مراقبت از پوست

ماسک صورت خانگی برای سفیدی پوست + معرفی 7 ماسک خانگی روشن کننده

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای پنهان‌کردن لکه‌های تیره صورت، استفاده از انواع لوازم آرایش باکیفیت است. هر چند اگر دوست دارید که یک راه‌کار عملی و همیشگی را به کار ببرید، استفاده از یک ماسک سفید کننده طبیعی، بهترین روش ممکن خواهد بود. انواع ماسک صورت خانگی برای سفیدی پوست وجود دارد که می‌توانید برای رسیدن به نتیجه مد نظر خود، از آن‌ها استفاده کنید. فقط کافی است همراه ما باشید تا پس از بررسی انواع ماسک خانگی روشن‌کننده، مراحل استفاده از این ماسک‌ها و نکات مهم استفاده از انواع ماسک خانگی را نیز با هم بررسی کنیم.

۱. ماسک عسل و ماست: روشن‌کننده و لایه‌بردار

یکی از بهترین ماسک‌های طبیعی و خانگی که می‌توانید برای روشن‌شدن پوست صورت خود از آن استفاده کنید، ماسک عسل و ماست است. مواد اولیه این ماسک، هر کدام فواید بی‌نظیری برای پوست دارند. عسل، یک مرطوب‌کننده طبیعی و آبرسان کامل است که با داشتن خواص آنتی‌باکتریال خود، سلامت پوست‌تان را تامین می‌کند.

از سوی دیگر، ماست حاوی پروبیوتیک‌های مفید و لاکتیک اسید است که پوست را به‌ملایمت لایه‌برداری می‌کند. بدین شکل، ابتدا سلول‌های مرده پوست با کمک مواد مغذی ماست از بین می‌روند. لکه‌ها و آثار جوش کم‌کم کمرنگ شده و سپس عسل باعث تقویت و تغذیه عمیق پوست می‌شود. ترکیب این دو ماده طبیعی و شگفت‌انگیز، باعث نرمی، لطافت و البته درخشندگی و سفیدی پوست صورت خواهد شد. مواد اولیه لازم برای تهیه این ماسک شامل موارد زیر است:

مواد لازممقدار
1ماستیک قاشق غذاخوری
2عسلیک قاشق غذاخوری
3آب لیمویک قاشق چای‌خوری

همه این مواد را در یک ظرف تمیز و خشک، با هم مخلوط کنید. سپس مراحل زیر را به‌ترتیب انجام دهید:

  • صورت خود را با یک شوینده مناسب بشویید و خشک کنید.
  • صورت، گردن، دست‌ها و در صورت نیاز آرنج‌ها را به مواد ماسک آغشته کنید.
  • 20 دقیقه صبر کنید و اجازه دهید که مواد به‌خوبی به پوست شما جذب شوند.
  • با آب ولرم رو به خنک، ماسک را بشویید.

علاوه بر این ماسک، می‌توانید از ماست به‌تنهایی نیز استفاده کنید و از خواص بی‌نظیر این ماده شگفت‌انگیز، لذت ببرید. لایه‌برداری، روشن‌کنندگی، نرمی و افزایش لطافت و شادابی پوست، همه از خواص ماسک ماست هستند.

ماسک صورت ورقه‌ای ضد لک و روشن کننده ماست هچانا

خوشبختانه در حال حاضر انواع ماسک آماده نیز وجود دارند که در ترکیبات آن‌ها، از ماست استفاده شده است. ماسک صورت ورقه‌ای ضد لک و روشن کننده ماست هچانا، یکی از این محصولات است. این ماسک باعث احیای پوست شده و طراوت و شادابی را به پوست شما هدیه می‌دهد. لکه‌های تیره را محو کرده و باعث آبرسانی عمیق پوست نیز می‌شود.

ماسک صورت ورقه ای ضد لک و روشن کننده ماست هچانا

علاوه بر این ماسک، انواع ماسک ورقه‌ای صورت و به اهداف مختلفی در بازار وجود دارند که می‌توانیم برای داشتن پوستی سالم و شاداب، از آن‌ها استفاده کنیم. در مطلب بهترین ماسک ورقه‌ای صورت، برخی از بهترین گزینه‌ها و فواید هر کدام را بررسی کردیم و با کمک آن، می‌توانید ماسک‌های مناسب نیازهای پوستی خود را تهیه کنید.

۲. ماسک گلاب: نرم‌کننده و طراوت‌بخش

در میان انواع ترکیبات مناسب برای ماسک صورت، گل‌های سرخ و محمدی، یکی از بهترین و کارآمدترین عصاره‌های طبیعت هستند که به‌عنوان ماسک خانگی برای سفیدی پوست می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. گلاب یک تسکین‌دهنده طبیعی پوست است که لکه‌ها، تیرگی‌ها و التهابات را از بین می‌برد. باعث شادابی و نرمی پوست شده و لایه‌های زیرین پوست را به‌خوبی آبرسانی می‌کند.

شما می‌توانید از گلاب به‌تنهایی و به‌صورت روزانه، استفاده کنید و خواص بی‌نظیر این ماده شگفت‌انگیز را در طی چند هفته ببینید. با وجود این، اگر دوست دارید که یک ماسک خانگی گلاب برای روشن‌کنندگی پوست در اختیار داشته باشید، به این مواد اولیه نیاز دارید:

مواد لازممقدار
1گلابیک الی دو قاشق غذاخوری
2خاک رسیک قاشق مرباخوری

طرز تهیه این ماسک هم بسیار ساده است:

  • خاک تمیز رس را با گلاب مخلوط کنید.
  • ماسک شما باید به غلظت ماست باشد. در صورت نیاز، کمی گلاب بیشتر اضافه نمایید.
  • با یک کاردک تمیز، ماسک را به پوست صورت و گردن بزنید.
  • 15 الی 20 دقیقه منتظر بمانید. پوست خود را با آب ولرم رو به خنک، آبکشی کنید.

خاک رس برای صورت یک لایه‌بردار طبیعی است که میزان اثرگذاری گلاب را افزایش می‌دهد. گلاب موجود در این ماسک، باعث درخشندگی و تمیزی پوست شما شده و لکه‌های پوستی را نیز کمرنگ می‌کند.

ماسک گلاب

ماسک صورت ورقه‌ای گلاب مناسب پوست‌های حساس

علاوه بر این ماسک خانگی، می‌توانید از دیگر محصولات حاوی گلاب هم برای روشن‌کردن پوست خود کمک بگیرید. ماسک صورت ورقه‌ای گلاب مناسب پوست‌های حساس، یکی از بهترین گزینه‌ها برای این کار است.

این ماسک افزون بر سفیدکردن پوست، از ایجاد چروک‌ها نیز جلوگیری کرده و یک تسکین‌دهنده و آرامش‌بخش طبیعی برای پوست است. حاوی ویتامین‌های مختلف بوده و با داشتن روغن کاملا، نرمی و لطافت پوست‌تان را افزایش می‌دهد.

ماسک صورت ورقه‌ای گلاب مناسب پوست‌های حساس

۳. ماسک خیار: خنک‌کننده طبیعی پوست

سوختگی، التهاب و قرمزی، پس از التیام‌یافتن باعث ایجاد هاله‌های تیره و کدر روی پوست می‌شوند. خوشبختانه با استفاده از مواد طبیعی مثل خیار، می‌توانید این التهابات را از بین ببرید و پوست خود را درمان کنید. خیار با داشتن ویتامین سی، یک روشن‌کننده طبیعی است. شما می‌توانید خیار را روزانه و به‌صورت مستقیم، به پوست بزنید یا همراه با ترکیبات دیگر، یک ماسک خیار خانگی برای سفیدی پوست صورت بسازید. برای ساخت ماسک خانگی برای سفیدی پوست با خیار، به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

مواد لازممقدار
1خیاریک عدد کوچک رنده شده
2عسلیک قاشق غذاخوری
3پودر جو پرکک قاشق مرباخوری

این مواد را در یک ظرف تمیز با هم مخلوط کرده و برای استفاده، مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • پس از شستن و خشک‌کردن صورت، ماسک را به تمام صورت و گردن بزنید.
  • 10 الی 20 دقیقه صبر کنید.
  • پوست خود را با آب ولرم رو به سرد بشویید.

این ماسک به دلیل داشتن عسل و خیار، آبرسانی فوق‌العاده‌ای خواهد داشت و پس از آن، پوست شما نرم و شاداب می‌شود.

ماسک روشن کننده پوست عصاره خیار

در میان ماسک‌های ساخته شده با ترکیبات گیاهی، ماسک روشن کننده پوست عصاره خیار، یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید برای روتین پوستی خود تهیه کنید. این ماسک درست مثل یک ماسک خیار خانگی، اثر تسکین‌دهنده، روشن‌کننده و آرامش‌بخش برای پوست دارد. باعث طراوت و شادابی پوست شما شده و از تیرگی، خشکی و حتی کدر شدن پوست جلوگیری می‌کند.

 ماسک روشن کننده پوست عصاره خیار
بیشتر بخوانید: ماسک خیار برای صورت

۴. ماسک صورت زردچوبه: روشن‌کننده قوی و طبیعی پوست

برای لکه‌های مقاوم و بسیار تیره، درمان‌های مختلفی وجود دارند که یکی از آن‌ها، استفاده از کرم سفید کننده قوی صورت است.

البته در صورتی که ترجیح می‌دهید پیش از انتخاب این راه یا حتی هم‌زمان با آن، از انواع ماسک خانگی برای سفیدی پوست هم کمک بگیرید، ماسک زردچوبه یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود. کورکومین موجود در زردچوبه، میزان ترشح ملانین را کاهش می‌دهد و در نتیجه، باعث کمرنگ‌شدن لکه‌ها و البته روشن‌شدن پوست خواهد شد. برای به کار بردن این ماده طبیعی در روتین خود و ساخت یک ماسک خانگی برای سفیدی پوست با استفاده از آن، به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

مواد لازممقدار
1زردچوبهیک قاشق مربا‌خوری
2سرکه سیبیک قاشق چای‌خوری
3ماست یا شیر پرچربیک قاشق غذاخوری
4عسلیک قاشق چای‌خوری
5آب لیمویک قاشق چای‌خوری

دستورهای مختلفی برای ساخت این ماسک خانگی وجود دارند که این دستورالعمل، یکی از کامل‌ترین آن‌ها است. هر چند شما می‌توانید تنها ماست یا شیر را با مقداری زردچوبه مخلوط کرده و به‌عنوان ماسک خانگی استفاده کنید. پس از مخلوط کردن مواد اولیه بالا، باید غلظت مواد شما باید کمی رقیق‌تر از ماست باشد. سپس به شکل زیر از ماسک خانگی زردچوبه استفاده کنید:

  • صورت خود را کاملا تمیز بشویید و سپس خشک نمایید.
  • صورت و گردن را به ماسک زردچوبه آغشته کنید.
  • 15 الی 20 دقیقه منتظر بمانید.
  • صورت خود را با آب ولرم رو به خنک، بشویید.
ماسک زردچوبه

پیش از استفاده از این ماسک، ابتدا مقداری از آن را به دست یا گوشه‌ای از صورت خود بزنید و نیم ساعت منتظر بمانید. گاهی اوقات زردچوبه مورد استفاده، رنگ بسیار ماندگاری دارد و ممکن است باعث تغییر رنگ پوست‌تان شود.

ماسک زردچوبه هلو فرش

شما همچنین می‌توانید از ماسک زردچوبه هلو فرش استفاده کنید. این ماسک خواص ضد چروک و ضد پیری دارد. منافذ باز پوست را می‌بندد و علاوه بر همه این موارد، از تیره‌شدن و کدری پوست نیز جلوگیری خواهد کرد. حجم 110 میل این ماسک، خرید و استفاده از آن را به یک گزینه مقرون به‌صرفه و مناسب تبدیل کرده است.

ماسک زردچوبه هلو فرش

۵. ماسک قهوه: لایه‌بردار و مرطوب‌کننده

تجمع سلول‌های مرده، یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد جوش و باقی‌ماندن لکه‌های تیره است. لایه‌برداری روتین با استفاده از انواع لایه بردار پوست، یکی از راه‌های اثبات‌شده برای داشتن پوستی سالم، شاداب و باطراوت است.

در میان انواع ماسک صورت خانگی برای سفیدی پوست، ماسک‌های متنوعی وجود دارند که از طریق لایه‌برداری ملایم، باعث روشن‌شدن پوست می‌شوند. یکی از این ماسک‌ها، ماسک خانگی قهوه است. برای تهیه این ماسک، به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

مواد لازممقدار
1پودر قهوهیک قاشق غذاخوری
2ماستیک تا دو قاشق غذاخوری

مواد اولیه را با هم مخلوط کنید تا ترکیبی نسبتا غلیظ به‌دست آورید. سپس مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • صورت خود را به‌خوبی تمیز کرده و با شوینده مناسب بشویید.
  • ماسک را بر تمام بخش‌های صورت و گردن بزنید.
  • با حرکات دورانی انگشت‌ها، صورت را حدودا 2 تا 3 دقیقه ماساژ دهید.
  • 10 الی 20 دقیقه منتظر بمانید.
  • صورت خود را با آب ولرم رو به خنک بشویید.

قهوه یک لایه‌بردار طبیعی است که می‌تواند باعث از بین‌بردن سلول‌های مرده شود. علاوه بر این، کافئین موجود در قهوه به افزایش خونرسانی کمک می‌کند. بدین شکل، سرعت ساخت سلول‌های پوست بیشتر می‌شود و لکه‌های تیره و ماندگار، کم‌کم از بین می‌روند.

ماسک روشن کننده قهوه سودا

برای استفاده سریع‌تر و راحت‌تر، ماسک روشن کننده قهوه سودا نیز در بازار وجود دارد. این ماسک حاوی عصاره قهوه و روغن آرگان است. تسکین‌دهنده و ضد چروک بوده و با خواص پاک‌کنندگی خود، باعث روشن‌شدن پوست شما می‌شود.

ماسک روشن کننده قهوه سودا

۶. ماسک برنج: ضد لک قوی

برنج یکی از جادویی‌ترین گیاهان طبیعت است که در فرهنگ شرقی، استفاده‌های متعددی دارد. مصرف آرد برنج و آب برنج برای زیبایی پوست و حتی مو، از قرن‌ها پیش رواج دارد. برای از بین‌بردن لکه‌های صورت، می‌توانید از ماسک خانگی برنج استفاده کنید. برای تهیه این ماسک، به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

مواد لازممقدار
1آرد برنجیک قاشق غذاخوری
2آبلیمویک قاشق چای‌خوری
3روغن زیتونیک قاشق چای‌خوری
4روغن نارگیلیک قاشق چای‌خوری

همه مواد را با هم مخلوط کنید. غلظت مواد باید شبیه ماست باشد. در صورت خشک‌بودن، کمی روغن زیتون یا نارگیل اضافه نمایید و اگر مواد خیلی رقیق است، مقداری آرد برنج اضافه کنید. سپس مراحل زیر را به‌ترتیب انجام دهید:

  • صورت خود را از لوازم آرایشی یا آلودگی‌ها به‌خوبی تمیز کنید.
  • ماسک را به همه نواحی صورت و گردن بزنید.
  • 10 الی 15 دقیقه منتظر بمانید.
  • سپس صورت خود را با آب ولرم رو به خنک، شست‌وشو دهید.
ماسک برنج

ترکیبات مختلف در ساختار برنج مثل فرولیک اسید، PABA و فیتیک اسید، باعث کاهش لکه‌های پوستی شده و به روشن‌سازی، لایه‌برداری و شاداب‌شدن پوست صورت و بدن کمک می‌کنند.

ماسک ورقه‌ای برنج بیوآکوا

هم‌زمان با این ماسک خانگی، می‌توانید از دیگر ماسک‌های حاوی عصاره برنج مثل ماسک ورقه‌ای برنج بیوآکوا، استفاده کنید. این ماسک حاوی عصاره برنج خام است و برای محوکردن لکه‌های تیره و از بین‌بردن آثار جوش و زخم، ایده‌آل خواهد بود.

ماسک ورقه‌ای برنج بیوآکوا

۷. ماسک آلوئه‌ورا: تسکین‌دهنده و آرامش‌بخش

آلوئه‌ورا یکی از شگفت‌انگیزترین گیاهان است که فواید بی‌نظیری دارد. این گیاه خاصیت تسکین‌دهنده و آرامش‌بخش دارد. ضد التهاب است، باعث افزایش ترشح کلاژن می‌شود و با سرعت بخشیدن به فرآیند ترمیم زخم‌ها و بافت‌های آسیب‌دیده، از باقی‌ماندن جای جوش، زخم و هر نوع لکه مشابه، جلوگیری می‌کند. بافت نرم و مغذی ژل داخلی آلوئه‌ورا، یک مرطوب‌کننده و مغذی طبیعی است که می‌تواند اثرات خارق‌العاده‌ای برای پوست شما داشته باشد.

برای تهیه ماسک خانگی برای سفیدی پوست با کمک آلوئه‌ورا، ابتدا یک برگ آلوئه‌ورا را تهیه کنید. دو سمت نسبتا تیز آن را به‌صورت عمودی برش زده و در یک ظرف آب قرار دهید. پس از چند دقیقه، ماده‌ای زرد رنگ از آن خارج می‌شود. پس از آن، یک سمت لایه سبز را جدا نمایید و بخش ژلاتینی را با کارد یا قاشق، بتراشید. سپس مواد زیر را برای ساخت ماسک خانگی آلوئه‌ورا تهیه کنید:

مواد لازممقدار
1ژل داخلی آلوئه‌ورا2 قاشق غذاخوری
2روغن درخت چای یا نارگیل1 قاشق مرباخوری
3آبیک قاشق غذاخوری

پس از تهیه این مواد، مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • ژل آلوئه‌ورا را همراه با روغن و آب، در یک دستگاه بلندر یا مخلوط‌کن بریزید.
  • موارد را کاملا با هم میکس کنید.
  • صورت خود را بشویید و خشک نمایید.
  • مقداری از ماسک را بر پوست صورت، گردن و در صورت تمایل دست‌ها بزنید.
  • 10 تا 20 دقیقه منتظر بمانید.
  • ماسک را با آب ولرم رو به خنک، بشویید.

خواص بی‌نظیر آلوئه‌ورا، از همان اولین دفعه مصرف، خود را نشان می‌دهد.

ماسک آلوئه‌ورا

ماسک صورت حاوی عصاره آلوئه‌ورا رینوزیت

علاوه بر درست‌کردن ماسک خانگی، شما می‌توانید از انواع ماسک‌های آماده حاوی ژل آلوئه‌ورا مثل ماسک صورت حاوی عصاره آلوئه‌ورا رینوزیت، استفاده کنید. این ماسک صورت، یک روشن‌کننده و شفاف‌کننده پوست است که سلول‌های مرده را از بین می‌برد. باعث تغذیه و آبرسانی عمیق شده و به جوان‌سازی پوست منجر می‌شود. آلوئه‌ورا خواص خنک‌کنندگی هم دارد و می‌تواند جوش‌های ملتهب را نیز از بین ببرد.

ماسک صورت حاوی عصاره آلوئه‌ورا رینوزیت

نکات مهم استفاده ماسک خانگی

اغلب افراد تصور می‌کنند که ماسک‌های خانگی، کاملا امن هستند و به‌راحتی می‌توانند از انواع آن‌ها به‌صورت هم‌زمان استفاده کنند. قبل از انتخاب یک ماسک و استفاده از آن، حتما موارد مهم زیر را به خاطر بسپارید:

  • قبل از استفاده از هر نوع ماسک خانگی یا آماده، حتما تست حساسیت انجام دهید.
  • پس از انجام لایه‌برداری‌های قوی، از ماسک‌های سفید کننده استفاده نکنید.
  • هیچ‌گاه چند مدل ماسک را به‌صورت هم‌زمان مصرف نکنید.
  • در صورت مصرف کرم‌های قوی لکه‌بر، از ماسک‌های گیاهی و خانگی استفاده نکنید.
  • قبل و بعد از استفاده از ماسک خانگی، حتما صورت خود را کاملا بشویید.
  • در حین استفاده از ماسک، در صورت احساس سوزش و خارش، به‌سرعت پوست خود را بشویید.
ماسک خانگی

ماسک خانگی سفید کننده، روش ساده برای از بین بردن لکه‌ها

لکه‌های تیره و مزاحم، در دوره‌های مختلف زندگی روی پوست ظاهر می‌شوند و خوشبختانه در حال حاضر، روش‌های مختلفی برای از بین‌بردن آن‌ها وجود دارد. یکی از ساده‌ترین روش‌ها، استفاده از ماسک صورت خانگی برای سفیدی پوست است. این ماسک‌ها مواد اولیه آسانی دارند که در دسترس همه هستند. فقط کافی است نوع پوست خود را در نظر بگیرید و با توجه به نیاز پوستی خود، ماسک خانگی برای سفیدی پوست را آماده کنید. حالا و پس از این توضیحات، این بار شما به ما بگویید: از نظر شما بهترین ماسک خانگی برای سفیدی پوست چیست؟

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 4.2 / 5. مجموع آرا: 20

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا