برند ها و محصولات

مدت زمان استفاده از کرم لایه بردار مدیلن

سلول‌های پوست، ارگان‌های زنده‌ای هستند که چرخه حیات 2 الی 4 هفته‌ای دارند. سلول‌ها پس از اتمام فعالیت، باید از پوست جدا شده و جای خود را به سلول‌های تازه بدهند. هر چند گاهی اوقات این اتفاق رخ نمی‌دهد. سلول‌های مرده از روی پوست جدا نمی‌شوند و با تلنبار‌شدن روی هم، به کدری، خشکی، ایجاد جوش و…، منجر خواهند شد. در این حالت، حتی استفاده از انواع لوازم آرایشی باکیفیت هم نمی‌تواند زیبایی چهره شما را احیا کند. در این شرایط، انواع لایه‌بردارها و اسکراب‌ها، می‌توانند سلامت و زیبایی پوست شما را بازیابی کنند. کرم لایه بردار مدیلن، یکی از بهترین محصولات ایرانی است که می‌توانید برای تسریع فرآیند جوان‌سازی پوست، از آن کمک بگیرید. حالا اگر انواع لایه‌بردارهای مدیلن را نمی‌شناسید و نحوه استفاده از آن‌ها را نمی‌دانید، همراه ما باشید!

معرفی کرم‌های لایه بردار مدیلن

پوست صورت و بدن، در یک چرخه دائمی بازسازی خود قرار دارد. این فرآیند در ابتدای زندگی تا اواسط دوره نوجوانی و گاهی تا جوانی، به‌سرعت رخ می‌دهد. سلول‌ها مدام تولید می‌شوند و جایگزین سلول‌های قدیمی‌تر خواهند شد. به همین دلیل، سرعت ترمیم زخم‌ها بسیار بیشتر است و پوست، طراوت و شادابی زیادی دارد.

با گذر زمان، سرعت این فرآیند کاهش پیدا می‌کند. بدن کم‌کم قدرت ساخت سلول‌های جدید را از دست می‌دهد و برای ساخت آن‌ها، باید یک عامل محرک وجود داشته باشد. روش‌های مختلفی برای تحریک پوست به تولید سلول‌های قوی و تازه وجود دارد که استفاده از انواع کرم لایه‌بردار، یکی از آن‌ها است. این کرم‌ها، فرآیند لایه‌برداری پوست را انجام می‌دهند.

خوشبختانه در میان برندهای ایرانی، انواع کرم لایه‌بردار قوی و باکیفیت وجود دارد که با توجه به نوع پوست خود، می‌توانید یک مورد را انتخاب کنید. برند مدیلن در این حوزه، دو کرم عرضه کرده است که هر کدام از آن‌ها، مزایا و مشخصه‌های خاص خود را دارد. دو مدل اسکراب و لایه بردار صورت مدیلن شامل موارد زیر است:

استفاده از کرم لایه بردار

کرم لایه بردار AHA 10% مدیلن

اولین کرم لایه بردار مدیلن، کرم لایه بردار AHA 10% است که با لایه‌برداری ملایم خود، می‌تواند به جوان‌سازی پوست کمک کند. آلفا هیدروکسی اسید یا AHA، همان چیزی است که باعث از بین‌بردن سلول‌های مرده پوست می‌شود و یک پاکسازی عمیق و کامل را به‌دنبال دارد.

افرادی که پوست حساس و خشک دارند، بهتر است از این کرم کمک بگیرند. میزان AHA موجود در این محصول، پوست را به شکلی ملایم و محافظت‌شده، لایه‌برداری می‌کند. سلول‌های مرده را به‌آرامی از بین می‌برد و اجازه نمی‌دهد که چربی و آلودگی در منافذ باز پوست تلنبار شوند. بدین شکل، این کرم از ایجاد جوش نیز جلوگیری می‌کند. احیای پوست، افزایش شفافیت آن، بازسازی و ترمیم جای زخم و اسکار، رفع تدریجی لک و تیرگی، همه از مشخصه‌های این کرم لایه بردار مدیلن هستند.

علاوه بر این محصول، برند مدیلن یک کرم لایه بردار قوی‌تر نیز ارائه کرده است که در صورت تمایل، می‌توانید آن را به کار ببرید.

کرم لایه بردار AHA 15% مدیلن

لک‌های تیره، جای قدیمی زخم و جوش، کدری و خستگی پوست و البته چربی بیش از حد، به لایه‌برداری عمیق و کامل نیاز دارد. اگر شما هم دچار یکی از این مشکلات هستید، کرم لایه بردار AHA 15% مدیلن، همان چیزی است که به آن نیاز دارید. این کرم با داشتن درصد بالاتری از آلفا هیدروکسی اسید، لایه‌برداری عمیق‌تری بر پوست انجام می‌دهد.

به همین خاطر، از همان اولین دفعات استفاده از این کرم، به‌خوبی می‌توانید اثرات آن را مشاهده کنید. با از بین‌رفتن لایه‌ای از پوست‌ مرده و آسیب‌دیده، پوست شما ظاهری شفاف‌تر و نرم‌تر به‌دست می‌آورد. پس از آن نیز در طی بازه نسبتا کوتاهی، شاهد ترمیم لایه سطحی پوست خواهید بود. کاهش چین‌وچروک‌ها در اثر لایه‌بردای نسبتا عمیق، دیگر ویژگی عالی این کرم است. در صورتی که دارای پوست چرب، آکنه‌دار، مستعد جوش سرسفید و سرسیاه هستید، استفاده مداوم از این کرم لایه‌بردار قطعا می‌تواند بخش زیادی از مشکلات پوستی شما را برطرف کند.

مدت زمان استفاده از هر کرم لایه بردار مدیلن

کرم‌های لایه‌بردار بر خلاف دیگر محصولات آرایشی و بهداشتی، باید با احتیاط بسیار بیشتری مصرف شوند. معمولا بر طبق میزان AHA موجود در هر کرم لایه‌بردار، مدت زمان و نحوه استفاده از آن مشخص می‌شود. به‌صورت کلی، مدت زمان استفاده از انواع کرم لایه‌بردار به این شکل است:

لایه‌بردار ملایم با 4 الی 10 درصد AHA

کرم‌های لایه‌بردار حاوی آلفاهیدروکسی اسید، باید به‌تدریج وارد روتین پوستی شما شوند. مدت زمان مصرف این کرم، بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شود که میزان حساسیت پوستی شما، یکی از مهم‌ترین آن‌ها است. به‌صورت کلی، می‌توانید این مدل کرم‌ها را هفته‌ای یک الی دو بار استفاده کنید. هر چند در اولین دفعات، هفته‌ای یک بار این کرم را مصرف کنید. پس از اطمینان از عدم بروز التهاب یا حساسیت، می‌توانید دفعات استفاده را به دو بار در هفته برسانید. بنابراین کرم لایه بردار مدیلن 10 درصد، در این دسته‌بندی قرار می‌گیرد.

پوست صورت

لایه‌بردار قوی با 10 الی 30 درصد AHA

کرم‌های لایه‌بردار حاوی 10 تا 30 درصد AHA، جزو کرم‌های لایه‌بردار قوی دسته‌بندی می‌شوند. کرم لایه بردار مدیلن 15 درصد، در این گروه است. این کرم‌ها را بهتر است هر یک هفته الی 10 روز، یک بار استفاده کنید. پس از آن و با توجه به میزان واکنش پوستی خود، تعداد دفعات استفاده را به حداکثر دو بار در هفته، افزایش دهید.

با وجود این، هیچ‌گاه نمی‌توان مدت زمان مشخص و دقیقی برای مصرف کرم لایه‌بردار تعیین کرد. برای جلوگیری از وقوع هر نوع مشکل پس از مصرف این نوع کرم‌ها، حتما به واکنش پوست خود توجه کنید. در صورت مشاهده خشکی یا التهاب در روزهای پس از مصرف کرم لایه بردار مدیلن یا دیگر برندهای مشابه، فاصله و مدت زمان استفاده از کرم را افزایش دهید.

نحوه استفاده از کرم لایه بردار مدیلن

بهتر است که انواع کرم لایه‌بردار را در روتین شبانه پوست خود قرار دهید تا پس از مصرف، در معرض تابش آفتاب یا آلودگی‌های محیطی قرار نگیرید. برای کاهش احتمال بروز عوارض جانبی پس از مصرف کرم لایه بردار مدیلن یا انواع لایه بردارهای پوستی، کرم‌های لایه‌بردار را به شکل زیر استفاده کنید:

استفاده از کرم لایه‌بردار

گام اول: تست حساسیت

هیچ‌گاه کرم‌های قوی لایه‌بردار و لکه‌بر را بدون تست حساسیت استفاده نکنید. بنابراین در اولین دفعه استفاده از کرم لایه بردار مدیلن، حتما تست را انجام دهید. برای این کار، مقدار کمی از کرم را بر ناحیه داخلی ساعد و مقداری هم بر پوست کنار گوش بزنید. با سر انگشت، کرم را کاملا پخش نمایید.

حدودا 20 دقیقه صبر کنید. در صورت عدم بروز حساسیت پوستی، التهاب، خارش، تورم، قرمزی و یا بروز کهیر، شما به این کرم حساسیت ندارید. پس با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید. انجام این تست در هر دفعه استفاده لازم نیست. هر چند اگر پس از چند ماه فاصله، قصد دارید که دوباره از این کرم استفاده کنید، حتما دوباره تست حساسیت را انجام دهید.

 کرم لایه بردار مدیلن

گام دوم: پاکسازی پوست

پس از اطمینان از عدم بروز حساسیت، باید پوست خود را برای مصرف کرم لایه بردار مدیلن آماده کنید. برای این کار، ابتدا با یک شوینده مناسب با پوست‌تان، صورت خود را بشویید. اگر دقیقا نمی‌دانید که چه شوینده‌ای برای شما مناسب است، در مطلب بی ضررترین شوینده صورت، چندین برند باکیفیت را با هم بررسی کرده‌ایم.

پس از شستن صورت، برای پاکسازی عمیق و کامل پوست‌تان، بهتر است از میسلار واتر یا تونر هم کمک بگیرید. بدین شکل، آثار چربی، غبار، آلودگی‌های محیطی یا لوازم آرایشی، کاملا از روی پوست شما پاک می‌شوند.

شست‌وشوی صورت

گام سوم: استفاده از کرم AHA

با تمیزشدن پوست‌تان، مقدار مناسبی از کرم لایه بردار مدیلن را به پوست صورت و گردن بزنید. در این میان، از نزدیک‌کردن کرم به بخش‌های حساس صورت مثل چشم‌ها و ناحیه اطراف‌شان، لب‌ها، زخم‌های باز یا جوش‌های ملتهب، اجتناب کنید.

کرم را به‌آرامی روی پوست خود ماساژ دهید. در صورتی که پس از مصرف، احساس سوزش یا گزگز داشتید، به‌سرعت پوست خود را با آب زیاد بشویید.

گام چهارم: آبرسانی پوست

برخی اوقات کرم‌های لایه‌بردار باعث افزایش خشکی پوست می‌شوند. برای جلوگیری از بروز این حالت، نیم الی یک ساعت پس از مصرف لایه‌بردار، می‌توانید از یک مرطوب‌کننده مناسب کمک بگیرید. بهتر است برای عدم بروز تداخل، مصرف کرم مرطوب‌کننده یا آبرسان را به چند ساعت پس از مصرف لایه‌بردار موکول کنید.

گام پنجم: مصرف ضد آفتاب قوی

در طی چند هفته یا چند ماهی که کرم لایه بردار مدیلن را به‌صورت مرتب مصرف می‌کنید، باید استفاده از ضد آفتاب را خیلی جدی ادامه دهید. از یک ضد آفتاب با حداقل SPF 30 استفاده کرده و هر دو تا چهار ساعت، ضد آفتاب را تجدید کنید.

برای جلوگیری از بروز عوارض جانبی احتمالی، رعایت این 5 گام اهمیت بسیار زیادی دارد. علاوه بر این، با رعایت چند نکته مهم دیگر، میزان اثرگذاری کرم لایه بردار مدیلن را می‌توانید افزایش دهید و احتمال بروز حساسیت و آلرژی را هم به حداقل برسانید.

نکات مهم نحوه مصرف کرم لایه بردار مدیلن

در حین مصرف انواع محصولات لایه بردار، موارد مهم زیر را در نظر بگیرید:

مصرف تدریجی

هر نوع لایه‌بردار و کرم لکه‌بر را به‌صورت تدریجی استفاده کنید. در ابتدا فواصل زمانی بیشتری بین هر بار استفاده رعایت کنید. هیچ‌گاه از این کرم‌ها به‌صورت روزانه یا حتی بیش از 4 بار در هفته، استفاده نکنید. مصرف بیش از حد از این کرم‌ها، به هیچ عنوان شما را سریع‌تر به هدف مورد نظر نمی‌رسانند. تنها باعث می‌شوند که پوست شما نازک‌تر و حساس‌تر شود و احتمال بروز آلرژی و حساسیت، بیشتر شود.

کرم لایه بردار

عدم استفاده از لایه‌بردار در صورت آفتاب‌سوختگی

در صورتی که پوست شما دچار التهاب، قرمزی، آفتاب‌سوختگی، حساسیت آلرژیک به عوامل مختلف و… باشد، نباید از کرم لایه بردار مدیلن استفاده کنید. افزون بر آن، اگر به‌تازگی پوست خود را مصنوعی یا طبیعی برنز کرده‌اید، به هیچ عنوان نباید از کرم‌های لایه‌بردار یا لکه‌بر به‌صورت هم‌زمان استفاده کنید.

عدم استفاده هم‌زمان چند مدل لایه‌بردار

در حین مصرف کرم لایه بردار مدیلن، هیچ گونه کرم لایه‌بردار، سفید کننده یا حاوی دیگر اسیدها یا رتینول، مصرف نکنید. معمولا این کرم‌ها به‌تنهایی باعث نازک‌شدن پوست می‌شوند. استفاده هم‌زمان احتمال بروز التهاب و حساسیت را بیشتر خواهد کرد.

قرار نگرفتن در برابر تابش مستقیم آفتاب

در طی مدت زمان مصرف کرم لایه بردار مدیلن، با وجود استفاده از ضد آفتاب قوی، به هیچ عنوان نباید به‌صورت طولانی‌مدت در معرض تابش آفتاب قرار بگیرید. در صورت قرار گرفتن در چنین موقعیتی، حتما پوست خود را با استفاده از کلاه لبه‌دار یا شال و روسری، بپوشانید.

عدم انجام فرآیندهای پاکسازی عمیق پوستی

در حین استفاده از انواع کرم لایه‌بردار، هیچ‌گونه عملیات لایه‌برداری عمیق، فیشیال، میکرونیدلینگ و… انجام ندهید.

لایه‌برداری کامل پوست با استفاده از انواع کرم لایه بردار مدیلن

لایه‌برداری، یکی از بهترین روش‌هایی است که با کمک آن می‌توانید به طراوت، شادابی و سلامت پوست کمک کنید. استفاده از انواع کرم لایه بردار مدیلن با توجه به جنس پوست خود، ساده‌ترین روش برای انجام این کار است. کرم لایه بردار، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. به ساخت سلول‌های جدید کمک می‌کند و از این طریق، مشکلات مختلف پوستی مثل لکه‌ها، آثار زخم و جوش، چین‌وچروک‌های سطحی و… را از بین می‌برد. فقط کافی است به نحوه استفاده و نکات مهم مصرف کرم لایه بردار مدیلن توجه کنید تا بدون ایجاد حساسیت پوستی، به ظاهر بی‌نقص و ایده‌آل مد نظرتان دست پیدا نمایید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 5 / 5. مجموع آرا: 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا