مکمل های زیبایی مو

معرفی بهترین مولتی‌ویتامین برای رشد مو

همه ما می‌دانیم که داشتن موهایی سالم و زیبا، نقشی اساسی در زیبایی و اعتماد به نفس ما دارد. اما عوامل مختلفی مانند کمبود مواد مغذی، استرس، و آلودگی هوا می‌توانند به موها آسیب برسانند و باعث ریزش، موخوره و یا ضعیف شدن آن‌ها شوند. در این مطلب از مجله خانومی، به معرفی بهترین مولتی‌ویتامین‌ها برای رشد مو می‌پردازیم. با مصرف این مکمل‌ها، می‌توانید کمبودهای تغذیه‌ای موهای خود را جبران کرده و به آن‌ها در جهت رشد و تقویت هرچه بیشتر کمک کنید.

ویتامین‌های ضروری و مؤثر برای رشد مو

شاید همیشه درگیر این مسئله بوده‌اید که برای رشد مو چی بخوریم و چه ویتامین‌هایی موهایمان را تقویت می‌کند و باعث رشد بهتر آن‌ها می‌شوند. در ادامه دسته‌ای از ویتامین‌های مؤثر در رشد مو و مواد خوراکی که این ویتامین‌ها در آن‌ها وجود دارند را معرفی می‌کنیم.

بیوتین

بیوتین که به عنوان ویتامین B7 هم شناخته می‌شود، با تحریک تولید کراتین به رشد فولیکول‌های مو کمک می‌کند. کمبود بیوتین نادر است و بیشتر در افرادی که دارای کمبود آنزیم بیوتینیداز هستند، دیده می‌شود. این ویتامین را می‌توانید در بسیاری از مواد غذایی از جمله تخم‌مرغ، گوشت، ماهی، مغزها، سیب‌زمینی شیرین و دانه‌ها پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: مکمل آمینو چیست؟

ویتامین  A

سلول‌های مو سریع‌ترین قسمت در حال رشد بدن هستند. بنابراین، منطقی است که ویتامین A سوخت مناسبی برای این رشد باشد. بدن با جذب ویتامین A سبوم تولید می‌کند. سبوم یک ماده چرب است که پوست سر شما را مرطوب نگه می‌دارد و باعث سلامت آن و فولیکول‌های مو می‌شود. کمبود ویتامین A می‌تواند منجر به ریزش مو شود. اگر دنبال مصرف بیشتر ویتامین A هستید، باید غذاهای حاوی بتاکاروتن که به ویتامین A تبدیل می‌شود، مصرف کنید. غذاهایی مانند سیب‌زمینی شیرین، کدو، هویج، اسفناج و کلم پیچ سرشار از بتاکاروتن هستند. همچنین این ویتامین در روغن کبد ماهی، تخم‌مرغ، ماست و شیر پیدا می‌شود.

بهترین مولتی‌ویتامین برای رشد مو

ویتامین C

استرس اکسیداتیو یکی از عوامل اصلی ریزش مو است. این مسئله زمانی اتفاق می‌افتد که در بدن ما بین رادیکال‌های آزاد و آنتی‌اکسیدان‌ها عدم تعادل وجود داشته باشد که می‌تواند منجر به عدم تعادل الکترون‌ها شود و در نهایت به ریزش مو منجر گردد. راه حل، مصرف غذاهای حاوی ویتامین C است. بدن دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی است که با متعادل کردن الکترون‌های رادیکال‌های آزاد، از آسیب آن‌ها به مو جلوگیری می‌کند. ویتامین C علاوه بر حفظ تعادل، به بدن در تولید کلاژن که خود از سفید شدن زودرس مو جلوگیری می‌کند و جذب آهن مؤثر در رشد مو کمک می‌کند.

سیگار کشیدن، مصرف الکل و رژیم غذایی نامناسب می‌تواند منجر به کمبود ویتامین C شود. ویتامین C را می‌توانید در مرکبات، فلفل، توت فرنگی و گوجه‌فرنگی پیدا کنید. از آنجایی که بدن شما این ویتامین را تولید نمی‌کند، باید این مواد را در رژیم غذایی خود بگنجانید یا از مکمل‌های حاوی ویتامین C استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ظهور مکمل‌های پوستی

ویتامین  D

کمبود ویتامین D می‌تواند منجر به ریزش مو و شرایطی مانند آلوپسی (طاسی سر)، ریزش موی الگوی زنانه و ریزش بیش از حد مو شود. این مشکلات بیشتر در افراد بالای ۶۵ سال دیده می‌شود. برای دریافت بیشتر ویتامین D، می‌توانید ماهی‌های چرب، روغن کبد ماهی، غذاهای غنی‌شده (غلات صبحانه، تخم‌مرغ، نان، ماست) و قارچ را در رژیم غذایی خود بگنجانید. همچنین با رعایت نکاتی مثل استفاده از ضدآفتاب می‌توانید از نور خورشید هم کمی ویتامین D بگیرید. شاید بد نباشد پیش از این کار نگاهی به مطلب «کرم ضد آفتاب چیست» در مجله خانومی هم نگاهی بیندازید. در نهایت قرص‌های ویتامین D ساده‌ترین راه دسترسی به این ویتامین است.

ویتامین  E

ویتامین E همانند ویتامین C دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی است. به این معنی که با متعادل کردن سطح الکترون‌ها در رادیکال‌های آزاد، می‌تواند استرس اکسیداتیو را کنترل کند. افرادی که بیشتر در معرض کمبود ویتامین E قرار دارند، کسانی هستند که به بیماری‌های خاصی مانند کرون یا سیستیک فیبروز مبتلا هستند. ویتامین E یک روش مؤثر برای درمان ریزش مو است. پژوهش‌ها در این حوزه نشان داده‌اند افرادی که به مدت هشت ماه از مکمل‌های ویتامین E استفاده کردند، شاهد افزایش ۳۴٫۵درصدی رشد مو بودند. ویتامین E را می‌توانید در دانه‌های آفتابگردان، اسفناج، آووکادو و بادام پیدا کنید.

بهترین مولتی ویتامین برای رشد مو خارجی

آهن

آهن سوخت تولید هموگلوبین یعنی پروتئینی است که در گلبول‌های قرمز خون وجود دارد. این سلول‌ها اکسیژن را به سلول‌های سراسر بدن منتقل می‌کنند و به ترمیم و رشد آن‌ها کمک می‌کنند. کمبود آهن می‌تواند منجر به ریزش مو شود و زنان بیشتر در معرض این کمبود قرار دارند. آهن را می‌توانید در غذاهایی مانند تخم‌مرغ، گوشت قرمز، عدس، اسفناج، صدف و لوبیا پیدا کنید. در صورت توصیه پزشک، می‌توانید از مکمل‌های آهن استفاده کنید.

روی (زینک)

روی به رشد مو کمک می‌کند و به غدد چربی اطراف فولیکول‌ها کمک می‌کند تا کارشان را به‌خوبی انجام دهند. کمبود روی می‌تواند منجر به ریزش مو شود. مصرف‌کنندگان بی‌رویه الکل، مبتلایان به کرون، زنان باردار یا شیرده و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن کلیوی در معرض کمبود روی هستند. روی را می‌توانید در بسیاری از غذاهای رایج مانند گوشت گاو، اسفناج، جوانه گندم،صدف و عدس پیدا کنید.

مواد مغذی دیگری مانند منیزیم، سلنیوم، چربی‌های امگا ۳ و سایر ویتامین‌های B هم تا حدی در رشد موها مؤثرند.

بهترین مولتی ویتامین برای رشد مو خارجی

اگر دنبال مولتی‌ویتامین خوب و با کیفیت می‌گردید می‌توانید سراغ برندهای با کیفیت‌تری بروید که سال‌هاست در این حوزه فعالیت دارند. در ادامه به معرفی یکی از این مولتی‌ویتامین‌ها می‌پردازیم.

مولتی‌ویتامین نیچر مید

مولتی‌ویتامین نیچر مید

مولتی‌ویتامین نیچر مید کاملا در بازار ایران شناخته شده است و هرچند در سال‌های اخیر قیمت آن بسیار زیاد شده است اما هنوز هم افرادی ترجیح می‌دهند که از این مولتی‌ویتامین مرغوب استفاده کنند.

قرص مولتی دیلی نیچرمید حاوی ۱۴ نوع ویتامین و ماده معدنی ضروری جهت حفظ سلامتی بزرگسالان است. شرکت نیچر مید با در نظر گرفتن نیازهای تغذیه‌ای بزرگسالان سعی کرده تا این محصول را به گونه‌ای فرموله کند که ۱۰۰٪ نیاز روزانه افراد را به ۱۲ نوع ویتامین و ماده معدنی برطرف کند. این محصول علاوه بر تأمین نیازهای مختلف بدن، تأثیر زیادی هم بر جلوگیری از ریزش مو و تقویت موها دارد و می‌تواند روی سلامتی موها و پوست و بدن‌تان تأثیرگذار باشد.

ویتامین Aویتامین Cویتامین ۳Dویتامین Eخانواده ویتامین‌های Bکلسیم، آهنروینشاسته‌ ذرت
ترکیبات

بهترین مولتی ویتامین برای رشد مو  ایرانی

در ادامه ۲ مورد از بهترین مولتی ویتامین‌های ایرانی را برای رشد مو معرفی می‌کنیم.

قرص پرفکت بیوتی یوروویتال

قرص پرفکت بیوتی یوروویتال

اگر دنبال مکملی هستید که در کنار تقویت موها، به حفظ سلامت پوست و ناخن هم کمک می‌کند، قرص پرفکت بیوتی می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. عصاره‌های طبیعی، مواد معدنی، ویتامین‌های مختلف و حتی کلاژن دریایی در فرمولاسیون این محصول به‌کار گرفته شده است. پرفکت بیوتی باعث تقویت مو، پوست و همچنین رشد ناخن می‌شود. مصرف این مولتی‌ویتامین برای خانم‌ها و آقایان مجاز است و هر روز دو عدد از آن را باید همراه غذا مصرف کنید. یورو ویتال تحت لیسانس آلمان و ساخت ایران است و در بسته‌ی ۶۰ عددی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

ویتامین Dویتامین E ویتامین B۱ویتامین B۲نیاسینپانتتونیک اسید
ویتامین B۶ فولیک اسیدویتامین B۱۲بیوتینویتامین Cمس
منگنزسلنیومکرومزینکسیلیکونعصاره انگور فرنگی سیاه
کوآنزیم کیوتنکلاژن دریاییعصاره دانه انگورعصاره چای سبزعصاره گوجه فرنگیعصاره بلوط
ترکیبات

کپسول هیرویت هلث اید

کپسول هیرویت هلث اید

اگر دنبال مکملی ضروری برای تقویت بدن هستید تا از شر ریزش مو، ناخن‌های شکننده و پوست کدر خلاص شوید، می‌توانید روی کپسول ۳۰ تایی هیرویت هم حساب باز کنید. این محصول تمام ویتامین‌های سری B لازم برای بدن را فراهم می‌کند و برای خانم‌ها و آقایان مناسب است. هیرویت فولیکول‌های مو را تغذیه می‌کند، جلوی ریزش و سفید شدن زودهنگام موها را می‌‌گیرد، باعث افزایش ضخامت تار موها می‌شود، به رشد موها کمک می‌کند و همچنین روی کاهش چین‌ و چروک و تقویت رشد ناخن‌ها هم اثر می‌گذارد. افراد بالای ۱۶ سال می‌توانند هر روز یک عدد از این قرص را همراه صبحانه مصرف کنند و از اثرات مطلوب این مولتی‌ویتامین بهره‌مند شوند.

ویتامین B۱ویتامین B۲ویتامین B۳ویتامین B۶بیوتینویتامین B۱۲
پانتوتنیک اسیدآهنرویکولین بیتاراتاینوزیتولپارا آمینو بنزوئیک اسید
مخمرپودر ژلاتین هیدرولیزشدهلستینال – سیستئین هیدروکلریددی ال – متیونیون
ترکیبات

انواع مولتی ویتامین برای رشد سریع مو

در ادامه به معرفی ۲ نمونه از انواع مولتی ویتامین برای رشد سریع مو می‌پردازیم:

قرص هیرتامین Advanced Formula

قرص هیرتامین Advanced Formula

هیرتامین از بهترین مولتی‌ویتامین‌های بازار برای تقویت و رشد موهاست. مواد معدنی و ویتامین‌های زیادی در فرمولاسیون این محصول قرار گرفته‌ان تا بتوانند تغذیه‌ی موها را برعهده بگیرند و زیبایی را به آن‌ها برگردانند. از ویژگی‌های مهم این محصول می‌توان به محافظت از پوست سر و موها در برابر آفتاب و کمک به افزایش گردش خون در کف سر اشاره کرد. علاوه بر این هیرتامین جلوی ریزش موها را می‌گیرد و رشد مجدد موها را تحریک می‌کند. همچنین این محصول باعث بهبود کلاژن‌سازی می‌شود و در نتیجه با مصرف آن تار موها ضخیم‌تر و حتی روی رشد ناخن‌ها هم اثر مثبت می‌گذارد. این محصول تحت لیسانس آمریکا است و در ایران شرکت افق تولید دارو کار ساخت آن را انجام می‌دهد.

ویتامین D۳ویتامین Cویتامین Aویتامین‌های گروه Bبیوتینروینیاسین
اسید پناتوتنیکسلنیومرزماریگیاه گزنهعصاره دم اسبعصاره ریشه زردچوبهعصاره برهمی
ترکیبات
قرص Advanced Formula بسته 30 عددی
هیرتامین

قرص هیرتامین Advanced Formula بسته 30 عددی

0%
450000 450000
تومان

قرص مولتی‌ویتامین تقویت مو نچرال ورلد

قرص مولتی‌ویتامین تقویت مو نچرال ورلد

مولتی‌ویتامین خوب برای تغذیه و تقویت مو باید تمامی ویتامین‌های ضروری و لازم را داشته باشد تا بتواند روی حفظ سلامت موها تأثیر بگذارد. مولتی‌ویتامین تقویت مو نچرال ورلد محصولی است که با داشتن مواد معدنی و ویتامین‌های مهم، می‌تواند خیال شما را از این بابت راحت کند. این محصول بسته سی عددی است و می‌توانید هر روز یک قرص مصرف کنید. این محصول برای آقایان و خانم‌ها مناسب است. مولتی ویتامین نچرال ورلد جلوی ایجاد موخوره را می‌گیرد و تأثیر به‌سزایی هم در پیشگیری از سفید شدن مو دارد. اگر می‌خواهید افزایش رشد موهای‌تان را با سرعت زیاد ببینید، استفاده از این مولتی‌ویتامین می‌تواند یکی از راه‌های شما باشد. البته اگر حساسیت به مخمر دارید یا درگیر بیماری ویلسون هستید، پیش از استفاده با یک پزشک مشورت کنید.

نیاسین اسید فولیکویتامین‌های خانواده Bاسید پناتوتنیکآهنرویید
منگنرپارا آمینو بنزوئیک اسیدمخمر آبجوپروتئین سویا جدا شدهکولیناینوزیتول
ترکیبات

بهترین مولتی‌ویتامین برای رشد مو کودکان

اگر به‌دنبال مولی ویتامین مناسب برای رشد موهای کودکان می‌گردید، در ادامه مولتی ویتامین‌ فوراورکیدز را معرفی می‌کنیم که یکی از بهترین مولتی‌ویتامین‌های موجود در بازار برای کودکان است.

فوراور کیدز

فوراور کیدز

مصرف سبزیجات و میوه ها، نقش مهمی در تامین مواد معدنی و ویتامین های بدن، بخصوص برای رشد کودکان دارند اما متأسفانه خیلی وقت‌ها نمی‌توانیم به دلایل مختلف ویتامین‌ها را فقط با غذا برای کودکان‌مان تأمین کنیم و برای همین مولتی‌ویتامین‌ها گزینه‌ی مناسبی برای تأمین نیازهای آن‌ها و تقویت و رشد بدن و موهای آن‌هاست. یکی از محصولاتی که می‌توانید سراغش بروید مولتی‌ویتامین جویدنی فوراور کیدز است.

این محصول باعث می‌شود تمام نگرانی‌هایی که بابت تأمین ویتامین‌های ضروری و مورد نیاز کودک‌تان دارید، به‌کلی برطرف شود. در فرمولاسیون این محصول از ترکیباتی استفاده شده که علاوه بر تأمین نیازهای بدن و رشد تقویت آن، تقویت و تغذیه‌ی موها هم به‌خوبی انجام شود. با مصرف این مولتی‌ویتامین موهای کودکان شاداب و درخشان‌تر می‌شود. در ساخت این محصول از مواد گیاهی و مغذی مثل بروکلی، اسفناج و هویج بهره گرفته شده و فاقد رنگ مصنوعی و ترکیبات مضر است.

ویتامین Aویتامین Cویتامین Dویتامین Eویتامین B۱ویتامین B۲
نیاسینویتامین B۶فولاتویتامین B۱۲فولات بیوتیناسید پانتوتنیک
کلسیممنیزیمرویمسمنگنزعصاره آلوئه‌ورا
پکتین سیبپودر کلم بروکلیپودر کلمپودر هویجترکیب فلاونوئید مرکباتعصاره زغال اخته
پودر اسفناج پودر گوجه فرنگیسوربیتولپلی اتیلن گلیکولاسید استیریک دی اکسید سیلیکن
طعم طبیعی پرتقال و انگور رنگ طبیعی نارنجیاستیرات منیزیماسید سیتریکسلولز اتیل
ترکیبات

نکات مهم برای مصرف بهترین مولتی‌ویتامین برای رشد مو

مصرف مولتی‌ ویتامین‌ می‌تواند به عنوان یک مکمل در کنار رژیم غذایی سالم برای تقویت رشد مو مفید باشد. با این حال، به خاطر داشته باشید که این ویتامین‌ها به تنهایی معجزه نمی‌کنند و عوامل دیگری مانند ژنتیک، استرس و سلامت کلی بدن نیز در رشد مو نقش دارند. نکات مهمی که باید در نظر داشته باشید:

با پزشک‌تان مشورت کنید: قبل از مصرف هر گونه مکمل، به خصوص مولتی ویتامین‌های رشد مو، با پزشک خود مشورت کنید. آنها می‌توانند به شما در تعیین اینکه آیا این ویتامین‌ها برای شما مناسب هستند یا خیر و همچنین در انتخاب مناسب‌ترین نوع و دوز برای شما کمک کنند. در ضمن اگر حساسیت یا بیماری خاصی دارید حتماً پیش از مصرف مولتی‌ویتامین‌ها با پزشک صحبت کنید.

از یک برند معتبر خرید کنید: مولتی ویتامین‌های خود را از یک برند معتبر و شناخته شده خریداری کنید تا از کیفیت و خلوص آنها مطمئن شوید.

قرص Pharmagelitan بسته 30 عددی
دانا

قرص Pharmagelitan بسته 30 عددی

52%
153800 73995
تومان
قرص Multivitamin Complets بسته 30 عددی
یوروویتال

قرص Multivitamin Complets بسته 30 عددی

26%
196000 145000
تومان
کپسول Multi Daily بسته 30 عددی
دانا

کپسول Multi Daily بسته 30 عددی

31%
96700 67000
تومان
قرص ایمیوسنس بسته 30 عددی
ویتان

قرص ایمیوسنس بسته 30 عددی

35%
228900 149890
تومان
قرص روکش دار Multi Daily بسته 30 عددی
گلوک ویت

قرص روکش دار Multi Daily بسته 30 عددی

56%
170000 75465
تومان
قطره ویتامین A+D حجم 30 میلی لیتر
ویواکیدز

قطره ویتامین A+D حجم 30 میلی لیتر

54%
92000 42000
تومان

به دستورالعمل‌های مصرف دقت کنید: بیش از حد مجاز مصرف نکنید و به دستورالعمل‌های روی برچسب محصول توجه کنید. مصرف بیش از حد برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌تواند مضر باشد.

صبور باشید: انتظار نداشته باشید که موهای‌تان یک شبه بلندتر و ضخیم‌تر شوند. رشد مو فرآیندی تدریجی است و ممکن است چند ماه طول بکشد تا متوجه نتایج قابل‌توجهی شوید.

رژیم غذایی سالم داشته باشید: یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین، پایه و اساس داشتن موهای سالم است. مولتی ویتامین‌ها فقط می‌توانند کمبودهای رژیم غذایی شما را جبران کنند و جایگزین یک رژیم غذایی سالم نیستند.

از سایر روش‌های تقویت مو استفاده کنید: علاوه بر مصرف مولتی ویتامین، می‌توانید از روش‌های دیگری مانند ماساژ پوست سر و استفاده از محصولات مراقبتی از موهای خود مراقبت کنید. برای آشنایی بیشتر با محصولات مراقبت از مو می‌توانید مطلب «بهترین ماسک‌ مو ایرانی و خارجی» را در مجله خانومی ببینید.

موهایی سالم و زیبا با قدرت مولتی‌ویتامین‌ها!

این‌بار اگر هنگام خرید لوازم آرایشی به‌دنبال محصولی برای حفظ سلامت موهای خود می‌گشید، خرید و استفاده از مولتی‌ویتامین‌ها را هم در نظر داشته باشید. در این مطلب سعی کردیم تا شما را با بهترین مولتی‌ویتامین‌های موجود در بازار آشنا کنیم. محصولاتی که معرفی کردیم در تحریک رشد فولیکول مو و جلوگیری و درمان ریزش نقش مؤثری دارند. مولتی‌ویتامین‌ها را می‌توانید از فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبر بخرید، فقط اگر مشکل یا حساسیت خاصی دارید پیش از استفاده با پزشک مشورت کنید. عواملی مثل سن، ژنتیک و هورمون‌ها روی رشد مو اثر می‌گذارند و کمبود مواد مغذی هم می‌تواند موجب ریزش مو شود. پس از شروع استفاده از مصرف مولتی‌ویتامین‌ها کمی صبور باشید تا اثر شگفت‌انگیز آن‌ها روی مشاهده کنید و به موهایی شاداب و درخشان برسید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 3.4 / 5. مجموع آرا: 5

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا