مکمل‌هامکمل‌های غذایی

معرفی بهترین مولتی ویتامین برای زنان یائسه

بدن در دوره‌های مختلف زندگی برای ادامه فعالیت خود به مواد غذایی گوناگونی نیاز دارد که از طریق رژیم غذایی سالم، می‌توانیم این مواد را در اختیار بدن خود بگذاریم. در گذر زمان و در برخی دوره‌های خاص مثل بارداری و شیردهی برای زنان، دوره میانسالی برای هر دو گروه مردان و زنان و البته دوره یائسگی یا همان Menopause برای زنان، تامین این مواد مغذی برای بدن ضروری‌تر هم خواهند شد. برای کسانی که به‌تازگی وارد دوره یائسگی شده‌اند یا نشانه‌های این دوره در بدن آن‌ها در حال ظهور هستند، مصرف انواع مولتی ویتامین اختصاصی متناسب با این دوره، پیشنهاد می‌شود. اگر دقیقا نمی‌دانید که بهترین مولتی ویتامین برای زنان یائسه کدام موارد هستند و از آن مهم‌تر این‌که مصرف این مکمل‌ها چه اثراتی برای زنان دارد، با این مطلب از مجله خانومی همراه ما باشید تا به بررسی همه این موارد بپردازیم!

یائسگی چیست؟

دوره ماهانه در بدن زنان، معمولا از ابتدای نوجوانی آغاز می‌شود و در فاصله 45 تا 55 سالگی، متوقف خواهد شد. یائسگی یا منوپاز، زمانی رخ می‌دهد که این دوره از زندگی به پایان می‌رسد و یک زن 12 ماه پیوسته دوره ماهانه نداشته باشد. نکته مهمی که باید بدانید این است که وقوع یائسگی ممکن است 7 الی 14 سال طول بکشد و در این دوره، عوارض یائسگی مدام در حال کاهش و افزایش باشند.

با این‌که یائسگی یک فرآیند کاملا طبیعی است، اما عوارض فیزیکی متعددی دارد. گر گرفتگی، احساس سرمای دائمی، نازک شدن موها و خشکی پوست، تعرق شبانه، تغییرات خلقی، کاهش متابولیسم و افزایش وزن، بخشی از این عوارض هستند. تغییر روتین زندگی و مصرف غذاهای سالم، ورزش کردن و عدم مصرف غذاهای فرآوری شده، می‌تواند وقوع این فرآیند را کمی آسان‌تر کند. علاوه بر این اقدامات، مصرف برخی ویتامین‌ها و مکمل‌ها نیز باعث کاهش عوارض دوره یائسگی می‌شود که در بخش بعدی، به بررسی دقیق‌تر این موضوع خواهیم پرداخت.

بهترین مولتی ویتامین برای زنان یائسه

دلایل نیاز به مصرف مولتی ویتامین‌ها در زمان یائسگی

یائسگی اثرات گسترده‌ای بر بدن می‌گذارد و به همین خاطر، مصرف بهترین مولتی ویتامین برای زنان یائسه، می‌تواند بخشی از این اثرات نامطلوب را خنثی کند. اغلب منابع مغذی بدن در این دوره دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شوند که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

کمبود کلسیم و پوکی استخوان

گزگز شدن دست و پا، خواب رفتن و گرفتگی عضلات، همه نشانه‌های اصلی کاهش میزان کلسیم بدن در دوره یائسگی است. این کاهش میزان کلسیم بدن می‌تواند تا جایی ادامه پیدا کند که باعث پوکی استخوان و بدن‌دردهای شدید شود. معمولا این اتفاق با نازک شدن ناخن‌ها و شکنندگی آن‌ها آغاز خواهد شد. بنابراین اگر در این وضعیت قرار دارید، حتما مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم هم‌چون لبنیات، سبزیجات با برگ‌های سبز، ماهی و البته انواع مکمل کلسیم را در برنامه غذایی خود رعایت کنید. لازم است بهترین زمان مصرف قرص کلسیم D3 را بدانید.

کمبود منیزیم و گرفتگی شدید عضلات

منیزیم یکی از مهم‌ترین مواد معدنی موجود در بدن ماست که کاهش آن با سردرد، تغییر خلق‌وخو، کاهش انرژی، بی‌خوابی و از همه عوارض شایع‌تر گرفتگی شدید عضلات بدن، نمایان می‌شود. با مصرف روزانه میزان مشخصی منیزیم، می‌توانید این عوارض را کاهش داده یا حتی آن‌ها را کاملا از بین ببرید. هرچند انجام این کار تنها از طریق مصرف مواد غذایی متنوع، چندان راحت نیست. منیزیم در سبزیجات با برگ‌های سبز، آجیل و حبوبات وجود دارد. مصرف مکمل منیزیم نیز یک راه‌حل ساده و اثرگذار برای عبور از این دوره با کمترین میزان عوارض احتمالی خواهد بود.

بهترین مولتی ویتامین یائسگی

کمبود ویتامین D و خستگی شدید

خستگی شدید و بی‌علت، کاهش انرژی و بدخلقی، عدم جذب کلسیم کافی، درد مفاصل و غضروف‌ها، ریزش شدید موها و کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن، همه بر اثر کاهش ویتامین D رخ می‌دهند. اغلب زنان در دوره یائسگی با تمام این عوارض روبه‌رو خواهند شد و با مصرف میزان مشخصی ویتامین D، به‌راحتی می‌توانند این مشکلات را پشت سر بگذارند. ناگفته نماند که مصرف خودسرانه این ویتامین، دارای عوارض متعددی است و به همین دلیل، مصرف یک مولتی ویتامین تایید شده با میزان محدودی ویتامین D، یکی از بهترین روش‌ها برای تامین این ویتامین خواهد بود.

کمبود زینک و کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن

زینک نیز دیگر ماده معدنی مهم در بدن است که با آغاز دوره یائسگی، دچار کاهش شدید می‌شود. تغییر طعم‌ها، حساسیت به بوهای مختلف و از همه بدتر کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن، همه بر اثر کاهش این ماده رخ خواهد داد. ریزش شدید موها و تغییرات شدید خلق‌وخو، از دیگر عوارض کاهش زینک در بدن هستند. با وجود همه این عوارض ناخوشایند، بدون شک مصرف یک قرص زینک، بهترین راه‌حل ممکن در دوره یائسگی است.

کمبود ویتامین‌های گروه B و کاهش میزان تمرکز

کاهش میزان تمرکز، خستگی شدید و کاهش حافظه، همه از عوارض نقص ویتامین B در بدن هستند. علاوه بر این، حس دلشوره و اضطراب، وقوع مشکلات گوارشی و سوزن‌سوزن شدن بدن نیز به دلیل کمبود ویتامین B اتفاق می‌افتد. بنابراین اگر می‌خواهید در دوره یائسگی با این عوارض روبه‌رو نشوید، بهتر است که از همان ابتدا مصرف غذاها و مکمل‌های حاوی این ویتامین مثل ویتامین برای تقویت حافظه را در برنامه خود قرار دهید. علاوه بر مولتی ویتامین‌های اختصاصی دوره یائسگی، برای دیگر افرادی که به‌صورت روزانه و بی‌دلیل احساس خستگی مفرط می‌کنند، مصرف برخی مکمل‌ها کمک کننده خواهد بود.

ناگفته پیدا است که مصرف میزان مشخصی از همه این مواد معدنی و ویتامین‌ها در یک رژیم غذایی معمولی، امکان‌پذیر نیست. به همین خاطر زنان برای تامین این مواد ضروری بدن باید مصرف انواع مکمل‌های اختصاصی برای این دوره را در روتین زندگی خود قرار دهند. این‌جا است که نقش مهم انواع مکمل مولتی ویتامین برای زنان نمایان می‌شود. با در نظر گرفتن این نکته مهم که بهترین مولتی ویتامین برای زنان یائسه بر اساس فاکتورهای مهمی مثل شرایط جسمی، سن و تاریخچه درمانی و توسط پزشک متخصص تعیین می‌شود، در بخش بعدی برخی از بهترین مولتی ویتامین‌های متناسب برای این دوره از زندگی بانوان را بررسی خواهیم کرد.

بهترین مولتی ویتامین ایرانی برای زنان یائسه

در میان برندهای ایرانی، مولتی ویتامین‌های زیر برخی از مکمل‌های مناسب دوره یائسگی هستند:

مولتی ویتامین نیچرز اونلی

مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌های مختلف، یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای کاهش علائم دوره یائسگی است و خوشبختانه برند ایرانی نیچرز اونلی با معرفی یک مولتی ویتامین کامل، یک گزینه عالی در اختیار مصرف کننده‌ها قرار داده است. قرص یائسگی نیچرز اونلی حاوی ویتامین A، ویتامین D3، ویتامین‌های گروه B و دیگر مواد معدنی مورد نیاز بدن برای دوران یائسگی است.

اغلب علائم یائسگی ناشی از کمبود ویتامین‌ها در بدن زنان با مصرف روتین این قرص، کاهش می‌یابند. خستگی شدید، تغییرات خلق و خو و آغاز علائم افسردگی، دردهای مفاصل و غضروف، به‌مرور کمتر شده و در صورت رعایت رژیم غذایی متعادل همراه با ورزش، می‌توان آن‌ها را کاملا از بین برد. ویتامین C ماده شاخص این مولتی ویتامین بوده که یک آنتی‌اکسیدان قوی است و به بهبود علائم ظاهری ناشی از یائسگی هم‌چون کدری پوست و ایجاد لکه‌های تیره نیز کمک می‌کند.

مولتی ویتامین نیچرز اونلی

در صورتی که با ورود به این دوره، پوست صورت شما نیز دچار مشکلات متعددی شده و شاهد ایجاد لکه‌های هورمونی هستید، مصرف یک کرم حاوی ویتامین C می‌تواند بخش زیادی از این مشکلات را رفع کند.

مولتی ویتامین GVI

تغییرات هورمونی، اثرات گسترده‌ای بر بدن می‌گذارند که زیبایی ظاهری، سلامت جسمی، خلق و خو و حتی قدرت بدنی زنان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند. این علائم با ریزش مو، نازک شدن ناخن‌ها و شکنندگی آن‌ها، خشکی و کدری پوست، دردهای عضلانی و مفاصل، زودرنجی یا خشم و از آن مهم‌تر با ضعیف شدن عضله‌ها، خود را نشان خواهند داد. داشتن یک روتین سالم زندگی، انجام فعالیت‌های ورزشی منظم و البته مصرف غذاهای سالم، همه می‌توانند به کاهش این عوارض کمک کنند.

علاوه بر این، استفاده از انواع مکمل‌های ویتامینه نیز تاثیر شگرفی بر کاهش این عوامل خواهد گذاشت. قرص مولتی ویتامین جی وی آی مخصوص خانم‌ها، با فراهم کردن بخش زیادی از این نیازمندی‌ها، یک گزینه عالی برای مصرف روزانه در دوره یائسگی است. این مکمل می‌تواند باعث تقویت و استحکام موها، ناخن‌ها، استخوان‌ها و دندان‌ها شود. مولتی ویتامین جی وی آی با داشتن ویتامین‌های گروه B، تغییرات خلق و خو را کاهش داده و به آرامش بیشتر اعصاب کمک می‌کند. بنابراین اگر به دنبال بهترین مولتی ویتامین برای زنان یائسه هستید، این مکمل یک محصول ایرانی مناسب برای شما خواهد بود.

مولتی ویتامین GVI

قرص مولتی ویتامین نوتراکس

تغییرات هورمونی در دوره‌های مختلف زندگی، باعث ایجاد تغییرات فیزیکی و حتی روحی گوناگونی خواهد شد که شدت و ضعف آن‌ها در افراد مختلف متغیر است. برای کسانی که این علائم شدت بسیار بیشتری دارند، مصرف انواع مکمل‌های ویتامینی می‌تواند یک راه حل ساده و سریع باشد. در میان برندهای ایرانی، قرص مولتی ویتامین نوتراکس مدل ویتا شی، یک مکمل فوق‌العاده برای تقویت بدن زنان و کاهش اثرات هورمونی دوره منوپاز است. همچنین نوتراکس ردوکسا هم جزو ویتامین ها پرفروش است.

این مولتی ویتامین با تامین کلسیم مورد نیاز بدن، از عوارض کاهش این ماده معدنی بسیار مهم، جلوگیری می‌کند. به تقویت استخوان‌ها، ناخن‌ها و دندان‌ها کمک کرده و احتمال پوکی استخوان را نیز کمتر خواهد کرد. جلوگیری از ریزش مو با تقویت ریشه موها، یکی دیگر از مشخصه‌های عالی این مولتی ویتامین است. قرص مولتی ویتامین نوتراکس حاوی ویتامین‌های ضروری بدن هم‌چون A ،E و D بوده و به جذب مواد معدنی لازم در بدن نیز کمک می‌کند.

قرص مولتی ویتامین نوتراکس

بهترین مولتی ویتامین خارجی برای زنان یائسه

برندهای خارجی نیز با عرضه برخی از بهترین مولتی ویتامین برای زنان یائسه، انتخاب یک محصول کارآمد را آسان‌تر کرده‌اند. در ادامه همراه ما باشید تا برخی از بهترین مولتی ویتامین خارجی برای دوره یائسگی زنان را با هم بررسی کنیم:

مولتی ویتامین نیچرز پلنتی

با ورود به دهه ششم زندگی، عوارض افزایش سن همراه با فرا رسیدن دوره یائسگی، سلامت بدن زنان را بیش از مردان تهدید می‌کند. در این شرایط است که داشتن یک روتین سالم زندگی همراه با مصرف مواد مغذی و ضروری برای بدن، می‌تواند باعث کاهش این علائم و عوارض شود. کپسول مولتی ویتامین و مینرال نیچرز پلنتی، یک گزینه عالی برای تامین این مواد حیاتی برای بدن است.

منیزیم، آهن، زینک و کلسیم، بخشی از مواد معدنی موجود در این کپسول هستند. با تامین منیزیم کافی برای بدن، تغییرات خلق‌وخو بسیار کمتر شده و گرفتگی عضلات، بی‌حسی و گزگز شدن دست و پا نیز کنترل خواهد شد. کلسیم موجود در این مولتی ویتامین، از پوکی و نرمی استخوان جلوگیری کرده و باعث تقویت ناخن‌ها، مو و دندان‌ها می‌شود. ویتامین‌های گروه B نیز باعث تامین انرژی بدن شده و از خستگی مفرط، بدن درد، بی‌حوصلگی و کسلی جلوگیری می‌کنند. با توجه به همه این مزایا، عجیب نیست که اغلب پزشکان این مکمل را به‌عنوان یکی از بهترین مولتی ویتامین برای زنان یائسه به مراجعین خود معرفی می‌کنند.

مولتی ویتامین نیچرز پلنتی

مولتی ویتامین وان دی

با کاهش میزان استروژن بدن در دوره یائسگی، بخش‌های مختلفی از بدن تحت تاثیر قرار می‌گیرند که کاهش تراکم استخوان، کاهش منیزیم، تغییرات خلق و خو، بی‌خوابی و حس گر گرفتگی، همه از علائم آن هستند. مولتی ویتامین وان دی مخصوص دوره یائسگی، حاوی ویتامینD، منیزیم و کلسیم است که به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این، مولتی ویتامین وان دی با داشتن بیوتین و زینک، از ریزش مو نیز جلوگیری کرده و باعث تقویت موها نیز خواهد شد.

عدم استفاده از پروتئین‌های لبنی، غلات و طعم‌دهنده‌های مصنوعی یا شیرین‌کننده‌ها، دیگر مشخصه مهم این مولتی ویتامین است. با وجود ایزوفلاون‌ها در مکمل وان دی، مصرف این مولتی ویتامین می‌تواند کم خوابی شبانه را کاهش داده و حتی گر گرفتگی را نیز از بین ببرد. با مصرف روزانه این مولتی ویتامین در طی چند هفته، می‌توانید به‌خوبی شاهد تغییرات جسمی و روحی خود باشید و از بازگشت به روتین سابق زندگی‌تان لذت ببرید.

هر چند باید تاکید کنیم که پیش از مصرف، با پزشک خود مشورت کرده و سپس با در نظر گرفتن بهترین زمان مصرف مکمل در طول روز، از اثرات بی‌نظیر این کپسول بهره‌مند شوید. مهم‌ است که بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین را بدانید، زیرا زمان مصرف هریک از مولتی‌ویتامین‌ها، تاثیرگذاری خاصی را به‌دنبال دارد.

مولتی ویتامین Now

شکنندگی استخوان‌ها بر اثر کاهش تراکم استخوان پس از دوره یائسگی، بدون شک یکی از ناگوارترین علائم این دوره است. این موضوع باعث افزایش پوکی استخوان شده و انجام فعالیت‌های عادی و روزمره زنان را مختل می‌کند. تحقیقات مختلف نشان داده که مصرف میزان مشخصی از ویتامین‌های D و K همراه با کلسیم، منیزیم و سلنیوم، می‌تواند این عارضه را کاهش دهد و حتی از وقوع آن نیز جلوگیری کند.

ویتامین دی باعث افزایش میزان جذب کلسیم شده و منیزیم همراه با ویتامین K، به ابقای کلسیم در استخوان‌ها و جلوگیری از ورود به بافت‌های نرم کمک می‌کنند. مکمل مولتی ویتامین Now با فراهم کردن همه این ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری در یک کپسول، به یک انتخاب عالی برای مصرف کنندگان تبدیل شده و با خیال راحت می‌توانید روزانه یک عدد از آن را پس از مشورت با پزشک خود، مصرف کنید.

مولتی ویتامین Now

تامین نیازهای کامل بدن در زمان یائسگی با بهترین مولتی ویتامین

یائسگی یکی از دوره‌های طبیعی زندگی زنان است که با پایان یافتن چرخه 30 تا 40 ساله دوره ماهانه فرا می‌رسد. کاهش هورمون‌های مهم بدن هم‌چون استروژن در این دوره، عوارض متنوعی بر بدن زنان دارد که در برخی مواقع، تمام جنبه‌های زندگی آن‌ها را تحت تاثیر می‌گذارد. با مصرف بهترین مولتی ویتامین برای زنان یائسه در این بازه زمانی، می‌توانید بخش زیادی از این علائم و عوارض را کنترل کرده یا حتی کاملا از بین ببرید. در این مطلب با معرفی 6 مولتی ویتامین اختصاصی برای زنان در دوره یائسگی، گزینه‌های متعددی برای انتخاب در اختیار شما گذاشتیم. حالا تنها کافی است نیازهای بدن خود را در نظر بگیرید، با پزشک خود مشورت کرده و با در نظر گرفتن همه جوانب، بهترین مکمل مولتی ویتامین متناسب با خود را از فروشگاه‌های لوازم آرایشی بهداشتی یا داروخانه‌ها تهیه کنید!

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 1 / 5. مجموع آرا: 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا