مراقبت از پوست

فواید ماسک خاک رس برای صورت

استفاده از خاک رس برای صورت به هزاران سال قبل و تمدن‌های باستانی بازمی‌گردد. از فواید خاک رس برای پوست می‌توان به بیرون کشیدن عفونت‌های پوستی اشاره کرد که مردم بومی از آن استفاده می‌کردند. بنابراین استفاده از خاک رس برای صورت، مفهومی مدرن نیست و روش قدرتمندی در مراقبت از پوست است که در طول زمان امتحانش را پس داده و امروزه هم در میان انبوه محصولات مراقبت از پوست خودش را جای داده است. فواید ماسک خاک رس به یکی دو مورد محدود نمی‌شود اما از بین این فواید می‌توان به باز کردن منافذ و درخشندگی پوست اشاره کرد. در ادامه‌ این مطلب با چگونگی استفاده از خاک رس برای لک صورت آشنا می‌شویم و فواید خاک رس برای صورت را می‌شناسیم.

فهرست مطالب

۹ فایده‌ خاک رس برای صورت

فواید ماسک خاک رس به‌قدری هستند که همه افراد را به امتحان کردن این محصول ترغیب کنند. با فواید خاک رس برای پوست آشنا شوید:

1.  ماسک‌های خاک رس خیلی سریع منافذ پوست را باز می‌کنند

دیگر کمتر کسی است که از ضرر بسته شدن منافذ پوستی بی‌خبر باشد. بسته شدن منافذ پوستی علاوه بر ناخوشایندی، باعث ایجاد جوش هم می‌شود. از خواص خاک رس برای صورت این است که چربی اضافی، پوست مرده و مواد زائد را از پوست‌تان بیرون می‌کشند، ظاهر پوست را تمیز و درخشان می‌کنند و اثر این مواد ناخوشایند را به حداقل می‌رسانند.

هنگام استفاده از اسکراب خاک رس می‌توانید ببینید که با سفت و خشک شدن ماسک، نقطه‌های سیاهی روی ماسک ایجاد می‌شود. این نقطه‌ها نشانه‌ای از این است که خاک رس ناخالصی‌ها را از منافذ پوست شما جذب می‌کند.

خاک رس برای صورت

2.  ماسک خاک رس برای بهبود پوست صورت

از آنجایی که اسکراب خاک رس، دارای خلل و منافذ است، چربی اضافی، ناخالصی‌ها و پوست مرده را از سطح پوست جذب می‌کند و پوست نرم‌تر و درخشان‌تر را ایجاد می‌کند. همچنین همان‌طور که از نامش پیداست، اسکراب خاک رس به آرامی لایه‌برداری می‌کند و این ماسک برای پوست‌های حساس گزینه‌ای ایده‌آل است.

3.  ماسک خاک رس برای کاهش چین و چروک صورت

خاک رس دارای بار یونی منفی است که باعث می‌شود هنگام اتصال به یون‌هایی با بار مثبت که با نام رادیکال‌های آزاد هم شناخته می‌شوند، موثر باشد. در تحقیقات مشخص شده، رادیکال‌های آزاد علائم پیری مثل چروک و کدر شدن پوست را تسریع می‌کنند. به جز خاک رس کرم ضد چروک هم گزینه‌ مناسب دیگری برای رفع چین و چروک صورت است.

4.  ماسک خاک رس برای لک صورت

فایده خاک رس برای صورت فقط این نیست که به رادیکال‌های آزاد بچسبد و آن‌ها را خنثی کند. بلکه این ماسک به آلودگی و باکتری‌هایی که می‌توانند لک و آکنه را تشدید کنند می‌چسبد و به عنوان ابزاری قدرتمند برای کاهش جوش‌ها عمل می‌کند. معمولا محصولات ضد جوش عوارض جانبی زیادی دارند اما ماسک صورت خاک رس این عوارض را ندارد. از آنجایی که خاک رس منافذ مسدود شده‌ پوست را باز می‌کند، به کاهش چشمگیر اندازه و تعداد جوش‌ها کمک زیادی می‌کند.

ماسک خاک رس برای لک صورت

5.  اسکراب خاک رس برای بهبود رنگ پوست صورت

اسکراب خاک رس لایه‌برداری ملایم است که رسوبات سطحی پوست را از بین می‌برد و با استفاده‌ مداوم از آن می‌توانیم پوستی یکدست و درخشان داشته باشیم. زمانی که به کمک اسکراب خاک رس پوست مرده و مواد زائد را از سطحی‌ترین لایه‌ پوست برمی‌داریم، پوست بهتر می‌تواند نور را منعکس کند و در نتیجه روشن‌تر و یکنواخت‌تر به نظر برسد. خاک رس همچنین اثر انرژی‌زا روی پوست دارد و باعث درخشندگی آن می‌شود.

بیشتر بخوانید: خواص طلا برای پوست

6.  خاک رس برای صورت و جذب چربی اضافی

غدد چربی پوست ممکن است گاهی بیش از حد فعال شوند و چربی اضافی تولید کنند؛ مثل زمان‌های استرس یا ناخوشی یا هوای گرم. این چربی اضافی باعث می‌شود پوست زیادی براق و روغنی به نظر برسد و جز این باعث بسته شدن منافذ پوستی و ایجاد لک صورت هم می‌شود. خاک رس مثل اسفنج عمل می‌کند و این چربی اضافی و ناخالصی‌ها را جذب می‌کند. مواد بهداشتی دیگری هم وجود دارند که چنین خاصیتی دارند اما معمولا حاوی مواد شیمیایی هستند که پوست را خشک می‌کند. از فواید خاک رس برای پوست این است که موجب خشکی آن نمی‌شود.

7.  ماسک خاک رس برای پاکسازی ملایم

خاک رس پاک‌کننده‌ای عالی است که در دل طبیعت یافت می‌شود. پوست ما برای پاک‌سازی لزوما نیازی به مواد شیمیایی کف کننده ندارد. در واقع در مواردی این شوینده‌ها پوست را تحریک می‌کنند و به آن آسیب می‌رسانند.  خاک رس تمام خواص یک پاک‌کننده‌ ملایم را دارد و ضرر و زیان پاک‌کننده‌های شیمیایی را هم ندارد. از فواید ماسک خاک رس این است که ناخالصی، باکتری، پوست مرده و چربی اضافی را پاک می‌کند، اما حالت طبیعی پوست را هم مختل نمی‌کند. کرم ضد جوش هم گزینه‌ دیگری برای رفع جوش است که عوارض جانبی هم ندارد.

خاک رس برای چاقی صورت

8.  خاک رس برای حفاظت از پوست صورت

محصولات مراقبت از پوست مدرن مثل لایه‌بردارهای اسیدی و پاک‌کننده‌های خشن می‌توانند سد محافظتی پوست را مختل کنند، از بین ببرند و در نهایت سلامت پوست را به خطر بیندازند. پوستی که سد محافظتی‌اش را از دست می‌دهد حساس و نامتعادل می‌شود و ممکن است مستعد انواع بیماری‌های پوستی باشد. خاک رس اسکراب جایگزینی فوق‌العاده برای لایه‌بردارهای اسیدی و پاک‌کننده‌های خشن است چون سد محافظتی پوست را از بین نمی‌برد. ماسک صورت خاک رس به آرامی منافذ پوستی را پاک می‌کند و به روشی سالم و متعادل کار لایه‌برداری پوست را انجام می‌دهد. به جز خاک رس سایر انواع لایه بردار پوست را در سایت خانومی ببینید.

9.  خاک رس برای چاقی صورت

یکی از خواص ماسک صورت خاک رس تقویت عضلات است. تقویت عضلات به نوبه‌ خود به پرتر دیده شدن صورت کمک می‌کند. بنابراین استفاده از خاک رس برای چاقی صورت روشی آزموده شده است که کمک می‌کند عضلات صورت مستحکم‌تر باشند و صورت پرتر دیده شود.

نحوه‌ عملکرد ماسک صورت خاک رس چگونه است؟

یکی از لذت‌بخش‌ترین جنبه‌های استفاده از ماسک صورت خاک رس این است که می‌توانید نتیجه‌ استفاده از آن را خیلی سریع ببینید و تفاوت را با قبل احساس کنید. با استفاده‌ طولانی مدت از این ماسک، نتیجه‌ بهتری می‌گیرید و مطمئن می‌شوید منافذ پوست کمتر می‌شوند. از فواید ماسک خاک رس می‌توان به بهبود رنگ پوست، بافت و درخشش کلی آن اشاره کرد. بهترین ماسک ورقه ای صورت هم کمک زیادی به شفافیت پوست می‌کند.

فواید ماسک خاک رس

بهترین انواع خاک رس برای صورت

انواع مختلفی از خاک رس وجود دارد اما چند نوع از این خاک نسبت به همتایان‌شان مشهورتر هستند و در لوازم آرایشی بهداشتی بیشتر به کار می‌روند. با بهترین انواع خاک رس برای صورت آشنا شوید:

خاک رس سبز فرانسوی

همان‌طور که از اسم این خاک پیداست، منشا آن کشور فرانسه است و رنگ سبز آن نتیجه‌ مواد گیاهی تجزیه شده است که به عنوان مواد مغذی گیاهی هم شناخته می‌شود. این خاک رس به دلیل داشتن یکی از بالاترین ظرفیت‌های جذب، تمیز کردن عمیق و باز کردن منافذ بسته شده‌ پوست، به عنوان یکی از بهترین مواد اولیه برای ساخت ماسک خاک رس برای لک صورت شناخته می‌شود.

خاک رس بنتونایت

خاک رس بنتونایت که به عنوان خاک رس شفابخش هم شناخته می‌شود، فواید زیادی دارد و بسیار ارزشمند است. خاک رس بنتونایت از ایالات متحده آمریکا تامین می‌شود و از خاکستر آتشفشانی طبیعی تشکیل شده است. بنتونایت منبع غنی مواد معدنی مثل سیلیکا، منیزیوم، سدیم، مس، آهن و پتاسیم است. از آنجایی که این خاک رس حاوی مقدار زیادی سیلیکا است روی آن پژوهش‌های زیادی شده و همچنین به افزایش سفت کردن پوست مشهور است. خاک رس بنتونایت به دلیل خواص تسکین‌دهنده‌اش هم ارزش زیادی دارد.

خاک رس کِیِلین

خاک رس کیلین یکی از ملایم‌ترین انواع خاک رس است که برای پوست‌های حساس گزینه‌ای ایده‌آل به‌شمار می‌رود. خاک رس کیلین به جز اینکه بسیار ملایم است، برای پوست فواید زیادی دارد و بدون استفاده از مواد مصنوعی خشن، پوست را پاکسازی و لایه‌برداری می‌کند.

خاک رس رسول

این خاک رس نرم‌کننده از کوه‌های اطلس واقع در مراکش به دست ما می‌رسد. این خاک برای پوست‌های خشکی که نیاز به جوان‌سازی دارند توصیه می‌شود. استفاده از خاک رس رسول قدمت زیادی دارد و ۱۴۰۰ سال است که به عنوان درمانی برای بدن، پوست صورت و مو استفاده می‌شود و عنصر اصلی آب‌گرم‌های لوکس است. خاک رس رسول برای بهبود ظاهر رنگ پوست و بافت آن و همچنین افزایش درخشندگی استفاده می‌شود.

خاک رس رسول

زمان مناسب استفاده از ماسک صورت خاک رس

زمان مناسب استفاده از این ماسک می‌تواند یکی از گزینه‌های زیر باشد:

  • ۱۵ دقیقه پیش از حمام کردن
  • حین مطالعه‌ی کتاب
  • حین تماشای فیلم یا سریال موردعلاقه
  • حین جلسه‌ی یوگا و مراقبه‌ در خانه

یکی از مواردی که به تاثیرگذاری هرچه بیشتر ماسک صورت کمک می‌کند، شناخت نوع پوست است. ماسک‌هایی که برای پوست خشک تولید می‌شوند با ماسک برای پوست چرب تفاوت دارند و استفاده از نوع مناسب تاثیر بهتری روی پوست دارد.

نحوه‌ی استفاده‌ صحیح از ماسک خاک رس در ۳ مرحله

در ادامه مطلب همراه ما باشید، ۳ مرحله استفاده صحیح از ماسک خاک رس را خواهیم گفت تا بتوانید بهترین نتیجه را از استفاده از این ماسک تجربه کنید.

قدم اول: شستن صورت

در گام اول صورت را در صورت استفاده از لوازم آرایشی با استفاده از تمیزکننده‌های معمول و آب ولرم بشویید و خشک کنید. اگر از لوازم آرایش یا کرم ضدآفتاب استفاده نکرده‌اید، لازم نیست حتما صورت را بشویید اما در صورت استفاده از این دو مورد، شستن صورت ضروری است. بهتر است بلافاصله پس از شست‌وشوی صورت، ماسک خاک رس را استفاده نکنید. این کار ممکن است PH پوست را مختل کند. بنابراین پس از شست‌وشوی صورت، چند دقیقه به پوست مهلت دهید تا مجدد کالیبره شود.

ماسک صورت خاک رس

قدم دوم: مالش ماسک روی صورت

یک لایه ماسک صورت خاک رس را همه‌جای صورت بمالید. البته فضاهای حساس پوست مثل زیر چشم و لب‌ها را خالی بگذارید. اجازه دهید ماسک ۱۵ دقیقه باقی بماند تا خشک شود. برخی فکر می‌کنند با بیشتر نگه داشتن ماسک، فواید بیشتری نصیب پوست‌شان می‌شود و تاثیر بیشتری دارد. اما این گزاره اصلا درست نیست. پس از خشک شدن، ماسک را مدت طولانی روی پوست‌تان نگه ندارید. این کار باعث می‌شود پوست تحریک شود و فواید ماسک خاک رس کاملا از بین برود. پس از خشک شدن ماسک آن را بردارید. اگر دوست دارید ماسک مدتی طولانی‌تر روی پوست باقی بماند، آن را آبرسانی کنید. به این شکل که مخلوط عسل، روغن یا ماست را روی ماسک بمالید و آن را حداکثر ۴۵ دقیقه روی پوست نگه دارید.

قدم سوم: پاک کردن ماسک

توصیه می‌شود ماسک را پیش از حمام روی صورت بمالید که راحت‌تر آن را تمیز کنید. با استفاده از آب گرم ماسک صورت خاک رس را از روی صورت پاک کنید. فرآیند پاک کردن را با پاشیدن آب به صورت و ماساژ آرام پوست شروع کنید. آب زدن و ماساژ پوست را ادامه دهید تا ماسک کاملا پاک شود.

بسیاری از آقایان نسبت به سلامت پوست خود بی‌اهمیت هستند اما واقعیت این است که مراقبت از پوست خانم و آقا ندارد.

بیشتر بخوانید: ماسک صورت مردانه

قدم چهارم: استفاده از مرطوب‌کننده

در برخی موارد استفاده از اسکراب خاک رس به دلیل خاصیت لایه‌برداری باعث التهاب و خارش یا در موارد خاص خشکی پوست می‌شود. به همین دلیل لازم است پس از استفاده از ماسک صورت خاک رس از آبرسان یا مرطوب‌کننده استفاده کنید. با تامین رطوبت پوست پس از استفاده از این ماسک، نتیجه‌ی بهتری می‌گیرید.

بهترین انواع ماسک صورت خاک رس برای خرید

حالا اگر قصد دارید از میان ماسک‌های رس آماده موجود در بازار، ماسک مناسبی را انتخاب کنید، کافی است ادامه مطلب را دنبال کنید. بهترین انواع ماسک صورت خاک رس موجود در بازار آورده شده‌اند.

ماسک خاک رس هیدرودرم  

ماسک خاک رس هیدرودرم جزو بهترین انواع ماسک صورت خاک رس است که به حفظ سلامت و نشاط پوست کمک می‌کند. این ماسک علاوه بر خاک رس، حاوی اسیدهای طبیعی میوه است و روشن‌کننده و پاک‌کننده‌ای طبیعی است که لک‌های صورت را کاهش می‌دهد و پوست را یکدست و درخشان می‌کند.

ماسک خاک رس هیدرودرم

انواع ماسک هیدرودرم در ترکیبات و خواص مختلفی وجود دارند که برای بهبود وضعیت و شرایط پوستی مختلف قابل استفاده هستند. شما می‌توانید متناسب با نوع پوست خود، از میان ماسک‌های هیدرودرم گزینه مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

ماسک خاک رس لورال  

ماسک خاک رس لورال از نوع ورقه‌ای است که با ذغال نیز ترکیب شده است. ترکیب ذغال و خاک رس برای سم‌زدایی و رفع کدری و خستگی پوست ترکیبی قدرتمند است. همچنین ماسک خاک رس و ذغال با مهار چربی اضافه پوست از برق زدن پوست جلوگیری می‌کند. به طور کلی، از انواع ماسک صورت لورال می‌توانید برای بهبود شرایط پوستی خود استفاده کنید.

ماسک خاک رس لورال

ماسک خاک رس بیواکوا

ماسک خاک رس بیواکوا به خوبی کار پاکسازی پوست را انجام می‌دهد و منافذ پوست را باز می‌کند. به این طریق از بروز جوش و آکنه جلوگیری می‌کند. این ماسک صورت بیوآکوا برای خانم‌ها و آقایان مناسب است و پوست را سفت می‌کند که باعث جوانسازی آن می‌شود.

ماسک خاک رس سیمپل  

ماسک خاک رس سیمپل از جمله ماسک‌های خاک رس است که کار ویتامین‌رسانی به پوست را انجام می‌دهد و کمک می‌کند پوستی نرم و لطیف و جوان داشته باشید. این ماسک صورت سیمپل فاقد مواد شیمیایی مضر است و با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید.

ماسک خاک رس فریمن

ماسک صورت خاک رس صورتی فرانسوی فریمن با خاک رس صورتی فرانسوی تولید می‌شود و با جذب آلودگی‌ها و ناخالصی‌های پوست کار سم‌زدایی و احیا را به خوبی انجام می‌دهد. انواع ماسک صورت فریمن، محصولات باکیفیتی برای بهبود وضعیت پوست صورت هستند.

ماسک خاک رس فریمن

ماسک خاک رس اوریفلیم

ماسک خاک رس اوریفلیم از دیگر انواع ماسک خاک رس است که کار لایه‌برداری و نشاط‌بخشی به پوست را به خوبی انجام می‌دهد. استفاده از این ماسک صورت اوریف لیم، یک بار در هفته نتایج چشمگیری دارد و تاثیر شگرفی روی پوست می‌گذارد.

ماسک خاک رس نوتروژینا

ماسک و پاک کننده جوانساز پوست مدل Skin Detox حاوی خاک رس نوتروژینا لایه‌برداری ملایم است که با پاکسازی منافذ پوست کیفیت پوست را افزایش می‌دهد، در سلامت آن اثرگذار است و باعث شفافیت آن می‌شود. شما می‌توانید از سایر انواع ماسک صورت نوتروژینا هم برای مشکلات پوستی مختلف خود استفاده کنید.

ماسک خاک رس نوتروژینا

اگر به دنبال انواع ماسک صورت دیگری برای شادابی و بهبود وضعیت پوست صورت خود می‌گردید، کافی است انواع ماسک‌های صورت موجود در سایت را مشاهده و انتخاب کنید.

ماسک صورت برای شادابی و سلامت پوست

استفاده از انواع ماسک صورت که هریک خاصیت منحصر‌به‌فردی دارند، به جوان‌سازی پوست کمک زیادی می‌کند. با مشاهده انواع ماسک صورت در سایت خانومی و مطالعه‌ خواص هر کدام می‌توانیم راحت‌تر انتخاب کنیم. همان‌طور که با خواندن این مطلب متوجه شدیم خواص ماسک صورت خاک رس بی‌شمار است و می‌تواند به عنوان ترکیبی قدرتمند در محصولات مراقبت پوست عمل کند. استفاده از خاک رس برای چاقی صورت جزو خواصی است که در کمتر ماسکی دیده می‌شود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 0 / 5. مجموع آرا: 0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا