مکمل‌هامکمل‌های غذایی

معرفی بهترین مولتی ویتامین برای زنان بالای 40 سال

زنان در دوره‌های مختلف زندگی خود، با چالش‌های جسمی متنوعی روبه‌رو می‌شوند که با ورود به دهه پنجم زندگی یعنی 40 سالگی و پیش‌روی در آن، این چالش‌ها بیشتر هم خواهند شد. تغییرات هورمونی از این دوره آغاز می‌شوند و سلامت پوست، استخوان‌ها، مفاصل، عضلات و دیگر بخش‌های بدن را تهدید می‌کنند. ریسک ابتلا به بیماری‌های مختلف نیز در این دوره آغاز می‌شود و استفاده از مولتی ویتامین‌های اختصاصی می‌تواند بخش زیادی از این مشکلات را رفع کند. حالا اگر دقیقا نمی‌دانید که بهترین مولتی ویتامین برای زنان بالای 40 سال کدام گزینه‌ها هستند، همراه ما باشید تا تمام این موارد را به‌دقت با هم بررسی کنیم!

دلایل نیاز زنان بالای 40 سال به مولتی ویتامین اختصاصی

برخی از مهم‌ترین دلایلی که زنان بالای 40 سال به مولتی ویتامین اختصاصی متناسب با سن‌شان نیاز دارند، شامل موارد زیر است:

تغییرات هورمونی

زنان با ورود به 40 سالگی و مخصوصا در اواخر این دهه از زندگی، شاهد تغییرات هورمونی ناشی از یائسگی خواهند بود. وقوع یائسگی معمولا چند سال طول می‌کشد و در این دوره، بدن زنان با تغییرات مختلفی مواجه می‌شود.

این تغییرات معمولا میزان جذب ویتامین‌ها را کاهش می‌دهد و علاوه بر آن، نیاز بدن به برخی از ویتامین‌ها و مواد مغذی نیز افزایش پیدا می‌کند. یک مولتی ویتامین اختصاصی می‌تواند این نیازهای متغیر بدن را پاسخ داده و به تعادل هورمونی نیز کمک کند. مصرف مکمل‌های اختصاصی این دوره، به‌خوبی باعث تنظیم هورمون‌های بدن خواهد شد. با شناخت بهترین مولتی ویتامین برای زنان یائسه و نحوه استفاده از آن‌ها، می‌توانید حفظ سلامتی خود را تا حد زیادی در این دوران تضمین کنید.

بهترین مولتی ویتامین برای زنان بالای ۴۰ سال

سلامت استخوان‌ها

زنان بالای 40 سال بیش از سایر افراد جامعه در معرض پوکی و نرمی استخوان قرار دارند. پوکی استخوان باعث تضعیف بدن شده و احتمال شکستگی استخوان‌ها را نیز افزایش می‌دهد. یک مکمل مولتی ویتامین حاوی کلسیم، ویتامین D و منیزیم، باعث حفظ تراکم استخوان شده و احتمال ابتلا به انواع بیماری‌های مرتبط با استخوان‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

افزایش سطح انرژی بدن

با افزایش سن زنان، میزان جذب ویتامین‌های بدن کمتر می‌شود و در نتیجه این تغییر، زنان با خستگی جسمی شدید و کاهش انرژی مواجه خواهند شد. بهترین مولتی ویتامین اختصاصی برای زنان بالای 40 سال، به‌صورت اختصاصی برای رفع نیاز بدن این گروه سنی طراحی شده و با تامین ویتامین‌ها، مواد معدنی و مغذی خاص، به افزایش انرژی و کاهش خستگی کمک می‌کند.

سلامت قلب

زنان بالای 40 سال، بیش از دیگر زنان در معرض بیماری‌های قلبی و عروقی هستند. یک مولتی ویتامین اختصاصی حاوی اسیدهای چرب مثل امگا 3 و ویتامین‌های گروه B، باعث تقویت سیستم قلبی و عروقی شده و علاوه بر آن، کلسترول بدن را نیز تنظیم می‌کنند.

بهبود سیستم ایمنی بدن

تقویت سیستم ایمنی بدن در هر گروه سنی، بسیار مهم است و خوشبختانه انواع مکمل‌های مولتی ویتامین حاوی زینک، ویتامین C و D، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن خواهند شد. با تامین میزان کافی از این ویتامین‌ها، عملکرد بخش‌های مختلف بدن بهبود یافته و احتمال ابتلا به ویروس‌های مختلف نیز کمتر می‌شود.

کاهش علائم ظاهری افزایش سن

ظهور لکه‌های تیره بر پوست صورت و دست‌ها، نازکی و ریزش موها، کدر شدن پوست و ظهور چروک‌های مختلف، از دیگر عوارض دوره میانسالی است. برای کاهش این علائم، استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی اختصاصی و البته انواع مکمل‌ها و مولتی ویتامین‌ها می‌تواند راه‌گشا باشد.

حالا و پس از این توضیحات، باید به یک سوال مهم دیگر نیز پاسخ دهیم: بهترین و اصلی‌ترین مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز برای زنان در این محدوده سنی، شامل چه مواردی است؟

 بهترین مولتی ویتامین برای زنان بالای 40 سال

مهم‌ترین ویتامین‌های مورد نیاز برای زنان بالای 40 سال

برخی از ویتامین‌های ضروری که باید در مولتی ویتامین اختصاصی زنان بالای 40 سال وجود داشته باشد، شامل موارد زیر است:

ویتامین‌های گروه B

ویتامین‌های گروه B هر کدام عملکرد اختصاصی خود را دارند. افزایش متابولیسم بدن، تامین سلامت سیستم عصبی و افزایش انرژی بدن، برخی از مهم‌ترین تاثیرات این ویتامین هستند. در طول دوره‌های مختلف زندگی، اسیدها و آنزیم‌های دستگاه گوارش، ویتامین B12 را از مواد غذایی مصرف شده تامین می‌کند. با افزایش سن، عملکرد این آنزیم‌ها کاهش می‌یابد و به همین خاطر، زنان باید مولتی ویتامین‌های حاوی این ویتامین‌ها را به‌صورت مجزا مصرف کنند.

ویتامین D

درست مثل کلسیم، ویتامین D نیز مهم‌ترین ویتامینی است که بدن ما برای سلامت استخوان‌ها به آن نیاز دارد. مهم‌ترین منبع تامین این ویتامین، نور خورشید است. زنان بالای 40 سال و تمام افرادی که اغلب ساعات روز را در خانه و به دور از نور خورشید سپری می‌کنند، حتما باید مکمل‌ها و مولتی ویتامین‌های حاوی ویتامین D مصرف کنند. ناگفته نماند که بدن بدون ویتامین D کافی نمی‌تواند کلسیم موجود در مکمل‌ها یا رژیم غذایی را جذب کند. بنابراین هم‌زمان با مصرف کلسیم، مصرف ویتامین D نیز ضروری است.

بیشتر بخوانید: کلاژن چیست؟

کلسیم

در تمام طول زندگی، سلول‌های استخوان‌ها به همان سرعتی که از بین می‌روند، جایگزین خواهند شد. سرعت فرآیند جایگزینی سلول‌ها با ورود زنان به دهه پنجم زندگی و در نتیجه کاهش شدید میزان استروژن بدن، کمتر می‌شود. با کاهش سرعت این فرآیند، میزان شکنندگی استخوان‌ها نیز افزایش می‌یابد و به همین خاطر، زنان در این دوره سنی با بیماری‌های مختلفی همچون نرمی یا پوکی استخوان، مواجه می‌شوند. بنابراین مصرف مکمل‌های حاوی کلسیم همراه با رژیم غذایی سرشار از این ماده معدنی مهم و البته افزایش میزان فعالیت بدنی، می‌تواند این مشکلات را کاهش دهد. با دانستن بهترین زمان مصرف قرص کلسیم D3، بهتر می‌توانید از تاثیرات و فواید آن بهره‌مند شوید.

منیزیم

یکی از مهم‌ترین مواد معدنی مورد نیاز بدن منیزم است که بدن برای انجام برخی از مهم‌ترین فعالیت‌های روزمره به آن نیاز دارد. منیزم به تنظیم قند خون، تنظیم عملکرد عضله‌ها و سیستم عصبی، تنظیم فشارخون، ساخت پروتئین، ساخت سلول‌های استخوان و ساخت DNA، کمک می‌کند. به همین خاطر کاهش این ماده معدنی می‌تواند حیاتی‌ترین فعالیت‌های جسمی را تحت تاثیر قرار دهد.

مولتی ویتامین بالای ۴۰ سال

انواع پروبیوتیک‌ها

فعالیت‌های مختلف سیستم گوارشی بدن به دلیل وجود پروبیوتیک‌های مختلف است. با کاهش این پروبیوتیک‌ها یا از بین‌رفتن تعادل آن‌ها در بدن، با مشکلات متنوع گوارشی مواجه می‌شویم. زنان در ابتدای دوره یائسگی بیش از سایرین در معرض کاهش پروبیوتیک‌ها یا از بین‌رفتن تعادل آن‌ها هستند. به همین خاطر مصرف انواع مولتی ویتامین حاوی پروبیوتیک، می‌تواند از ایجاد مشکلات گوارشی هم‌چون یبوست، نفخ و…، جلوگیری کند.

با بررسی همه این جوانب، تنها یک موضوع مهم دیگر باقی می‌ماند: بهترین مولتی ویتامین برای زنان بالای 40 سال ایرانی شامل چه محصولاتی است؟

معرفی بهترین مولتی ویتامین ایرانی

در میان محصولات و مکمل‌های ایرانی، محصولات زیر برخی از بهترین مولتی ویتامین ها برای زنان بالای 40 سال هستند:

  1. مولتی ویتامین نکستایل
  2. قرص مولتی ویتامین یوروویتال
  3. قرص مولتی ویتامین بانوان نیچرز اونلی
  4. قرص مولتی ویتامین جی وی آی
  5. مولتی ویتامین نیچرز پلنتی
  6. مولتی ویتامین مایندبادی‌گرین اولتیمیت
  7. مولتی ویتامین زنان Throne

مولتی ویتامین نکستایل

کاهش انرژی و حس خستگی مفرط بی‌دلیل، یکی از عوارض ناگوار دوره میانسالی است که با افزایش سن، بیشتر هم خواهد شد. برای افزایش انرژی بدن، روش‌های مختلفی وجود دارد که مصرف غذاهای سالم و استفاده از مولتی ویتامین‌های اختصاصی، از مهم‌ترین آن‌هاست. قرص مولتی ویتامین نکستایل، با داشتن ویتامین A، E، D3، ویتامین‌های گروه B و انواع مواد معدنی مثل آهن، زینک، منگنز، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و…، یک مولتی ویتامین ایده‌آل برای مصرف روزمره است.

شما برای افزایش سلامت عمومی بدن، تامین ویتامین‌های مورد نیاز روزانه و البته جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف مثل کاهش تراکم استخوان، بیماری‌های مرتبط با سیستم عصبی یا سیستم قلبی و عروقی، می‌توانید از این مولتی ویتامین استفاده کنید. افزایش ضخامت و تقویت ناخن و موها، جلوگیری از وقوع لکه‌های تیره پوستی و کاهش علائم پیری پوست، همه از مزایای استفاده از مولتی ویتامین مخصوص بانوان نکستایل هستند.

مولتی ویتامین نکستایل

قرص مولتی ویتامین یوروویتال

ریزش مو، نازک شدن و شکنندگی ناخن‌ها، کدری پوست و تیره‌تر شدن هاله‌های تیره اطراف چشم، برخی از مهم‌ترین اثرات افزایش سن هستند. رژیم غذایی سالم، می‌تواند بخش زیادی از این مشکلات را رفع کند. علاوه بر رژیم غذایی سالم، مصرف روزانه مکمل‌های مختلف، به تامین مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن کمک کرده و این علائم ناشی از افزایش سن را نیز برطرف می‌کند.

مولتی ویتامین یوروویتال A-Z مناسب بانوان بالای 50 سال، حاوی کلسیم، زینک، منیزیم، عصاره مرکبات و چای سبز است. این مولتی ویتامین باعث تحریک پوست برای کلاژن‌سازی شده و به تقویت مفاصل نیز کمک خواهد کرد. تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از کم‌خونی، تامین انرژی روزانه و جلوگیری از خستگی، همه از فواید مصرف این مکمل هستند. با مصرف مداوم مولتی ویتامین یوروویتال، از همان اولین روزها احساس افزایش انرژی خواهید کرد و کم‌کم شاهد کم شدن دردهای عضلانی و مفاصل می‌شوید.

قرص مولتی ویتامین یوروویتال

قرص مولتی ویتامین بانوان نیچرز اونلی

بدن بانوان در دوره‌های مختلفی به مکمل نیاز دارد. دوره بارداری و شیردهی، دوره ماهانه و البته میانسالی و آغاز دوره یائسگی، همه بخش‌های مختلف زندگی یک زن هستند که در این دوره‌ها، زنان به مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی بیشتری نیاز دارند. تغییرات هورمونی در این شرایط، به اوج فعالیت خود می‌رسند و تنها با استفاده از مکمل‌های متنوع می‌توان بخشی از این تغییرات را کنترل کرد.

قرص مولتی ویتامین بانوان نیچرز اونلی، یکی از بهترین مولتی ویتامین‌های اختصاصی بانوان است که برای هر دو گروه زنان جوان و میانسال بسیار کاربردی و مفید خواهد بود. این مولتی ویتامین حاوی تمام مکمل‌های ضروری برای بدن است که می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی، بهبود سلامت سیستم قلبی و عروقی، کاهش عوارض دوره قاعدگی یا عوارض دوره یائسگی هم کمک کند. افزایش سطح انرژی بدن و کمک به جذب ویتامین‌های بیشتر، همه از مزایای استفاده از این مولتی ویتامین هستند.

قرص مولتی ویتامین بانوان نیچرز اونلی

قرص مولتی ویتامین جی وی آی

رژیم غذایی سالم، تنها یکی از راه‌های تامین سلامت بدن است، چون با افزایش سن و بیشتر شدن نیازهای بدن برای ادامه‌دادن فعالیت‌های روزمره، مصرف غذاهای سالم کافی نخواهند بود. در این شرایط است که نقش مکمل‌ها و مولتی ویتامین‌ها پررنگ‌تر خواهد شد. قرص مولتی ویتامین جی وی آی، یکی از بهترین مولتی ویتامین های ایرانی است که با توجه به نیازهای جسمی زنان بالای 40 سال تولید شده است.

این مکمل با داشتن کلسیم و ویتامین D کافی، به سلامت استخوان‌ها، دندان‌ها و ناخن‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این باعث تقویت ساقه‌های مو شده و با داشتن زینک و آهن، از ریزش مو نیز جلوگیری خواهد کرد. کاهش عوارض مختلف دوره یائسگی مثل گر گرفتگی، خستگی مفرط، دردهای عضلانی و ضعف مفاصل، همه از مزایای مصرف این مکمل هستند.

قرص مولتی ویتامین جی وی آی

ناگفته نماند که برای بهره‌بردن از فواید کامل مکمل‌ها، بهتر است این مولتی ویتامین‌ها را در زمان مناسب مصرف کنید.

معرفی بهترین مولتی ویتامین خارجی

افزون بر محصولات ایرانی، در میان مکمل‌های خارجی نیز مولتی ویتامین‌های مختلفی وجود دارند که استفاده از آن‌ها می‌تواند به سلامت بدن کمک زیادی کند. برخی از بهترین مولتی ویتامین‌های خارجی برای زنان بالای 40 سال شامل محصولات زیر هستند:

مولتی ویتامین نیچرز پلنتی

کاهش حافظه، کاهش انرژی و احساس خستگی بی‌دلیل، مشکلات گوارشی و ضعف بدنی، تنها برخی از عوارض جسمی قبل از یائسگی است که با افزایش سن و رسیدن به دوره یائسگی، بیشتر و شدیدتر هم خواهد شد. مولتی ویتامین و مینرال بانوان نیچرز پلنتی، یکی از بهترین مولتی ویتامین‌ها برای زنان بالای 40 سال است که به‌خوبی تمام این عوارض را کاهش داده یا حتی برطرف می‌کند.

این مولتی ویتامین حاوی ویتامین C، فولیک اسید، کلسیم، ویتامین‌های گروه B، آهن، روی و منیزم است. مولتی ویتامین نیچرز پلنتی به سلامت سیستم عصبی کمک کرده و باعث تقویت استخوان‌ها می‌شود. با داشتن ویتامین‌های گروه B، باعث افزایش سطح انرژی شده و تقویت سیستم قلب و عروق را نیز بیشتر خواهد کرد. از کم‌خونی و پوکی استخوان نیز جلوگیری کرده و یکی از مکمل‌های عالی برای افزایش سلامت بدن است.

مولتی ویتامین نیچرز پلنتی

مولتی ویتامین مایندبادی‌گرین اولتیمیت

تامین آهن مورد نیاز بدن در دوره یائسگی و پیش از آن از طریق رژیم غذایی، چندان راحت نیست. به همین خاطر، مصرف مکمل‌های حاوی آهن می‌تواند بخش مهمی از مشکلات ناشی از فقر و کمبود آهن بدن را جبران کند. خوشبختانه مولتی ویتامین مایندبادی‌گرین اولتیمیت یکی از بهترین گزینه‌ها برای تامین این ماده معدنی مهم برای بدن است. هر دو کپسول از این مولتی ویتامین، حاوی 9 میلی‌گرم آهن است که 50 درصد از آهن مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند.

علاوه بر آن، این مولتی ویتامین دارای 27 مدل ویتامین و ماده معدنی بوده که شامل ویتامین‌های E، K، C، A و ویتامین‌های گروه B است. انواع مواد معدنی مفید و ضروری بدن مثل منگنز، روی، منیزیم، کلسیم و… نیز در این مکمل وجود دارد. مولتی ویتامین مایندبادی‌گرین کاملا وگان بوده و فاقد گلوتن است. به همین خاطر، گروه‌های مختلف به‌راحتی می‌توانند از آن استفاده کرده و از فواید بی‌نظیر آن بهره‌مند شوند.

مولتی ویتامین مایندبادی‌گرین اولتیمیت

مولتی ویتامین زنان Throne

یکی از بهترین مکمل‌ها برای زنان در 40 سالگی و سال‌های پس از آن، مولتی ویتامین زنان Throne است. این مولتی ویتامین به‌صورت اختصاصی برای تامین نیاز بدن زنان در این دوره از زندگی طراحی و تولید شده و بیشترین اثرگذاری را دارد. در این دوره، بدن زنان به کلسیم و ویتامین B6 بیشتری نیاز خواهد داشت تا علاوه بر بهبود سلامت استخوان‌ها و عضله‌ها، به افزایش انرژی بدن نیز کمک کند.

برای زنانی که با ورود به دهه پنجم زندگی، با مشکلات تاری و کاهش دید نیز مواجه هستند، این مولتی ویتامین مفید خواهد بود. مولتی ویتامین ثرون، با داشتن آنتی‌اکسیدان لوتئین، سلامت چشم را حفظ می‌کند و احتمال ابتلا به بیماری‌های ناشی از پیری سلول‌های چشم را کاهش می‌دهد. با وجود همه این مشخصه‌ها، عجیب نیست که کپسول مولتی ویتامین Throne را بهترین مولتی ویتامین برای زنان بالای 40 سال بنامیم که استفاده روتین آن می‌تواند عوارض دوره یائسگی و پس از آن را هم کاهش دهد.

مولتی ویتامین زنان Throne

بدن سالم و قوی با استفاده از بهترین مولتی ویتامین

بدن زنان در طول زندگی دچار تغییرات هورمونی بسیار بیشتری نسبت به مردان می‌شود. این تغییرات هورمونی، سلامت کلی بدن را تحت تاثیر قرار داده و در اغلب موارد به کاهش سلامت جسمی منجر می‌شود. خستگی و کاهش انرژی‌، افزایش دردهای مفاصل و عضلانی، کاهش تراکم استخوان و ابتلا به پوکی یا نرمی استخوان، بیماری‌های ناشی از نقص سیستم ایمنی بدن و ده‌ها معضل دیگر، برخی از آثار این تغییرات هورمونی است.

با مصرف مکمل‌ها و مولتی ویتامین‌های مختلف، به‌سادگی می‌توان این عوارض را کاهش داد و کنترل کرد. در این مطلب با معرفی 7 محصول از بهترین مولتی ویتامین برای زنان بالای 40 سال ایرانی و خارجی، گزینه‌های متنوعی برای خرید مولتی ویتامین اختصاصی در اختیار شما گذاشتیم. حالا فقط کافی است مشکلات جسمی خود را در نظر بگیرید و بر اساس آن، بهترین مولتی ویتامین برای زنان بالای 40 سال را تهیه کنید!

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 3.9 / 5. مجموع آرا: 11

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا