آرایشآرایش مو

فر کردن آرایشگاهی مو با سشوار با دو روش ساده

موهای فر و حالت دار، یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سبک‌های آرایش مو است. فر کردن مو با سشوار کاری است که می‌توانید به‌راحتی و با دانستن چند نکته ساده در منزل انجام دهید. به این ترتیب دیگر نیازی نیست که به آرایشگاه بروید و برای داشتن چند ساعت موی فر، هزینه زیادی صرف کنید. در این مطلب از مجله خانومی، روش‌های مختلف فر کردن آرایشگاهی مو در خانه را به شما گفتیم؛ پس اگر می‌خواهید برای مهمانی بعدی یا یک مراسم مهم، موهایتان را در خانه و مثل حرفه‌ای‌ها فر کنید، تمام بخش‌های بعدی را با دقت بخوانید.

روش های فر کردن مو با سشوار

اگر نمی‌خواهید با مواد شیمیایی و آرایشگاهی، فر دائمی کنید و فقط دوست دارید هر چند وقت یک‌بار موهای صاف یا فرتان را به شکلی زیبا حالت دهید، روش‌های زیر به کمک شما می‌آیند:

فر كردن مو با سشوار

1. فر کردن مو با دیسپانسر

دیسپانسر یک قطعه مجزا در سشوار است. این سَری جدا در برخی مدل‌ها در پکیج اصلی موجود است و در بعضی موارد باید آن را به‌صورت جداگانه تهیه کرد. دیسپاسنر در واقع سشوار موی فر محسوب می‌شود و کاربرد اصلی آن، زیباتر کردن موهایی است که به طور طبیعی فر هستند.

حرارت مستقیم سشوار، جلوه طبیعی موهای فر را از بین می‌برد و به مرور زمان آن‌ها را خشک و وز می‌کند. افرادی که موی فر طبیعی دارند می‌توانند به‌راحتی با دیسپانسر، ظاهری خاص و شکیل به موهایشان ببخشند. برای استفاده از این وسیله کافی است مراحل زیر را طی کنید:

موهایتان را بشویید

مهم‌ترین قدم برای این‌که بتوانید از نتیجه نهایی فر کردن موهایتان لذت ببرید، تمیز بودن آن‌هاست؛ بنابراین ابتدا موهایتان را با شامپو مناسب تمیز کنید و بعد از ماسک مو استفاده کنید. این کار باعث می‌شود موهایتان گره نخورد و در ضمن بهتر حالت بگیرید.

بعد از این‌که موهایتان را کاملاً شستید با یک حوله مناسب، رطوبت آن را بگیرید. دقت کنید که حوله را روی سرتان جابه‌جا نکنید، چراکه به بافت مو آسیب میزند و به مرور زمان آن را شکننده می‌کند.

از محصولات حالت‌دهنده استفاده کنید

در این مرحله که موهایتان نم‌دار است، از یک حالت دهنده مو مثل موس، کرم، فوم و… که نیاز به آبکشی ندارند، استفاده کنید. ترکیبات مؤثر در این محصولات به حالت گرفتن و فر شدن موهای شما بسیار کمک می‌کنند.

مقدار کمی از کرم حالت‌دهنده یا موس را کف دستتان بریزید و بعد از ریشه به سمت پایین، به‌آرامی و آهستگی ماساژ دهید. دقت کنید که موها به‌هیچ‌وجه نباید خیلی خیس باشند. در ضمن اگر نیاز دارید موهایتان را بعد از حمام شانه بکشید، این کار را قبل از استفاده از حالت‌دهنده‌ها انجام دهید.

خشک کردن مو و حالت دادن به آن با دیسپانسر

در این گام باید از دیسپانسر استفاده کنید. دقت کنید که فر کردن موی فر طبیعی با سشوار معمولی و بدون این قطعه، باعث وز شدن مو می‌شود. اگر با نحوه استفاده از این قطعه آشنا نیستید، از مراحل زیر استفاده کنید:

  • دیسپانسر را مثل یک کاسه فرض کنید و آن را نزدیک ریشه مو بگیرید.
  • یک دسته از موهایتان را داخل سشوار موی فر یا دیسپانسر قرار دهید.
  • برای راحت‌تر کردن مراحل، سر خود را کمی به عقب بگیرید.
  • اگر می‌خواهید موهایتان حجم بیشتری بگیرید موقع خشک شدن مو، دیسپانسر را کمی تکان دهید.
روش استفاده از دیسپانسر به عنوان سشوار موی فر

اگر قصد خرید یک سشوار از برند معتبر با قطعه همراه دیسپانسر را دارید، پیشنهاد ما سشوار مک استایلر مدل MC6850 است. این محصول بسیار کاربردی است و برای فر کردن موی فر طبیعی یا صاف، بسیار مناسب است. مهم‌ترین ویژگی‌های این مدل سشوار شامل موارد زیر می‌شود:

  • امکان تنظیم دما
  • دو سَری متفاوت (دیسپانسر و متمرکز کننده)
  • 3 متر سیم
  • وزن سبک (1100 گرم)
یکی از مزایای این مدل سشوار مک استایلر، همراه داشتن دیسپانسر در پکیج اصلی است.

موهایتان را به طور کامل با دیسپانسر خشک نکنید

هرگز با سشوار موی فر، موهایتان را به طور کامل خشک نکنید. به طور کلی کافی است دیسپانسر را تا زمانی که حدود 80 درصد موهایتان خشک شده است، استفاده کنید. بعد اجازه دهید رطوبت باقی‌مانده موهایتان به طور طبیعی خشک شوند. این کار در نتیجه نهایی تأثیر بسیاری زیادی دارد. برای این‌که متوجه شوید چقدر موهایتان خشک شده است، کافی است آن‌ها را با دست لمس کنید.

2. حالت دادن مو با سشوار و برس گرد

اگر برای فر کردن مو، هیچ دستگاهی جز سشوار و برس گرد ندارید، نگران نباشید. شما می‌توانید با همین 2 وسیله هم موهایی فر و زیبا داشته باشید. البته این روش مناسب کسانی است که موهای صاف یا حالت‌دار دارند و موهای آن‌ها به طور طبیعی فر نیست.

باید بگوییم فر کردن موها با سشوار و برس، یکی از قدیمی‌ترین راه‌ها برای حالت دادن به مو است. کافی است بعد از شستن آن‌ها با شوینده مناسب، مراحل زیر را طی کنید:

موهایتان را بخش‌بندی کنید

به طور کلی بهتر است موهایتان را به چند بخش تقسیم کنید تا فر کردن آن‌ها راحت‌تر باشد. می‌توانید ابتدا موهایتان را به دو دسته بالایی و پایینی و بعد هر دسته را به چند بخش دیگر تقسیم کنید. از یک کش مو یا یک برس گرد، برای جمع‌کردن لایه بالایی استفاده کنید.

آشنایی با روش تقسیم کردن مو برای فرد کردن مو با سشوار

موها را دور برس بپیچید

بعد از تقسیم‌بندی موها می‌توانید از یک موس یا فوم حالت‌دهنده استفاده کنید. سپس موهایتان را دور برس بپیچید و با سشوار خشک کنید. نحوه پیچاندن موها، به شکل فر نهایی که مدنظرتان است بستگی دارد. در ضمن برس‌های بزرگ، فرهای بزرگ‌تر و برس کوچک به داشتن فرهای متراکم و ریز تر کمک می‌کنند. بهتر است برای این‌که ماندگاری فرها بیشتر شود، هر قسمت را 2 تا 3 بار با سشوار حالت دهید و بعد سراغ بخش دیگر بروید.

ترفند: اگر موهای بسیار خشک یا وز دارید از یک محصول محافظ حرارت استفاده کنید.

یکی از محصولات بسیار مناسب و کاربردی برای فر کردن یا حالت دادن مو، سشوار چرخشی والوروس سری Swiss مدل VL 508 است. کار کردن با این سشوار بسیار راحت است و ویژگی‌های اصلی آن شامل موارد زیر می‌شود:

  • مشابه محصولات حرفه‌ای ولی با کاربرد خانگی
  • قابلیت تنظیم دما
  • 3 متر سیم
  • تنظیم دو حالت سرعت و سه حالت دما
  • 35 درصد سرعت خشک‌کنندگی بیشتر نسبت به سایر محصولات با موتور AC
این مدل سشوار چرخشی برای فر کردن مو با سشوار و در خانه بسیار مناسب است.

از یک اسپری تثبیت‌کننده استفاده کنید

برای ماندگاری بیشتر فرها می‌توانید بعد از اتمام کار، از اسپری مو استفاده کنید. یکی از فوت‌های کوزه‌گری برای جلوه بهتر فرها، باز کردن آرام و آهسته آن‌ها با انگشتان و بعد استفاده از اسپری است. با این کار ظاهر موهای شما، حالتی طبیعی و بسیار زیبا به خود می‌گیرند.

فر کردن مو با سشوار مردانه

این روش فر کردن مو بسیار مشابه فر کردن با برس یا دیسپانسر است؛ بنابراین اگر می‌خواهید به این طریق موهایتان را فر کنید، کافی است دو بخش قبلی را یک بار دیگر بخوانید. البته اگر موهایتان کوتاه است، دو نکته زیر را به خاطر داشته باشید:

  • از برس گرد کوچک استفاده کنید.
  • موها را به چندین بخش تقسیم کنید تا فرها طبیعی‌تر به نظر برسند.
  • بعد از این‌که تمام موهایتان را فر کردید، سرتان را به سمت پایین و زانوها خم کنید و سپس کل موهایتان را با سشوار حرارت دهید. این کار حجم موها را بیشتر می‌کند.
خم کردن سر به سمت پایین بعد از تمام شدن کار، حجم مو ها را بیشتر می‌کند.

اموزش فر کردن مو با سشوار و چنگال

شاید استفاده از چنگال برای فر کردن مو کمی عجیب به نظر برسد؛ اما باید بگوییم جوابش را پس داده است و ازقضا، فرهایی طبیعی و زیبا به‌خصوص برای کسانی که موهای بلندی دارند به وجود می‌آورد. بهتر است برای فر کردن مو به این روش، از چنگال یک بار مصرف استفاده کنید تا آسیبی به صورتتان وارد نشود یا گرم شدن بیش‌ازحد چنگال فلزی، موهایتان را خشک کند. برای استفاده از این روش کافی است طبق دستور زیر عمل کنید:

  • موهایتان را بشویید
  • بعد از این‌که کمی خشک شدند و رطوبت آن‌ها کم شد، موها را بخش‌بندی کنید
  • یک قسمت از مو را جدا کرده و تارهای مو را شبیه زمانی که می‌خواهید ماکارونی بخورید، دور چنگال بچید. این کار را از ساقه شروع کنید.
  • سشوار را با فاصله روی موهای پیچیده شده بگیرید و 1 دقیقه صبر کنید
  • چنگال را به‌آرامی رها کنید و سراغ قسمت‌های دیگر بروید
  • برای ماندگاری بیشتر، می‌توانید بعد از تمام شدن کارتان از اسپری تثبیت‌کننده استفاده کنید

البته باید بگوییم تنها مشکل این روش فر کردن مو با سشوار، طولانی‌تر بودن آن نسبت به راه‌های دیگر است.

فر کردن مو مردانه با سشوار در خانه

ابتدا موهایتان را با شامپو مناسب بشویید. بعد که رطوبت آن‌ها گرفته شد، موهایتان را با سشوار و برس بزرگ صاف کنید. بعد آن‌ها را تقسیم‌بندی کنید. سپس بسته به این‌که فر ریز می‌خواهید یا درشت، از یک برس گرد کوچک یا متوسط استفاده کنید. به اندازه 3 سانتی‌متر از موهایتان را دور برس و به سمت بیرون بپیچانید. سشوار را با فاصله 15 سانتی‌متر به مدت چند ثانیه نگه دارید و سپس به آهستگی و همزمان با پیچاندن برس، موها را جدا کنید.

شما با کمک بیگودی و سشوار هم می‌توانید موهای خود را فر کنید. با توجه به حجم موهایتان، بیگودی مناسب را انتخاب کنید و سپس مراحل زیر را طی کنید:

  • زمانی که موها خیلی خشک نشدند و هنوز مرطوب هستند، آن‌ها را تقسیم‌بندی کنید
  • هر قسمت را از جلو، دور بیگودی بپیچید
  • کمی اسپری تثبیت‌کننده بزنید و صبر کنید
  • بعد از این‌که کل موهایتان را با بیگودی پیچیدید، سشوار را به مدت چند دقیقه رو کل موهایتان بگیرید
  • بیگودی‌ها را از پایین به بالا دربیاورید.

سایر روش‌های فر کردن مو در خانه

فر کردن مو در خانه فقط با سشوار امکان‌پذیر نیست. شما می‌توانید با روش‌های دیگری هم موهایتان را فر کنید.

فر کردن با اتو مو

با این‌که به نظر می‌رسد کاربرد اصلی اتو مو، صاف کردن موهاست؛ اما باید بگوییم می‌توانید با این وسیله هم موهایتان را به‌راحتی در منزل فر کنید.

طرز فر کردن مو با اتو مو و پیچاندن مو به نوع فر بستگی دارد.

طرز فر کردن مو با اتو مو به شکل زیر است:

  • موهایتان را بخش‌بندی کنید.
  • موقع فر کردن هر قسمت، 3 سانتی‌متر از ریشه را جدا کنید.
  • سپس موهای باقی‌مانده را دور اتو مو (داخل اتو مو و شبیه حرف S) بپیچید و به سمت ساقه مو حرکت کنید.
فر کردن مو با سشوار یا اتو مو کار چندان سختی نیست.

برند مک استایلر یکی از برندهای شناخته‌شده و پرطرفدار در حوزه محصولات برقی است. اتو مو مک استایلر مدل MC2034، یکی از اتوموهای این برند است که بهتر است در هر خانه‌ای، حداقل یکی از آن وجود داشته باشد. مهم‌ترین ویژگی‌های این اتو مو عبارت‌اند از:

  • خاموش شدن خودکار
  • گردش 360 درجه
  • قابلیت تنظیم دما
  • صفحه سرامیکی
اتو مو مک استایلر برای فر کردن مو در خانه، گزینه‌ای مناسب است.

علاوه بر اتو مو، سشوار مک استایلر هم در مدل‌های مختلف و با کیفیت بسیار عالی، برای خشک کردن و حالت دادن موها قابل استفاده است.

فر کردن با بافت

بافت مو هم یکی از روش‌های قدیمی برای فر کردن مو است که نیاز به هیچ وسیله‌ای جز کش بافت ندارد. برای این کار کافی است موهایتان را نم‌دار کنید و بعد با توجه به شکل فر شدنی که دوست دارید، موها را درشت یا ریز ببافید.

فر کردن موها در منزل، با ساده‌ترین روش‌ها

در این مطلب، ساده‌ترین روش‌های فر کردن مو با سشوار را معرفی کردیم؛ روش‌هایی که برای انواع مو از کوتاه و بلند گرفته تا مدل‌های مردانه قابل‌استفاده هستند. در ضمن نکاتی هم در مورد فر کردن موهای فر طبیعی و زیباتر کردن آن‌ها گفتیم. در انتها باید بگوییم اگر این مقاله را با دقت بخوانید و تمام نکات را رعایت کنید، می‌توانید با موهای فر و زیبایتان حسابی بدرخشید؛ آن هم بدون این‌که هزینه زیادی کرده باشید. در ضمن برای خرید تمام محصولاتی که معرفی کردیم و سایر لوازم آرایشی، کافی است به سایت خانومی مراجعه کنید.

سؤالات متداول

فر کردن مو با سشوار و چنگال به چه شکل است؟

بعد از شستن موها و تقسیم‌بندی آن‌ها، موها را شبیه زمانی که ماکارونی می‌خورید، دور چنگال از ساقه تا فاصله 3 سانتی‌متری به ریشه بپیچید. سشوار را به مدت 1 دقیقه روی آن نگه ‌دارید و بعد چنگال را به‌آرامی رها کنید.

روش‌های فر کردن مو بدون دستگاه چیست؟

بافت مو، اسکرانچ کردن مو (مثل مچاله کردن کاغذ، البته به آهستگی)، فر کردن با دستمال‌کاغذی و…

سشوار موی فر چیست؟

دیسپانسر یک قطعه و سَری جداست که برای فر کردن موهای فر استفاده می‌شود و به سشوار موی فر معروف است.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 5 / 5. مجموع آرا: 2

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا