مکمل‌هامکمل‌های ورزشی

بهترین مکمل چربی سوز برای کاهش وزن و عضله سازی

اغلب کسانی که دوست دارند وزن خود را کاهش دهند و به اندامی زیبا دست پیدا کنند، دل‌شان می‌خواهد با مصرف یک ماده جادویی، به این هدف برسند. به همین دلیل هم حتی شنیدن نام قرص، پودر یا کپسول چربی‌سوز، این وسوسه را برای آن‌ها ایجاد می‌کند که هر چه زودتر این مکمل‌ها را تهیه کرده و استفاده کنند. هر چند در همین ابتدا باید به شما بگوییم که بهترین مکمل چربی سوز برای کاهش وزن، تنها زمانی اثر لازم را دارد که در کنار رژیم غذایی سالم و ورزش روزانه استفاده شود. حالا همراه ما باشید تا ابتدا با هم بررسی کنیم که این مکمل‌ها چه هستند. چه کاربردهایی دارند و از آن مهم‌تر این‌که 5 نمونه از بهترین مکمل چربی سوز بانوان و آقایان را با هم بررسی کنیم!

مکمل چربی سوزی چیست؟

در صورتی که شما هم سال‌هاست با اضافه‌وزن خود دست و پنجه نرم می‌کنید، به‌خوبی با متابولیسم بدن و تاثیر آن بر چاقی و لاغری آشنا هستید. متابولیسم به‌معنای سوخت و ساز بدن برای انجام فعالیت‌های روزانه است. هر قدر که میزان متابولیسم شما بیشتر باشد، بدن با سرعت بیشتری از چربی و بقیه مواد موجود برای انجام فعالیت‌ها استفاده می‌کند. بدین شکل، شما راحت‌تر می‌توانید وزن خود را کاهش دهید. با توجه به همین موضوع، انواع مکمل ورزشی چربی سوز با هدف افزایش میزان متابولیسم بدن با استفاده از مواد طبیعی یا شیمیایی، طراحی و تولید شده‌اند. هرچند این افزایش متابولیسم پس از مصرف این مکمل‌ها، زمانی رخ می‌دهد که شما در حین مصرف انواع چربی‌ سوز، فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید. همراه با افزایش فعالیت بدنی، رژیم غذایی سالمی هم در پیش بگیرید.

بنابراین باید بدانید که حتی بهترین مکمل چربی سوز به‌تنهایی و بدون رعایت دیگر نکات کاهش وزن، نمی‌تواند به شما برای رسیدن به هدف‌تان کمک کند. انواع مکمل چربی سوز در سه شکل قرص، کپسول و پودر، ساخته می‌شوند. این مکمل‌ها را می‌توانیم زیرگروه انواع مکمل‌های بند بدانیم. هم‌زمان با تامین انرژی و مواد مغذی بدن، این مکمل‌ها به کاهش توده‌های چربی و افزایش حجم عضله‌ها هم کمک می‌کنند. جالب است بدانید که چربی سوزها در 5 دسته اصلی بر اساس عملکردشان تقسیم‌بندی می‌شوند که در بخش بعد، به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

کاهش وزن

انواع چربی سوزها و نحوه عملکرد آن‌ها

به‌صورت کلی چربی سوزها را بر اساس نوع عملکردشان می‌توانیم در 5 دسته‌بندی زیر قرار دهیم:

ترکیبات آلی اکتیو

اولین دسته از چربی سوزها، به ترکیبات آلی مثل ال کارنیتین تعلق دارند. این مدل چربی سوزها را باید بی‌خطرترین مدل مکمل‌ها بنامیم. این چربی‌سوزها با شکستن سلول‌های بزرگ چربی و تبدیل آن‌ها به اجزای کوچک‌تر، فرآیند انتقال چربی به بخش‌های مختلف بدن و افزایش انرژی برای انجام فعالیت‌های گوناگون را تسهیل می‌کنند.

دفع‌کننده‌ها و بلوک‌کننده‌ها

همان‌طور که از اسم این دسته مشخص است، این مدل از چربی سوزها اجازه نمی‌دهند که چربی‌های موجود در غذاهای مختلف، به بدن جذب شوند. مدل‌های مختلفی از این چربی سوزها وجود دارند که اغلب آن‌ها تنها با تجویز پزشک در اختیار شما قرار می‌گیرند.

ترموژنیک‌ها

این دسته از مکمل‌ها حاوی ترکیبات طبیعی هستند که با افزایش متاولیسم بدن، فرآیند چربی سوزی در بدن‌تان را سرعت می‌بخشند. برخی از مکمل‌هایی که در این دسته قرار دارند، تنها حاوی یک ماده موثر هستند و برخی دیگر، از ترکیب چند ماده موثر ساخته می‌شوند.

کافئین، چای سبز، زنجبیل و دیگر گیاهان اختصاصی برای افزایش میزان سوخت و ساز بدن، در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند. مکمل‌های چربی‌سوز ترموژنیک از دو روش اثرگذاری بر غده تیروئید یا اثرگذاری بر اعصاب سمپاتیک، باعث کاهش وزن و کاهش اشتها می‌شوند.

چربی سوز گیاهی

آنابولیک‌ها

هورمون‌ها به شکل شگفت‌انگیزی می‌توانند باعث کاهش یا افزایش سوخت و ساز بدن شوند. برخی مکمل‌های چربی سوز با توجه به همین مسئله، حاوی میزان مشخصی تستسترون هستند. پس از مصرف آن‌ها در طی بازه زمانی مشخصی، متابولیسم بدن شما افزایش می‌یابد.

چربی‌های مفید

آخرین دسته از مکمل‌های چربی‌سوز، بر اساس چربی‌های مفید فعالیت می‌کنند. این چربی‌ها با افزایش HDL یا همان لیپوپروتئین پر چگالی، باعث از بین‌بردن کلسترول می‌شوند.

انواع چربی سوزها در یکی از این 5 گروه قرار می‌گیرند. هر کدام از آن‌ها با توجه به مشخصه‌های اختصاصی خود، باعث افزایش متابولیسم بدن شده یا با کاهش اشتها، به چربی‌سوزی بدن شما کمک می‌کنند. حالا اگر قصد دارید بهترین مکمل چربی سوز بانوان و آقایان را تهیه کنید، ابتدا باید بدانید که بهترین مکمل چربی سوز بدنسازی، چه مشخصه‌هایی باید داشته باشد.

پودر چربی سوز

مهم‌ترین مشخصه‌های بهترین مکمل چربی سوزی چیست؟

ناگفته پیداست که برندهای مختلفی با تبلیغات مختلف سعی دارند که محصولات خود را به‌عنوان بهترین مکمل چربی سوز بانوان یا آقایان، در اختیار مصرف‌کننده‌ها قرار دهند. در این شرایط، سودجویان هم وارد عمل شده و محصولات ناسالم، مضر و حتی اعتیادآور خود را در بازار عرضه می‌کنند.

به‌صورت کلی بهترین مکمل برای چربی سوزی دارای مشخصه‌های زیر است:

  • کمک به کاهش اشتها و از بین‌بردن هوس‌های مداوم غذایی
  • بدون مواد مضر، آسیب‌زننده یا اعتیادآور
  • عدم اثرگذاری غیر قابل کنترل بر دستگاه گوارش و ایجاد اختلال در زندگی روزمره
  • عدم حذف عضله‌های بدن
  • کمک به کاهش اثرات منفی کربوهیدرات‌ها

بنابراین پیش از خرید بهترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو یا سایر نقاط بدن، حتما این موارد را در نظر بگیرید. سپس محصولی تهیه نمایید که همه این مشخصه‌ها را داشته باشد. ناگفته نماند که بهترین مکمل چربی سوزی بدنسازی بدون یک برنامه غذایی سالم، نمی‌تواند اثرکافی را برای شما داشته باشد. بنابراین با نیم‌نگاهی به مطلب برنامه غذایی بدنسازی چربی سوزی و عضله سازی، از مهم‌ترین نکات رعایت یک روتین غذایی سالم مطلع شوید. سپس با به کار بردن نکات گفته شده، زندگی سالم‌تری در پیش بگیرید.

قرص چربی سوز

5 نمونه از بهترین مکمل چربی سوز

برخی از بهترین مکمل های چربی سوز برای کاهش وزن و کمک به ساخت عضلات قوی‌تر، شامل موارد زیر هستند:

کپسول ترمو اسلیم نیک دارو

کاهش وزن و کاهش توده‌های چربی از طریق افزایش متابولیسم بدن، یکی از مهم‌ترین وظایف یک مکمل چربی سوز است. معمولا این مکمل‌ها گیاهی هستند و افراد عادی هم درست مثل افراد ورزشکار، می‌توانند برای تسریع فرآیند کاهش وزن خود، از این مدل مکمل‌ها کمک بگیرند. کپسول ترمو اسلیم نیک دارو، یک نمونه عالی از چربی سوز ترموژنیک است که با افزایش سوخت و ساز بدن، فرآیند چربی‌سوزی را بهبود می‌بخشد.

با مصرف این مکمل، میزان چربی‌ها در بخش‌های مختلف بدن شما مثل پهلو، شکم و حتی باسن، کاهش پیدا می‌کنند. اگر در حین مصرف این مکمل، یک برنامه ورزشی روتین داشته باشید و البته رژیم غذایی سالم را در پیش بگیرید، خیلی بهتر و سریع‌تر به نتیجه مد نظر خود خواهید رسید. افزون بر این، مصرف دیگر مکمل‌های سالم مثل کراتین برای تامین انرژی عضله‌ها و کمک به بازیابی انرژی بعد از ورزش، به شما کمک می‌کند که با حجم غذای کمتر و بدون مصرف قند بیشتر، به شرایط دل‌خواه خود دست پیدا کنید. با وجود تمام این مشخصه‌ها، عجیب نیست که بگوییم کپسول ترمو اسلیم، بهترین مکمل چربی سوز بانوان و آقایان است که اثرات شگفت‌انگیزی بر فرآیند کاهش وزن می‌گذارد.

محلول خوراکی L Carnitine بسته 10 عددی

بدن برای بازیابی انرژی خود پس از فعالیت‌های ورزشی، به مواد مغذی متنوعی نیاز دارد که یکی از آن‌ها، ال کارنیتین است. این ماده، برای تجزیه چربی‌های موجود در بدن و تبدیل آن‌ها به انرژی، به بدن کمک می‌کند. با وجود این‎که کارنیتین در بدن تولید شده و البته با مصرف غذاهای مختلف نیز تامین می‌شود، اما برای تسریع این فرآیند مصرف محلول خوراکی L Carnitine نیز گزینه بسیار خوبی به‌شمار می‌آید.

افزایش سرعت پروسه کاهش وزن، بهبود عملکرد مغز و کمک به ریکاوری سریع عضلات پس از ورزش‌های سنگین، تنها بخشی از فواید این مکمل هستند. اگر شما هم پس از تمرینات ورزشی، با خستگی مفرط و کاهش شدید انرژی مواجه می‌شوید، علاوه بر این محلول می‌توانید دیگر مکمل‌های سالم و ضروری مثل انواع پروتئین ها برای بدنسازی کمک بگیرید. این مکمل‌ها علاوه بر افزایش انرژی، فرآیند عضله‌سازی را نیز بهبود می‌دهند.

از سوی دیگر باید بدانید که مکمل‌های اختصاصی برای افزایش انرژی هم وجود دارند که مکمل تریبلوس، یکی از آن‌ها است. اگر دقیقا نمی‌دانید که این مکمل چه فوایدی برای بدن دارد.

بیشتر بخوانید: مکمل تریبولوس چیست؟

پودر اسلیم فیت برند دوبیس

مصرف یک خوراکی خوش‌طعم و سالم و البته کاهش وزن با کمک آن، شبیه یک معجزه به نظر می‌رسد و پودر اسلیم فیت دوبیس، این فرصت فوق‌العاده را در اختیار همه قرار می‌دهد. این پودر حاوی فیبر، پروتئین، انواع ویتامین‌های ضروری و مواد معدنی است. بنابراین با مصرف آن، کاملا احساس سیری خواهید کرد و به دلیل وجود مواد مغذی و سالم، مصرف این مکمل حتی می‌تواند بخشی از نیازهای بدن به انواع مولتی ویتامین‌ها یا حتی قرص ویتامین C را هم رفع کند.

فرقی ندارد که شما یک ورزشکار حرفه‌ای هستید که هر روز انواع مکمل‌های سالم مثل مکمل bcaa و دیگر موارد ضروری را مصرف می‌کنید یا یک آدم عادی با فعالیت روزمره‌اید، در هر صورت این پودر می‌تواند شما را به هدف‌تان برساند. طعم این پودر شکلاتی است و باید 45 دقیقه پیش از وعده غذایی، یک پیمانه از آن را با یک لیوان آب ترکیب کرده و نوش جان کنید. به همین سادگی، فرآیند چربی‌سوزی در بدن شما، خیلی سریع‌تر رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: مکمل bcaa چیست؟

کپسول فت فری 6 فانتوم نوتریشن سری Explode

یکی دیگر از بهترین مکمل چربی سوزی بدنسازی که با افزایش متابولیسم بدن، باعث کاهش وزن می‌شود، کپسول فت فری 6 فانتوم نوتریشن Explode است. ال آرژنین یک آمینو اسید ضروری در بدن است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و باعث ساخت پروتئین می‌شود. علاوه بر ال آرژنین موجود در این مکمل چربی‌سوز، دیگر ترکیبات مفید نیز در آن به کار رفت است. این ترکیبات شامل عصاره چای سبز، عصاره فلفل قرمز، عصاره دانه قهوه سبز و ال کارنیتین بوده و می‌تواند به کاهش توده‌های چربی بدن کمک کند.

هم‌زمان با مصرف قرص ال آرژنین، می‌توانید پس از مشورت با پزشک، از انواع قرص آمینو و پودرهای مکمل آن هم استفاده کنید. مکمل‌های آمینو به بدن کمک می‌کنند که در عین کاهش وزن، توده‌های عضلانی حفظ شوند. احساس خستگی، بی‌حالی و کمبود انرژی از بین برود و فرآیند ریکاوری بدن شما، با سرعت بیشتری انجام شود.

کپسول چربی سوز نچرال ورد مدل Slime Me بسته 60 عددی

کاهش اشتها، یکی از بهترین مشخصه‌های انواع مکمل چربی سوز است. کپسول چربی سوز نچرال ورد Slime Me، نیز با استفده از این روش به کاهش وزن و چربی‌سوزی بدن شما کمک می‌کند. این کپسول حاوی چندین ترکیب گیاهی اثرگذار مثل کرومیوم، چای سبز، گارسینیا، فلفل سیاه، رودیولا و گوارانا است. باعث افزایش میزان متابولیسم بدن می‌شود و با بیشتر شدن سوخت و ساز، به کاهش چربی‌ها کمک می‌کند.

برای رسیدن به نتیجه بهتر و سریع‌تر، باید روزانه دو بار این قرص را صبح‌ها و عصرها مصرف کنید. سپس با داشتن رژیم غذایی سالم و مصرف مکمل‌های ورزشی هم‌چون پروتئین وی یا دیگر مکمل‌های لازم، میزان اثرگذاری این کپسول را افزایش دهید. ناگفته نماند که همراه با رعایت نکات تغذیه، باید تمرینات ورزشی منظم نیز داشته باشید و بدین شکل، فرآیند چربی سوزی را سرعت ببخشید.

مکمل چربی سوز بدنسازی برای تسریع فرآیند عضله‌سازی

بدن، یک سیستم پیچیده است که هر بخش آن، تنها زمانی بهترین عملکرد را دارد که دیگر بخش‌ها نیز به‌صورت درست کار کنند. به همین دلیل باید بدانید که چربی‌سوزی، یک فرآیند مجزا نیست و برای رسیدن به هدف خود، باید هم‌زمان چند فعالیت مختلف را انجام دهید. رژیم غذایی سالم، افزایش میزان تحرک، دور شدن از استرس و البته مصرف بهترین مکمل چربی سوز بانوان و آقایان، همه در کنار هم می‌توانند شما را به هدف‌تان برسانند. بنابراین پیش از هر چیز با یک پزشک مشورت کرده و با انتخاب بهترین مکمل چربی سوز بدنسازی، فرآیند کاهش وزن خود را آغاز نمایید. حالا و پس از این توضیحات، این بار شما به ما بگویید: به نظر شما بهترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو کدام است؟ تا به حال از کدام یک از مکمل های چربی سوز کمک گرفته‌اید؟ نتیجه مصرف این مکمل‌ها برای شما چه بود؟

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 5 / 5. مجموع آرا: 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا