آرایشآرایش صورت

کالر کورکتور چیست؟ چه تفاوتی با کانسیلر دارد؟

پوست کاملا صاف و بی‌نقص، همان چیزی است که اغلب افراد در رویاهای دور و دراز خود، داشتن آن را آرزو می‌کنند. هر چند همه ما می‌دانیم که رسیدن به این شرایط ایده‌آل، تقریبا محال است. با وجود این، با استفاده از برخی محصولات آرایشی، می‌توانیم تمرکز روی بخش‌های زیبای صورت را بیشتر کرده و نقص‌های احتمالی را کم‌رنگ‌تر کنیم. این‌جاست که کالر کورکتور به کار می‌آید. کالر کورکتور یک محصول آرایشی حرفه‌ای است که می‌تواند تیرگی‌ها، لکه‌ها، جای جوش و زخم و… را پنهان کند. حالا اگر دقیقا نمی‌دانید کالر کورکتور چیست، چه رنگ‌هایی دارد و برای استفاده از آن باید چه مراحلی را پشت سر بگذارید، همراه ما باشید.

کالر کرکتور چیست و چه مزایایی دارد؟

شاید شما هم تصور کنید که با یک کرم پودر غلیظ و با پوشش‌دهی بالا، به‌راحتی می‌توانید هر نوع مشکل پوستی را بپوشانید. در این صورت، احساس می‌کنید اگر یک کبودی بزرگ روی صورت ایجاد شود یا جای جوش‌های ملتهب و قرمز، زیبایی صورت شما را تهدید کنند، فقط کافی است مقدار بیشتری کرم پودر بزنید. هر چند در همان دقایق اولیه، متوجه اشتباه خود خواهید شد.

در واقع لکه‌های بسیار تیره، کبودی‌های بزرگ، سیاهی عمیق زیر چشم و مشکلات مشابه پوستی، با کانسیلر و کرم پودر رفع نمی‌شوند. این‌جاست که باید از کالر کورکتور یا همان اصلاح کننده رنگ پوست استفاده کنید. کالر کورکتور یک محصول آرایشی حرفه‌ای است. در چندین رنگ مختلف مثل نارنجی، قرمز، سبز، بنفش، زرد و آبی وجود دارد و برای تهیه آن به‌سادگی می‌توانید به فروشگاه آرایشی و بهداشتی مراجعه کنید. برای استفاده از این محصول، باید با تئوری رنگ‌ها کمی آشنا باشید و بتواند برای هر نوع لکه، رنگی را انتخاب کنید که تناژ آن را خنثی می‌کند. برای رنگ‌های گرم مثل کبودی‌های مایل به قرمز، باید از کالر کورکتور سبز استفاده کنید.

کالر کورکتور

تفاوت کالر کورکتور و کانسیلر

برخی افراد تصور می‌کنند که کالر کورکتور همان کانسیلر است که در رنگ‌های متنوع‌تری عرضه می‌شود. در این صورت باید بدانید که این دو محصول، کاملا با هم تفاوت دارند و در بخش بعدی، تفاوت این دو را با هم بررسی خواهیم کرد.

تناژ رنگی

کانسیلر معمولا رنگی مشابه کرم پودر دارد. برای رسیدن به نتیجه بهتر، در زمان خرید کانسیلر همیشه باید این نکته را در نظر بگیرید که کانسیلر شما یک تا دو درجه روشن‌تر از کرم پودرتان باشد. با استفاده از آن، می‌توانید تیرگی‌های نسبتا کمرنگ را بپوشانید. علاوه بر آن، با استفاده از کانسیلر می‌توانید تمرکز بر بخش‌های مختلف صورت مثل استخوان بینی، روی گونه، چانه یا چند سانت اطراف چشم را افزایش دهید.

بافت محصولات

کالر کورکتور از سوی دیگر، بافت بسیار غلیظ‌تری نسبت به کانسیلر دارد. هدف استفاده از آن، خنثی‌سازی رنگ‌های مختلف روی صورت است که پس از اتمام کار و استفاده از کرم پودر، رنگ بخش‌های مختلف صورت کاملا یک‌دست و یک‌شکل شوند. بنابراین کالر کورکتور را باید قبل از کرم یا کانسیلر استفاده کنید. هرچند باید بدانید که گاهی اوقات، Color Corrector را کانسیلر رنگی هم می‌نامند.

حالا اگر قصد دارید سطح آرایش خود را بالاتر ببرید و از اصلاح‌کننده رنگ پوست هم استفاده کنید، باید با رنگ‌های مختلف این محصول و کارایی هر کدام، آشنا شوید.

رنگ‌های مختلف کالر کورکتور و کارایی هر کدام از آن‌ها

کالر کورکتور در چندین رنگ به بازار عرضه می‌شود که شامل موارد زیر است:

رنگ نارنجی: خنثی‌سازی کبودی‌های بنفش و آبی

تیرگی دور چشم برخی افراد، تناژی از کبودی به‌رنگ آبی یا بنفش دارد. در این حالت، استفاده از غلیظ‌ترین کرم پودرها و کانسیلرها هم نمی‌تواند این تناژ را از بین ببرد و به همین خاطر، باید از کالر کورکتور نارنجی استفاده کنیم. نارنجی به‌خوبی می‌تواند باعث خنثی‌شدن تناژ کبودی شود. بنابراین برای آثار زخم و کبودی‌های ناشی از کوفتگی نیز باید از این رنگ کمک بگیریم. در صورتی که پوست روشنی دارید، بهتر است از نارنجی‌های کم‌رنگ یا هلویی استفاده کنید.

کالر کورکتور بر پوست

رنگ سبز: از بین‌بردن هاله قرمز روی پوست

التهاب، حساسیت، جوش‌های جدید و آثار جوش‌های قدیمی، ماه گرفتگی و… معمولا قرمز هستند. برای پنهان‌سازی لکه‌هایی با این تناژ رنگی روی پوست، باید از رنگ سبز انواع Color Corrector استفاده کنید. رنگ سبز در تئوری رنگ‌ها، مکمل رنگ قرمز است و به همین دلیل، پوشاندن این مشکلات پوستی با رنگ سبز، بهترین نتیجه ممکن را در پی دارد.

رنگ زرد: پوشاندن مویرگ‌ها و کدری پوست

خستگی و بیماری، هاله‌ای از رنگ خاکستری به پوست می‌دهد و در این شرایط، استفاده از یک کالر کورکتور زرد، بهترین انتخاب ممکن خواهد بود. این رنگ می‌تواند رنگ خاکستری را خنثی کند و علاوه بر آن، مویرگ‌های نازک پوست را نیز به‌خوبی بپوشاند.

رنگ صورتی و هلویی: کبودی‌های کمرنگ و سطحی

در اغلب موارد، رنگ نارنجی برای تیرگی‌های عمیق و پررنگ کاربرد دارد. بنابراین اگر پوست شما لکه‌های محوی از کبودی داشته باشد، بهتر است از رنگ صورتی یا هلویی این محصول استفاده کنید.

رنگ بنفش: مناسب رنگ پریدگی پوست

بیماری یا افت فشار، باعث زردی پوست می‌شود. در این شرایط، خنثی‌سازی این تناژ پوستی با کالر کورکتور بنفش، بهترین روش ممکن است. رنگ بنفش می‌تواند به روشن‌شدن پوست افرادی کمک کند که پوست‌شان تناژ زرد و زیتونی دارد.

کالر کورکتور چیست

رنگ آبی: خنثی‌سازی رنگ نارنجی و قرمز

برنزه‌کردن پوست با وجود زیبایی خیره‌کننده خود، گاهی اوقات به نارنجی‌شدن پوست می‌انجامد. در صورتی که با این شرایط روبه‌رو هستید، استفاده از Color Corrector با رنگ آبی، مناسب شما است. رنگ آبی در تئوری رنگ‌ها، مکمل رنگ نارنجی است. بنابراین به‌خوبی می‌تواند لکه‌های ناشی از برنزه‌شدن نامتعادل را خنثی کند و پوستی صاف و یک‌رنگ در اختیار شما بگذارد.

مراحل استفاده از کالر کورکتر

مراحل استفاده از Color Corrector به شکل زیر است:

مرحله اول: شناسایی مشکل پوستی

شاید به نظر شما عجیب برسد، اما در هر بار استفاده از کالر کورکتور، حتما و دقیقا باید پوست خود را با یک آینه بزرگ‌نما بررسی کنید. تناژ بخش‌های مختلف پوست را به‌دقت ببینید و سپس بر اساس رنگی که در بخش‌های مختلف صورت وجود دارد، رنگ متناسب با هر قسمت را تعیین کنید.

برای مثال، گاهی اوقات تیرگی اطراف چشم به رنگ سیاه و خاکستری نزدیک‌تر است. پس باید از رنگ زرد استفاده کنید. گاهی اوقات به‌دلیل التهاب، گریه، کم‌خوابی یا بیماری، تیرگی این قسمت به کبودی و قرمزی نزدیک‌تر است، بنابراین باید از رنگ نارنجی کمک بگیرید.

مرحله دوم: آماده‌سازی پوست

پس از شستن صورت با شوینده مناسب، پوست خود را با میسلار واتر تمیز کنید. میسلار واتر با نفوذ به لایه‌های زیرین پوست، هر نوع چربی و آلودگی را از بین می‌برد و به‌اصطلاح کمک می‌کند که کرم و بقیه محصولات آرایشی، بهتر روی پوست بنشینند.

پس از تمیزشدن کامل پوست، زمان استفاده از پرایمر فرا می‌رسد. پرایمر را با حرکات ملایم و دورانی، به پوست بزنید. پرایمر علاوه بر افزایش ماندگاری محصولات آرایشی، باعث صاف‌تر شدن بافت پوست هم می‌شود.

مرحله سوم: استفاده از کالر کورکتور

حالا باید پلت Color Corrector خود را بردارید و با استفاده از یک براش یا یک بلندر کوچک، رنگ مورد نظر را به نقاطی بزنید که قصد خنثی‌سازی رنگ آن بخش‌ها را دارید. از حرکات ملایم و ضربه‌ای کمک بگیرید و رنگ مد نظرتان را روی پوست پخش کنید.

در این مرحله، مقدار بسیار کمی رنگ استفاده کنید و هیچ‌گاه حجم زیادی از Color Corrector را به پوست نزنید. لایه‌های نازک و سبک، نتیجه بسیار بهتری خواهند داشت. بنابراین با آرامش و حوصله این کار را انجام دهید و یک لایه نازک روی تیرگی‌های پوست بزنید. در صورتی که تیرگی‌های متعدد با رنگ‌های مختلف دارید، هر بخش را با رنگ مناسب و اختصاصی خود بپوشانید. برای مثال، جوش‌ها را با رنگ سبز خنثی کنید و تیرگی‌های کبود را با رنگ نارنجی، محو کنید. چند دقیقه صبر کنید تا کالر کورکتر به پوست شما جذب شده و کمی خشک شود. پس از آن، به مرحله بعدی بروید.

کالر کورکتور

مرحله چهارم: کانسیلر

کانسیلر را می‌توانید قبل از کرم پودر یا بعد از آن استفاده کنید. در صورتی که کالر کورکتور را روی نقاط استفاده از کانسیلر زده باشید، باید مصرف کانسیلر را به بعد از کرم پودر موکول کنید. در غیر این صورت، در همین مرحله نقاطی که می‌خواهید برجسته‌تر دیده شوند، با کانسیلر بپوشانید.

استفاده از کانسیلر

مرحله پنجم: استفاده از کرم پودر

در فاصله خشک‌شدن Color Corrector، می‌توانید آرایش چشم خود را آغاز کنید و سایه، خط چشم، ریمل و… بزنید. اگر برای آرایش چشم‌های خود به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، در مطلب آموزش آرایش چشم درشت، نکات مهم انجام این کار را با هم بررسی کردیم. از این نکات کمک گرفته و میکاپ چشمان خود را کامل کنید. پس از آن، وقت استفاده از کرم پودر فرا می‌رسد. از کرم پودر متناسب با رنگ پوست خود کمک بگیرید. با استفاده از براش، سر انگشت‌ها، بلندر یا پد، کرم پودر را روی پوست خود پخش کنید.

در زمان خرید کرم پودر، حتما بافت کرم پودر، نوع آن و جنس پوست‌تان را در نظر بگیرید تا در هنگام استفاده، بهترین نتیجه ممکن را به‌دست آورید. محوکردن کرم پودر بر کالر کورکتور، به دقت بیشتری نیاز دارد. سعی کنید که کرم پودر را به‌آرامی محو کنید تا رنگ زیرین از بین نرود و در عین حال، پوشانندگی کامل ایجاد شود. در نهایت می‌توانید آرایش خود را با کمک یک رژ لب تکمیل کنید.

مرحله ششم: فیکس‌کردن آرایش

گرمای هوا یا تعریق صورت، باعث ماسیده‌شدن آرایش می‌شود. پس اگر می‌خواهید که زحمات شما هدر نروند، حتما و بدون لحظه‌ای تردید، پس از اتمام کار خود از اسپری فیکس یا پودر آن استفاده کنید. پودر فیکس معمولا هاله‌ای سفید در زمان عکس‌گرفتن ایجاد می‌کند و به همین خاطر، اسپری فیکس طرفداران بیشتری دارد.

چشمان خود را ببندید و با فاصله حدودا بیست سانتی‌متری، به صورت خود اسپری بزنید. سعی کنید که مواد اسپری را به شکل یکسان روی پوست خود پخش کنید. اگر کرم پودر را به گردن و شانه‌ها هم زده‌اید، حتما این بخش‌ها را هم اسپری بزنید. بدین شکل، ماندگاری و دوام آرایش شما چند برابر می‌شود.

استفاده از اسپری فیکس

آرایشی بی‌نقص و حرفه‌ای با استفاده از کالرکورکتور

خوشبختانه در عصر حاضر، برای هر نوع مشکلی یک راه‌حل عالی وجود دارد. اگر پوست صاف و یک‌دست شما به دلایل گوناگونی هم‌چون لکه‌های افزایش سن، جوش، آفتاب‌سوختگی، زخم، کبودی یا حتی بیماری، دچار مشکل شده است، اصلا نگران نباشید. تنها کافی است از یک پلت کالر کورکتور کمک بگیرید. بخش‌های مختلف پوست را با رنگ‌های مکمل، خنثی کنید. از یک کرم پودر مناسب استفاده کرده و ظاهری بی‌نقص، شیک و ایده‌آل، ایجاد کنید!

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 0 / 5. مجموع آرا: 0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا