایم.

قرص جوشان منیزیم یوروویتال

برند یوروویتال به دلیل تولید محصولات باکیفیت در مطالب مربوط به معرفی بهترین مولتی‌ویتامین‌ها حضور فعالی دارد. قرص جوشان منیزیم و ویتامین b6 یوروویتال هم یکی از بهترین محصولات این برند است که با ماده مؤثر منیزیم و ویتامین B6 تولید شده و هدف آن تقویت عضلات، افزایش سرعت ریکاوری و کاهش احتمال انقباض آن‌هاست.

همچنین مصرف این قرص جوشان به تقویت سیستم ایمنی و بهبود کیفیت خواب نیز کمک می‌کند که می‌تواند به‌صورت غیرمستقیم روی عملکرد ورزشی تأثیر بگذارد.

قرص جوشان منیزیم یوروویتال

قرص جوشان مدل انرژی یوروویتال

تأمین انرژی و استقامت موردنیاز برای تمرین‌های ورزشی، یکی از اهداف اصلی تولید مولتی ویتامین برای بدنسازی محسوب می‌شود و قرص جوشان یوروویتال مدل Energie با همین هدف تولید شده است. به همین منظور این مولتی ویتامین در ترکیبات خود مواد مؤثری مثل کافئین، ویتامین‌های ب کمپلکس و اسیدآمینه تورین را دارد. اگر دنبال جایگزینی سالم برای نوشیدنی‌های انرژی‌زا هستید، می‌توانید این مولتی ویتامین را امتحان کنید.

قرص جوشان مولتی ویتامین مینرال ویتافیز

قرص جوشان مولتی ویتامین مینرال ویتافیز با تمامی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای بدن تولید شده است و فرمولاسیون مینرال آن باعث شده که برای بدنسازی هم مفید باشد. مصرف این مولتی ویتامین میزان جذب منیزیم، ویتامین‌های ب کمپلکس، زینک و کلیه مواد معدنی مؤثر در تقویت عضلات را افزایش می‌دهد.

قرص جوشان مولتی ویتامین مینرال ویتافیز

عوارض مولتی‌ویتامین‌های بدنسازی را فراموش نکنید

در این مطلب، به معرفی بهترین مولتی ویتامین برای بدنسازی خانم‌ها و آقایان، بهترین قرص جوشان مولتی ویتامین برای بدنسازی و ویتامین‌های ضروری برای بدنسازان پرداختیم. هنگام انتخاب مولتی ویتامین برای بدنسازی، حواستان به مواد افزودنی و دوز ویتامین‌ها و مواد معدنی آن‌ها باشد و حتماً آن‌ها را با شرایط سنی و جسمانی خود مطابقت بدهید تا مصرف این محصولات برای شما اثر معکوس نداشته باشد. همچنین مثل خرید لوازم آرایشی، حتماً تاریخ انقضای مولتی‌ویتامین‌های بدنسازی را هم قبل از خرید چک کنید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 5 / 5. مجموع آرا: 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا