عطر و ادکلن

معرفی 7 ادکلن مردانه تلخ از محبوب‌ترین برندها

یافتن یک ادکلن با رایحه ماندگار، لوکس و دل‌انگیز، همان چیزی است که همه افراد به دنبال آن هستند. در این میان اغلب مردان برای انتخاب عطرهای خود، ترجیح می‌دهند عطرهای تلخ را برای استفاده روزمره‌شان استفاده کنند. معمولا ادکلن‌های تلخ طرفداران بیشتری دارند. این عطرها از رایحه‌های پیچیده‌تری ساخته شده‌اند و ردی اثرگذار و طولانی از خود به جای می‌گذارند. ناگفته نماند که انتخاب یک عطر بی‌نقص برای هر فرد، درست مثل خرید بهترین لوازم آرایش اختصاصی است و هیچ‌گاه نمی‌توان یک نسخه یکسان را برای همه در نظر گرفت. بنابراین در این مطلب قصد داریم با معرفی و بررسی 7 ادکلن مردانه تلخ و البته بررسی گزینه‌های جایگزین برای هرکدام، خرید بهترین ادکلن را برای شما آسان‌تر کنیم. پس همراه ما باشید!

۱. ادکلن Jo Malone مدل Cypress & Grapevine Cologne Intense

برای مردانی که ترجیح می‌دهند یک عطر شیک، خوش‌بو و البته اختصاصی داشته باشند، باید یکی از بهترین ادکلن‌های برند Jo Malone را معرفی کنیم. مدل Cypress & Grapevine Cologne Intense از این برند، یکی از خوش‌بوترین عطرهایی است که با خیال راحت و بدون نگرانی از تکراری بودن، می‌توانید خریداری نمایید. این ادکلن، با داشتن رایحه‌ای چوبی و گرم، جزو ادکلن‌های تلخ و در عین حال گرمی است که برای روزهای سرد و خنک، ایده‌آل خواهد بود.

نت‌های اصلی این ادکلن شامل بوی خوش درخت سرو، تاک انگور، خزه و عنبر است. ترکیب این رایحه‌ها در کنار یکدیگر، باعث می‌شود که از همان اولین ثانیه استشمام بوی این ادکلن، حس حضور در جنگلی سرسبز و عمیق را احساس کنید. ناگفته نماند که با وجود گرم بودن این ادکلن مردانه تلخ، توازن رایحه‌های آن به شکلی است که شما می‌توانید برای هر فصل از سال، از آن استفاده نمایید.

ادکلن مردانه مجیک ژاک ساف

با توجه به قیمت این ادکلن، عجیب نیست که افراد زیادی به دنبال یک عطر مشابه به آن در میان محصولات ایرانی هستند. خوشبختانه گزینه‌های متنوعی برای این جایگزینی وجود دارد که ادوپرفيوم مردانه مجيک ژاک ساف، یکی از بهترین آن‌ها است. این ادکلن بوی تلخ، گرم و ماندگار دارد و نت‌های اصلی آن نیز درست مثل ادکلن جو مالون، از طبیعت و چوب، الهام گرفته شده است. بوی سدر، مشک و مرکبات، نت‌های اصلی در این عطر هستند و شما را به یک فضای طبیعی در قلب دشت‌های پهناور و سرسبز دعوت می‌کنند.

 ادکلن مردانه مجیک ژاک ساف

۲. ادکلن Huron مدل Sea Salt + Driftwood

دریا با نسیم خنک و تازه خود، به روح مردان انرژی می‌بخشد و برند فوق‌العادهHuron با الهام‌گرفتن از همه این مشخصه‌ها، یک ادکلن مردانه تلخ به بازار عرضه کرده است. این ادکلن، ترکیبی از طبیعت زمین و دریا را با هم دارد و با توازنی بی‌نظیر، یک بوی خنک و تلخ در اختیار همه می‌گذارد.

رایحه این ادکلن، با بوی خوش هل، لوندر و سدر آغاز می‌شود. پس از آن است که بوی تازه دریا، خود را نمایان می‌کند و ته‌بوی نسیم تازه دریا و شوری آن همراه با عطر چوب‌های خیس، مشام را پر می‌کند. این ادکلن، بهترین گزینه برای روزهای گرم سال است که به یک عطر خنک و در عین حال تلخ نیاز دارید. با این‌که استفاده از نت‌های دریایی، این ادکلن را به یک گزینه خاص و منحصر به‌فرد تبدیل کرده است، اما می‌توان یک گزینه مشابه به آن در میان محصولات ایرانی یافت.

عطر مردانه Cielo برندینی

عطر مردانه Cielo برندینی، یک گزینه عالی برای مصرف روزانه است که با داشتن برخی از نت‌های اصلی ادکلن Huron، رایحه‌ای خاص و دل‌انگیز دارد. این ادکلن خنک و تلخ است و برای روزهای گرم تابستان، مناسب‌ترین گزینه ممکن خواهد بود. از عصاره‌های طبیعی مرکبات در نت‌های اولیه و سپس رایحه‌های سنگین‌تر مثل مشک، زنجبیل و پچولی در نت‌های پایانی ادکلن سیلو استفاده شده است. توازن بوها در این ادکلن نیز از دیگر مشخصه‌های اصلی ادکلن سیلو به‌شمار می‌رود.

این ادکلن برندینی یک گزینه عالی برای هدیه‌دادن خواهد بود و برای انواع مناسبت‌های خاص، می‌توانید آن را تهیه کنید. علاوه بر این ادکلن خوش‌بو، خرید یک عطر جذاب برای ولنتاین یا دیگر مناسبت‌های مشابه، بدون شک هدیه‌ای دوست‌داشتنی و خوشحال‌کننده برای دوستان و اطرافیان شما خواهد بود.

عطر مردانه Cielo برندینی

۳. ادکلن دیور مدل Sauvage

هیچ‌کس نمی‌تواند جذابیت و ماندگاری یکی از بهترین عطرهای مردانه دنیا را انکار کند و ادکلن ساواج از برند دیور، همان چیزی است که از اولین روزهای حضور خود در دنیای عطر و ادکلن، توجه همگان را به خود جذب کرد. این ادکلن که در سال 2015 معرفی شد، ترکیبی از رایحه‌های گرم و طبیعی دارد که به‌بهترین شکل ممکن در کنار هم قرار گرفته‌اند. نت‌های اولیه این ادکلن، از عصاره‌های تازه طبیعی هم‌چون ترنج گرفته شده و پس از آن بوی ادویه‌های گرم هم‌چون فلفل احساس می‌شود. پس از آن است که رایحه سنگین و تلخ چوب سدر، وارد محیط شده و یک پایان‌بندی عالی برای این عطر می‌سازد.

ادکلن مردانه دیور ساواج کالکشن

برای کسانی که می‌خواهند این رایحه را با هزینه معقول‌تری در اختیار داشته باشند، باید عطر جیبی مردانه دیور ساواج کالکشن را معرفی کنیم. این ادکلن درست مثل عطر اورجینال خود، رایحه‌ای گرم و تلخ دارد و برای روزهای سرد پاییز و زمستان، مناسب خواهد بود. پراکندگی بسیار خوب و ماندگاری بالا، از مشخصه‌های اصلی این ادکلن مردانه تلخ از برند کالکشن هستند که خرید آن را به یک انتخاب مقرون به‌صرفه و منطقی، تبدیل می‌کنند.

 ادکلن مردانه دیور ساواج کالکشن

این ادکلن ماندگاری بسیار خوبی دارد، با وجود این اگر دوست دارید که میزان ماندگاری عطر خود را افزایش دهید، باید چند نکته مهم را به خاطر بسپارید. نحوه نگهداری از عطر و البته نوع استفاده از آن، همه بر میزان ماندگاری بوی ادکلن تاثیر می‌گذارند. در مطلب عطر را به کجا بزنیم، مهم‌ترین نکات برای افزایش رایحه و طولانی‌تر شدن مدت ماندگاری بو را با هم بررسی کردیم. با توجه به همین نکات ساده می‌توانید ساعات بیشتری از بوی خوش ادکلن خود لذت ببرید.

۴. ادکلن Banana Republic مدل Linen Vetiver

مردان جوان همیشه به دنبال رایحه‌های خاص، ماندگار و البته جذاب هستند که پس از استفاده، نگاه‌ها را در هر جمعی به خود خیره کنند. خوشبختانه برندهای مشهور نیز با درک این نیاز، بهترین گزینه‌ها را برای این دسته از مشتریان عرضه کرده‌اند و ادکلن Banana Republic مدل Linen Vetiver، یکی از این عطرها است. این ادکلن مردانه تلخ با ترکیبی از رایحه‌های طبیعی و تازه، بوی تمیزی و شادابی را در محیط پخش می‌کند. نت‌های اصلی این ادکلن شامل ترنج، یاسمین، زنبق، بلوط و البته وتیور است که با طبع گرم و شیرین خود، برای روزهای سرد ایده‌آل خواهد بود.

عطر برندینی Vetiver

ترکیب این رایحه‌ها در کنار یکدیگر، به ساخت یک ادکلن منحصر به‌فرد منجر شده است که یافتن یک جایگزین مناسب برای آن، چندان راحت نیست. با خوش‌شانسی تمام اما، برند برندینی یک ادکلن مردانه تلخ با استفاده از عصاره‌ها و نت‌های مشابه به بازار عرضه کرده است که خرید یک ادکلن مشابه به Linen Vetiver را امکان‌پذیر کرد. عطر برندینی Vetiver، همان ادکلنی است که می‌توانید در روزهای سرد سال از آن استفاده کنید.

رایحه این ادکلن از عطر مشهور کرید وتیور الهام گرفته شده و در نت‌های ابتدایی آن به‌خوبی می‌توانید بوی زنجبیل، ترنج و ماندرین را استشمام کنید. پس از آن است که رایحه‌های زنبق، وتیور و چوب صندل به مشام می‌رسد و در آخر، عنبر و مشک خود را نمایان می‌کنند. این ترکیب بی‌نظیر از رایحه‌های طبیعی، به ساخت یک ادکلن مردانه تلخ منجر شده که برای مردان جوان و پرانرژی، بهترین گزینه ممکن خواهد بود.

عطر برندینی  Vetiver

۵. ادکلن Bleu De Chanel

ادکلن‌های فرانسوی، سرآمد عطرهای مشهور و محبوب در دنیا هستند و چه کسی است که ادو پرفیوم بلو شنل، پرفروش، جذاب، مردانه و تلخ را نشناسد. این ادکلن با ترکیبی از رایحه‌های خوش طبیعی مثل لیمو ترش، گریپ‌فروت و یاس همراه با جوز و زنجبیل، حس تازگی و طراوت را منتقل می‌کند. با وجود رایحه‌های چوبی و گرم مثل خس‌خس، چوب صندل سفید و سدر، این ادکلن گرمای طبیعت را نیز تداعی کرده و به یک ادکلن مردانه تلخ و محبوب تبدیل شده است.

ادکلن La Collection MV صندل

برای کسانی که در میان دیگر ادکلن‌های ایرانی به‌ دنبال رایحه‌ای مشابه با این ادکلن هستند، باید یک ادکلن جذاب از برند صندل را معرفی کنیم. عطر جیبی مردانه صندل La Collection M7، یک ادکلن تلخ مردانه درست مثل بلو شنل است. این عطر از رایحه‌های طبیعی مرکبات هم‌چون پرتقال ساخته شده و در نت‌های میانی می‌توانید بوی خوش گل لادن را در آن احساس کنید. پس از آن است که عصاره‌های گرم چوبی وارد عمل شده و بوی چوب عود، صمغ مورد و گیاه پاتچولی، فضا را پر می‌کند. این ادکلن جذاب نیز برای روزهای خنک، انتخاب خوبی خواهد بود و با خیال راحت می‌توانید برای هر نوع مناسبتی از آن استفاده کنید.

عطر جیبی مردانه صندل La Collection M7

علاوه بر انواع ادکلن‌های اختصاصی که با رایحه‌های نزدیک به ادکلن بلو شنل عرضه شده‌اند، استفاده از انواع اسپری مردانه با این رایحه هم می‌تواند عطر شما را به این بوی خوش فرانسوی نزدیک کند. هر چند انتخاب‌های شما برای خرید یک اسپری مردانه خوش‌بو و ماندگار به همین ادکلن و رایحه محدود نشده و انواع اسپری‌های خارق‌العاده با بوی ادکلن‌های آیکونیک دنیا عرضه شده‌اند که هر کدام از آن‌ها می‌تواند به یکی از بهترین گزینه‌های شما برای مصرف روزمره تبدیل شوند.

۶. ادکلن Givenchy مدل Gentleman Society

ادکلن‌های مشهور هر کدام با شعار تبلیغاتی اختصاصی خود وارد بازار شدند، اما ادکلن جیوانچی مدل Gentleman Society، ادکلنی بود که مردم برای آن شعار «مختص مردان خوش‌قیافه» را ترویج دادند. این ادکلن بی‌نظیر، بدون شک یکی از بهترین ادکلن‌های مردانه تاریخ است که با بوی خوش و تلخ خود، هوش از سر همه می‌برد. بوی وتیور، هل و مریم گلی، اولین رایحه‌هایی خواهند بود که احساس می‌کنید. پس از آن است که ترکیب متوازنی از وانیل و چوب، در محیط پخش می‌شود. به دلیل عصاره وانیل موجود در این ادکلن، این عطر یک انتخاب کاملا منعطف به‌شمار می‌رود که هم برای روزهای داغ و گرم و هم برای روزهای خنک و سرد، مناسب است.

ادوپرفیوم مردانه دل آکوا آلفا مونته

برای کسانی که ترجیح می‌دهند یک جایگزین مناسب برای این عطر در اختیار داشته باشند، باید ادوپرفیوم مردانه دل آکوا آلفا مونته را معرفی کنیم. این ادکلن هم درست مثل عطر جیوانچی، ترکیبی از رایحه‌های تازه از گل‌ها، مرکبات و البته چوب و عصاره‌های دودی است. این ترکیب متعادل در کنار هم قرار گرفته و به ایجاد بویی خوش، مردانه، تلخ و مناسب برای انواع روزهای سال منجر شده است. ادکلن دل آکوا با بوی مرکبات و زنجبیل شروع می‌شود و در ادامه، رایحه چوب و نعناع، یاس و لیمو را به‌صورت هم‌زمان دارد. ماندگاری طولانی‌مدت همراه با تلخی خوشایند، از مشخصه‌های اصلی این ادکلن هستند.

ادوپرفیوم مردانه دل آکوا آلفا مونته

۷. ادکلن Guerlain مدل L’Homme Ideal

برای آخرین ادکلن تلخ مردانه، باید رایحه‌ای خاص، تلخ و طبیعی را بررسی کنیم که بدون شک می‌تواند برای هر مناسبتی به کار رود. ادکلن L’Homme Ideal ترکیب بی‌نظیری از رایحه‌های رزماری، پرتقال تلخ و البته شکوفه پرتقال است. در نت‌های میانی این ادکلن می‌توانید رد پای بادام و لوبیای تونکا را احساس کنید. در آخر نیز بوی چرم و چوب سدر، یک پایان‌بندی عالی برای این ادکلن می‌سازد. ترکیب این رایحه‌ها در کنار هم، به ساخت ادکلنی منجر شده که برای مردان مدرن و افرادی که می‌خواهند جذابیت ظاهری خود را با یک بوی خوش تکمیل کنند، ایده‌آل است.

ادوپرفیوم مردانه نوید محمدزاده

با وجود خاص بودن این عطر، یک ادکلن ایرانی با نت‌های مشابه را می‌توانیم به‌عنوان جایگزین این ادکلن تلخ مردانه معرفی کنیم. ادوپرفیوم مردانه نوید محمدزاده از برند نوید محمدزاده، یک عطر ملایم و تلخ است که با ترکیبی از رایحه‌های طبیعی، گزینه خوبی برای روزهای تابستانی و داغ خواهد بود. این ادکلن با بوی ترنج و ریحان آغاز می‌شود و پس از آن، بوی جوز هندی و فلفل صورتی، فضا را معطر خواهد کرد. در انتها نیز، بوی وتیور و پچولی به‌مشام می‌رسد. ساختار این ادکلن ترکیبی از مرکبات، چوب و گیاهان معطر است و برای افراد پرمشغله، مدرن و جوان، مناسب خواهد بود.

 ادوپرفیوم مردانه نوید محمدزاده

برای خرید ادکلن اصلی نوید و دیگر ادکلن‌های مشابه، می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر آنلاین مثل خانومی کمک بگیرید. با وجود این اگر نسبت به اصالت ادکلن مد نظرتان دچار تردید شده‌اید، اصلا نگران نباشید. به‌راحتی و با در نظر گرفتن چند مورد ساده، می‌توانید ادکلن اصل و فیک را از هم تشخیص دهید. اگر روش انجام این کار را بلد نیستید، با مطالعه مطلب 5 راه ساده برای تشخیص عطر اصلی از تقلبی، مهم‌ترین نکات انجام این کار را فرا خواهید گرفت.

عطر تلخ مردانه، بهترین انتخاب برای استفاده روزمره

دنیای ادکلن‌های مردانه و تلخ، طیف وسیعی از رایحه‌های خاص و خوش‌بو را در بر می‌گیرند که برای هر نوع سلیقه، با هر میزان بودجه و برای هر فصل از سال، ده‌ها گزینه وجود دارند. فرقی ندارد که شما به دنبال یک بوی نوستالژیک و سنگین هستید یا ترجیح می‌دهید یک عطر تلخ مردانه ملایم و مدرن را امتحان کنید، در هر صورت میان برندهای خارجی و البته ایرانی که از آن‌ها نام نبردیم، مانند ادکلن ژک ساف، حتما ادکلن مناسب خود را خواهید یافت. در این مطلب، با بررسی 7 ادکلن مردانه تلخ مشهور و البته 7 جایگزین ایرانی برای آن‌ها، 14 انتخاب مختلف در اختیار شما قرار دادیم. حالا و پس از این توضیحات، این بار شما به ما بگویید: از نظر شما جای کدام ادکلن تلخ مردانه در این لیست خالی است؟

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 5 / 5. مجموع آرا: 3

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا