برند ها و محصولات

مراحل روتین پوستی با محصولات لافارر

اگر با مراحل روتین پوستی و اهمیت هر یک از آن‌ها آشنا نباشید، احتمالا هنگام دیدن تنوع بالای محصولات مراقبت از پوست برندهای معتبری مثل لافارر پیش خودتان می‌گویید که چه کسی از همه این محصولات استفاده می‌کند و آیا واقعا فروش دارند؟ بد نیست بدانید افرادی که پوست شاداب و باطراوتی دارند، از یک روتین پوستی منظم و کامل پیروی می‌کنند و در هر کدام از مراحل آن، از یک محصول اختصاصی باکیفیت استفاده می‌شود.   

این مطلب از مجله خانومی به معرفی محصولات لافارر در قالب یک روتین پوستی کامل اختصاص دارد؛ برند ایرانی معتبری که برای هر مرحله از روتین پوستی حداقل یک محصول باکیفیت تولید کرده است. با رعایت مراحل روتین پوستی ذکر شده در این مطلب و استفاده از محصولات مراقبت از پوست لافارر، شما هم می‌توانید پوستی شاداب و جوان داشته باشید.

از کجا بفهمیم کدام روتین پوستی برای پوست ما مناسب است؟

پیش از معرفی محصولات لافارر و کاربرد آن‌ها در مراحل مختلف یک روتین پوستی کامل، بهتر است اول ببینید که جنس پوستتان چیست و چقدر در طول روز یا شب می‌توانید برای روتین پوستی خود وقت بگذارید.

اگر پوست شما مشکل خاصی ندارد یا نمی‌توانید زمان زیادی را به مراقبت از پوستتان اختصاص دهید، می‌توانید روتین پوستی خود را به 3 مرحله پاک کننده، مرطوب‌کننده و ضدآفتاب محدود کنید. البته اگر بخش‌های بعدی را بخوانید و با فواید هر کدام از محصولات معرفی شده آشنا شوید، صرف‌نظر کردن از آن‌ها برایتان سخت می‌شود.

مراحل روتین پوستی با محصولات لافارر

همچنین برخی از مراحل روتین پوستی که در ادامه شرح داده‌ایم، مخصوص روز هستند و بهتر است برخی از آن‌ها را شب‌ها انجام بدهید. برای تشخیص مرحله یا محصول مناسب شب یا روز هم یک اصل ساده وجود دارد. محصولات مخصوص روتین پوستی روزانه سبک‌تر هستند و بیشتر اثر محافظتی دارند؛ درحالی‌که ترکیبات محصولات مخصوص شب سنگین‌تر است و بیشتر به درد درمان مشکلات پوستی و ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده می‌خورند.

علاوه بر این، پیش از معرفی محصولات لافارر برای روتین پوستی باید به این نکته هم اشاره کنیم که هنگام انتخاب هر محصول، حتما سازگاری آن با نوع پوست خود (چرب، معمولی یا خشک) را چک کنید.

مرحله اول: پاک کننده

پیش‌نیاز استفاده از محصولات محافظتی یا ترمیم‌کننده، تمیز بودن پوست است. پاک‌کردن پوست هم خود 2 مرحله دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

پاک‌کردن آرایش یا آلودگی‌ها

در این مرحله باید با استفاده از میسلار واتر یا محلول‌های پاک کننده آرایش، آلودگی‌ها و آرایش صورت خود را پاک کنید. شاید تصور کنید این مرحله باید شب‌ها و بعد از اتمام یک روز کاری انجام شود؛ اما پوست ما در طول شب هم سبوم و آلودگی‌های مختلف تولید می‌کند و از طرف دیگر اگر شب قبل از کرم‌ها و محصولات مراقبت از پوست استفاده کرده باشید، صبح باید باقیمانده آن‌ها را از روی پوست خود تمیز کنید.

میسلار واتر لافارر با استفاده از ترکیبات گیاهی تولید شده و بافت سبکی دارد. به همین دلیل بدون از بین بردن چربی مفید پوست، آن را از آرایش و آلودگی پاک و منافذ باز آن را کوچک می‌کند. استفاده از این محصول به آب‌کشی نیازی ندارد و مثل بسیاری از محصولات لافارر معرفی شده در این مطلب، برای انواع پوست‌های چرب تا نرمال و خشک تولید می‌شوند.

پاک کننده آرایش لافارر

شستن صورت

در این مرحله باید با استفاده از یک شوینده سبک فومی یا کرمی صورت خود را بشویید. سعی کنید شوینده‌ای را انتخاب کنید که دارای ترکیبات ناملایم نباشد تا پوست شما ملتهب و خشک نشود. فیس‌واش‌های لافارر با وجود داشتن بافت سبک، پوست صورت شما را به‌خوبی از آلودگی‌ها پاک می‌کنند و باعث می‌شوند که میزان چربی، رطوبت و PH پوست شما به تعادل برسد. این موضوع، پوست را برای مراحل بعدی و جذب بهتر سایر محصولات مراقبتی آماده می‌کند.

مرحله دوم: تونر

فیس‌واش‌ها و ژل‌های شستشوی ملایم هم پوست را تا حدی خشک می‌کنند و از طرف دیگر پوست شسشته‌شده آماده جذب مواد مغذی و ترمیم‌کننده است. به همین دلیل بعد از شوینده‌های صورت باید از محصولی استفاده کنید که هم رطوبت ازدست‌رفته پوست شما را جبران کند و هم حاوی ترکیبات درمانی و ترمیم‌کننده باشد.

تونرهای مخصوص انواع پوست معمولا چنین ویژگی‌هایی دارند، اما خواص درمانی و ترمیم‌کننده آن‌ها آن‌چنان قدرتمند نیست و در اصل قرار است پوست شما را برای محصولات بعدی آماده کنند.

نحوه انتخاب تونر مناسب

ویتامین C یکی از ترکیبات ایده‌آل برای تغذیه پوست است و به همین دلیل در بیشتر تونرهای باکیفیت بازار وجود دارد. تونری برای پوست شما مناسب است که به جز سازگاری با جنس آن، مواد طبیعی و ترکیباتی مثل آلفا هیدروکسید اسید یا بتا هیدروکسی اسید داشته باشد.

آلفا هیدروکسی اسیدها خاصیت لایه‌برداری دارند و به همین دلیل تونرهای حاوی آن‌ها برای پوست خشک مناسب است. بتا هیدروکسی اسیدها به لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کنند و سلول‌های مرده و چربی‌های اضافه آن‌ها را خارج می‌کنند. اگر پوست چربی دارید، بهتر است از تونرهای حاوی بتا هیدروکسی اسیدها استفاده کنید.

تونر لافارر

تونرهای حاوی ترکیبات بالا معمولا بافت سنگینی دارند و ممکن است کمی حساسیت ایجاد کنند. اگر دنبال محصول سبک‌تری هستید، می‌توانید سراغ تونرهای آبرسان بروید که با تمامی انواع پوست سازگاری دارند و فقط رطوبت ازدست‌رفته آن را جبران می‌کنند.

روش استفاده از تونر

در بیشتر مقالات مربوط به روتین پوستی، توصیه شده که تونر را به‌صورت یک روز در میان به پوستتان بزنید و اگر پوستتان واکنش آلرژیک نشان نداد، آن را هر روز استفاده کنید؛ اما تونر لافارر ترکیبات گیاهی و سبکی دارد و به همین دلیل برای استفاده روزانه مناسب است. 

تونرهای این برند ترکیبات مؤثری مثل ویتامین C و E دارند و علاوه بر داشتن خاصیت ضدالتهاب، و چربی پوست را هم تنظیم می‌کنند. تونر مخصوص پوست خشک و حساس لافارر بیشتر بر رطوبت‌رسانی به پوست تمرکز دارد و خواص پاک‌کنندگی، افزایش درخشش پوست و کوچک‌کردن منافذ باز آن در تونر مخصوص پوست چرب لافارر پررنگ‌تر است. به همین دلیل است که هنگام معرفی محصولات لافارر، حتما استفاده از تونرهای آن هم توصیه می‌شود.  

همچنین حواستان باشد که بین مصرف تونر و مرحله بعدی، باید حداقل 5 دقیقه صبر کنید تا تونر به‌خوبی جذب شود و ترکیبات محصول بعدی اسیدهای آن را خنثی نکند.

مرحله سوم: سرم پوستی

سرم پوستی اولین محصول سنگینی است که در روتین پوستی باید از آن استفاده کنید. کار سرم‌ها ترمیم و بهبود سلامت پوست است و به همین دلیل در ترکیبات آن‌ها ویتامین، آنتی‌اکسیدان، مواد آبرسان و … با غلظت بالا وجود دارد.

بهترین زمان مصرف سرم پوستی

ویتامین C مهم‌ترین ماده مؤثر سرم‌های پوستی است؛ چون خواص آنتی‌اکسیدانی قدرتمندی دارد و علاوه بر آبرسانی به پوست، از آن در برابر رادیکال‌های آزاد (عامل اصلی چین‌وچروک) و اشعه ماورای‌بنفش محافظت می‌کند. 

انتخاب بهترین زمان برای مصرف سرم، به غلظت ویتامین سی موجود در سرم بستگی دارد. اگر سرم شما غلظت ویتامین C بالایی دارد (بیشتر از 10 درصد)، بهتر است از آن در روتین پوستی شبانه خود استفاده کنید؛ چون استفاده از غلظت‌های بالای این ویتامین هنگام مواجهه با آفتاب احساس سوزش ایجاد می‌کند.

علاوه بر این بهتر است این سرم‌ها را یک شب در میان استفاده کنید تا به‌مرور با پوستتان سازگار شوند و بعد بتوانید آن‌ها را هر شب استفاده کنید. همچنین حواستان باشد که سرم حاوی ویتامین سی را نباید به اطراف چشم‌های خود بزنید.

سرم پوست لافارر در 2 غلظت 10 و 20 درصد در بازار و سایت خانومی موجود است و یکی از محصولات ضد پیری است که معمولاً در معرفی محصولات لافارر حتما به آن اشاره می‌شود.

سرم پوست لافارر

بهترین سرم پوستی مخصوص روتین شبانه

در روتین پوستی شبانه، بهتر است از سرم‌های حاوی هیالورونیک اسید استفاده کنید. این ماده رطوبت هوا را به داخل می‌کشد و پوستتان را در طول شب مرطوب نگه می‌دارد. از طرف دیگر آن را برای استفاده از محصولات ضد لک، جوش و پیری هم آماده می‌کند و نمی‌گذارد این محصولات پوستتان را زیاد خشک کنند.

مرحله چهارم: کرم‌های دور چشم

کرم‌های دور چشم تنها مرحله روتین پوستی است که می‌توانید با کمی اغماض آن را کنار بگذارید. البته اگر وضعیت چین‌وچروک دور چشم شما به مرحله بحرانی رسیده یا سروکله این چروک‌ها خیلی زودتر از موعد پیدا شده، بهتر است این مرحله را حذف نکنید.

کرم‌های دور چشم محصولات سبکی هستند که در آن‌ها ترکیبات آبرسان و ضد رادیکال‌های آزاد وجود دارد. اگر از کرم‌های مرطوب‌کننده و ضدآفتاب باکیفیت و حاوی ترکیبات سبک برای دور چشم خود استفاده می‌کنید، می‌توانید قید مصرف کرم دور چشم را بزنید.

کرم دور چشم لافارر

کرم دور چشم لافارر با ترکیبات کلاژن ساز و رطوبت رسان تولید می‌شود. مدل مخصوص افراد زیر 40 سال آن از بروز چین‌وچروک جلوگیری می‌کند و مدل مخصوص افراد بالای 40 سال این کرم نیز خاصیت ترمیم چروک‌های دور چشم را دارد. مثل بسیاری از محصولاتی که در معرفی محصولات لافارر به آن‌ها پرداخته می‌شود، کرم دور چشم لافارر هم حاوی ترکیبات گیاهی است.

مرحله پنجم: درمان لک‌های پوستی

بسیاری فکر می‌کنند که این مرحله مخصوص آن‌هایی است که پوستشان دچار مشکلاتی مثل لک، جوش و … شده؛ اما هر پوستی می‌تواند مستعد این مشکلات باشد و به همین دلیل انجام این مرحله، می‌تواند از بروز آن‌ها جلوگیری کند.

این مرحله از روتین پوستی هم بهتر است شب‌ها انجام شود؛ چون در هنگام خواب پوست خود را ترمیم می‌کند و محصولات ضد لک و جوش تأثیر بیشتری خواهند داشت. البته یک استثنا هم وجود دارد. اگر از تونر ضد آکنه استفاده می‌کنید یا می‌خواهید از رتینول برای لایه‌برداری استفاده کنید، می‌توانید صبح‌ها هم از محصولات ضد لک و جوش استفاده کنید.

زمان استفاده از محصولات ضد لک در روتین پوستی

بهترین زمان استفاده از محصولات ضد لک قبل از مرطوب‌کننده است؛ چون معمولا مرطوب‌کننده‌ها بافت سنگینی دارند و محصولات دیگر به‌سختی از آن‌ها عبور می‌کنند.

درمان لکه ‌های تیره و جای جوش

برای درمان لکه‌های تیره، جای جوش و اسکار بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که حاوی ترکیبات طبیعی مثل ویتامین B3 باشند؛ چون احتمال بروز حساسیت و عوارض جانبی توسط این محصولات کمتر است و با وجود نیاز به زمان بیشتر، درمان پایدارتری را ایجاد می‌کنند.

ترمیم ‌کننده لافارر هم با پایه ترکیبات گیاهی مثل موم زنبورعسل، روغن بادام شیرین، شی باتر و موادی مثل دایمتیکون و زینک اکساید تولید شده و در معرفی محصولات لافارر، از آن به عنوان محصولی ضدالتهاب و ضدعفونت و همچنین ترمیم‌کننده جای زخم، لک و جوش و … یاد می‌شود.

درمان جوش

بنزوئیل پروکساید و سالیسیلیک اسید معمولا نقش مهمی در کرم‌ها، پمادها و لوسیون‌های ضد جوش دارند و علاوه بر از بین بردن عوامل ایجاد جوش، به از بین بردن جای آن‌ها هم کمک می‌کنند. اگر پوست شما دارای جوش و مستعد آکنه است، بهتر است ابتدا با محصولات ضد جوش آن را درمان کنید و بعد سراغ استفاده از محصولات ترمیم‌کننده بروید.

مرحله ششم: مرطوب‌ کننده

همان‌طور که در این مطلب معرفی محصولات لافارر گفتیم، مرطوب‌کننده یکی از مهم‌ترین محصولات روتین پوستی است و به دلیل تأثیر زیاد آن در زیبایی چهره شما، اصلاً نباید از قلم بیفتد. ازدست‌رفتن رطوبت پوست پایه و اساس عوارض متعددی مثل چین‌وچروک است و مرطوب‌کننده به مبارزه با آن‌ها کمک می‌کند.

تفاوت بین مرطوب‌کننده و آبرسان

یکی از نکاتی که باید پیش از انتخاب و استفاده از کرم مرطوب‌کننده بدانید، تفاوت آبرسان و کرم مرطوب‌کننده است. کرم آبرسان معمولا از طریق جذب رطوبت هوا عمل می‌کند و بافت سبک‌تری دارد؛ درحالی‌که کرم مرطوب‌کننده یک لایه محافظتی سنگین روی پوست ایجاد می‌کند و در اصل رطوبت پوست را به دام می‌اندازد. مرطوب‌کننده‌ها بیشتر به درد پوست‌های خشک می‌خورند و آن‌هایی که پوست چرب دارند هم بهتر است سراغ کرم‌های آبرسان بروند.

آبرسان لافارر برای انواع پوست‌های چرب، خشک و معمولی و مختلط تولید شده و مثل بسیاری از محصولاتی که در معرفی محصولات لافارر به آن‌ها پرداختیم، ترکیبات گیاهی دارند. آبرسان‌های مخصوص پوست مختلط و چرب لافارر بافت سبکی دارند و بدون مواد کمدون‌زا (مسدودکننده منافذ پوست) و چربی تولید می‌شوند؛ درحالی‌که آبرسان مخصوص پوست خشک این برند کمی سنگین‌تر است و علاوه بر تأمین رطوبت، خاصیت جوان‌سازی و ضدالتهاب هم دارد.

نحوه مصرف مرطوب‌کننده پس از محصولات ضد لک و جوش

برای تأثیر بیشتر محصولات ضد لک، بهتر است اول یک دقیقه صبر کنید تا خشک شوند. بعد مرطوب‌کننده را ابتدا در اطراف لکه‌ها بزنید و سپس کمی از آن را روی انگشت اشاره خود بریزید و به‌صورت ضربه‌ای روی لک‌ها بزنید تا محصولات ضد لک به نقاط دیگر صورت جابه‌جا نشوند و حساسیت ایجاد نکنند.

بعد از زدن مرطوب‌کننده هم باید حداقل 5 تا 15 دقیقه صبر کنید تا جذب شود و بعد سراغ مرحله بعدی بروید.

مرحله هفتم: رتینول

از این مرحله به بعد، روتین پوستی روزانه و شبانه تفاوت‌های اساسی پیدا می‌کنند؛ چون اصولا رتینول‌ها خاصیت ترمیم‌کننده و درمانی دارند و بهتر است شب‌ها که پوست وارد مرحله بازسازی می‌شود، از آن استفاده کنید. رتینول‌ها حاوی ترکیبات ویتامین A یا همان رتینوئیدها هستند و سرعت روند جایگزینی سلول‌های مرده با سلول‌های جدید را بالا می‌برند. این موضوع، منجر به کاهش لک و چین و چروک‌های پوست می‌شود.

این نکته را فراموش نکنید که برای مشاهده تأثیر کامل رتینول‌ها باید حداقل 6 ماه صبر کنید.

نحوه مصرف رتینول

ازآنجایی‌که این محصولات هم ترکیبات سنگینی دارند و ممکن است حساسیت ایجاد کنند، بهتر است مصرف آن‌ها را به‌تدریج زیاد کنید و آرام‌آرام از یک شب در هفته، به یک شب در میان برسانید. اگر کرم شب حاوی رتینوئید دارید، می‌توانید کلاً قید مصرف این محصول را بزنید.

رتینوئیدها خاصیت لایه‌برداری هم دارند و اگر پوست حساسی دارید، بهتر است 10 دقیقه قبل و 10 دقیقه بعد از مصرف آن‌ها کرم مرطوب‌کننده بزنید.

مرحله هشتم: روغن‌ها

روغن صورت مرحله آخر روتین پوستی شبانه و مرحله یکی مانده به آخر در روتین پوستی روزانه است. کار اصلی روغن‌ها به دام انداختن محصولات قبلی و افزایش اثر آن‌ها است و به همین دلیل باید در مراحل آخر روتین پوستی از آن‌ها استفاده کنید.

روغن پوست

روغن مخصوص پوست چرب و خشک

شاید شما هم تصور کنید که روغن‌ها به درد پوست‌های چرب نمی‌خورند؛ اما این تصور غلط است و برخی از روغن‌ها مثل روغن جوجوبا و روغن میوه گل رز می‌توانند چربی اضافه پوست‌های چرب و مستعد آکنه را حذف کنند.

اگر پوست خشکی دارید، بهتر است سراغ روغن‌هایی مثل مارولا و آلوئه‌ورا بروید.

مرحله آخر: ضد آفتاب

ضدآفتاب مهم‌ترین و اولین سد محافظتی پوست شما در برابر اشعه ماورای‌بنفش خورشید و رادیکال‌های آزاد است و به همین دلیل باید در مرحله آخر روتین پوستی روزانه از آن استفاده کنید. شاید الان این سؤال به ذهنتان برسد که فایده استفاده از ضدآفتاب روی روغن چیست؟ در جواب باید بگوییم که ضد آفتاب‌ها قرار نیست به پوست نفوذ کنند و ازآنجایی‌که فقط اثر محافظتی دارند، زدن آن‌ها روی روغن‌های پوستی مشکلی ندارد.

ضد آفتاب لافارر با SPF 30 (حداقل استاندارد SPF) و SPF 50، به‌صورت رنگی (حاوی کرم‌پودر) و بی‌رنگ و با فرمولاسیون مناسب برای انواع پوست‌های خشک و نرمال و چرب تولید می‌شوند. این ضد آفتاب‌ها با هر 2 نوع اشعه UVA و UVB خورشید مبارزه می‌کنند و به دلیل کیفیت بالا، در معرفی محصولات لافارر جایگاه ویژه‌ای دارند. 

محصولات لافارر؛ مجموعه‌ای بی‌نقص برای روتین پوستی شما

در این مطلب از مجله خانومی، به معرفی محصولات لافارر و نحوه استفاده از آن‌ها در مراحل مختلف روتین پوستی پرداختیم. این برند برای هر مرحله از روتین پوستی روزانه یا شبانه یک محصول باکیفیت و مخصوص انواع مختلف پوست دارد که خرید آن‌ها شما را از سایر محصولات مراقبت از پوست بی‌نیاز می‌کند. برای خرید لوازم آرایشی تولید برندهای معتبر و همچنین محصولات لافارر، می‌توانید به صفحه اصلی سایت خانومی مراجعه کنید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 5 / 5. مجموع آرا: 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا