مکمل‌هامکمل‌های غذایی

معرفی بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه

ذهن و حافظه برتر، آرزوی هر فردی است. انسان‌ها اغلب می‌خواهند تا حدی که ممکن است، حافظه خود را نگهداری کنند و به‌دنبال راه‌های مختلف برای تقویت حافظه خود هستند. راه‌هایی مثل خوردن خوراکی‌های خاص یا امتحان کردن بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه پیش رویتان قرار دارد. در این مطلب از مجله خانومی، به معرفی بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه پرداخته‌ایم که با بهبود عملکرد شناختی، تقویت حافظه و افزایش تمرکز به شما کمک می‌کنند به خواسته خود نزدیک شوید.

مهم‌ترین ترکیبات مؤثر در مولتی‌ویتامین‌های مخصوص تقویت حافظه

پیش از پرداختن به معرفی بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه کودکان و بزرگسالان، بد نیست با مهم‌ترین ترکیبات مؤثر در این مولتی‌ویتامین‌ها آشنا شوید. شناخت این ترکیبات به شما کمک می‌کند تا برای داشتن حافظه قوی‌تر، خوراکی‌های حاوی آن‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید و با نحوه تأثیر مکمل‌های تقویت حافظه نیز آشنا شوید.

بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه

اسیدهای چرب امگا 3

امگا 3 پای ثابت ترکیبات بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه است؛ چون تحقیقات علمی ثابت کرده‌اند که مصرف این ترکیبات خطر ابتلا به آلزایمر را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد. همچنین قرص امگا ۳ برای سلامت قلب هم مفید است و از این طریق، به‌صورت غیر مستقیم روی سلامت مغز تأثیر می‌گذارد.

این ماده مفید در ماهی‌های آب‌های سرد، روغن‌های گیاهی، مغزهای آجیل و خوراکی‌هایی مثل دانه چیا به‌وفور وجود دارد. درصورتی‌که میانه خوبی با خوراکی‌های بالا ندارید یا به دلیل محدودیت‌هایی مثل رژیم غذایی، حساسیت و… مصرف آن‌ها برایتان امکان‌پذیر نیست، می‌توانید بهترین مکمل‌های امگا 3 موجود در بازار را مصرف کنید. فقط حواستان به بهترین زمان مصرف قرص امگا 3 باشد تا اثربخشی آن بیشتر شود.

شربت امگا 3 Plus حجم 200 میلی لیتر
یوروویتال

شربت امگا 3 Plus حجم 200 میلی لیتر

38%
806600 499900
تومان
شربت امگا 3 Max حجم 200 میلی لیتر
یوروویتال

شربت امگا 3 Max حجم 200 میلی لیتر

20%
806600 648999
تومان

بهترین مولتی ویتامین برای مغز؛ ویتامین B12

ویتامین B12 هم یکی از مواد مؤثری است که در ساخت بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه کاربرد زیادی دارد. این ویتامین در خوراکی‌هایی مثل ماهی و مرغ وجود دارد و اکثر مردم آن را به میزان کافی دریافت می‌کنند؛ اما افرادی که شرایط زیر را دارند، با خطر کمبود این ویتامین مواجه هستند و بهتر است سراغ مصرف بهترین مولتی ویتامین برای مغزحافظه یا قرص ویتامین B12 بروند:

  • مشکلات و بیماری‌های گوارشی
  • داشتن رژیم گیاهخواری
  • سن بالا
  • مصرف داروهایی مثل متفورمین که سطح ویتامین B12 در خون را کاهش می‌دهد.

ویتامین E

ویتامین E یک ویتامین چندمنظوره است و با محافظت از بدن در برابر اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد، از عوارضی مثل پیری پوست، ریزش مو و تخریب سلول‌های مغز جلوگیری می‌کنند. به همین دلیل است که به جز بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه، این ویتامین در ترکیبات بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو هم وجود دارد. 

تحقیقات علمی ثابت کرده‌اند که مصرف ویتامین E در افزایش قدرت ذهن و حافظه و کاهش ریسک ابتلا به آلزایمر در افراد مسن نقش دارد. البته مصرف دوزهای بالای این ویتامین ممکن است با داروهای قلبی و عروقی تداخل داشته باشد و ریسک ابتلا به سرطان پروستات را بالا ببرد. به همین دلیل افراد مسن بهتر است این ویتامین را با مصرف مغزهای خوراکی، روغن‌های گیاهی و سبزیجاتی مثل کلم‌بروکلی تأمین کنند.

جنسینگ

جنسینگ در طب سنتی به عنوان یک ابر دارو شناخته می‌شود؛ چون مصرف آن بر بیشتر اندام‌های حیاتی بدن تأثیر مثبتی دارد. عصاره جینسنگ آسیایی در ترکیبات بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه حضور فعالی دارد و علاوه بر افزایش قدرت ذهن و تمرکز، بر افزایش قدرت جسمانی، بهبود عملکرد جنسی و کاهش خستگی مزمن در بیماران مبتلا به ام اس نقش دارد.

ازآنجایی‌که ابر داروها می‌توانند عوارض قدرتمندی نیز داشته باشند، بهتر است آن‌ها را به‌صورت مینرال، با دوز کنترل شده مصرف کنید.

جنسینگ برای تقویت حافظه

جینکو بیلوبا

جینکو بیلوبا نیز یکی از گیاهانی دارویی طب سنتی چین است که ثابت شده تأثیر زیادی روی تقویت حافظه دارد. همچنین این گیاه حاوی مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان است که علاوه بر درمان زوال عقل، برای درمان مشکلاتی مثل وزوز گوش و سرگیجه نیز به کار می‌رود.

مثل جینسنگ، این گیاه دارویی هم عوارض قدرتمندی دارد که یکی از آن‌ها رقیق کردن خون است. به همین دلیل بهتر است مقادیر کنترل شده و مینرال آن را به‌صورت مولتی ویتامین مصرف کنید.

بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه بزرگسالان

مولتی‌ویتامین‌هایی که در این بخش معرفی می‌کنیم، حاوی دوز استاندارد یک یا تعدادی از مواد مؤثر بالا هستند و درصورتی‌که در زمان مناسب و به اندازه مصرف شوند، نقش زیادی در تقویت حافظه و تمرکز شما خواهند داشت.

قرص منتال انرژی یوروویتال

یوروویتال یکی از قدرتمندترین تولیدکنندگان مکمل‌های غذایی در جهان است و محصولات آن تحت استاندارد در ایران تولید می‌شوند. قرص یوروویتال مدل Mental Energie به عنوان قرص تقویت حافظهتمامی مواد  و ترکیبات مؤثر در تقویت حافظه مثل ویتامین E، ویتامین B12، عصاره جنسینگ، عصاره جینکو بلوبا، فولیک‌اسید، ویتامین C، منیزیم و … را دارد و از این نظر می‌توان آن را کامل‌ترین و بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه دانست.

علاوه بر این، مصرف قرص منتال انرژی یوروویتال برای کاهش استرس، افزایش قوای جسمانی و تقویت سیستم عصبی بدن هم مفید است و آن‌هایی که این قرص را مصرف کرده‌اند، به قدرت آن در بهبود عملکرد ذهنی اذعان دارند. برای تداوم تأثیر این مولتی ویتامین در بلندمدت، باید بین دوره‌های مصرف آن فاصله زمانی وجود داشته باشد.

قرص منتال انرژی یوروویتال

کپسول جینک اکتیو گلدن لایف

قرص جینک اکتیو گلدن لایف تنها با ماده مؤثر جینکو بیلوبا تولید شده و علاوه بر افزایش حضور ذهن، تمرکز و قدرت حافظه، به تقویت قوای جنسی نیز کمک می‌کند. همچنین مصرف آن برای درمان آلزایمر و اختلالات شناختی نیز توصیه می‌شود. البته با توجه به اینکه این مکمل فقط از عصاره جینکوبلوبا ساخته شده، بهتر است پیش از مصرف به عوارض و تداخلات دارویی آن توجه داشته باشید.

مزیت بزرگ قرص جینک اکتیو، قیمت پایین و در دسترس بودن آن در مقایسه با سایر مولتی‌ویتامین‌های تقویت حافظه است. علاوه بر این، این مکمل به‌صورت کپسول تولید شده که هضم آن را برای سالمندان و افراد دارای مشکلات گوارشی آسان می‌کند.

کپسول جینک اکتیو گلدن لایف

کپسول جین سین گل دارو

مثل کپسول جینک اکتیو، مکمل گیاهی جینسینگ گل دارو مدل Ginsin نیز تنها یک ماده مؤثر دارد، با این تفاوت که به جای جینکو بیلوبا با استفاده از عصاره جینسینگ تولید شده است. این محصول قدرت ذهن و بدن را به یک اندازه افزایش می‌دهد و مصرف آن در کاهش دوره نقاهت بیماری‌ها، کاهش استرس و تقویت سیستم ایمنی مؤثر است.

کیفیت بالا در عین داشتن قیمت مناسب، این محصول را هم به بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه و قرص تقویت حافظه تبدیل کرده است. البته مثل سایر مکمل‌های مشابه که پایه گیاهی دارند، باید پیش از مصرف به عوارض جانبی، موارد منع مصرف و تداخلات دارویی آن دقت کنید.

کپسول جین سین گل دارو

قرص مولتی ویتامین انرژکس گلدن لایف

برخلاف مولتی‌ویتامین‌های قبلی، قرص مولتی ویتامین گلدن لایف مدل Energe X به‌صورت چندمنظوره تولید شده و می‌توان آن را یک مولتی ویتامین کامل دانست.

قرص انرژکس حاوی ویتامین‌های گروه B، ویتامین E، ویتامین C، زینک، منیزیم، منگنز، ید، ویتامین D، کلسیم و عصاره جینسنگ کره‌ای است و علاوه بر تأمین ویتامین‌های ضروری بدن، به افزایش قوای جسمی و جنسی و بهبود حافظه نیز کمک می‌کند. همچنین این مولتی ویتامین حاوی مقادیری عصاره گیاه خارمریم است که برای پاک‌سازی کبد مفید است.

متأسفانه مولتی ویتامین انرژکس فقط برای آقایان تولید شده و مصرف آن برای خانم‌ها توصیه نمی‌شود. البته آقایان هم برای رسیدن به نتیجه بهتر برای قرص تقویت حافظه، باید به دستور و بهترین زمان مصرف آن دقت کنند.

قرص مولتی ویتامین انرژکس گلدن لایف
قرص انرژکس بسته 60 عددی
گلدن لایف

قرص گلدن لایف مدل Energe X بسته 60 عددی

34%
403000 266000
تومان

بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه کودکان

بهبود عملکرد تحصیلی و هوش کودک، دغدغه هر پدر و مادر مسئولی است و به همین دلیل بهترین تولیدکنندگان مولتی ویتامین، به این گروه سنی نیز توجه ویژه‌ای داشته‌اند و تعداد زیادی ازبهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه کودکان موجود در بازار، به کودکان اختصاص دارد. 3 محصول زیر، بر اساس نظرات کاربران و میزان رضایتمندی آن‌ها انتخاب شده‌اند:

شربت امگا 3 یوروویتال

این شربت علاوه بر اسیدهای چرب امگا 3، ترکیبات مؤثری مثل ویتامین E، D و A هم دارد و با توجه به فرمولاسیون خاص خود، مصرف آن هم برای کودکان بالای 2 سال و هم بزرگسالان توصیه می‌شود. شربت امگا ۳ یوروویتال خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و علاوه بر تقویت حافظه و تمرکز، در بهبود سلامت چشم، قلب و سیستم ایمنی بدن و همچنین تقویت رشد کودکان نیز مؤثر است. 

این شربت با عصاره پرتقال تولید شده و برخلاف بیشتر مکمل‌های امگا 3، بوی ناخوشایندی ندارد. به همین دلیل می‌توانید با خیال راحت آن را به کودک خود بدهید.

شربت امگا 3 یوروویتال

شربت امگا 3 سانوستول

ازآنجایی‌که هضم کپسول و قرص برای کودکان دشوار است، بیشتر مولتی‌ویتامین‌های مخصوص کودکان به‌صورت شربت تولید می‌شوند. شربت Omega 3 سانستول از نظر نداشتن مواد نگهدارنده مضری مثل جیوه و گلوتن، بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه کودکان محسوب می‌شود.

این مکمل هم با ماده مؤثر اصلی امگا 3 تولید شده و علاوه بر آن، حاوی ترکیباتی مثل ویتامین C، ویتامین D، ویتامین A، بیوتین و … است که همگی در تقویت حافظه، رشد، بینایی و سلامت سیستم قلبی و عروقی کودک نقش مؤثری دارند.  

شربت امگا 3 سانوستول
شربت Omega 3 حجم 155 میلی لیتر
سانستول

شربت Omega 3 حجم 155 میلی لیتر سانستول

0%
354250 354250
تومان

قطره مولتی ویتامین ویواکیدز

قطره مولتی ویتامین ویواکیدز چیزی بیشتر از یک مولتی ویتامین مخصوص تقویت حافظه است و می‌توان آن را بهترین مولتی ویتامین برای کودکان دانست؛ چون علاوه بر مواد مؤثر در تقویت حافظه، حاوی تمامی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای رشد و سلامت کودک است.

از مواد مؤثر موجود در قطره Multivitamin  ویواکیدز می‌توان به ویتامین‌های گروه B، ویتامین A، ویتامین D، ویتامین C و ویتامین E اشاره کرد که مصرف آن‌ها به تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از کم‌خونی و حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان‌های کودک کمک می‌کند. همچنین طعم خوشایندی دارد و فرمولاسیون آن برای نوزادان صفر تا 12 ماهه طراحی شده است.

قطره مولتی ویتامین ویواکیدز

برای تقویت حافظه، حواستان به رژیم غذایی هم باشد

در این مقاله، به معرفی بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه کودکان و بزرگسالان و همچنین خواص مواد مؤثر موجود در این مولتی‌ویتامین‌ها پرداختیم.

ازآنجایی‌که مولتی‌ویتامین‌های اختصاصی می‌توانند عوارض خاص و پیچیده‌ای داشته باشند، توصیه می‌کنیم مثل خرید لوازم آرایشی برای خرید آن‌ها هم دقت کافی را به خرج بدهید و حتما پیش از مصرف بهترین مولتی ویتامین برای مغز، با پزشک مشورت کنید و عوارض جانبی و مواد منع مصرف هر محصول را با دقت بخوانید. درصورتی‌که امکان مصرف این مولتی‌ویتامین‌ها را نداشتید، ناامید نشوید؛ چون می‌توانید مواد مؤثر آن‌ها را از طریق رژیم غذایی نیز تأمین کنید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 4.5 / 5. مجموع آرا: 2

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا