آرایشآرایش صورت

مراحل آرایش (میکاپ) صورت؛ آموزش ترتیب استفاده از لوازم آرایش

آرایش صورت بهترین راه برای نشان دادن جذابیت‌های منحصربه‌فرد چهره است؛ مثلا می‌توانید به نحوی آرایش کنید که تمام توجه‌ها به چشمانتان جذب شود و… یک میکاپ زیبا و خاص، میکاپی است که در آن پوستتان شاداب و سرزنده به نظر برسد، کرم پودر روی آن نماسیده باشد، آرایش بعد از مدت زمان کوتاهی خراب نشود و… برای این‌که این مشکلات به وجود نیایند و مانند حرفه‌ای‌ها خودتان را میکاپ کنید، بهتر است مراحل آرایش صورت را بشناسید. اگر آماده‌اید با این مراحل آشنا شوید، در ادامه قدم‌به‌قدم همراه این مقاله از مجله خانومی باشید.

قدم اول: پوست خود را تمیز کنید

یکی از مهم‌ترین مراحل آرایش صورت، آماده‌سازی و زیرسازی پوست است. اگر در شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص اینستاگرام و تیک‌تاک، آرایشگران حرفه‌ای را دنبال کرده باشید، حتما می‌دانید که آن‌ها بر تمیز بودن پوست قبل از میکاپ، تأکید زیادی دارند. شستشوی پوست با شوینده ملایم و مناسب با پوست، در کیفیت نتیجه نهایی بسیار مؤثر است. یکی دیگر از مزایای تمیز کردن پوست قبل از آرایش این است که پوستتان از هرگونه آلودگی، چربی یا باقی‌مانده آرایش‌های قبلی پاک می‌شود و مواد آرایشی، بهتر روی صورتتان جذب می‌شود.

قدم دوم: از تونر استفاده کنید

اهمیت این مرحله در روتین پوستی بسیار زیاد است، اما می‌توانید در مراحل میکاپ از آن صرف‌نظر کنید. با این حال پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد دارید آرایشی مجلسی و سنگین کنید، حتما بعد از شست و شوی پوست، از یک تونر مناسب استفاده کنید. تونرها PH پوست را تنظیم می‌کنند و به افزایش درخشندگی و لطافت پوست و کوچک شدن منافذ کمک می‌کنند.

قدم سوم: پوستتان را آبرسانی کنید

یکی از مهم‌ترین مراحل میکاپ حرفه ای، آبرسانی و مرطوب کردن پوست است. انواع مرطوب‌کننده‌ها مثل یک نوشیدنی خنک در روزهای گرم تابستان هستند که پوستتان را سرحال و آماده استفاده از لوازم آرایشی می‌کنند؛ بنابراین حتما بعد از تمیز کردن پوست، از کرم آبرسان استفاده کنید. نکته مهم این است که نباید به‌هیچ‌وجه از این مرحله رد شوید. مرطوب کردن پوست قبل از آرایش، باعث می‌شود میکاپ شما ماندگاری بیشتری داشته باشد و پوستتان با طراوت و شاداب به نظر برسد.

مراحل آرایش صورت

قدم چهارم: ضد آفتاب بزنید (برای آرایش روزانه)

اگر با هدف آشنایی با مراحل میکاپ روزانه وارد این صفحه شده‌اید، این بخش را با دقت بخوانید؛ چون خیلی‌ها این سؤال را دارند که اول پرایمر یا ضد آفتاب؟ کدام‌یک اولویت دارد؟

باید بگوییم در آرایش روزانه باید حتما از ضد آفتاب استفاده کنید. در ترتیب استفاده از لوازم آرایش، اول ضد آفتاب می‌زنیم و بعد کمی صبر می‌کنیم تا جذب شود. بعد روی آن پرایمر می‌زنیم. حواستان باشد که ضدآفتاب متناسب با نوع پوستتان باشد، به‌سرعت جذب شود و 20 دقیقه قبل از خارج شدن از منزل، آن را روی پوستتان بزنید. به این ترتیب از پوستتان به بهترین شکل در برابر اشعه آفتاب، محافظت کرده‌اید.

قدم پنجم: پوستت لبتان را آماده کنید

این قدم در مراحل آرایش صورت، مثل استفاده از تونر است و می‌توانید از آن عبور کنید؛ اما پیشنهاد ما این است که اگر فرصت دارید یا می‌خواهید آرایشی سنگین انجام دهید، حتما از بالم لب استفاده کنید. انواع بالم‌ها یا ماسک و اسکراب لب، حاوی مواد مغذی و آبرسان هستند و پوست ظریف این قسمت را برای استفاده از مواد آرایشی آماده می‌کنند.

اسکراب لب ژنوبایوتیک

یکی از بهترین محصولاتی که می‌توانید قبل از آرایش و بعد از تمیز کردن صورت از آن استفاده کنید، اسکراب لب ژنوبایتوتیک است. این محصول بسته‌بندی بسیار جذابی دارد و مهم‌ترین ویژگی‌های آن شامل موارد زیر می‌شود:

  • حاوی کریستال‌های شکر است و یک لایه‌برداری ملایم انجام می‌دهد
  • پوست لب را به طور عمیق آبرسانی می‌کند
  • پوسته‌پوسته‌های لب خشک را از بین می‌برد
  • نرم‌کننده و مغذی پوست لب است
اسکراب لب ژنوبایوتیک

قدم ششم: پرایمر بزنید

بعد از این‌که مرطوب‌کننده زدید و کمی صبر کردید تا جذب پوست شود، نوبت آن رسیده است تا با زدن پرایمر، پوستتان را برای آرایش آماده کنید. پرایمر یک زیرساز و پایه عالی برای آرایش است و باعث می‌شود آرایش شما تمیز و در عین حال ماندگارتر باشد.

مزیت پرایمرها این است که هرگونه سطح ناهموار، خطوط ریز و منافذ را محو می‌کنند و صورت شما را مانند یک بوم سفید نقاشی، برای آرایش آماده می‌کنند. توصیه می‌کنیم اگر پوست چربی دارید، حتما قبل از آرایش از پرایمر استفاده کنید تا کرم پودر روی صورتتان، حالت ماسیدگی به وجود نیاورد.

بهترین روش استفاده از پرایمر این است که مقدار خیلی کمی از آن (به‌اندازه یک نخود) را روی انگشتتان بمالید و بعد آن را روی صورت پخش کنید. بهتر است از پرایمر در نواحی چرب تر مثل پیشانی، چانه و سطوح وسیع‌تر مثل گونه‌ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: پرایمر چیست؟

پرایمر تثبیت کننده آرایش جم تام

یکی از محصولاتی که اکثر کاربران از آن رضایت داشتند، پرایمر تثبیت کننده آرایش جم تام است. این پرایمر برای انواع آرایش‌ها، از آرایش روزانه و سبک گرفته تا آرایش مخصوص مهمانی و گریم مناسب است. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این محصول، قیمت مناسب آن در مقایسه با کیفیت بسیار بالایش است.

پرایمر تثبیت کننده آرایش جم تام
رضایت و درخواست بالای کاربران برای پرایمر جم تام

قدم هفتم: چشمتان را آرایش کنید

احتمالا انتظار نداشتید که در این مرحله سراغ آرایش چشم برویم؛ اما باید بگوییم این مرحله ترفند حرفه‌ای‌هاست. آن‌ها اول چشمانشان را آرایش می‌کنند و بعد سراغ مراحل بعدی مثل کرم پودر، پنکک و… می‌روند.

وقتی سایه چشم، خط چشم یا ریمل می‌زنید، ممکن است دستتان بلغزد یا حتی به خاطر پودری بودن سایه‌ها، مقداری از آن‌ها روی صورتتان بریزید. این اتفاق، پوست صورت را لک‌دار می‌کند و اگر قبل از آرایش چشم، از کرم پودر استفاده کرده باشید، تمام آرایش صورتتان به هم می‌ریزد؛ بنابراین اول چشمتان را آرایش کنید.

مراحل میکاپ

البته حواستان باشد اگر قصد دارید آرایش مجلسی و سنگین کنید، باید اول به کمک یک بیوتی بلندر یا براش، مقداری کانسیلر روی پوست پلکتان بزنید و بعد به‌صورت ضربه‌ای و ملایم آن را بلند کنید. این کار ماندگاری آرایش چشمتان را بیشتر می‌کند.

در ادامه مراحل میکاپ چشم را به طور مختصر بررسی می‌کنیم:

1.   سایه

سایه زدن چشم بستگی به نوع آرایش دارد؛ برای مثال بسیاری از افراد، برای آرایش‌های روزانه سراغ آرایش چشم با چند رنگ سایه متفاوت یا آرایش اسموکی نمی‌روند. آن‌ها فقط از یک رنگ سایه برای جلوه دادن به چشمانشان استفاده می‌کنند. در مقابل برای سایه‌های ترکیبی و مجلسی، باید وقت بیشتری بگذارید و با تکنیک‌های این سبک سایه چشم آشنا باشید.

2.   خط چشم

خط چشم تأثیر زیادی در برجسته کردن چشمان شما و زیباتر کردن آن دارد. شما می‌توانید از خط چشم یا مداد چشم، برای انواع آرایش‌ها، از معمولی و روزانه گرفته تا شیک و اسموکی استفاده کنید.

خط چشم

اگر در آرایش کردن مبتدی هستید، بهتر است از مداد چشم استفاده کنید؛ چون نرم‌تر است و کار کردن با آن کار چندان سختی نیست. البته باید دقت کنید که همیشه نوک آن تیز باشد تا بتوانید خط چشم زیباتری بکشید و احتمال خراب شدن یا ضخیم شدن آن را کاهش دهید. در ضمن برای خط چشم‌های گربه‌ای، مدل‌های ژلی و مایع مناسب‌تر هستند.

ترفند: اگر احساس کردید خط چشمتان زیادی بلند یا ضخیم شده است، می‌توانید براشی را که با آن سایه زده‌اید، با دستمال مرطوب تمیز کنید و بعد به‌آرامی، نواقص را برطرف کنید.

بیشتر بخوانید: مدل خط چشم ساده و شیک

3.   ریمل

یکی از جادویی‌ترین لوازم آرایش صورت، ریمل است. بسیاری از افراد، حتی اگر از همه مراحل آرایش صورت عبور کنند، حتما مرحله ریمل زدن را با دقت انجام می‌دهند و برای خرید ریمل هم وسواس زیادی به خرج می‌دهند. البته این موضوع کاملا طبیعی است؛ چون متأسفانه انواع ریمل‌های فیک در بازار موجود است که می‌تواند سلامت چشمان شما را به خطر بیندازد.

یکی از مهم‌ترین مراحل آرایش صورت، ریمل زدن است.

ریمل کلید اصلی برای داشتن چشمانی زیباست. برای این‌که فرم مژه‌هایتان بهتر شود، بهتر است اول مژه‌هایتان را با فرمژه مرتب کنید؛ حواستان باشد که به پلک و چشمتان آسیب نزنید. بعد از این‌که مژه‌هایتان را مرتب کردید، کافی است به شکل زیر، ریمل بزنید:

  • فرچه ریمل را روی بن مژه قرار دهید
  • بعد آن را به سمت بالا هدایت کنید
  • مراقب باشید که مایع ریمل به‌خوبی روی مژه‌ها بخش شود و آن‌ها را به هم نچسباند
  • اگر می‌خواهید مژه‌هایتان بیشتر حجم بگیرید، 3 مرحله قبل را چند بار تکرار کنید

قدم هشتم: ابروها

فرم دادن و کشیدن ابروها یکی از مراحل آرایش صورت است که به نوع ابروی شما بستگی دارد؛ یعنی اگر نیاز دارید تا از ژل یا صابون ابرو استفاده کنید، بهتر است این مرحله را قبل از کرم پودر انجام دهید تا این محصولات به‌خوبی جذب شوند و رد سفیدی به‌جا نگذارند. بعد با مداد یا ماژیک ابرو، سایه ابرو و… که همرنگ با رنگ طبیعی ابروهایتان است، با دقت خطوط ریز و ظریف بکشید؛ اما اگر ابروهایتان را لیفت کرده‌اید یا پرپشت هستند، می‌توانید در مراحل آخر، با یک برس تمیز آن‌ها را مرتب کنید.

این نکته را هم بگوییم که در چند سال اخیر، ابروهای طبیعی ترند شده‌اند و دیگر کادر کشیدن برای ابرو و روشن‌تر یا تیره‌تر کردن آن مد نیست؛ پس اگر ابروهایتان فرم خوبی دارد، نیازی نیست آن‌ها را دستکاری کنید؛ کافی است با برس به سمت بالا شانه کنید.

قدم نهم: کرم پودر بزنید

حالا که آرایش چشمتان را کامل کرده‌اید، وقت آن رسیده است که سراغ کرم پودر و پایه آرایش صورت بروید. مهم‌ترین نکته این است که رنگ کرم پودری که انتخاب می‌کنید با رنگ پوست شما هماهنگ باشد؛ یعنی نتیجه طوری به نظر نرسد که رنگ صورت، تیره‌تر یا روشن‌تر از رنگ گردن باشد. قیمت کرم پودر هم نکته مهمی است که باید مدنظر داشته باشید؛ به‌خصوص که محصولات تقلبی بسیار زیاد است و امکان فریب خوردن وجود دارد. فرض کنید به‌اشتباه کرم پودری فیک با قیمت ارزان بخرید و بعد از چند وقت، ببینید سروکله جوش‌ها و خطوط ریز پیدا شده است؛ حتی امکان دارد خدای‌نکرده واکنش‌های آلرژیک نشان دهید؛ پس موقع خرید این محصول حسابی دقت کنید.

بهترین روش استفاده از کرم پودر این است که مقداری از آن را روی صورتتان بزنید، بعد با انگشتتان ماساژ دهید تا جذب شود. سپس با یک براش یا اسفنج، آن را بلند کنید.

ترفند ماندگاری بیشتر کرم پودر و جذب بهتر آن: ابتدا کمی اسپری فیکساتور روی بلندر یا براش بزنید و بعد آن را به‌صورت ضربه‌ای روی صورت بزنید تا کرم پودر جذب شود.

کرم پودر نوت

یکی از محصولات باکیفیتی که توانسته نظر مثبت بسیاری از کاربرانش را جلب کند، کرم پودر پمپی پروتکت نوت است. این محصول بافتی نرم و ابریشمی دارد و مهم‌ترین مزایای استفاده از آن عبارت‌اند از:

  • SPF 15 دارد
  • ماندگاری بالایی دارد
  • جلوه‌ای طبیعی روی پوست به وجود می‌آورد
  • سنگین نیست و به‌سرعت جذب پوست می‌شود
  • برای هر نوع پوستی مناسب است
  • حاوی ویتامین E، عصاره خزه و بادام شیرین است
  • فاقد پارابن است
  • تست حیوانی ندارد
  • حاوی ترکیبات جوان‌کننده و آبرسان است
کرم پورد نوت برای انواع پوست مناسب است.

قدم دهم: کانسیلر

کانسیلر یکی از لوازم آرایشی محبوب است که در سال‌های اخیر طرفداران پروپاقرصی پیدا کرده است. کارایی اصلی انواع کانسیلر، پوشاندن نواقص صورت مثل لک و جای جوش و برجسته کردن قسمت‌هایی است که دوست دارید بیشتر به چشم بیایند. البته به یاد داشته باشید که اگر در آرایش کردن مبتدی هستید، بهتر است از کانسیلر فقط برای محو کردن تیرگی زیر چشم، جای جوش، کبودی و لک استفاده کنید.

اگر به تازگی با مراحل میکاپ آشنا شده‌اید، در استفاده از کانسیلر زیاده‌روی نکنید.

روش استفاده از کانسیلر هم به این شکل است که ابتدا مقدار کافی از آن (نه زیاد و نه کم) را روی قسمت موردنظر می‌زنید؛ سپس حدود 20 تا 30 ثانیه صبر می‌کنید و بعد با بلندر یا براش آن را یکدست می‌کنید. حواستان باشد که سراغ کانسیلری با رنگ خیلی روشن‌تر از پوستتان نروید؛ چون این مدل کانسیلر زدن دیگر از مد افتاده است.

ترفند: برای این‌که کانسیلر، زیر چشمتان را چروک نکند یا به‌اصطلاح جمع نشود، روی آن پودر فیکس بزنید.

کرم کانسیلر کاپرا

یکی از محصولات پرطرفدار در بازار لوازم آرایشی، کرم کانسیلر کاپرا است. این کانسلیر رنگ‌بندی متنوعی دارد و برای استفاده روزانه بسیار مناسب است. سایر ویژگی‌های این کرم کانسیلر شامل موارد زیر می‌شود:

  • بافت مخملی و سبک
  • پوشانندگی و ماندگاری بالا
  • از بین بردن براقی پوست
  • کاهش پف و خطوط زیر چشم
  • ضد آب و ضد حساسیت
کانسیلر کاپرا به کاهش پف و خطوط زیر چشم کمک می‌کند.

قدم یازدهم: پنکک بزنید

حالا که دیگر کاملا زیرسازی‌های پوستتان را انجام داده‌اید، نوبت آن رسیده است که ظاهر پوست را مات کنید و به آن بافتی مخملی بدهید. استفاده از پنکک برای همه افراد ضروری نیست، اما اگر پوست چربی دارید یا می‌خواهید ماندگاری آرایشتان بیشتر شود، بهتر است بعد از کرم پودر و کانسیلر، از پنکک استفاده کنید. البته همان‌طور که گفتیم، پودر فیکس برای ماندگاری بیشتر و جلوه بهتر کانسیلر، گزینه مناسب‌تری است.

اگر پوست چربی دارید، از پنکک در مراحل میکاپ حرفه ای غافل نشوید.

بهترین ابزار برای بلند کردن پنکک، براش یا پد است. توصیه می‌کنیم اگر همه مراحل آرایش صورت را طی کرده‌اید، از پنکک به مقدار زیاد و بیش‌ازحد استفاده نکنید. در ضمن اگر پوستی معمولی، مختلط یا نسبتا خشک دارید، بهتر است پنکک را فقط روی پیشانی، روی بینی و چانه بزنید.

پنکک فشرده نرم کالیستا

برای کسانی که دنبال پنکک برای آرایش روزانه می‌گردند یا به طور کلی آرایش‌های سبک را می‌پسندند، پنکک فشرده نرم کالیستا انتخاب خوبی است. این محصول 6 طیف رنگی دارد و ماندگاری آن مناسب است. سایر مزایای این محصول عبارت‌اند از:

  • بافت سبک و ابریشمی دارد
  • از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند
  • پوشش دهی مناسبی دارد
  • برای آرایش‌های ملایم مناسب است
کاور کانسیلر کالیستا برای آرایش‌های روزانه و ملایم، بسیار مناسب است.

قدم دوازدهم: برنزر

مهم‌ترین کاربرد برنزر در مراحل میکاپ این است که به‌ صورت گرمای خاصی می‌بخشد و به‌اصطلاح آن را از حالت بی‌روح درمی‌آورد. طوری که انگار خورشید بر صورت شما بوسه زده و جای آن باقی مانده است. دقت کنید که استفاده از برنزر با کانتورینگ فرق دارد.

مراحل میکاپ حرفه ای با برنزر تکمیل می‌شود.

معمولا از برنزر برای بالای صورت، مانند پیشانی و نزدیک رستنگاه مو، گونه‌ها و پل بینی (وسط بینی) استفاده می‌کنند. دقت کنید که باید رنگ برنزر، 1 تا 2 درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی پوست شما باشد.

نحوه استفاده از برنزر هم به نوع آن بستگی دارد. برنزرهای مایع را باید با بلندر پخش کرد و برای برنزهای پودری، پدهای آرایشی انتخاب مناسب‌تری هستند.

قدم سیزدهم: رژگونه بزنید

اگر می‌خواهید گونه‌هایی سرخ و زیبا داشته باشید و جوان‌تر به نظر برسید، می‌توانید با خیال راحت روی رژگونه حساب باز کنید. رژگونه‌ها انواع مختلفی مانند پودری، کرمی، مایع، ژلی و… دارند؛ اما مدل‌های مایع و پودری آن طرفداران بیشتری دارد. دلیل آن هم استفاده راحت‌تر از این مدل‌هاست.

اگر از رژگونه پودری استفاده می‌کنید، بهتر است آن را با براش بلند کنید. در مقابل اسفنج‌ها یا بیوتی بلندرها، ابزار مناسب‌تری برای بلند کردن رژگونه مایع هستند.

به طور معمول رژگونه را روی سیب گونه می‌زنند؛ قسمت جلویی گونه و نزدیک به بینی که موقع لبخند برجسته‌تر می‌شود. با این حال انتخاب محل مناسب برای زدن رژگونه به سبک آرایش بستگی دارد؛ مثلا اگر صورت گردی دارید و می‌خواهید فرم آن را کشیده‌تر کنید، بهتر است رژ گونه را به سمت بالا و نزدیک ابرو بلند کنید.

رژگونه مایع توز مدل Natural

در سال‌های اخیر رژگونه‌های مایع به خاطر ماندگاری بیشتر و جلوه طبیعی‌تری که نسبت به انواع پودری دارند، بسیار محبوب شده‌اند. رژگونه مایع توز مدل Natural یکی از پرطرفدارترین مدل‌های رژگونه مایع است. این محصول چند طیف رنگی متفاوت دارد و بافت آن نرم و مخملی است. سایر ویژگی‌های این محصول، قیمت مناسب، کیفیت بالا و فید کردن راحت آن است.

رژگونه مایع توز، بافتی سبک دارد و مقرون‌به‌صرفه است.

قدم چهاردهم: هایلایتر

هایلایتر مثل آخرین رد قلم‌موی نقاش روی اثر هنری است. هایلایتر را می‌توانید با توجه به سبک آرایش و سلیقه شخصی‌تان انتخاب کنید. به طور معمول هایلایتر با تناژ طلایی و گرم طرفداران بیشتری دارد و کاربردی‌تر است. در ضمن این طیف از هایلایتر با اکثر آرایش‌ها ست می‌شود.

بهترین روش استفاده از هایلایتر این است که مقداری از آن را روی نوک انگشت نشانه بزنید و بعد روی بالای گونه، زیر استخوان ابرو و کمی پایین چانه بلند کنید. البته جای دقیق هایلایتر به فرم صورت شما هم بستگی دارد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم اگر حرفه‌ای نیستید، در استفاده از آن زیاده‌روی نکنید.

در ضمن می‌توانید برای جلوه بیشتر چشمانتان، کمی از هایلایتر را به گوشه داخلی پلکتان بزنید؛ البته مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید.

قدم پانزدهم: رژلب

ساده‌ترین آرایش‌ها هم بدون رژ لب، لیپ گلاس یا حتی بالم لب رنگی، تکمیل نمی‌شوند. بسیاری از افراد برای آرایش فقط از ریمل، رژ لب و رژگونه استفاده می‌کنند و همین موضوع اهمیت استفاده از رژ لب را در مراحل آرایش صورت نشان می‌دهد.

انتخاب رنگ رژلب به نوع میکاپ و سلیقه شما بستگی دارد؛ اما هرگز فراموش نکنید که لب‌هایتان، نقش مؤثری در جلوه زیباتر آرایشتان دارد. اگر وقت کافی دارید، ابتدا کمی خط لب و بعد رژلب یا لیپ بزنید.

ترفند: بعد از زدن رژلب، کمی از آن را با انگشتتان فید کنید و بعد روی آن بالم لب بزنید.

در مراحل آرایش صورت به هیچ وجه رژلب یا لیپ گلاس را فراموش نکنید.

قدم شانزدهم: استفاده از پودر یا اسپری فیکساتور برای تثبیت آرایش

حالا که وقت گذاشتید و با طی کردن اصولی مراحل میکاپ، آرایشی زیبا و تمیز داشتید، فراموش نکنید که با اسپری یا پودر فیکساتور، آرایشتان را تثبیت و ماندگاری آن را بیشتر کنید.

مزیت فیکساتور آرایش این است که از به وجود آمدن چروک روی پوست، ماسیدن کرم پودر و به هم خوردن آرایش بعد از مدت‌زمان کوتاه، جلوگیری می‌کنند. در ضمن این محصولات ظاهری شاداب و درخشان به پوست شما می‌دهند. حواستان باشد اگر از اسپری فیکساتور استفاده کردید، آن را با فاصله روی صورت اسپری کنید و کمی صبر کنید تا جذب شود.

قدم آخر در مراحل میکاپ حرفه ای،  اسپری فیکساتور است.

در کدام مرحله از مراحل میکاپ باید کانتور کنیم؟

معمولا کانتورینگ در آرایش‌های روزانه و سبک اهمیت زیادی ندارد؛ اما اگر دوست دارید مثل یک مجسمه‌ساز به صورتتان فرم دهید یا قصد میکاپ حرفه‌ای و آرایش مجلسی دارید، پس باید بگوییم بهترین زمان کانتورینگ بعد از زدن پنکک است.

این نکته را به یاد داشته باشید که تکنیک‌های کانتورینگ برای فرم‌های صورت مختلف، فرق می‌کند. بهتر است اگر با فرم صورتتان آشنا نیستید، این مرحله را از آرایش صورت حذف کنید. چون نه‌تنها ظاهر شما را زیباتر نمی‌کند، بلکه ممکن است مصنوعی و عجیب به نظر برسید.

با این حال نمی‌توانیم تأثیرات جادویی کانتورینگ را نادیده بگیریم؛ پس اگر با روش‌های کانتور کردن صورتتان آشنایید، با خیال راحت بعد از پنکیک آن را انجام دهید و از ظاهر زیباترتان لذت ببرید.

اهمیت مراحل آرایش صورت چیست؟

قبول داریم که نیمی از لذت آرایش کردن، امتحان کردن محصولات جدید، تمرین تکنیک‌های آرایشی ترند و تست کردن رنگ‌هایی است که به صورتمان می‌آید.

مراحل آرایش صورت

با این حال نمی‌توان منکر این موضوع شد که ترتیب استفاده از لوازم آرایش، تأثیر بسیار چشم‌گیری در نتیجه نهایی میکاپ شما دارد. اینجاست که آشنایی با هر مرحله از آرایش صورت، اهمیت خودش را نشان می‌دهد؛ بنابراین اگر می‌خواهید ظاهر شما جذاب‌تر باشد، باید این مراحل را قدم‌به‌قدم طی کنید.

بهترین روش برای پاک کردن آرایش صورت

هر شروعی یک پایانی دارد و آرایش صورت هم از این قضیه مستثنی نیست. اگر به سلامت پوستتان اهمیت می‌دهید، توصیه می‌کنیم حتما قبل از خواب آرایشتان را پاک کنید. تأثیر این کار، سال‌ها بعد مشخص می‌شود. زمانی که سن پوستتان از سن شناسنامه‌ای جوان‌تر است و همه دنبال راز و رمز شما برای جوانی پوستتان می‌گردند.

یکی از بهترین محصولات برای پاک کردن آرایش، میسلار واتر است. میسلارواترها مثل سایر محصولات مراقبت از پوست، مدل‌های مختلفی دارند؛ بنابراین شما می‌توانید با توجه به نوع و نیاز پوستتان، بهترین محصول را انتخاب کنید.

میسلار واتر لافارر

برند لافارر برندی نام‌آشنا و باکیفیت در حوزه تولید محصولات مراقبت از پوست و مو است. میسلار واتر پوست چرب و معمولی لافارر، یکی از محصولات محبوب این برند است که رضایت مشتریانش را به دست آورده است. مهم‌ترین مزایای این محصول عبارت‌اند از:

  • برای پوست‌های نرمال و چرب مناسب است
  • آرایش را کاملا پاک می‌کند
  • به کوچک شدن منافذ و مات کردن پوست کمک می‌کند
  • فاقد الکل و پارابن است
  • نیازی به آبکشی ندارد
  • حاوی عصاره خیار، بابونه و آلوئه ورا است
میسلار واتر لافارر، آرایش صورت را به طور کامل پاک می‌کند.

لذت آرایش تمیز و حرفه‌ای بعد از آشنایی با مراحل میکاپ

این مقاله یک راهنمای جامع و کامل بود که در آن همه مراحل آرایش صورت را بررسی کردیم. در ضمن ترفندهایی برای ماندگاری بیشتر آرایش بهتان گفتیم. این نکته را به یاد داشته باشید که سلامت پوست و انتخاب لوازم آرایشی باکیفیت، راز اصلی داشتن میکاپی تمیز و چهره‌ای زیباتر است.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 4.3 / 5. مجموع آرا: 7

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا