عطر و ادکلن

معرفی بهترین عطر زنانه برای استفاده روزمره

قطعا خوشبو بودن یکی از ویژگی‌های مهم برای خانم‌ها و آقایان است؛ به همین خاطر صنعت تولید عطر و ادکلن در جهان، صنعتی محبوب و پرسود به حساب می‌آید. متأسفانه در کشور ما به خاطر افزایش قیمت دلار و محدودیت واردات، برندهای معروف نمایندگی رسمی ندارند. همین موضوع انتخاب و خرید بهترین عطر زنانه از بین برندهای خارجی را سخت‌تر می‌کند؛ چراکه نه‌تنها قیمت آن‌ها بسیار بالاست، بلکه همیشه احتمال تقلبی بودن آن‌ها وجود دارد. در هر صورت، در این مطلب به معرفی بهترین عطر زنانه برای استفاده روزمره می‌پردازیم و اگر به‌دنبال یک جایگزین خوب برای انواع ادکلن‌های زنانه معروف می‌گردید، به مطالعه این مطلب از مجله خانومی ادامه دهید.

معرفی 3 تا از بهترین مارک‌های عطر زنانه معروف خارجی

حالا می‌خواهیم انواع ادکلن‌ زنانه و عطرهایی را که استفاده از آن‌ها، در افزایش اعتمادبه‌نفس تأثیر زیادی دارند و باعث می‌شوند همیشه حضورتان احساس شود، معرفی کنیم.

عطر لانکوم لاویسته بله

یکی از محبوب‌ترین عطرهای برند لانکوم، لاویسته بله است که رایحه‌ای گرم و شیرین دارد. رایحه این عطر، یادآور زنان قدرتمند و مستقل است و معمولا برای استفاده روزانه  و به‌خصوص برای کسانی که شاغل هستند، انتخاب بسیار مناسبی است. قیمت نمونه اورجینال این ادکلن معروف زنانه حدود 6 میلیون تومان است؛ مبلغی که برای اکثر ما گران محسوب می‌شود یا حداقل نمی‌خواهیم برای یک عطر روزانه، این‌قدر هزینه کنیم.

خبر خوب این است که برند هات لاو مشابه این عطر معروف لانکوم را تولید کرده است. ادوپرفیوم زنانه لانکوم لاویست، رایحه‌ای مشابه عطر اورجینال دارد و ماندگاری آن هم بین 2 تا 3 ساعت است. مهم‌ترین مزیت این ادوپروفیوم این است که قیمت آن یک‌دهم قیمت عطر اورجینال است.

ادوپرفیوم زنانه لانکوم لاویست
بیشتر بخوانید: دکانت عطر چیست؟

ادکلن زارا توب رز

همیشه در بین اسامی عطرهای معروف زنانه، نام انواع عطر زارا به چشم می‌خورد؛ چون این عطرها جزء گزینه‌های اقتصادی‌تر در کل دنیا محسوب می‌شوند، برای استفاده روزانه مناسب هستند و ماندگاری و پخش بوی قابل قبولی هم دارند. با این حال متأسفانه همین عطرهای اقتصادی، در کشور ما قیمتشان بیشتر از 2 میلیون تومان است و پیدا کردن نمونه اورجینال آن‌ها کار راحتی نیست.

اگر دنبال یک عطر دخترانه معروف می‌گردید، ادکلن زارا مدل توب رز انتخاب خوبی است. این محصول رایحه‌ای شیرین دارد و گروه بویایی آن، گل‌های میوه است. مانند سایر عطرهای زارا، قیمت این مدل نزدیک به 2 میلیون تومان است؛ اما شما می‌توانید به‌جای پرداخت این مبلغ برای یک عطر روزانه، از نمونه ایرانی آن یعنی ادوپرفیوم زنانه ایفوریا اسمارت کالکشن استفاده کنید.

رایحه این محصول دقیقا شبیه مدل توب رز زارا نیست؛ اما رایحه‌ای ملایم دارد و اکثر کاربران از آن راضی هستند؛ به‌خصوص که قیمت آن بسیار کمتر از عطرهای زارا است.

ادکلن زارا توب رز

عطر لانوین اکلت

انتخاب بهترین عطر زنانه چهار فصل کار چندان راحتی نیست؛ چراکه خیلی‌ها نمی‌تواند از یک رایحه برای تمام فصول استفاده کنند. با این حال اگر عطری رایحه خنک و شیرین داشته باشد، معمولا در همه روزهای سال قابل استفاده است.

عطر لانوین اکلت یکی از همین عطرها است که نسخه اورجینال آن بیشتر از 2 میلیون تومان قیمت دارد؛ اما شما می‌توانید آن را با نمونه ایرانی‌اش یعنی عطر زنانه دارک ویو از برند ژک ساف جایگزین کنید. مزایای این عطر عبارت‌اند از:

  • رایحه شیرین، خنک و خاص
  • گروه بویایی گیاهان معطر، رایحه‌های چوبی، گلی و مرکبات
  • ماندگاری بیشتر از 3 ساعت
  • پخش بوی خوب
  • مناسب برای چهار فصل
عطر لانوین اکلت

معرفی 3 تا از بهترین مارک‌های ادکلن زنانه معروف ایرانی

اگر ترجیح می‌دهید به‌جای استفاده از خوشبوکننده‌هایی با ماندگاری و پخش بوی کمتر( مثل اسپری و بادی اسپلش زنانه) سراغ عطرهای ایرانی با کیفیت و ماندگاری بالاتر بروید، پس 3 مارک زیر را به خاطر داشته باشید.

عطرهای برندینی

برندینی یک برند ایرانی است که در سال‌های اخیر توانسته با تولید انواع عطر و ادکلن زنانه باکیفیت، نظر مثبت بسیاری از مشتریانش را جلب کند. رایحه انواع عطر برندینی، با الهام از مدل‌های محبوب بهترین ادکلن زنانه در جهان تولید شده‌اند و همین موضوع در کنار قیمت بسیار مناسب آن‌ها، دلیل اصلی محبوبیت عطرهای این برند است.

ادوپرفیوم زنانه Halloween

یکی از پرطرفدارترین عطرهای این برند برای خانم‌ها، ادوپرفیوم زنانه Halloween است. عطری که رایحه آن از برند هالووین اسپانیایی گرفته شده است و پخش بو و ماندگاری خوبی دارد. مهم‌ترین ویژگی‌های این ادوپرفیوم شامل موارد زیر است:

  • رایحه شیرین
  • مناسب برای نیمه دوم سال
  • گروه بویایی شرقی با ترکیبی از نت‌های بویایی گل بنفشه، چوب صندل، وانیل، زنبق کوهی و…
ادوپرفیوم زنانه Halloween

عطرهای برند ژک ساف

کسانی که خوشبو بودن برایشان بسیار اهمیت دارد و دنبال محصولی با قیمت مناسب و ماندگاری بالا می‌گردند، بهتر است به خرید انواع عطر ژک ساف فکر کنند. محصولات این برند بیشتر از یک دهه است که تولید می‌شوند و در طول این همه سال، جای ثابتشان را در سبد خرید محصولات آرایشی و بهداشتی ما به دست آورده‌اند. این برند انواع عطر را در 2 مدل جیبی با حجم 20 تا 22 میلی‌لیتر و بطری 100 میلی‌لیتر عرضه می‌کند.

بیشتر بخوانید: تشخیص ادکلن اصل از فیک

ادوپرفیوم زنانه فانتاسی نایت ویش

یکی از عطرهای محبوب ژک ساف، ادوپرفیوم زنانه فانتاسی نایت ویش است. این ادوپرفیوم رایحه‌ای شیرین و گرم دارد و با بسته‌بندی جذاب و بنفش رنگش، گزینه‌ای ایده‌آل برای هدیه دادن محسوب می‌شود. در ضمن ماندگاری و پخش بوی این محصول هم بالاست و می‌توانید با خیال راحت، به‌صورت روزانه و به‌خصوص در نیمه دوم سال، از آن استفاده کنید.

ادوپرفیوم زنانه فانتاسی نایت ویش

عطرهای برند صندل

عطر صندل یک تولیدکننده داخلی دیگر در حوزه عطر و محصولات خوشبوکننده است. یکی از محبوب‌ترین عطرهای این برند، مدل‌های جیبی آن است که هرکدام با الهام از رایحه یکی از عطرهای خارجی تولید شده است.

عطر جیبی زنانه Eclat Lanvin

اگر دنبال بهترین عطر زنانه برای استفاده روزانه می‌گردید، عطر جیبی زنانه Eclat Lanvin گزینه خوبی است. این عطر رایحه‌ای خنک دارد و برای روزهای گرم سال یا بعد از فعالیت‌های جسمی، بسیار مناسب است.

عطر جیبی زنانه Eclat Lanvin

مهم‌ترین نکات برای پیدا کردن بهترین عطر زنانه

قبل از آن‌که سراغ معرفی چند نمونه از معروف ترین عطر زنانه برای استفاده روزمره برویم، بیایید با هم چند نکته ضروری برای خرید هوشمندانه این محصول را بررسی کنیم.

تناسب قیمت و کیفیت

وقتی صحبت از انتخاب یک عطر زنانه معروف برای استفاده روزمره به میان می‌آید، قطعا موضوع قیمت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ چراکه اگر برای استفاده روزانه از یک عطر، هزینه زیادی کرده باشیم، برای استفاده از هر پاف، حساسیت خواهیم داشت. اگر نمی‌خواهید این اتفاق برایتان بیفتد، پس بهترین ادکلن هاي زنانه اورجینال را برای روزهای خاص بخرید. برای مصرف روزانه کافی است از یک عطر معروف زنانه که قیمت و کیفت مناسبی دارد و بوی آن مشابه نمونه اورجینال است، استفاده کنید.

بسته‌بندی مناسب

یکی دیگر از معیارها در خرید بهترین ادکلن زنانه برای استفاده روزانه، طرح و شکل بطری آن است؛ چراکه قرار است در طول روز همراه ما باشد. با توجه به این موضوع، بسته‌بندی مناسب یعنی این‌که بتوان آن را به‌راحتی جابجا کرد، در کیف جا شود، در آن خوب بسته شود و در ضمن، ظاهر زیبایی هم داشته باشد.

بهترين عطر زنانه

بوی عطر

درست است که انتخاب ادکلن سلیقه‌ای است و هرکس معیارهای خودش را دارد. با این حال بهتر است به متخصص این حوزه اعتماد کنیم و از رایحه‌های مناسب برای هر فصل استفاده کنیم. برای مثال توصیه می‌شود در روزهای گرم سال، از رایحه‌های خنک و در فصل سرد سال از رایحه‌های گرم استفاده شود. توجه به این موضوع باعث می‌شود که رد بوی خوبی از خودمان به‌جا بگذاریم و هوشمان در انتخاب عطر مناسب را هم نشان دهیم.

بیشتر بخوانید: تفاوت عطر تلخ و شیرین

در نظرگرفتن هرم عطر

هر عطری، هرم بویایی خودش را دارد که شامل سه نت بالایی، میانی و پایه می‌شود. یکی از ویژگی‌های انواع ادکلن زنانه معروف، پیچیدگی و در عین حال ساختار صحیح این هرم است. همین موضوع یکی از دلایل اصلی محبوبیت عطرهای معروف زنانه محسوب می‌شود.

انتخاب عطر مناسب با توجه به غلظت آن

غلظت عطر به معنای نسبت بین درصد ترکیبات الکلی به کار رفته و اسانس در ساخت عطر است؛ حالا منظور از این نسبت چیست؟

هر چقدر غلظت اسانس در یک عطر بیشتر باشد، رایحه آن تندتر می‌شود. دقت کنید که لزوما کیفیت و ماندگاری بیشتر یک عطر به معنای غلیظ بودن آن نیست؛ بلکه به شدت رایحه و هرم عطر هم بستگی دارد.

آیا غلظت اسانس یک ادکلن زنانه معروف بیشتر است؟

خیر؛ همه عطرهای زنانه معروف غلظت اسانس بالایی ندارند. برای این‌که بهتر متوجه این موضوع شوید، فهرست زیر را با دقت بررسی کنید؛ چراکه انواع عطر با توجه میزان اسانس به کار رفته در آن‌ها، در دسته‌های زیر قرار می‌گیرند:

اکستریت د پرفیوم

اکستریت د پرفیوم‌ها بین 35 تا 45 درصد اسانس دارند و این بیشترین میزان غلظت اسانس در انواع عطرها است. باید بگوییم این عطرها به طور سفارشی تولید می‌شوند، ماندگاری بسیار بالایی دارند و برای استفاده روزانه مناسب نیستند.

ادوپرفیوم

غلظت اسانس ادوپرفیوم‌ها از مدل قبلی کمتر و بین 15 تا 20 درصد است. این مدل عطرها، ماندگاری بالایی دارند و بیشتر برای قرارهای رسمی و مهمانی‌ها مناسب هستند. در ضمن باید بگوییم ادوپرفیوم جایگاه پرطرفداری در بین انواع عطر زنانه دارد.

ادکلن زنانه معروف

ادوتویلت

یکی از محبوب‌ترین انواع عطرها، ادوتویلت‌ها هستند. مزایای این مدل عطرها این است که ماندگاری متوسطی دارند (2 تا 3 ساعت)، غلظت اسانس آن‌ها بین 5 تا 15 درصد است و بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند. اکثر برندهای معروف، نسخه ادوتویلت عطرهای معروفشان را تولید می‌کنند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند.

ادکلن

غلظت اسانس ادکلنهای معروف زنانه بین 3 تا 4 درصد است و معمولا 2 تا 3 ساعت ماندگاری دارند. از آنجایی که درصد الکل به کار رفته در ادکلن بسیار بیشتر از اسانس است، پخش بوی خوبی دارند و گزینه بسیار مناسبی برای مصرف روزانه هستند.

در نهایت، عطر مناسب هر فصل را بشناسید و عطر مناسب تابستان زنانه را در فصل گرما و عطر مناسب زمستان را در فصول سرد استفاده کنید.

لذت بردن از بوی خوش در همه ساعات روز

در این مطلب، مهم‌ترین نکات درباره انتخاب بهترین عطر زنانه را بررسی کردیم. در انتها هم 6 نمونه از معروف ترین ادکلن های زنانه ایرانی را که توانسته‌اند رضایت کاربران را به دست بیاورند و رایحه آن‌ها مشابه عطرهای خارجی است، معرفی کردیم. قطعا بوی خوب با ظاهر آراسته و سالم تکمیل می‌شود، پس برای خرید تمام این عطرها یا سایر لوازم آرایش به سایت خانومی مراجعه کنید. مطمئن باشید پوست و موی سالم و بدن خوشبو، یکی از رازهای رسیدن به موفقیت است.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 4 / 5. مجموع آرا: 2

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا