مکمل‌هامکمل‌های غذایی

معرفی بهترین مولتی ویتامین برای کودکان

هیچ‌کس نمی‌تواند این حقیقت را کتمان کند که پدر و مادرها همیشه به سلامتی کودک بیشتر از سلامتی خودشان اهمیت می‌دهند. در همین راستا یکی از دغدغه‌های اصلی پدر و مادرها پیدا کردن بهترین مولتی ویتامین برای کودکان است؛ چون آن‌ها می‌دانند که تمامی ویتامین‌ها و مواد معدنی را نمی‌توان با رژیم غذایی تأمین کرد. این مطلب از مجله خانومی، به نحوه انتخاب این مولتی ویتامین‌ها و همچنین معرفی بهترین مارک‌های مولتی ویتامین مخصوص کودک و نوازد اختصاص دارد. در انتخاب برندها سعی بر این بوده که تمامی دغدغه‌های والدین مثل تقویت سیستم ایمنی، رشد و حافظه کودک نیز در نظر گرفته شود.  

فهرست مطالب

نکات انتخاب بهترین مولتی ویتامین برای کودکان

پیش از این که برای خرید مولتی ویتامین مخصوص کودکان وارد داروخانه یا فروشگاه آنلاین شوید و تنوع بالای آن‌ها شما را سردرگم کند، نکات زیر را با دقت بخوانید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید و مولتی‌ویتامینی را بخرید که مطابق با نیازهای تغذیه‌ای کودک شما باشد.

ترکیبات مولتی ویتامین

بررسی ترکیبات، مهم‌ترین بخش انتخاب بهترین مولتی ویتامین برای کودکان است. ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در ترکیبات مولتی ویتامین را با دقت بخوانید و آن را با نیازهای تغذیه مدنظرتان مطابقت دهید. برای شناخت کمبودهای تغذیه‌ای کودک، حتما با پزشک اطفال مشورت کنید.

فرمولاسیون و شکل مولتی ویتامین

اطلاعات مربوط به تناسب فرمولاسیون مولتی ویتامین با سنین مختلف و همچنین دوز مجاز هر گروه سنی، معمولا روی جعبه یا داخل بروشور محصول قید می‌شود. حواستان به این نکته هم باشد که بلع و هضم قرص برای کودکان زیر 4 سال دشوار است و اگر کودک شما در این بازه سنی قرار دارد، باید سراغ سافت ژل‌ها، شربت‌ها و قطره‌های مولتی ویتامین بروید. همچنین پزشکان معمولا مصرف مولتی ویتامین را برای نوزادان زیر 6 ماه توصیه نمی‌کنند و مصرف مولتی ویتامین بارداری توسط مادر، می‌تواند نیازهای تغذیه‌ای نوزاد شیرخوار را تأمین کند.

طعم و افزودنی‌ها

خوراندن دارو و مکمل به کودک یکی از چالش‌های هر پدر و مادری است و شرکت‌های تولیدکننده این محصولات با آگاهی از این موضوع، مولتی‌ویتامین‌های خود را با افزودنی‌های طعم‌دهنده عرضه می‌کنند. تا جای ممکن سعی کنید از مولتی‌ویتامین‌هایی که افزودنی‌هایی مثل شکر و اسانس دارند استفاده نکنید و اگر چاره‌ای نداشتید، سعی کنید سراغ محصولاتی بروید که دوز قند پایین‌تری دارند یا از طعم‌دهنده‌های طبیعی در آن‌ها استفاده شده است.

سابقه آلرژی در کودک

اگر کودک شما سابقه حساسیت به ماده غذایی خاصی را دارد، حتما وجود آن را در ترکیبات مولتی ویتامین بررسی کنید. علاوه بر این، اگر بعد از مصرف مولتی ویتامین علائم آلرژی را در کودک مشاهده کردید، مصرف آن را قطع کنید.

بهترین مولتی ویتامین برای کودکان

بهترین مولتی ویتامین خارجی برای کودکان

در حال حاضر کمتر شرکت، فروشگاه یا داروخانه معتبری را می‌توانید پیدا کنید که مولتی ویتامین خارجی وارد کند و تمامی مولتی‌ویتامین‌های خارجی موجود در بازار، تحت لیسانس کشورهای مختلف و در ایران تولید می‌شوند. اگر بنا بر توصیه پزشک یا تجارب مثبت دیگران به این نتیجه رسیده‌اید که بهترین مولتی‌ویتامین برای کودکان باید فرمولاسیون خارجی داشته باشد، توصیه می‌کنیم محصولات زیر را تهیه کنید:

مولتی ویتامین کامپلیت یوروویتال

شرکت آلمانی یوروویتال یکی از بهترین تولیدکنندگان مکمل‌های تغذیه‌ای در جهان است و محصولات آن تحت لیسانس در ایران تولید می‌شوند. مولتی ویتامین یورو ویتال کامپلیت به‌صورت قرص تولید شده و حاوی تمامی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای بدن است. به همین جهت می‌توان آن را بهترین مولتی ویتامین برای کودکان دانست.

فرمولاسیون مولتی ویتامین کامپلیت یوروویتال با بدن خانم‌ها و آقایان بزرگسال و همچنین کودکان بالای 6 سال سازگاری دارد و مصرف آن علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، منجر به بهبود عملکرد فیزیکی و ذهنی و افزایش سوخت‌وساز بدن می‌شود. یکی از مزایای این مولتی ویتامین، قیمت مناسب آن در مقایسه با سایر مولتی‌ویتامین‌های مخصوص کودک است.

مولتی ویتامین کامپلیت یوروویتال

شربت مولتی ویتامین کیندر یوروویتال

فرمولاسیون این محصول حاصل همکاری 2 غول تولیدکننده مکمل‌های غذایی در آلمان یعنی یوروویتال و کیندر است و از نظر تأمین ویتامین‌های ضروری، تقویت سیستم ایمنی و بهبود حافظه، بهترین مولتی‌ویتامین برای کودکان محسوب می‌شود. شربت مولتی ویتامین مدل کیندر حاوی 12 نوع ویتامین، زینک، اسید فولیک و بیوتین است و بزرگسالان هم می‌توانند برای تقویت مو و پوست خود از آن استفاده کنند.

شربت مولتی ویتامین کیندر یوروویتال

بهترین مولتی ویتامین ایرانی برای کودکان

برخی معتقدند که فرمولاسیون مکمل‌های تولید داخل سازگاری بیشتری با بدن ما دارند و به همین دلیل احتمال تأثیر این مکمل‌ها بیشتر و احتمال ایجاد عوارض جانبی توسط آن‌ها، کمتر است. در ادامه 2 مولتی ویتامین ایرانی مخصوص کودکان را معرفی می‌کنیم که از بهترین محصولات موجود در بازار محسوب می‌شوند:

مولتی ویتامین فارماژلیتان دانا

قرص فارماژلیتان به‌صورت سافت ژل و مخصوص کودکان 5 سال به بالا و نوجوانان ساخته شده است. در ترکیبات مولتی ویتامین سافت ژل دانا از ویتامین‌های گروه B، ویتامین D3، ویتامین E و کلسیم استفاده شده و به همین دلیل تأثیر زیادی روی تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت حافظه و رشد کودکان و نوجوانان دارد.

همچنین این محصول حاوی ماده مؤثر ال-لیزین است که خود در تقویت سیستم ایمنی و استحکام استخوان‌ها نقش دارد و به افزایش جذب کلسیم نیز کمک می‌کند.

مولتی ویتامین فارماژلیتان دانا

شربت مولتی ویتامین سانوستول

برند سانوستول (Sanostol) هم یکی از معتبرترین تولیدکنندگان مولتی ویتامین در جهان است. شربت Multi Sanostol این برند را به دلیل داشتن انواع ویتامین‌های گروه B، کلسیم، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین A و نیاسین می‌توان آن را یکی از بهترین انواع مولتی ویتامین برای کودکان و بزرگسالان دانست. تمامی بزرگسالان و کودکان بالای یک سال می‌توانند این محصول را برای تقویت سیستم عصبی و ایمنی و استخوان‌های خود مصرف کنند.

شربت سانستول تولید شده و این موضوع کودک را برای خوردن آن متقاعد می‌کند. از اثرات اختصاصی آن برای کودکان، می‌توان به بهبود روند رشد اشاره کرد.

شربت مولتی ویتامین سانوستول

بهترین مولتی ویتامین برای رشد قد کودکان

بیشتر مولتی‌ویتامین‌های باکیفیت موجود در بازار به تقویت رشد کودکان کمک می‌کنند؛ اما ازآنجایی‌که رشد مناسب کودک یکی از دغدغه‌های اصلی والدین است، برخی از برندهای معتبر مولتی ویتامین مخصوص رشد قد کودکان نیز تولید کرده‌اند. کلسیم و ویتامین D3 از مواد مؤثر این مولتی‌ویتامین‌ها محسوب می‌شوند.

قطره مکمل کودکان آدزوفر

شرکت بنیان سلامت کسری از جمله تولیدکنندگانی است که یک لاین اختصاصی برای انواع و اقسام مولتی‌ویتامین‌های کودکان دارد. به دلیل داشتن فرمولاسیون‌های اختصاصی برای جنبه‌های مختلف سلامت کودک، بسیاری این برند را تولیدکننده بهترین مولتی ویتامین برای کودکان می‌دانند.

قطره مکمل کودکان بنیان سلامت کسری مدل Adzofer با ترکیباتی مثل ویتامین D3، کلسیم، آهن و زینک تولید شده که از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای سلامت استخوان‌ها و رشد محسوب می‌شوند. فرمولاسیون این محصول مخصوص کودکان 6 ماه تا 2 سال است و داشتن طعم تافی و قطره چکان مخصوص در بسته‌بندی، خوراندن آن به کودک و نوزاد را راحت می‌کند. همچنین در تولید قطره آدزوفر از آهن لیپوزومال استفاده شده که دندان‌ها را سیاه نمی‌کند.

قطره مکمل کودکان آدزوفر

شربت یوروویتال آرژی پلاس

شربت یوروویتال مدل Argi Plus یکی از بهترین مولتی‌ویتامین‌های اختصاصی برای رشد کودک محسوب می‌شود و به همین منظور، از ویتامین D3، کلسیم، فسفر، زینک و ویتامین‌های A و K در ساخت آن استفاده شده است. شربت آرژی پلاس مخصوص کودکان 4 سال به بالا و بزرگسالان تولید شده و علاوه بر تقویت روند رشد کودکان، به تکامل شناختی نرمال و بهبود عملکرد تیروئید در آن‌ها کمک می‌کند.

شربت یوروویتال آرژی پلاس

بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه کودکان

دغدغه‌های پدر و مادر در مورد کودک هم‌زمان با بزرگ شدن او بزرگ‌تر و جدی‌تر می‌شود و تقویت حافظه یکی از دغدغه‌هایی است که بعد از رسیدن کودک به سن مدرسه، ذهن پدر و مادرهای مسئول را مشغول می‌کند. البته برای تقویت حافظه راهکارهای متنوعی در طب سنتی وجود دارد که عوارض آن‌ها ناشناخته است و به همین دلیل توصیه می‌کنیم از محصولات زیر برای رفع این دغدغه کمک بگیرید.

شربت امگا 3 یوروویتال

تولیدکننده مولتی ویتامین مناسب برای کودکان و بزرگسالان یعنی یوروویتال، از تولید مکمل برای تقویت حافظه غفلت نکرده و به همین منظور یک شربت مولتی ویتامین با ماده مؤثر امگا 3 را روانه بازار کرده است. شربت امگا 3 یوروویتال ترکیباتی مثل ویتامین‌های A، D و E هم دارد که همگی تأثیر زیادی روی بهبود عملکرد مغز و بینایی دارند.

مصرف این شربت برای کودکان بالای 2 سال و بزرگسالان مجاز است و علاوه بر تقویت حافظه، در بهبود تمرکز در کودکان مبتلا به ADHD نیز مؤثر است. تنها نقطه ضعف این محصول را می‌توان قیمت بالای آن در مقایسه با سایر مکمل‌های امگا3 دانست که کیفیت بالا، این نقطه ضعف را می‌پوشاند.

شربت امگا 3 یوروویتال

کپسول امگا 3 نکستایل

این کپسول یکی دیگر از مکمل‌های مخصوص کودکان و نوجوانان است که به‌صورت سافت ژل تولید شده و به همین دلیل مصرف آن عوارض گوارشی ایجاد نمی‌کند. کپسول امگا 3 نکستایل حاوی روغن ماهی و اسیدهای چرب امگا 3 است و به‌صورت اختصاصی روی سلامت مغز تأثیر می‌گذارد. همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان اختلالات نورولوژیک و سلامت قلب و عروق نیز مفید است.

کپسول امگا 3 نکستایل

بهترین مولتی ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان

سرماخوردگی و آلرژی از مشکلات و بیماری‌های رایج در میان کودکان محسوب می‌شوند و اصولاً کودک به دلیل داشتن سیستم ایمنی ضعیف‌تر نسبت به بزرگسال، استعداد بیشتری برای ابتلا به بیماری‌های واگیردار دارد. اگر برای جلوگیری از بروز این مشکلات دنبال بهترین مولتی ویتامین برای کودکان می‌گردید، می‌توانید محصولات زیر را تهیه کنید:

شربت مولتی ویتامین آپوویتال

این شربت یکی از بهترین مکمل‌های غذایی مخصوص کودکان است که بیشتر ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای بدن یعنی ویتامین‌های گروه B، ویتامین A، فولیک‌اسید، بیوتین، زینک، ویتامین K و … را در ترکیبات خود دارد. آپوویتال یکی از تولیدکنندگان بهترین مولتی ویتامین برای کودکان و بزرگسالان است و شربت مولتی ویتامین کودکان آپوویتال علاوه بر تقویت سیستم ایمنی، برای افزایش رشد و اشتها در کودکان نیز مفید است. ترکیبات اصلی این شربت در کشور آلمان تولید و در ایران بسته‌بندی می‌شود.

شربت مولتی ویتامین آپوویتال

شربت ویتامین AD پدیا بست

پدیا بست هم یکی از برترین تولیدکنندگان مکمل‌های غذایی در جهان است که محصولات آن تحت لیسانس در ایران تولید می‌شود. این برند یک لاین اختصاصی کودک دارد و بسیاری محصولات این لاین را در صدر فهرست بهترین مولتی ویتامین برای کودکان قرار می‌دهند.

شربت ویتامین AD پدیا بست تنها با ویتامین D3 و A تولید شده و به‌صورت تخصصی بر تقویت سیستم ایمنی کودک، حفظ سلامت استخوان‌ها و بینایی کودک تمرکز دارد. این مکمل بدون گلوتن و افزودنی‌های مضر و آلرژی‌زا تولید شده و مخصوص کودکان زیر 2 سال است.

شربت ویتامین AD پدیا بست
ویتامین AD حجم 30 میلی لیتر
پدیا بست

ویتامین AD پدیابست حجم 30 میلی لیتر

1%
103700 102999
تومان

بهترین مولتی ویتامین برای کودکان زیر دو سال

همان‌طور که در نکات خرید بهترین مولتی ویتامین برای کودکان گفتیم، فرمولاسیون مکمل‌های مخصوص کودکان با بزرگسالان متفاوت است. این محصولات برای کودکان زیر 2 سال با ترکیبات ملایم‌تر و با کمترین میزان افزودنی تولید می‌شوند تا با سیستم گوارشی ظریف آن‌ها سازگار باشد. در ادامه بهترین مولتی‌ویتامین‌های مخصوص کودکان زیر 2 سال را معرفی می‌کنیم.

قطره میم مایر ویتابیوتیکس

به عقیده بسیاری قطره قطره MiM ویتابیوتیکس یا همان قطره میم مایر بهترین مولتی ویتامین برای کودکان زیر 2 سال است؛ چون در تولید آن به تمامی نیازهای کودکان در این بازه سنی توجه شده و می‌توان از آن برای کودکان صفر تا 13 ساله و نوجوانان 14 تا 18 ساله استفاده کرد.

ویتامین‌های گروه B، A، D، C و آهن از مواد مؤثر این مولتی ویتامین محسوب می‌شوند و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی نوزاد و کودک، به افزایش اشتها و جلوگیری از بروز کم‌خونی در آن‌ها کمک می‌کنند. همچنین مصرف این مولتی ویتامین با نرمی استخوان نیز مبارزه می‌کند.

قطره میم مایر ویتابیوتیکس

شربت ویتاگلوبین

شربت ویتاگلوبین از جمله مکمل‌هایی است که برای تمامی گروه‌های سنی تولید شده و از مواد مؤثر آن می‌توان به آهن، فولیک‌اسید، کلسیم، منگنز، مس، نیاسینامید و تمامی ویتامین‌های ضروری برای بدن اشاره کرد. این شربت به‌صورت تخصصی برای درمان کم‌خونی فقر آهن تولید شده و بهترین مولتی ویتامین برای کودکان دارای علائم این بیماری محسوب می‌شود.

علاوه بر این شربت مکمل غذایی ویتان مدل Vitaglobine به افزایش انرژی و رفع خستگی، تقویت سیستم ایمنی بدن و حفظ سلامت پوست، مو و ناخن‌ها هم کمک می‌کند و فاقد الکل، گلوتن و هرگونه افزودنی مضر دیگر است. توجه داشته باشید که مصرف این مکمل برای کودکان زیر یک سال توصیه نمی‌شود.  

شربت ویتاگلوبین

بهترین قطره مولتی ویتامین برای نوزادان

مصرف قطره مولتی ویتامین برای نوزادان تنها در شرایط خاصی تجویز می‌شود و به همین دلیل اگر دنبال بهترین مولتی ویتامین برای کودکان زیر یک سال می‌گردید، حتما ابتدا با پزشک اطفال مشورت کنید. در ادامه، با بهترین قطره‌های مولتی ویتامین مخصوص نوزاد آشنا می‌شوید.

قطره خوراکی کواتر کیدز

قطره مولتی ویتامین دارو افشان شایگان تمامی ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز بدن نوزاد را دارد و از فواید آن می‌توان به بهبود سلامت دندان‌ها و استخوان‌ها، تقویت سیستم ایمنی بدن،  بهبود رشد سیستم عصبی و گردش خون و تقویت بینایی اشاره کرد. این مکمل توسط یکی از بهترین تولیدکنندگان مولتی ویتامین برای کودکان در ایران، تولید می‌شود.

قطره خوراکی کواتر کیدز

قطره مکمل کودک‌های هلث

قطره مکمل کودک‌های هلث مدل Camvit Fort یکی از مکمل‌های تخصصی برای رشد و تقویت استخوان‌های کودک است و به همین دلیل با ویتامین D3 به عنوان ماده مؤثر اصلی تولید می‌شود. مصرف این قطره علاوه بر بهبود عملکرد متابولیکی استخوان‌ها، برای استحکام دندان‌های نوزادان و همچنین پیشگیری از کم‌خونی فقر آهن در آن‌ها مؤثر است.

قطره مکمل کودک‌های هلث

بهترین مولتی ویتامین برای کودکان را با تحقیق و بررسی کامل بخرید

در این مطلب شما را با برندهای تولیدکننده بهترین مولتی ویتامین برای کودکان و نوزادان، بهترین مارک مولتی ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی، رشد و حافظه کودک و همچنین عوامل مؤثر بر انتخاب مولتی ویتامین برای کودکان آشنا کردیم.

توصیه می‌کنیم مثل خرید لوازم آرایشی برای خودتان، در خرید مولتی ویتامین برای کودک یا نوزاد خود هم دقت کافی را به خرج دهید و بعد از بررسی و مشورت با پزشک نسبت به خرید این محصول اقدام کنید تا خدای ناخواسته فرزند دلبند شما دچار آلرژی و عوارض ناگوار نشود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 3.5 / 5. مجموع آرا: 2

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا