آرایشآرایش چشم

آموزش آرایش چشم درشت و مهم‌ترین نکات

چشم‌های درشت و کشیده، همیشه زیبایی مسحورکننده‌ای دارند و حتی با مقدار کمی آرایش، جلوه‌ای بی‌نظیر پیدا می‌کنند. با این‌که آرایش این چشم‌های خیلی ساده به‌نظر می‌رسد، اما با چند تکنیک ساده می‌توانید زیبایی چهره خود را دوچندان کنید. پس همراه ما باشید تا در کنار هم، تکنیک‌های مهم آرایش چشم درشت را مرور کنیم. مراحل انجام این کار را به شما بگوییم و در کنار هم، فرآیند کامل میکاپ چشم‌ها را پشت سر بگذاریم!

گام اول: زیرسازی اطراف چشم

شاید شما هم تصور می‌کنید که اولین مرحله آرایش چشم کشیده و درشت، با استفاده از انواع لوازم آرایشی آغاز می‌شود. در این صورت باید یک راز مهم را به شما بگوییم: زیرسازی پیش از آرایش، همان چیزی است که زیبایی پوست و چهره شما را در حین آرایش و حتی پس از آن، تضمین می‌کند. بنابراین قبل از هر چیزی و حتی پیش از خرید لوازم آرایشی، لوازم مراقبتی پوست صورت و اطراف چشم را تهیه کنید.

پیش از شروع میکاپ‌کردن چشم‌ها، ابتدا صورت خود را با شوینده اختصاصی بشویید. در این مرحله، ترجیحا از آب سرد برای آب‌کشی استفاده کنید. آب سرد باعث افزایش گردش خون در پوست شده و منافذ باز را نیز منقبض می‌کند. سپس با حوله‌ای نرم و تمیز، صورت و پوست اطراف چشم را با ضربه‌های نرم و ملایم، بدون کشیدن و چروک‌کردن پوست، خشک کنید.

حالا پوست خود را با تونر و یک پد سکه‌ای نرم، تمیز کنید. در صورت تمایل می‌توانید در این مرحله یک ماسک ژله‌ای بر پلک پایینی خود قرار دهید و چند دقیقه چشمان خود را به‌آرامی ببندید. این ماسک‌ها معمولا تسکین‌دهنده و ضد پف هستند. تیرگی را کمتر می‌کنند و با آبرسانی پلک، چروک‌های ریز را کاهش می‌دهند. پس از انجام این کارها، زیرسازی اطراف چشم شما به پایان می‌رسد و زمان آرایش چشم درشت فرا می‌رسد.

ماسک زیر چشم

گام دوم: مرتب‌سازی ابروها

ابروها، قاب زیبای چشم‌ها هستند و زیباترین میکاپ چشم با ابروهایی نامرتب و شلخته، هیچ جلوه‌ای نخواهد داشت. بنابراین پیش از آغاز آرایش چشم‌ها، ابروهای خود را مرتب کنید. روش‌های مختلفی برای زیباترشدن ابروها وجود دارد که یکی از ترندهای روز جهان، لیفت ابروها با استفاده از انواع ریمل ابرو رنگی یا بی‌رنگ است.

مدل‌های بی‌رنگ، درست مثل ژل هستند و با یک براش به شما عرضه می‌شوند. شما می‌توانید ابروهای خود را با استفاده از براش، به سمت بالا شانه کرده و حالت دهید. مدل‌های رنگی ریمل ابرو، علاوه بر حالت‌دهی ابروها، رنگ موی ابرو را نیز به‌صورت موقت و تا زمان شستن آرایش، تغییر می‌دهند. لیفت ابرو با استفاده از ژل یا حتی صابون ابرو، بسیار راحت است.

مرتب‌کردن ابرو

برای این کار باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • با استفاده از براش ریمل ابرو، موهای ابرو را به سمت بالا شانه کنید.
  • سعی کنید که میزان ژل متناسب باشد. ژل زیاد باعث چسبندگی ابروها خواهد شد.
  • پس از شانه کردن ابروها به بالا، بخش نازک‌تر و تیز موهای ابرو را به سمت طرفین شانه کنید.

پس از آن نیز تنها کافی است که از یک سایه تیره یا یک مداد ماژیکی اختصاصی ابرو کمک گرفته و نقاط خالی ابرو را کمی پر کنید. به همین سادگی، ابروهای شما کاملا مرتب می‌شوند و می‌توانید آرایش چشم کشیده و درشت خود را آغاز کنید.

بیشتر بخوانید: ژل ابرو چیست؟

گام سوم: استفاده از پرایمر

برای داشتن آرایشی ماندگار روی پوست، حتما باید از یک پرایمر استفاده کنید. پرایمر پوست را یک‌دست کرده و از کیکی‌شدن کرم پودر یا سایه جلوگیری می‌کند. برای این کار، مقدار کمی پرایمر را به سر انگشتان خود بزنید. سپس حلقه دور چشم را با ضربات ملایم و کوتاه، با پرایمر بپوشانید. مراقب باشید که پرایمر را خیلی کم و محدود استفاده کنید؛ زیرا مصرف بیش از حد پرایمر روی پوست، باعث ایجاد یک لایه ضخیم بین پوست و لوازم آرایشی می‌شود و پس از آن، حتی یک برخورد ساده و معمولی، آرایش صورت را پاک می‌کند.

پرایمرها در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند و تنها باید نوع پوست خود را در نظر بگیرید و با توجه به آن، بهترین مدل را بخرید. مهم‌ترین وظیفه پرایمر، ایجاد بافتی یک‌دست و صاف برای پوست است. علاوه بر این، پرایمر باعث می‌شود که ماندگاری آرایش بیشتر شود و در کنار همه این کارها، چربی بیش از حد پوست را هم از بین برده و نمایی مات به پوست‌تان می‌بخشد. بنابراین حتما یک پرایمر مناسب تهیه کرده و قبل از آرایش چشم درشت و کشیده خود، از آن استفاده کنید.

پرایمر زیر چشم

گام چهارم: استفاده از کانسیلر

اغلب افراد تصور می‌کنند برای آرایش چشم، نیازی به همه این مراحل نیست و تنها باید خیلی زود و سریع، یک خط چشم یا ریمل استفاده کرده و کار را تمام کنند. اگر شما هم با این افراد هم‌عقیده هستید، باید به شما تاکید کنیم که چنین روشی، هیچ‌گاه زیبایی و تمیزی یک آرایش کامل را نخواهد داشت. بنابراین در گام چهارم، از یک کانسیلر مناسب با رنگ پوست خود، کمک بگیرید.

کانسیلر معمولا روشن‌تر از کرم پودر است و می‌تواند تیرگی اطراف چشم را از بین ببرد. ناگفته نماند که کانسیلرها در رنگ‌های متنوعی مثل سبز، قرمز، نارنجی و زرد در بازار عرضه شده‌اند. هر کدام از این رنگ‌ها، کاربرد متفاوتی دارند. برای مثال، کانسیلر سبز می‌تواند کبودی و قرمزی پوست را از بین ببرد. کانسیلر نارنجی و قرمز، سیاهی و تیرگی را خنثی کند و کانسیلر رنگ پوست، تمرکز نگاه بر بخش‌های مرکزی چهره مثل چشم‌ها، گونه‌ها و لب‌ها را افزایش دهد.

با توجه به رنگ اطراف چشم خود، مقدار کمی کانسیلر به پلک‌های بالا بزنید. با بلندر یا پد و حرکات آرام ضربه‌ای، کانسیلر را پخش کنید.

آرایش چشم درشت

نکته مهم کانسیلر برای زیر چشم

شما می‌توانید در این مرحله، هر دو پلک خود را با کانسیلر بپوشانید. هر چند برای به‌دست آوردن آرایشی بی‌نقص و حرفه‌ای، بهتر است در ابتدا تنها پلک بالای خود را کانسیلر بزنید. سپس دیگر مراحل آرایش مثل سایه، خط چشم و حتی ریمل را انجام دهید و تنها پس از آن، آرایش پلک پایین خود را با استفاده از کانسیلر آغاز کنید. این کار باعث می‌شود که پودر سایه روی پلک پایین شما نریزد یا حرکات دست‌تان باعث از تخریب بافت کرم و کانسیلر زیر چشم نشود. بدین شکل، آرایش شما حرفه‌ای و سالنی خواهد شد.

حالا اگر کانسیلر هر دو پلک یا تنها پلک بالای خود را زده‌اید، پوست شما برای مرحله پنجم میکاپ چشم درشت آماده است.

گام پنجم: سایه چشم متناسب با رنگ و فرم چشم‌ها

این بخش، بدون شک یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های آرایش چشم گرد و بزرگ است. پالت سایه مورد علاقه خود را باز کرده و رنگ متناسب با حال و هوای خود را انتخاب کنید. می‌توانید رنگ سایه را بر اساس رنگ چشم‌ها، رنگ لباس یا حتی فصل، برگزینید.

امن‌ترین و راحت‌ترین گزینه، انتخاب سایه چشم متناسب با فرم و رنگ چشم‌ها است. برای چشم‌های طیف قهوه‌ای و عسلی، رنگ‌های گرم و نود، جذابیت فوق‌العاده‌ای دارند. چشم‌های سبز و آبی، با رنگ‌های سرد و نزدیک به رنگ چشم‌ها، جلوه بی‌نظیری خواهند یافت و برای آرایش چشم مشکی درشت، دست شما برای انتخاب هر نوع سایه‌ای با توجه به علاقه و سلیقه‌تان، کاملا باز است.

با یک براش کوچک یا حتی سر انگشتان خود، مقداری کمی از رنگ مد نظرتان بردارید. از گوشه خارجی چشم، سایه‌زدن را آغاز کنید. می‌توانید تنها بن‌مژه پلک بالا را سایه بزنید یا برای داشتن یک میکاپ کامل، دو سوم پلک‌تان را با سایه بپوشانید. بهتر است رنگ اصلی و اولیه، کمی تیره‌تر باشد و هر چه رنگ سایه به سمت گوشه داخلی می‌رود، روشن‌تر شود.

این روش باعث می‌شود که چشم‌ها درشت‌تر و جذاب‌تر به نظر برسند. تکنیک‌های سایه‌زدن، تنوع بسیار زیادی دارند و شما می‌توانید سایه اسموکی، کات‌کریس، تک‌رنگ یا حتی فانتزی را اجرا کنید. این کار به سلیقه، حوصله و البته رویدادی که قصد حضور در آن‌جا را دارید، بستگی دارد. بنابراین با توجه به این موارد، سایه مناسب خود را انتخاب کرده و یک مدل را اجرا کنید.

آرایش چشم درشت

سایه پلک پایین

برای جلوه بیشتر آرایش، حتما پلک زیر چشم را نیز سایه بزنید. برای این کار، ابتدا کانسیلر استفاده کنید. سپس با یک براش صاف، مقداری سایه متناسب با رنگ اولیه، به پلک بزنید. کمی حوصله به‌خرج دهید و خطی نسبتا صاف و کمی پهن، رسم کنید. شما می‌توانید این خط را به سایه اصلی بچسبانید و حالتی گربه‌ای به چشمان خود ببخشید یا برای درشت‌تر کردن چشم‌ها، خط سایه زیر پلک را با مقداری فاصله از سایه اصلی، کمی به سمت شقیقه ادامه دهید.

هر کدام از این روش‌ها، حالت چشمان شما را تغییر خواهند داد. با چند بار تمرین و تکرار، مدل متناسب با چشمان خود را یافته و آن را اجرا کنید.

گام ششم: رسم خط چشم برای چشمهای درشت و کشیده

پس از سایه‌زدن، وقت رسم یک خط چشم زیبا فرا می‌رسد. انواع خط چشم برای چشمهای گرد و درشت در بازار وجود دارند که با توجه به کاربرد، کیفیت و نحوه استفاده، دسته‌بندی می‌شوند. قیمت خط چشم نیز بر اساس کیفیت آن‌ها تعیین می‌شود. با توجه به همه این موارد، یک خط چشم نرم، مشکی و باکیفیت، تهیه کنید که سر نازک و تیز داشته باشد.

در آرایش چشم قلمبه و برجسته، باید با دقت و حوصله بیشتری خط چشم بکشید. کمی اشتباه در این زمینه، تمام زحمات شما برای رسیدن به یک آرایش چشم درشت و گرد را به هدر می‌دهد. توجه کنید که خط چشم پهن، چشم‌ها را برجسته‌تر می‌کند و خط چشم کوتاه، چشم‌ها را کوچک‌تر نشان می‌دهد. بنابراین با توجه به فرم چشمان خود، مدل خط چشم خود را انتخاب کرده و بر اساس آن، یک خط صاف و زیبا با گوشه‌ای رو به بالا رسم کنید.

در نظر داشته باشید که خط چشم را می‌توانید با مداد یا سایه هم رسم کنید. اگر در این کار مهارت زیادی ندارید، از رسم خط چشم‌های خیلی خاص اجتناب کرده و تنها برای ایجاد حالت زیبا به چشم‌ها، کمی بن‌ مژه خود را با سر اپلیکاتور خط چشم، پررنگ کنید. اگر احساس می‌کنید خط چشم‌های مناسب با چشم‌های درشت، مناسب چشم‌های شما نیستند، در مدل خط چشم برای چشمهای ریز کمی جست‌وجو کرده و بهترین مدل را برای خود برگزینید.

کشیدن خط چشم

خط چشم پلک پایین

در صورتی که آرایش پلک پایین را هم به‌صورت هم‌زمان جلو می‌برید، با یک مداد نرم مشکی یا قهوه‌ای تیره، یک خط کمرنگ روی بن مژه‌های پلک پایین بکشید. سپس با یک براش تمیز و صاف، خط را به طرفین کشیده و آن را کاملا فید نمایید. این روش باعث می‌شود که پلک‌های شما بازتر و چشمان شما زیباتر دیده شوند.

گام هفتم: ریمل زدن به مژه‌ها

همه زیبایی آرایش چشم درشت و کشیده، به مژه‌هایی بلند، زیبا، جدا از هم و پرپشت، بستگی دارد. بنابراین این گام از آرایش خود را با دقت بیشتری انجام دهید و با استفاده از ریمل مناسب، مژه‌های خود را بیارایید.

ریمل‌زدن در نگاه اول کار بسیار راحتی است. هرچند کمی بی‌دقتی در این مرحله، پشت پلک شما را کثیف کرده و جلوه آرایش چشم درشت و مشکی شما را کاملا از بین می‌برد. برای ریمل‌زدن حرفه‌ای، چند نکته مهم را به خاطر بسپارید:

  • براش را به لبه ریمل بکشید و مواد اضافه را خالی کنید.
  • سرتان را به عقب خم کرده و چشم‌ها را به حالت نیمه‌باز قرار دهید.
  • حتما ریمل‌زدن را از بن‌مژه و نزدیک پوست آغاز کنید.
  • براش ریمل را کامل و بادقت روی مژه‌ها بکشید و اجازه دهید که مژه‌ها در دندانه‌های براش قرار بگیرند.
  • مژه‌های هر چشم را به سمت شقیقه همان چشم، ریمل بزنید.

با توجه به همین نکات مهم، ریمل بزنید. سپس ابتدا مواد اضافه روی براش را خالی کرده و کمی سرتان را به عقب خم کنید. پلک‌ها را نیمه‌باز کرده و با دقت، براش را روی مژه‌ها بکشید. برای رسیدن به نتیجه بهتر، هر چشم را دو تا سه یا حتی چهار بار ریمل بزنید. برای این کار، پس از هر بار ریمل‌زدن حدودا 10 تا 20 ثانیه منتظر بمانید. در این فاصله، مواد ریمل روی مژه‌های نسبتا خشک می‌شود. به همین خاطر، هر دفعه مژه‌های شما کمی پرپشت‌تر و بلندتر خواهند شد و نتیجه نهایی، درست شبیه مژه‌های مصنوعی می‌شود.

ریمل‌زدن

ریمل پلک پایین

در این مرحله هم پلک پایین را فراموش نکنید. براش ریمل را کاملا با اطراف دهنه ریمل خالی کرده و با حرکات بسیار ملایم و به سمت طرفین، تنها بن‌مژه پلک پایین را کمی پررنگ‌تر کنید. ریمل زدن مژه‌های پایین با حرکات رو به پایین، باعث می‌شود که مژه‌ها بیش از حد بلند و کشیده به نظر برسند و چشمان شما حالت افتاده و خسته داشته باشند. بنابراین دقت کنید و تنها کمی ریشه پلک‌های خود را پررنگ‌تر نمایید.

گام هشتم: رسم مداد مشکی، کرمی یا سفید داخل چشم

با این‌که می‌توانید در همان مرحله ریمل، آرایش چشم درشت خود را به‌اتمام برسانید، اما اگر دوست دارید که یک آرایش کامل و بی‌نقص داشته باشید، بهتر است داخل چشمان خود را نیز میکاپ کنید. در سال‌های گذشته، کشیدن خط مشکی در چشم‌ها، ترند روز بود. امروز اما این شرایط تغییر کرده است. اگر دوست دارید که چشم‌های برجسته و بسیار بزرگ شما، کمی کوچک‌تر دیده شوند، می‌توانید با یک مداد مشکی، داخل چشمان خود را پررنگ کنید.

برای بازتر دیده‌شدن چشم‌ها، رسم یک خط کرم‌رنگ یا سفید، توصیه می‌شود. برای این کار، یک مداد نرم و مخصوص برای داخل چشم تهیه کرده و پلک پایین خود را با رنگ کرم یا سفید، بپوشانید. اگر چشم‌های حساسی دارید، بهتر است این مرحله را انجام نداده یا حتما با یک مداد باکیفیت انجام دهید. مداد چشم فیک یا کثیف، می‌تواند به التهاب، قرمزی یا سوزش چشم‌ها منجر شود. بنابراین مداد اختصاصی چشم خود را به هیچ‌کس قرض ندهید و تنها آن را به چشمان خود بزنید.

برای تمیزی بیشتر میکاپ، بهتر است صبر کنید که ریمل شما کاملا خشک شود یا حتی پیش از ریمل، این مرحله را انجام دهید. به همین سادگی و در 8 مرحله، چشمان شما در زیباترین حالت ممکن میکاپ شده‌اند. شاید این مراحل در ابتدا سخت و طولانی به نظر برسند، اما کافی است چند بار این گام‌ها را پشت سر بگذارید تا پس از آن، به روتین عادی و روزمره‌تان تبدیل شوند.

مداد چشم

آرایش چشم های درشت و مهم‌ترین اصول آن

چشم‌ها، دریچه‌هایی به روح انسان هستند و این نقش کلیدی باعث شده که مراحل آرایش آن‌ها، بیش از بقیه اجزای صورت باشد. مراحل آرایش چشم گرد، درشت و کشیده، چندان سخت نیست و تنها باید در حین انجام این کار، ترفندهای مهم برای زیباترشدن چشم‌ها را در نظر داشته باشید. اگر تا این‌جا همراه ما بودید، حالا شما هم به‌خوبی 8 گام آرایش چشم درشت را می‌دانید و با کمی دقت و حوصله، می‌توانید زیباترین میکاپ را برای خود اجرا کنید!

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 0 / 5. مجموع آرا: 0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا