آرایش چشم

آیا رشد سریع مژه در سه روز امکان‌پذیر است؟

افسانه رشد سریع مژه در سه روز چند وقتی است که دهان‌به‌دهان می‌چرخد. از آنجایی که مژه قاب چشم است و در زیبایی آن تأثیر زیادی دارد، بسیاری دوست دارند که این افسانه را باور کنند و با امتحان کردن روش‌های رشد مژه در سه روز، مژه‌هایی پرپشت و چشمان زیباتری داشته باشند. البته حساسیت بالای ما در مورد زیبایی مژه‌ها تنها به ترندهای آرایشی و تأثیرات رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی محدود نمی‌شود و در ادبیات و ضرب‌المثل‌های ما هم ریشه دارد.

در این مطلب از مجله خانومی قصد داریم صحت‌وسقم ادعای رشد سریع و سه‌روزه مژه را بررسی کنیم و در کنار آن، به علل ریزش مژه، روش‌های مفید پرپشت کردن مژه و معرفی بهترین محصولات تقویت رشد مژه نیز می‌پردازیم.  

مهم‌ترین دلایل ریزش مژه چیست؟

پیش از بررسی صحت ادعای رشد مژه در سه روز، اول دلایل ریزش مژه را با هم بررسی می‌کنیم تا با شناخت آن‌ها بتوانید از این عارضه جلوگیری کنید و نیازی به روش‌های فوری برای رشد مژه نداشته باشید. 9 دلیل رایج ریزش مژه را در ادامه می‌خوانید:

پاک نکردن آرایش قبل از خواب

قبول داریم که پس از یک روز طولانی، پاک کردن آرایش و شستن صورت قبل از خواب، کار بسیار دشواری است؛ اما خوابیدن با آرایش بدترین کاری است که می‌توانید در حق پوست صورت و مژه‌هایتان انجام دهید و چنین کاری کاملاً با ایده رشد سریع مژه در سه روز منافات دارد. پاک نکردن آرایش چشم‌ها به آن‌ها اجازه تنفس و ریکاوری در طول شب را نمی‌دهد و باعث می‌شود که ضعیف شوند. ضعیف شدن فولیکول‌ها هم منجر به ریزش مژه‌ها و کم شدن تراکم آن‌ها می‌شود.

توصیه می‌کنیم که برای پرپشت نگه داشتن و تقویت رشد مژه، حتما آرایش خود را قبل از خواب پاک کنید؛ مخصوصا اگر از ریمل‌های ضد آب استفاده می‌کنید.

استفاده از مژه مصنوعی

استفاده از مژه مصنوعی به 2 روش مژه‌ها را تضعیف می‌کند. اول این که مژه مصنوعی و چسب آن دقیقاً روی بن (فولیکول) مژه قرار می‌گیرند و راه تنفس آن را می‌بندند و دوم این که فرایند برداشتن مژه مصنوعی با ریزش حداقل 2 تا 3 تار مژه همراه خواهد بود. همچنین استفاده مکرر از مژه مصنوعی در دراز مدت باعث می‌شود که چسب این محصول به پوست پلک و مژه‌ها آسیب جدی وارد کند.

رشد سریع مژه در سه روز

اکستنشن مژه

اکستنشن مژه روشی برای پرپشت نشان دادن مژه‌هاست که برخی آن را با کاشت مژه اشتباه می‌گیرند؛ درحالی‌که در اکستنشن از چسب و موی مصنوعی برای پرپشت کردن موها استفاده می‌شود و در کاشت موهای طبیعی بدن را برمی‌دارند و به مژه پیوند می‌زنند. چسب‌های مورد استفاده در اکستنشن به بن مژه آسیب می‌رسانند و برداشتن تارهای مصنوعی از میان مژه‌ها نیز منجر به کنده شدن آن‌ها می‌شود.

اکستنشن مژه می‌تواند زودتر از روش‌های رشد سریع مژه در سه روز شما را به نتیجه برساند؛ اما اگر با ظرافت و دقت انجام نشود، می‌تواند منجر به کم‌پشت شدن مژه‌هایتان شود. 

رشد مژه در سه روز

استفاده نادرست از فر مژه

استفاده مکرر از فر مژه می‌تواند فولیکول‌های مژه را تضعیف کند و اگر از این وسیله درست استفاده نکنید، ممکن است هر بار تعدادی از تارهای مژه خود را بکنید. علاوه بر این استفاده از فرمژه با ریمل نیز می‌تواند منجر به ریزش مژه‌ها شود و جلوی رشد مژه را بگیرد.

لوازم‌آرایش تقلبی یا تاریخ‌گذشته

بسیاری از متخصصین پوست و مو توصیه می‌کنند که از هر وسیله آرایش چشم و صورت بیشتر از 3 ماه استفاده نکنید و بعد از این مدت آن‌ها را دور بریزید؛ حتی اگر تاریخ انقضای آن‌ها سر نرسیده باشد. آن‌هایی که روش‌های رشد مژه در سه روز را باور می‌کنند، معمولا به این نکته توجه ندارند.

جدا از توجه به تاریخ مصرف، استفاده از ریمل‌ها، خط چشم و سایه باکیفیت و اورجینال هم تأثیر زیادی در سلامت مژه‌ها دارد؛ مخصوصا ریمل‌های حجم‌دهنده که بی‌کیفیت بودن مواد سیلیکونی و مومی آن‌ها می‌تواند به مژه‌ها آسیب‌های جدی وارد کند.

رشد مژه

بیماری‌های روانی

داشتن استرس و اضطراب می‌تواند منجر به ریزش مو در سرتاسر بدن شود و روی سلامت مژه‌ها هم تأثیر می‌گذارد. یکی از اختلالات روانی دیگری که از اضطراب ناشی می‌شود و می‌تواند تأثیر زیادی روی مژه‌ها بگذارد، اختلال تریکوتیلومانیا یا اختلال کندن مو است. فرد مبتلا به این بیماری برای رفع اضطراب و استرس موهای سر و مژه‌های خود را می‌کند و برای درمان آن باید به روانپزشک مراجعه کند.

بلفاریت

بلفاریت نوعی بیماری پوستی است که فقط پلک‌ها و به ویژه لبه آن‌ها را درگیر می‌کند و می‌تواند روی ریزش مژه‌ها هم تأثیر داشته باشد. این بیماری به دلیل عفونت میکروبی یا در نتیجه بیماری‌های پوستی دیگر رخ می‌دهد و بیشتر در افرادی که پوست چربی دارند، شایع است. برخی از تبلیغات مربوط به روش‌های رشد مژه در سه روز، برای فریب دادن افرادی که به دلیل بلفاریت یا بیماری‌های دیگر مژه‌ها خود را از دست داده‌اند طراحی می‌شوند.

سرطان و سایر بیماری‌های پوستی

انواع سرطان پوست و بیماری‌هایی مثل آلوپسی آره آتا می‌توانند پلک و مژه‌ها را هم درگیر کنند و منجر به ریزش موها شوند. آلوپسی آره آتا نوعی بیماری مشابه ریزش موی سکه‌ای است که به دلیل مشکلات سیستم ایمنی بدن، اختلالات تیروئید، دیابت و … رخ می‌دهد. این بیماری ممکن است تنها مژه‌ها را درگیر کند و منجر به ریزش آن‌ها شود.

البته هر ریزش مژه‌ای به دلیل بیماری‌های بالا رخ نمی‌دهد و توصیه می‌کنیم به جای جستجو برای پی بردن به سایر علائم و نگرانی بی‌مورد، به پزشک مراجعه کنید.

کاهش وزن غیراصولی

رژیم‌های سنگین و غیراصولی باعث می‌شوند که مواد مغذی لازم برای رشد و سلامت موها به بدن نرسد. کمبود این مواد مغذی روی مژه‌ها هم تأثیر می‌گذارد و منجر به ریزش آن‌ها می‌شود. اگر از چنین رژیم‌هایی پیروی می‌کنید، به جای گشتن به دنبال بهترین روش رشد مژه در سه روز، رژیم غذایی خود را اصلاح کنید تا شاهد رشد مجدد مژه‌های خود باشید. 

آیا رشد سریع مژه در سه روز ممکن است؟

پاسخ سؤال بالا یک «نه» قاطع است و هیچ روشی وجود ندارد که استفاده از آن منجر به رشد سریع مژه در سه روز شود. برای این که به منطقی نبودن ادعاهای مربوط به رشد سریع مژه پی ببرید، بد نیست با مراحل چرخه رشد مژه آشنا شوید. این چرخه 4 مرحله دارد:

  1. آناژن: این مرحله به عنوان مرحله رشد مژه هم مشهور است. در این مرحله که به مدت 25 تا 43 روز طول می‌کشد، هر تار مژه نهایتاً تا 10 میلی‌متر رشد می‌کند.
  2. کاتاژن: در مرحله انتقال رشد یا کاتاژن، رشد مژه‌ها متوقف می‌شود و فولیکول‌های آن برای مرحله استراحت آماده می‌شوند. این مرحله 15 روز طول می‌کشد.
  3. تلوژن: مرحله تلوژن یا استراحت مژه حدود 100 روز تا 9 ماه طول می‌کشد و رشد مژه‌ها در آن کاملاً متوقف می‌شود.
  4. اگزوژن: در این مرحله مژه‌ها شروع به ریزش می‌کنند تا فولیکول‌های مو برای شروع مجدد مرحله آناژن آماده شوند.
رشد سریع مژه

لازم به ذکر است که تمامی مژه‌ها با هم این چرخه را طی نمی‌کنند و زمان‌های ذکر شده در مراحل بالا، برای مژه‌های سالم است. مژه‌هایی که به دلیل بیماری و آسیب‌های مختلف ضعیف شده‌اند، ممکن است چرخه بالا را ناقص یا با سرعت کمتری طی کنند. همچنین اگر طی سه مرحله اول مژه‌ای به هر دلیلی بریزد، سریعا جایگزین نمی‌شود و جایگزینی و رشد آن تا شروع مرحله آناژن به تعویق می‌افتد.

با این اوصاف هیچ ماده یا روشی وجود ندارد که منجر به رشد مژه در سه روز شود و با استفاده از روش‌های مرحله بعد، می‌توانید مراحل چرخه رشد مژه را کمی کوتاه کنید.

رشد سریع مژه در سه روز

در بخش بعدی، بهترین محصولات تقویت‌کننده مژه را معرفی می‌کنیم.

بهترین محصولات تقویت رشد مژه

تمامی محصولات تقویت مژه مواد مغذی و لازم برای رشد مژه‌ها را در ترکیبات خود دارند و اگر حوصله و زمان کافی برای استفاده از درمان‌های خانگی موضعی را ندارید، می‌توانید از این محصولات استفاده کنید. البته استفاده از محصولات تقویت مژه قرار نیست منجر به رشد مژه در سه روز شود؛ بلکه طول مرحله رشد مژه‌ها را کاهش می‌دهند.

تقویت‌کننده مژه سریتا

به‌جرئت می‌توان گفت که کمتر محصول آرایشی و بهداشتی ایرانی توانسته به اندازه سرم تقویت مژه سریتا رضایت اکثر مصرف‌کنندگان خود را جلب کند. استفاده این سرم برای یک دوره سه‌ماهه می‌تواند ریزش مژه‌های شما را کاهش داده و رشد آن‌ها را به طرز قابل‌توجهی افزایش دهد. البته بیشتر محصولات تقویت مژه به یک دوره سه‌ماهه برای نشان دادن تأثیرات مثبت خود نیاز دارند و رشد سریع مژه در سه روی توسط آن‌ها، افسانه‌ای بیش نیست.

این محصول با مواد مؤثری مثل بیماتوپروست، ویتامین‌های B5 و B7، عصاره شبدر قرمز و آلوئه‌ورا و کلیه مواد مغذی لازم برای رشد مژه‌ها تولید می‌شود و جلوی خشکی و شکنندگی مژه‌ها را نیز می‌گیرد. تقویت مژه و ابرو سریتا از جمله محصولات بسیار محبوب و پرطرفدار هستند.

تقویت‌کننده مژه سریتا

تقویت‌کننده مژه اکسیلیا

محلول تقویت‌کننده مژه اکسیلیا هم محصول ایرانی دیگری است که مصرف‌کنندگان راضی زیادی دارد و خواندن نظرات کاربران سایت خانومی در صفحه این محصول، این ادعا را ثابت می‌کند. از مزایای این محصول می‌توانیم به فهرست زیر اشاره کنیم:

  • قیمت مناسب‌تر نسبت به محصولات رقیب
  • قابل‌استفاده برای مژه و ابرو
  • اپلیکاتورهای استریل و یک‌بارمصرف
  • تولید شده با ترکیبات طبیعی و با پایه آب
  • مناسب برای مژه‌های دارای اکستنشن و ابروهای داری تتو

ذکر این نکته ضروری است که محلول تقویت مژه اکسیلیا حجم کمتری (5 میلی‌لیتر) نسبت به محصولات رقیب دارد. همچنین این محصول تأثیرات خود را طی 4 تا 8 هفته نشان می‌دهد و نباید از آن انتظار افزایش رشد مژه در سه روز را داشته باشید. تقویت مژه و ابرو اکسیلیا از دیگر محصولات بسیار پرطرفدار و محبوب در میان کاربران خانومی به‌شمار می‌روند.

تقویت‌کننده مژه اکسیلیا

تونیک تقویت‌کننده مژه و ابرو وچه

این محصول نیز برای تقویت مژه و ابرو ساخته شده و 2 اپلیکاتور متفاوت برای ابرو و مژه در 2 سر آن تعبیه شده است. برند وچه با تولید محصولات با کیفیت به تازگی توانسته توجه زیادی را به خود جلب کند و تونیک تقویت‌کننده مژه و ابرو وچه نیز یکی دیگر از محصولات باکیفیت این برند محسوب می‌شود.

این محصول علاوه بر وظیفه اصلی خود یعنی جلوگیری از ریزش و تقویت رشد مژه، منجر به افزایش ضخامت، تیرگی، انعطاف‌پذیری و رطوبت مژه‌ها می‌شود. استفاده از ماده مؤثر اسیدآمینه آرژنین در تونیک تقویت مژه وچه باعث می‌شود این محصول در افزایش سرعت ساخت فولیکول‌های مژه و رشد آن‌ها موفق عمل کند؛ چون این اسیدآمینه سرعت گردش خون در پلک‌ها را افزایش می‌دهد.

تونیک تقویت‌کننده مژه و ابرو وچه

سرم تقویت مژه ‌ام تو بیوتی

سرم تقویت‌کننده و براق‌کننده مژه و ابرو ام تو بیوتی ساخت کشور آلمان است و استفاده از آن تأثیر خود را طی 6 تا 8 هفته نشان می‌دهد. این محصول مژه‌ها و فولیکول‌های آن‌ها را احیا و تقویت می‌کند و به دلیل نداشتن ترکیبات مضری مثل پارابن، سیلیکون و هورمون منجر به حساسیت نمی‌شود.

سرم تقویت مژه M2 Beaute نیز با ترکیبات مؤثری مثل آرژنین، هیالورونیک اسید، بیوتین و ویتامین B5 تولید می‌شود و سرعت مرحله آناژن را افزایش می‌دهد؛ اما نباید انتظار رشد سریع مژه در سه روز را از آن داشته باشید.

سرم تقویت مژه ‌ام تو بیوتی

سرم تقویت‌کننده مژه سبیکتا

سبیکتا یکی دیگر از برندهای ایرانی متخصص در تولید محصولات پوست و مو است که سرم تقویت‌کننده مژه آن توانسته رضایت بسیاری از مشتریان را جلب کند. سرم تقویت‌کننده مژه سبیکتا با ترکیبات طبیعی و بر پایه آب ساخته شده و آن‌هایی که اکستنشن مژه دارند، می‌توانند بدون نگرانی از پاک شدن چسب مژه خود از آن استفاده کنند. علاوه بر این امکان استفاده همزمان آن با ریمل نیز وجود دارد.

سرم تقویت‌کننده مژه سبیکتا

سرم تقویت مژه دئودراگ

تمامی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای تقویت رشد مژه‌ها را می‌توانید در محلول تقویت‌کننده مژه دئودراگ پیدا کنید. ویتامین‌های A، B، C و E، روغن کرچک، گلیسیرین، نیاسین و هیالورونیک اسید از مهم‌ترین مواد مؤثر موجود در این سرم تقویت مژه محسوب می‌شوند و علاوه بر افزایش رشد، به افزایش ضخامت و طول مژه‌ها نیز کمک می‌کنند.

مثل سایر محصولات معرفی شده در این مقاله، نباید از این سرم هم توقع رشد سریع مژه در سه روز را داشته باشید؛ چون تأثیر آن طی چند هفته مشخص می‌شود.

سرم تقویت مژه دئودراگ

برای رشد مژه چه کنیم؟

با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید سرعت رشد موهای خود را افزایش دهید و بن آن‌ها را تقویت کنید. شاید آن‌ها به اندازه روش‌های رشد مژه در سه روز جذاب نباشند؛ اما تأثیر آن‌ها ثابت شده و عوارض جانبی آن‌ها صفر تا ناچیز است.

کاشت مژه

همان‌طور که گفتیم، کاشت با اکستنشن مژه تفاوت دارد و اگر کسی به شما گفت که کاشت منجر به رشد سریع مژه در سه روز می‌شود، بدانید که یا آن را با اکستنشن اشتباه گرفته یا نحوه عملکرد کاشت مژه را به‌درستی نمی‌داند.

کاشت مژه نوعی جراحی کم تهاجمی و سرپایی است که در آن بخشی از سر یا بدن به عنوان بانک مو انتخاب می‌شود و موهای آن را به پلک‌ها منتقل می‌کنند تا مژه‌ها را پرپشت کنند. این موها یک هفته بعد از جراحی می‌ریزند؛ اما باعث می‌شوند که فولیکول‌های مژه تقویت شوند و مژه‌های جدید و پرپشت بین 4 تا 6 ماه بعد رشد کنند.

رشد مژه در سه روز

مصرف خوراکی‌های مفید برای مژه

مصرف خوراکی‌های زیر نه‌تنها برای تقویت مژه‌ها، بلکه برای بهبود سلامتی موهای سر و ابرو هم مفید است:

  • آجیل (منبع غنی ویتامین E و امگا3)
  • ماهی سالمون (منبع غنی امگا3 و ویتامین‌های B و D)
  • قارچ (منبع غنی ویتامین B3)
  • لوبیا (منبع غنی فولیک‌اسید)
  • سیب‌زمینی شیرین (حاوی بتاکاروتن که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود.)
  • اسفناج (منبع غنی ویتامین C، E، B و کلسیم، امگا3، آهن، منیزم و پتاسیم)

درمان‌های خانگی موضعی

مقایسه روش‌های درمان خانگی تقویت مژه با روش‌های رشد مژه در سه روز، کمی ناامیدکننده است؛ اما مضرات روش‌های خانگی تقریباً صفر است. برای افزایش سرعت رشد مژه‌های خود، می‌توانید از ژل آلوئه ورا، روغن آرگان، روغن کرچک، روغن زیتون، روغن نارگیل و عصاره چای سبز استفاده کنید. این ترکیبات را پیش از خواب با استفاده از قطره چکان یا انگشت به پلک‌ها و مژه‌های خود بزنید و صبح چشمان خود را بشویید.

استفاده از محصولات تقویت‌کننده مژه

سایر روش‌های معرفی شده در این بخش به مداومت و صبر و حوصله نیز دارند و ممکن است مثل کاشت مژه با کمی درد همراه باشند. البته استفاده از محصولات تقویت‌کننده مژه‌ها قرار نیست معجزه کنند و منجر به رشد مژه در سه روز شوند؛ بلکه با رساندن مواد مغذی به مژه‌ها فولیکول‌های آن‌ها را تقویت می‌کنند و جلوی عوامل مؤثر در ریزش آن‌ها را می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: بهترین تقویت کننده مژه

تقویت مژه؛ معجزه‌ای که حوصله و صبر می‌خواهد

در این مقاله در مورد مهم‌ترین دلایل ریزش مژه و راه‌های تقویت آن صحبت کردیم و با بررسی دقیق مراحل رشد مژه، به این نتیجه رسیدیم که ادعای مربوط به رشد سریع مژه در سه روز افسانه‌ای بیش نیست. همچنین چند محصول باکیفیت برای افزایش سرعت رشد مژه‌ها را معرفی کردیم.

راهکارهای افزایش سرعت رشد مژه‌ها نسبت به راهکارهای افزایش رشد مو شدنی‌تر است و درصد موفقیت بالاتری دارد؛ اما برای دیدن نتایج آن‌ها باید صبر و حوصله داشته باشید. همچنین مثل خرید لوازم آرایشی باکیفیت دیگر، برای خرید سرم‌های تقویت مژه باکیفیت هم باید هزینه کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 3 / 5. مجموع آرا: 7

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا