برند ها و محصولاتبهداشت و سلامت

طرز استفاده از کرم موبر بدن هیدرودرم

اگر از اصلاح دائمی موهای زائد خود خسته شده‌اید اما نمی‌خواهید با درد اپیلاسیون مواجه شوید یا هزینه گزافی بابت جلسات پایان‌ناپذیر لیزر بپردازید، کرم موبر گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. علاوه بر اینکه استفاده از آن‌ها در میان دیگر لوازم اصلاح سریع، ارزان و آسان نیز هست. برند محبوب و معتبر هیدرودرم با تنوع بیش از ۱۹۰ محصول در صنعت آرایشی و بهداشتی، کرم‌های موبری به بازار عرضه کرده که آن‌ها را متناسب با نیاز آقایان و خانم‌ها، پوست‌های حساس و معمولی و همین‌طور مناسب برای بدن و صورت فرموله کرده است. برای یادگیری نحوه استفاده ایمن و موثر از این کرم‌های موبر و برای داشتن پوستی صاف که می‌تواند تا یک هفته هم دوام بیاورد، با ادامه مطلب همراه شوید.

معرفی کرم موبر بدن هیدرودرم

کرم موبر بدن هیدرودرم دارای تیوگلیكولات كلسیم است؛ این ماده می‌تواند موهای زائد بدن را بدون ایجاد عارضه خاصی از بین ببرد. هیدرودرم در کرم‌های موبر خود از ترکیباتی حاوی مواد ضد التهاب، نرم كننده و ترمیم كننده بهره گرفته تا پس از مصرف همچنان طراوت و شادابی پوست حفظ شود. فرایند زدودن موهای زائد کمی پایین‌تر از ساقه مو -یعنی نزدیک به محل رویش- رخ می‌دهد، بنابراین پس از استفاده از کرم‌های موبر هیدرودرم، چیزی از موها بر روی سطح پوست باقی نخواهد ماند.

محصولات موبر هیدرودرم فرایند رویش موهای زائد را تا حدی کندتر می‌کند.

کرم‌های موبر هیدرودرم

همچنین محصولات موبر هیدرودرم حاوی ژل آلوئه ورا هستند که ویژگی مهم آن خواص ضد التهابی بوده و عوارض ناشی از عمل دپیلاسیون را تا حد امکان کاهش می‌دهد. از سوی دیگر، تولید سلول‌های اپیدرم نیز از دیگر مزیت‌های ژل آلوئه ورا است که در ترمیم جراحات پوستی بسیار موثر عمل می‌کند. عصاره‌ای فعال از گیاه بابونه به نام بیزابولول نیز در این کرم موبر به‌کار برده شده که هم تاثیرات ضدالتهابی دارد و هم موجب تسکین پوست حساس می‌شود. و اما وجود اوره و گلیسیرین به عنوان یک محافظ قوی در نگه‌داشت رطوبت پوست نیز نقطه قوت دیگر این محصول است.

نکات ضروری پیش از مصرف کرم موبر بدن

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که، حتما ۲۴ ساعت قبل از استفاده از کرم، تست آلرژی انجام دهید! حتی اگر قبلاً از آن استفاده کرده باشید. سطح هورمون شما همیشه در حال تغییر است و این باعث می‌شود پوست شما نیز تغییر کند. حتی اگر قبلاً هیچ واکنش آلرژیکی به کرم موبر نداشته‌اید، ممکن است ترکیب شیمیایی پوست شما کمی تغییر کرده باشد و این‌بار باعث ایجاد واکنش در بدن شما شود.

تست کرم موبر قبل از مصرف

برای این منظور، مقدار کمی از کرم را به ناحیه‌ای که می‌خواهید موها را از بین ببرید بمالید. دستورالعمل‌های مندرج در بروشور محصول را دنبال کنید، کرم را برای مدت زمان توصیه شده روی پوست بگذارید و سپس آن را به درستی پاک کنید. توصیه کمپانی هیدرودرم این است که محصول را در قسمت کوچکی از پوست مانند قسمت داخلی بازو به مدت پنج دقیقه امتحان کنید.

اگر ناحیه مورد آزمایش در ۲۴ ساعت آینده واکنشی نشان نداد، به این معنی است که استفاده از کرم موبر در حال حاضر برای شما بی‌خطر است.

به حداقل رساندن اثرات منفی کرم موبر

ناحیه‌ای از بدن که می‌خواهید موهای زائدش را از بین ببرید، از نظر هرگونه بریدگی، خراش، خال، زخم، پوست تحریک شده یا آفتاب سوختگی بررسی کنید. قرار است با این کار، شانس خود را برای داشتن واکنش بد به کرم و احتمال ایجاد جوش یا سوختگی شیمیایی به حداقل برسانید. هرگز کرم را مستقیماً روی هیچ خال یا جای زخمی نمالید، و اگر آفتاب سوختگی، بثورات پوستی یا بریدگی دارید، صبر کنید تا به طور کامل بهبود پیدا کنند.

استفاده نکردن کرم موبر بر روی زخم

اگر اخیراً اصلاح کرده‌اید، ممکن است بریدگی‌های ریزی روی پوست شما ایجاد شده باشد؛ بنابراین بهترین توصیه این است که یک یا دو روز قبل از استفاده از کرم صبر کنید.

بررسی شرایط ویژه شخصی برای استفاده از کرم موبر

در صورت داشتن پوست بسیار حساس، بیماری پوستی یا مصرف هر گونه دارویی که ممکن است روی پوست شما تأثیر بگذارد، با پزشک خود صحبت کنید. از آنجایی که کرم مستقیماً روی پوست مالیده می‌شود، مواد شیمیایی که پروتئین‌های موجود در موهای شما را تجزیه می‌کنند با پروتئین‌های موجود در پوست شما تعامل می‌کنند و همین می‌تواند باعث واکنش شود. بنابراین قبل از استفاده از کرم‌های موبر در موارد زیر با پزشک خود مشورت کنید:

  • در گذشته بثورات، کهیر یا واکنش‌های آلرژیک به محصولات پوستی داشته‌اید.
  • شما از رتینول، داروی آکنه یا داروهای دیگری استفاده می‌کنید که حساسیت پوست شما را افزایش می‌دهد.
  • شما یک بیماری پوستی مانند اگزما، پسوریازیس یا روزاسه دارید.

معمولا متخصصان پوست استفاده از کرم‌های معتبری که از لحاظ بالینی تست شده‌اند را توصیه می‌کنند.

مراحل استفاده از کرم موبر

تا اینجای کار با نکات ضروری، آثار منفی و شرایط ویژه استفاده از کرم موبر آشنا شدیم. حالا نوبت مرور مراحل استفاده از کرم موبر است:

مرحله اول،‌ آماده‌سازی بدن برای عمل دپیلاسیون

توصیه می‌شود برای اثربخشی بهتر، ابتدا چند دقیقه مناطقی از بدن را که دارای موهای ضخیم و زبر هستند، با آب ولرم شستشو دهید و پس از خشک کردن سطح پوست آن نواحی، کرم موبر هیدرودرم را مطابق مراحل بعدی مصرف کنید.

مرحله دوم، به چه میزان از کرم موبر در هر نوبت نیاز است؟

یک لایه ضخیم و یکنواخت از کرم موبر بدن هیدرودرم را روی موهایی که می‌خواهید از شرشان خلاص شوید، بمالید. پیشنهاد می‌شود برای گرفتن نتیجه بهتر، ضخامت مورد نظر حدود یک میلی‌متر باشد. بهتر است برای این کار از کاردک مخصوصی که در جعبه ارائه شده، استفاده کنید. قرار نیست کرم را آن‌قدر به پوست خود بمالید تا جذب شود! فقط آن را به آرامی در ناحیه مورد نظر پخش کنید.

میزان مورد نیاز کرم موبر

در صورت استفاده از انگشتان دست خود بلافاصله آن‌ها را بشویید.

اگر به صورت یکدست کرم را پخش نکنید، به این معنی است که موهای شما تکه‌تکه کنده خواهند شد و لکه‌هایی پوشیده از مو برای شما باقی می‌ماند، که احتمالا آن چیزی نیست که انتظارش را دارید.

هرگز کرم موبر را درون سوراخ‌های بینی، گوش‌ها، مخاط دهان، پوست اطراف چشم‌ها (از جمله ابروها)، ناحیه تناسلی، مقعد یا ناحیه حساس سینه‌ها استفاده نکنید.

مرحله سوم، چند دقیقه باید صبر کنیم تا کرم موبر هیدرودرم اثر کند؟

کرم را برای مدت زمانی که در دستورالعمل توصیه شده روی پوست بگذارید. در مورد کرم موبر بدن هیدرودرم زمان پیشنهادی بین پنج تا حداکثر ده دقیقه است. اگرچه در برندهای مختلف زمان به ندرت از ده دقیقه بیشتر می‌شود. بیشتر دستورالعمل‌ها توصیه می‌کنند که یک ناحیه کوچک را اواسط کار بررسی کنید تا ببینید آیا موها به خوبی جدا شده‌اند یا نه. مثلا برند هیدرودرم از مصرف‌کنندگانش می‌خواهد پس از پنج دقیقه یک قسمت را با کاردک کرم‌زدایی کنند و اگر نتیجه دل‌خواه حاصل شده بود می‌توانند کرم را از باقی قسمت‌ها هم پاک کنند. در غیر این‌صورت تا پایان ده دقیقه باید صبور باشید.

زمان لازم برای اثربخشی کرم موبر

هر چه مدت زمان تماس کرم موبر با پوست شما کمتر باشد، احتمال بروز قرمزی یا تحریک نیز کمتر خواهد بود.

از آنجا که اگر کرم را برای مدت طولانی روی پوست بگذارید، واقعاً می‌توانید به پوست خود آسیب برسانید، یک زمان‌سنج برای این کار تنظیم کنید یا از تایمر تلفن همراه خود استفاده کنید تا مطمئن شوید که از حد مجاز فراتر نمی‌روید.

در ادامه فرایند موزدایی، احساس خفیف سوزن‌سوزن شدن پوست طبیعی است، اما اگر این احساس به سوزش تبدیل شد، یا قرمزی و التهاب دیدید، بلافاصله کرم را از روی پوست بردارید و با آب سرد آن ناحیه آغشته به ماده را بشویید. بسته به شدت واکنشی که پوست شما نشان داده، ممکن است لازم باشد با پزشک خود تماس بگیرید تا در مورد نحوه درمان احتمالی راهنمایی بگیرید.

ممکن است در حین استفاده از کرم موبر بدن، بوی بدی به مشام‌تان برسد. این یک عارضه جانبی طبیعی است زیرا از واکنش شیمیایی حین تخریب ساقه موهای شما ایجاد شده است. محصول کرم موبر هیدرودرم به خودی خود فاقد بوی نامطبوع است.

مرحله چهارم، از چه شوینده‌ای بعد از دپیلاسیون استفاده کنیم؟

پس از پایان مدت زمان لازم، اگر هنوز روی پوست‌تان کرمی باقی مانده بهتر است آن را با یک دستمال مرطوب یا همان کاردک بردارید. این کار را در خلاف جهت رویش مو انجام دهید. دقت کنید که این فعالیت باید به آرامی انجام شود و لازم نیست کرم را به سطح پوست‌تان فشار دهید. ناحیه مورد نظر را با آب نیمه‌گرم بشویید تا مطمئن شوید که کرم کاملا پاک شده است. اگر باقیمانده آن را نشویید، ممکن است مواد شیمیایی با پوست شما واکنش نشان دهند و باعث ایجاد بثورات یا سوختگی شیمیایی شوند.

پاک کردن کرم موبر از پوست

از هیچ‌گونه صابون یا مواد شوینده‌ای برای شستن کرم پس از پایان کار استفاده نکنید و تا ۳ ساعت بعد از مصرف هم از تماس شوینده‌ها با پوست بپرهیزید!

مرحله پنجم، آیا کرم موبر هیدرودرم پوست‌مان را تحریک می‌کند؟

اگر پوست شما بعد از استفاده دچار کمی قرمزی یا خارش شده است، نگران نباشید؛ این طبیعی است. بلافاصله پس از استفاده از کرم موبر لباس نخی و گشاد بپوشید و ناحیه مورد نظر را به هیچ عنوان نخارانید. اگر قرمزی و ناراحتی پوستی بعد از چند ساعت همچنان ادامه یافت یا بدتر شد، با پزشک خود تماس بگیرید.

تحریک پوستی توسط کرم موبر

پس از پایان کار، مقداری کرم مرطوب کننده را روی آن ناحیه بمالید تا آن را نرم و هیدراته نگه دارد.

مرحله ششم، مراحل استفاده از کرم‌های موبر با یکدیگر متفاوت هستند؟

دستورالعمل‌های همراه با کرم موبر بدن هیدرودرم را بخوانید و دقیقا آن‌ها را دنبال کنید. برندهای مختلف و محصولات مختلف دستورالعمل‌های متفاوتی دارند. یک نوع از بین بردن موهای زائد ممکن است تنها سه دقیقه طول بکشد، در حالی که نوع دیگری ممکن است ده دقیقه طول بکشد. پیروی از دستورالعمل‌ها بهترین نتیجه را به شما می‌دهد و به محافظت از پوست شما نیز کمک می‌کند.

مطالعه دستورالعمل محصول

تاریخ استفاده یا همان تاریخ انقضا را بررسی کنید تا مطمئن شوید کرم شما منقضی نشده است. کرم موبر منقضی شده نه تنها خیلی خوب عمل نمی‌کند و نتایج ضعیفی خواهد داشت، بلکه ممکن است مانند هر محصول آرایشی دیگری که دوره مفید مصرف آن تمام شده، موجب ایجاد ناراحتی‌های پوستی در شما شود..

مرحله هفتم، آیا پس از استفاده از موبر هیدرودرم پرهیز خاصی لازم است؟

به هر گونه هشدار بر روی بروشور محصول، مانند پرهیز از آفتاب گرفتن، شنا کردن و برنزه کردن به مدت ۲۴ ساعت توجه کنید. همچنین برای استفاده از ضد تعریق یا محصولات دارای عطر باید ۲۴ ساعت صبر کنید.

هشدارهای لازم در مورد کرم موبر

تا ۷۲ ساعت پس از استفاده نباید اصلاح کنید یا دوباره از کرم موبر در همان ناحیه استفاده کنید!

تمام چیزهایی که باید در مورد کرم موبر بدن بدانیم

  • کرم موبر مناسب پوست خود را پیدا کنید. برندهای مختلفی از کرم‌های موبر وجود دارد و انتخاب‌های زیادی در بین آن برندها وجود دارد. هنگام انتخاب یک کرم، حساسیت پوست خود و محل استفاده از محصول را حتما در نظر بگیرید.
  • اگر از کرم روی صورت یا ناحیه بیکینی خود استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که فرمول مخصوص آن نواحی را انتخاب کرده‌اید، زیرا پوست آن قسمت‌ها حساس‌تر است.
کرم موبر مخصوص صورت
  • اگر پوست حساسی دارید، به دنبال کرم‌هایی با ترکیباتی مانند آلوئه ورا و چای سبز باشید. همچنین ممکن است بخواهید قبل از استفاده با پزشک یا متخصص پوست خود مشورت کنید.
  • کرم‌های موبر به اشکال مختلف، اسپری، ژل، کرمی و رولی وجود دارند.
  • رولی‌ها بهتر از کرم‌ها یا ژل‌ها روی پوست پخش می‌شوند، اما کرم‌ها و ژل‌ها به شما اجازه می‌دهند تا میزان ضخامت آن‌ها را کنترل کنید و معمولا هر چه ضخیم‌تر، نتیجه بهتر خواهد بود.
  • اگر به بوها حساس هستید، کرمی را امتحان کنید که رایحه خوب و ملایمی به محصول اضافه کرده است تا بوی ناخوشایند تخم‌مرغی که در اثر واکنش به موهای شما ایجاد شده است را بپوشاند. فقط به یاد داشته باشید که مواد افزوده بیش از حد می‌توانند احتمال تحریک را نیز افزایش دهند.
  • به جای خرید از یک سایت تصادفی در اینترنت، از یک فروشگاه معتبر لوازم آرایشی و بهداشتی خرید کنید.
  • اگر قیمت یک محصول در مقایسه با قیمت خرده‌فروشی آن بسیار پایین باشد، ممکن است با یک کالای تقلبی روبه‌رو باشید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 3 / 5. مجموع آرا: 2

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا