مراقبت از پوست

علت جوش زیر پوستی و راهکارهای درمان آن

تقریبا همه انسان‌ها در بخشی از زندگی خود، با مشکل جوش‌های کوچک و بزرگ مواجه شده‌اند. برای دسته‌ای از افراد خوش‌شانس‌تر، این جوش‌ها خیلی سطحی و کم‌تعداد بوده و خیلی سریع هم از بین رفته‌اند. البته که در این میان برخی افراد دیگر با جوش‌های سرسخت، مقاوم و آکنه‌های ماندگاری روبه‌رو شده‌اند که درمان جوش صورت، ماه‌ها و حتی سال‌ها طول کشیده است. بله! این بار می‌خواهیم درباره علت جوش زیر پوستی، دلایل ایجاد آن و از همه مهم‌تر نحوه درمان این جوش‌ها، صحبت کنیم. پس اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید، همراه ما بمانید تا به بررسی دقیق و کامل این موضوع بپردازیم!

جوش زیر پوستی چیست؟

جوش‌های زیر پوستی برخلاف جوش‌های سرسفید و معمولی که در سطح پوست ایجاد می‌شوند، در سطح عمیق‌تری از پوست ایجاد شده و ظاهری ملتهب و عفونی دارند. اولین و در واقع مهم‌ترین دلیل جوش زیر پوستی صورت و بدن، تجمع چربی و سلول‌های مرده پوست در منافذ و در کنار فولیکول‌ها مو است. با تجمع این مواد، منافذ باز پوست کم‌کم بسته می‌شوند. باکتری‌ها نیز در این شرایط فعالیت خود را آغاز کرده و باعث التهاب، تورم، قرمزی و حتی درد خواهند شد.

با افزایش میزان التهاب و تورم، سیستم ایمنی بدن نیز وارد عمل می‌شود. سلول‌های سفید خون برای مبارزه با این التهاب، به سمت باکتری‌ها حرکت می‌کنند و همین فرآیند به تورم و التهاب بیشتر، ایجاد عفونت‌های مقاوم و از آن واضح‌تر ظاهر برجسته و قرمز سطح پوست، می‌انجامد.

بیشتر بخوانید: چرا جوش میزنیم؟
علت جوش زیر پوستی

معمولا آکنه‌های زیر پوستی حاوی عفونت و خون هستند. به‌صورت عمیق در پوست ایجاد می‌شوند و درمان آن‌ها هم به‌راحتی ممکن نیست. معمولا این جوش‌ها باعث ایجاد اسکار و زخم شده و ظاهر صاف و یک دست پوست را از بین می‌برند. جوش‌های زیر پوستی و مقاوم معمولا بر صورت، گردن، کمر، سینه و بازوها ایجاد می‌شوند.

نکته مهمی که باید بدانید این است که ایجاد جوش زیر پوستی به سن و حتی نوع پوستی خاص محدود نشده و همه در معرض ابتلا به آن هستند. به همین دلیل، تمام افراد باید دلیل جوش های زیر پوستی را بدانند و علائم آن را جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید: جوش چانه نشانه چیست؟

چه کسانی ممکن است دچار جوش زیر پوستی شوند؟

همان‌طور که در بخش پیش اشاره کردیم، ایجاد جوش زیر پوستی به گروه خاصی محدود نیست. تقریبا همه افراد در معرض آن هستند، اما احتمال دچارشدن به این مشکل، برای برخی افراد بیشتر است. از آن‌جا که تجمع چربی در سطح زیرین پوست، یکی از دلایل ایجاد این جوش‌ها است، باید بگوییم که افراد دارای پوست چرب بیش از سایرین در معرض این بیماری پوستی قرار دارند.

البته علت جوش زیر پوستی صورت در سن بالا یا علت جوش زیر پوستی پیشانی و حتی روی کمر یا بازوها، به دلایل دیگری ارتباط دارد که در اغلب موارد، به نوع پوست افراد ارتباطی ندارد. با توجه به گستردگی دلایل ایجاد این جوش‌ها، در بخش بعد همراه ما باشید تا مهم‌ترین دلایل ایجاد این نوع آکنه‌های مقاوم را به‌ترتیب بررسی کنیم.

دلیل جوش زیر پوستی صورت

دلایل و علت جوش زیر پوستی صورت و دیگر بخش‌های بدن

برخی از مهم‌ترین دلایل ایجاد جوش زیرپوستی در صورت و دیگر بخش‌های بدن، شامل موارد زیر است:

هورمون‌ها و تغییرات آن‌ها در دوره‌های مختلف زندگی

هورمون‌ها به‌سادگی می‌توانند تمام جنبه‌های زندگی ما را تغییر دهند. از حالت‌های روحی گرفته تا سلامت جسمی و حتی زیبایی ظاهری، همه تحت کنترل هورمون است. بنابراین عجیب نیست که بدانید هورمون‌ها، اولین و در اغلب موارد اصلی‌ترین علت جوش زیر پوستی صورت، پیشانی یا حتی کمر به‌شمار می‌آیند. هورمون‌هایی همچون آندروژن، باعث ترشح چربی بیشتر از غدد چربی می‌شود. این چربی بیش از حد، در منافذ باز پوست و در کنار فولیکول‌های مو جمع شده و کم‌کم به التهاب‌های پوستی منجر خواهد شد.

تغییرات هورمونی در دوره‌های مختلف زندگی مثل دوره بلوغ، یکی از مهم‌ترین آثار این تغییرات است. از سوی دیگر، تغییرات هورمونی در دوران یائسگی نیز علت جوش زیر پوستی در سن بالا و دوران میانسالی به شمار می‌آید. بنابراین اگر در معرض این تغییرات هستید، احتمال ابتلای شما به جوش‌های مقاوم و سرسخت زیر پوستی نیز بیشتر است.

دلیل جوش های زیر پوستی

ژنتیک و سابقه خانوادگی

ژنتیک یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند اثرگذاری بسیار زیادی بر بخش‌های مختلف زندگی شما داشته باشد. برخی ژن‌های خاص، می‌توانند به ایجاد جوش‌های زیرپوستی از طریق ترشح چربی بیش از حد پوست منجر شوند. به همین دلیل، اگر پدر، مادر یا دیگر اعضای خانواده‌تان پیش از این با مشکل جوش‌های زیر پوستی مقاوم روبه‌رو بوده‌اند، شما نیز در معرض این بیماری قرار خواهید داشت.

از سوی دیگر اگر دارای پوست چرب هستید، بهتر است هر چه زودتر یک روتین متناسب با پوست خود بیابید تا از احتمال ایجاد این جوش‌ها جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: روتین پوست چرب و جوشدار

رژِیم غذایی خاص یا مصرف برخی از داروها

خوراکی‌های مختلف، می‌توانند به سلامت بدن کمک کرده یا حتی باعث بیماری‌های مختلف شوند. برای برخی افراد، مصرف لبنیات یا غذاهای فرآوری شده و چرب، به تحریک پوست برای ترشح چربی بیشتر منجر می‌شود. از سوی دیگر، برخی داروها نیز عوارض جانبی متنوعی دارند که احتمالا ابتلا به جوش و آکنه‌های زیر پوستی، یکی از آن‌هاست. بنابراین اگر به‌تازگی و با مصرف داروهای خاص، دچار این مشکل شده‌اید، بهتر است هرچه زودتر این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید. عادت‌های نامناسب غذایی، دلیل جوش زیر پوستی صورت به شمار می‌آید.

استرس و اضطراب

استرس و اضطراب، بیماری اصلی عصر حاضر است و هر بار می‌تواند خود را به شکل تازه‌ای نشان دهد. ایجاد جوش‌های زیر پوستی ناشی از تغییرات هورمونی به دلیل اضطراب مداوم، یکی دیگر از دلایل شایع ابتلا به این شرایط است. در این وضعیت، افزایش استرس و نگرانی به بیشتر شدن این جوش‌ها منجر خواهد شد.

استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی نامناسب

بدون شک شما هم به‌خوبی می‌دانید که استفاده از لوازم آرایشی باکیفیت و اصلی، می‌تواند به سلامت پوست‌تان کمک کند. در طرف مقابل نیز استفاده از انواع وسایل بهداشتی و آرایشی نامعتبر، تاریخ مصرف گذشته با حتی نامناسب با نوع پوست‌تان، می‌تواند مشکلات گوناگونی به بار آورد که ایجاد جوش‌های مقاوم و سرسخت زیرپوستی، تنها یکی از آن‌ها است.

حالا و پس از بررسی مهم‌ترین دلایل و علت جوشهای زیر پوستی، باید نیم‌نگاهی به علائم ایجاد این جوش‌ها بیندازیم که بتوانیم پیش از بحرانی شدن شرایط، پوست خود را درمان کنیم. پس در بخش بعدی همراه ما بمانید.

علت جوش زیر پوستی

علائم جوش زیر پوستی چیست؟

ظاهر این جوش‌ها، با جوش‌های عادی و سرسفید یا حتی سرسیاه زیر پوستی، کامل تفاوت دارد. با در نظر گرفتن چند نکته مهم، به‌سادگی می‌توانید جوش‌های عادی از جوش‌های زیر پوستی را تشخیص دهید. مشخصه‌های اصلی و مهم این جوش‌ها شامل موارد زیر است:

  • برجستگی قرمز زیر پوست
  • احساس درد در هنگام لمس
  • ابعاد متفاوت از خیلی کوچک و ریز گرفته تا برجستگی‌های بزرگ و تیله‌مانند
  • تورم و افزایش تعداد برجستگی‌ها در بازه‌های زمانی مشخص
  • عدم از بین رفتن جوش‌ها بیش از 20 روز تا یک ماه
  • گستردگی و افزایش التهاب با گذر زمان

درمان جوش زیر پوستی چگونه است؟

درمان جوش‌های زیر پوستی مقاوم به درمان، تنوع زیادی دارد. به‌صورت کلی می‌توان تمام این روش‌ها را در سه دسته اصلی درمان خانگی، استفاده از انواع پماد ضد جوش قوی و البته درمان‌های پزشکی، تقسیم کرد. همراه ما باشید تا هر کدام از این روش‌ها را با هم بررسی کنیم:

درمان طبیعی و خانگی

سه روش عالی و طبیعی برای درمان جوش‌های زیر پوستی شامل موارد زیر هستند:

کمپرس آب گرم

یکی از روش‌های ساده و خانگی که می‌توانید برای درمان موقت و کاهش درد انواع جوش زیر پوستی از آن استفاده کنید، کمپرس آب گرم است. در این حالت، درد ناشی از عفونت جوش‌ها، کمی کمتر می‌شود و با وجود افزایش قرمزی پوست در دقایق اولیه، پس از مدت زمان کمی، قرمزی اطراف جوش‌ها کاهش می‌یابد. برای درمان جوش زیر پوستی با استفاده از این روش، مراحل زیر را انجام دهید:

  • مقداری آب تمیز را بجوشانید.
  • آب جوش را در یک کاسه تمیز بریزید. اجازه دهید کمی در دمای محیط بماند.
  • زمانی که دمای آب به درجه ولرم رسید، یک حوله تمیز را درون آن قرار دهید.
  • حوله را پس از خیس شدن، کاملا فشار دهید تا آب اضافه از آن خارج شود.
  • حوله خیس را روی بخش‌هایی از پوست بگذارید که دچار جوش زیر پوستی شده است.
  • حداقل 5 دقیقه  و حداکثر 15 دقیقه صبر کنید.
  • چند بار این کار را انجام دهید تا التهاب و قرمزی جوش‌ها کمتر شود.

برای رسیدن به نتیجه دل‌خواه، این کار را هر روز با حوله کاملا تمیز تکرار کنید. اگر حوله شما تمیز نباشد، ممکن است خود به عامل ایجاد جوش‌های بیشتر تبدیل شود. علاوه بر این به خاطر داشته باشید که کمپرس آب گرم به‌تنهایی نمی‌تواند یک راه نهایی درمان برای این جوش‌ها باشد و تنها به کاهش قرمزی و التهاب کمک می‌کند. شستن صورت با شوینده‌های اختصاصی نیز یک روش مکمل برای درمان پوست است.

درمان جوش زیرپوستی

استفاده از روغن درخت چای

روغن درخت چای یک ضد التهاب قوی است که می‌توانید به‌عنوان یک درمان آنتی‌باکتریال  هم از آن استفاده کنید. سه خاصیت مهم این روغن یعنی خواص ضد میکروب، اثرات ضد التهابی و کاهش میزان چربی پوست، همه باعث شده‌اند که این روغن یک درمان عالی برای جوش‌های زیر پوستی باشد. اگر روغن طبیعی و خالص درخت چای در دسترس دارید، این مراحل را انجام دهید:

  • روغن درخت چای را با یک روغن مناسب مثل جوجوبا، رقیق کنید.
  • برای این کار، یک واحد روغن درخت چای را با 9 واحد از روغن دیگر، ترکیب نمایید.
  • با یک پد پنبه‌ای، مقداری از روغن را به جوش‌ها بزنید.
  • اجازه دهید که روغن‌ها حدودا 20 دقیقه روی پوست بمانند.
  • با استفاده از آب ولرم، صورت خود را آبکشی کنید.
  • روزانه دو بار این فرآیند را تکرار کرده و هر بار صورت خود را به‌خوبی تمیز نمایید.
استفاده از روغن درخت چای برای درمان جوش زیرپوستی

روغن درخت چای در اغلب موارد می‌تواند به بهبود این جوش‌ها کمک کند. هر چند باید قبل از هر چیز، تست حساسیت انجام دهید. مقداری از روغن را روی پوست داخلی ساعد بزنید و در صورت عدم ایجاد التهاب و قرمزی، از این روغن ترکیبی استفاده کنید.

ناگفته نماند که اغلب افراد به این روغن طبیعی دسترسی ندارند و در عوض آن، می‌توانند از ماسک صورت برای جوش و همچنین کرم‌ها و شوینده‌های حاوی روغن درخت چای کمک بگیرند.

خمیر عسل و زردچوبه

یکی دیگر از درمان‌های خانگی که توسط افراد زیادی برای درمان جوش‌های زیر پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد، خمیر زردچوبه و عسل است. عسل خواص آنتی‌‌باکتریال دارد و یک مرطوب‌کننده طبیعی پوست است. از سوی دیگر زردچوبه نیز خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی دارد. به همین دلیل، استفاده از خمیر ساخته شده از این دو ماده، می‌تواند به کاهش التهاب، کاهش تورم و قرمزی و البته جلوگیری از گسترش جوش‌ها کمک کند. برای ساخت این خمیر، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • یک قاشق چای‌خوری عسل را با یک چهارم قاشق چای‌خوری زردچوبه ترکیب کنید.
  • مواد را به‌خوبی هم بزنید تا یک خمیر نسبتا غلیظ به‌دست آورید.
  • خمیر زردچوبه و عسل را بر پوست تمیز و خشکی که جوش دارد، بزنید.
  • 10 تا 15 دقیقه صبر کنید.
  • صورت خود را با آب ولرم بشویید.

گاهی اوقات زردچوبه باعث رنگ گرفتن پوست می‌شود. قبل از استفاده از این خمیر، این نکته مهم را به خاطر بسپارید. این روش بدون شک یکی از بهترین روش‌های خانگی برای از بین بردن جوش‌هاست.

خمیر عسل و زردچوبه برای درمان جوش زیرپوستی

استفاده از کرم و ژل موضعی

علاوه بر انواع روش‌های طبیعی و خانگی، می‌توانید از محصولات بهداشتی و درمانی هم استفاده کنید. برخی از بهترین محصولات برای درمان جوش زیر پوستی شامل موارد زیر است:

ضد جوش ژیناژن

برای کسانی که پوست چرب دارند، محصولات مختلفی عرضه شده که هر کدام از آن‌ها با روش اختصاصی خود جوش‌های سرسخت زیر پوستی را از بین می‌برند. کرم های ضد جوش ژیناژن، محصول ایرانی هستند که با فرمولاسیون خاص خود، به‌سرعت می‌توانند درمان جوش‌های مقاوم را آغاز کنند. به خصوص کرم ضد جوش ژیناژن مدل Invisible که در اولین گام باعث پاکسازی و لایه‌برداری پوست شده و میزان ترشح چربی را نیز کنترل می‌کند.

آزالائیک اسید موجود در این کرم، تمیزسازی عمقی را امکان‌پذیر کرده و ویتامین A موجود در آن، از افزایش جوش و آکنه جلوگیری خواهد کرد. بهبود بافت پوست و از بین بردن سلول‌های مرده، حفظ تعادل رطوبت پوست و جلوگیری از خشکی شدید آن، کاهش التهاب و قرمزی و البته جلوگیری از بسته‌شدن منافذ پوستی، همه از مزایای اصلی این ضد جوش ایرانی هستند. بنابراین برای پوست چرب، مختلط و حتی نرمال خود، می‌توانید از این کرم استفاده کنید و شاهد اثرات فوق‌العاده آن باشید.

ضد جوش ژیناژن

ضد جوش درماتیپیک

عوامل مختلفی باعث ایجاد جوش زیر پوستی و آکنه‌های مقاوم به درمان می‌شود که از بین رفتن تعادل چربی و رطوبت پوست، یکی از آن‌ها است. در صورتی که دلیل ایجاد جوش‌های صورت، مشکلات داخلی و هورمونی نباشد، به‌سادگی و با استفاده روتین از یک کرم ضد جوش قوی همراه با تغییر عادات مخرب روزانه، می‌توانید پوست خود را درمان کنید. کرم ضد جوش قوی پوست درماتیپیک، یکی از بهترین محصولات ضد جوش ایرانی برای این کار است.

این محصول در اولین گام، باعث آبرسانی عمیق پوست شده و از این طریق، ترشح بیش از حد چربی برای از بین بردن خشکی پوست را کاهش می‌دهد. در اثر این فرآیند، چربی کمتری در لایه‌های پوستی ترشح می‌شود و در نتیجه، جوش‌های ناشی از چربی بیش از حد نیز از بین می‌روند. رفع التهاب و قرمزی پوست، درمان جوش‌های سرسیاه و سرسفید و لایه‌برداری ملایم، از دیگر مزایای این محصول هستند. بنابراین پس از چند هفته استفاده، ابتدا شاهد کاهش ظهور جوش‌های جدید خواهید بود. پس از آن نیز تورم و قرمزی جوش‌ها کاسته شده و با لایه‌برداری مداوم، اثر آن‌ها نیز کم‌کم کاسته می‌شود.

اسپری ضد جوش سبوما

جوش‌های زیر پوستی تنها بر صورت ظاهر نمی‌شوند و می‌توانند در بازوها، سینه و کمر نیز خود را نشان دهند. به همین خاطر، استفاده از یک ضد جوش قوی با استفاده راحت برای این بخش‌های بدن، می‌تواند یک راه‌حل ایده‌آل برای داشتن یک روتین روزانه باشد. خوشبختانه برند آردن با عرضه اسپری ضد جوش سبوما، استفاده هر روزه از یک محصول ضد جوش برای تمام بخش‌های بدن را تسهیل کرد.

این محصول حاوی سالیسیلیک اسید است و از ایجاد جوش‌های جدید جلوگیری می‌کند. خواص ضد التهابی دارد و قرمزی‌های ناشی از جوش را نیز از بین می‌برد. لایه‌برداری از پوست برای از بین بردن سلول‌های مرده و پاکسازی عمیق پوست همراه با کمرنگ‌شدن آثار جوش‌ها، از دیگر مزیت‌های استفاده از این اسپری ضد جوش هستند. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که اسپری ضد جوش سبوما، کاملا بدون رنگ و بدون چربی بوده و به هیچ عنوان آثار آن روی لباس‌های شما باقی نمی‌ماند. تاثیر سالیسیلیک اسید برای جوش غیر قابل انکار است. کافی است از محصولات حاوی این ماده استفاده کنید تا از تاثیرات شگفت‌انگیز آن غافلگیر شوید!

اسپری ضد جوش سبوما

سرم نیاسینامید اوردینری

در میان انواع محصولات ضد جوش ساخته شده در ایران، بدون شک باید سرم نیاسینامید اوردینری را نیز معرفی کنیم که تحت لیسانس شرکت اصلی و در ایران ساخته می‌شود. این سرم کاملا بدون چربی است و برای هر نوع پوستی مناسب خواهد بود. در همان هفته‌های اول استفاده از این سرم، کوچک‌شدن منافذ پوست آغاز می‌شود. با کوچک شدن منافذ، تجمع چربی و آلودگی نیز از بین رفته و جوش‌های ناشی از این مشکل نیز از بین می‌روند.

از سوی دیگر باید بدانید که در این محصول، انواع مواد معدنی، ویتامین‌ها و مواد مغذی نیز به کار رفته که به‌مرور، باعث کاهش لکه‌های تیره پوست می‌شوند. یک‌دست شدن رنگ صورت و افزایش درخشندگی آن، از دیگر آثار استفاده مداوم از سرم نیاسینامید اوردینری هستند. بافت این سرم بسیار سبک است و خیلی سریع به پوست جذب می‌شود.

سرم نیاسینامید اوردینری

ضد جوش بیوآکوا

انواع علت جوش های زیر پوستی صورت می‌تواند باعث افزایش التهاب صورت شما شده و به ایجاد جوش‌های بیشتر منجر شود. یک راه‌حل اصولی و ساده برای حل این مشکل، استفاده از انواع کرم و پماد ضد جوش است. یکی از برندهای معتبر که با عرضه محصولات باکیفیت خود، توانسته یک گام عملی در درمان این مشکل بردارد، ضد جوش بیوآکوا است.

سرم ضد جوش بیوآکوا ، برای انواع پوست مناسب بوده و یک راه‌حل عالی برای درمان جوش های زیر  پوست خواهد بود. این کرم بافت بسیار سبکی دارد و خیلی سریع به پوست جذب می‌شود. به هیچ عنوان باعث افزایش چربی پوست نشده و با آبرسانی قوی و عمیق پوست، از خشکی و کشیدگی بخش‌های مختلف صورت نیز جلوگیری می‌کند. کرم ضد جوش بیوآکوا با کنترل میزان ترشح چربی غدد پوست، از بیشتر شدن آکنه و جوش زیر پوستی جلوگیری کرده و به درمان پوست صورت کمک خواهد کرد. این کرم کاملا گیاهی است و اثرات ضد چین و چروک نیز دارد که استفاده از آن را به یک گزینه عالی برای اغلب افراد تبدیل می‌کند.

کرم ضد جوش و جای جوش بیوآکوا

ضد جوش نوتروژینا

در صورتی که شما هم با انواع جوش مقاوم و سرسخت دست و پنجه نرم می‌کنید، به‌خوبی از استیصال افزایش ناگهانی جوش‌ها یا بیشتر شدن التهاب و قرمزی آن‌ها پیش از یک رویداد مهم، مطلع هستید. در این شرایط، استفاده از یک محصول بهداشتی و معتبر که بتواند در طی چند ساعت به سلامت پوست شما کمک کند، شبیه معجزه است. خوشبختانه ضد جوش نوتروژینا، همان چیزی است که شما هم به دنبال آن می‌گردید. انواع مختلف این ژل خواص تسکین‌دهنده و آرام‌بخش دارد.

در این میان، ژل ضد جوش و آکنه نوتروژینا با تاثیر 4 ساعته به کاهش تورم، التهاب و قرمزی پوست کمک می‌کند. بدون ایجاد حساسیت یا آسیب به پوست، در طی چند ساعت ظاهر سالم‌تری به صورت شما می‌بخشد و کاملا فاقد چربی است. خیلی زود روی پوست خشک شده و بدون رنگ و ایجاد رد سفید، به پوست‌تان جذب می‌شود. پس برای رویداد مهم بعدی زندگی‌تان، حتما یک ژل ضد جوش نوتروژینا تهیه کنید تا در طی چند ساعت، زیبایی و سلامت را به خود هدیه دهید.

ژل ضد جوش و آکنه نوتروژینا با تاثیر 4 ساعته

ضد جوش بریلی

یکی دیگر از بهترین عصاره‌های طبیعی که می‌تواند به تسکین پوست و کاهش التهاب کمک کند، چای سبز است. این ماده گیاهی باعث کاهش التهاب شده، منافذ باز پوست را کوچک‌تر می‌کند و همراه با این دو خاصیت عالی، به کاهش ترشح چربی نیز کمک خواهد کرد. با توجه به این خواص بی‌نظیر، استفاده از محصولات حاوی این عصاره، یک روش عالی برای درمان انواع جوش‌های مقاوم به درمان است. ضد جوش صورت بریلی یکی از بهترین محصولات در این زمینه است.

سرم ضد جوش بریلی، با عصاره  چای سبز ساخته شده و یک گزینه ایده‌آل برای افرادی است که با جوش زیر پوستی مواجه هستند. این سرم به تسکین پوست کمک کرده، درد و التهاب ناشی از عفونت جوش‌ها را کاهش می‌دهد. باعث تنظیم چربی پوست شده و از افزایش جوش‌ها نیز جلوگیری می‌کند. بهبود ظاهر پوست و افزایش خاصیت کشسانی آن، از دیگر مشخصه‌های این سرم بی‌نظیراست.

در صورتی که هیچ‌کدام از این درمان‌ها به بهبود پوست شما کمک نکرد، باید از روش‌های قوی‌تر درمانی مثل لیزر کمک بگیرید.

سرم ضد جوش بریلی

درمان جوش زیر پوستی با لیزر و روش‌های پزشکی

درمان با لیزر، یکی از راه‌حل‌های نهایی برای حل مشکل جوش‌های زیر پوستی است. لیزرهای IPL و PDL، با تنگ‌تر کردن عروق منتهی به بخش‌های دارای جوش زیر پوستی، به کاهش قرمزی، التهاب و گسترش عفونت پوستی کمک می‌کنند. علاوه بر این دو مدل، برخی لیزرهای با نور آبی، دارای طول موج مشخصی هستند که باعث از بین بردن باکتری‌های مولد این جوش‌ها می‌شوند.

دیگر لیزرهای درمانی مثل دیود،  غدد زیر پوستی را هدف قرار داده و با کاهش اندازه آن‌ها، از ترشح چربی بیش از حد، جلوگیری می‌کند. هر کدام از این روش‌ها، به شکل منحصر به‌فردی باعث درمان پوست می‌شود و معمولا توسط پزشک متخصص و با توجه به علت جوش زیر پوستی صورت شما، انتخاب خواهد شد.

در اغلب موارد، درمان با لیزر باید به‌صورت روتین و تا رسیدن به نتیجه دل‌خواه، تکرار شود. هم‌زمان با آن، استفاده از محصولات ضد جوش، تنظیم هورمون‌ها و رعایت رژیم غذایی نیز توصیه می‌شود.

لیزر و روش‌های پزشکی درمان جوش زیرپوستی

داشتن پوست صاف و سالم با ردیابی دلیل جوش های زیرپوستی

هیچ‌کس نمی‌تواند به‌صورت دقیق و کامل علت جوش زیر پوستی را تعیین کند. معمولا دلایل مختلفی مثل نوع پوست، سبک زندگی و حتی ژنتیک، به پیدایش این جوش‌ها منجر خواهد شد. خوشبختانه در حال حاضر، روش‌های مختلفی برای درمان این مشکل وجود دارد. فقط کافی است ابتدا دلیل جوش زیر پوستی صورت را بیابید و با حذف آن، فرآیند درمان را آغاز کنید!

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 4 / 5. مجموع آرا: 4

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا