مراقبت از پوست

معرفی بهترین مارک ماسک صورت مردانه

ازآنجایی‌که پوست یکی از ظریف‌ترین و حساس‌ترین اعضای بدن آقایان و خانم‌هاست و مشکلات رایج پوستی جنسیت نمی‌شناسند، آقایان هم باید به فکر مراقبت از پوست خود باشند و استفاده از ماسک صورت، در این زمینه کمک شایانی می‌کند. این مطلب از مجله خانومی به ضرورت روتین پوستی آقایان، مهم‌ترین ترکیبات ماسک‌های صورت مردانه و معرفی بهترین ماسک صورت مردانه اختصاص دارد.

چرا آقایان هم باید روتین پوستی داشته باشند؟

یک تصور بسیار نادرست وجود دارد که بر اساس آن، روتین پوستی آقایان کاری غیرضروری و بیهوده است و بر اساس کلیشه‌های جنسیتی، آقایان نباید نسبت به ظاهر و سلامت پوستشان حساس باشند!

این در حالی است که پوست آقایان هم در برابر تمامی عوامل محیطی مضر مثل نور خورشید، رادیکال‌های آزاد، آلاینده‌ها و همچنین افزایش سن و تغییرات هورمونی آسیب‌پذیر است و به مراقبت نیاز دارد.

ماسک صورت مردانه

اتفاقاً برخی از آقایان بیشتر از خانم‌ها در معرض آلودگی‌های محیطی و اشعه ماورا بنفش خورشید قرار می‌گیرند و مطالعات علمی نشان داده‌اند که پوست آقایان بیشتر از خانم‌ها چربی ترشح می‌کند. از طرف دیگر اصلاح صورت با تیغ و ریش‌تراش نیز از جمله عوامل مضری است که بیشتر پوست آقایان را تهدید می‌کند و چربی مفید و رطوبت آن را از بین می‌برد. استفاده از بهترین ماشین ریش تراش صفر زن به آقایان کمک می‌کند که ظاهری آراسته و پوست بهتری داشته باشند.

بسیاری از متخصصین پوست و مو توصیه می‌کنند که آقایان حداقل 3 مرحله ضروری روتین پوستی یعنی شستشوی صورت با شوینده مناسب و استفاده از کرم آب‌رسان و ضد آفتاب را رعایت کنند. در این میان استفاده از ماسک صورت مردانه می‌تواند جایگزین کرم مرطوب کننده شود یا به عنوان یک مرحله کمکی، به افزایش رطوبت پوست آقایان و از بین بردن جوش و چروک صورت آن‌ها کمک کند.

بیشتر بخوانید: درمان ترک پوستی

بهترین ترکیبات ماسک صورت مردانه برای انواع پوست

مثل خانم‌ها، آقایان هم باید نسبت به ترکیبات لوازم آرایشی و بهداشتی مصرفی خود حساسیت نشان بدهند و آن‌ها را مطابقت با جنس و شرایط پوست خود انتخاب کنند. پوست آقایان هم به انواع چرب، خشک، معمولی و مختلط تقسیم می‌شود و در ادامه به مهم‌ترین ترکیبات ماسک صورت مردانه مخصوص هر کدام از این پوست‌ها اشاره می‌کنیم:

ترکیبات ماسک مناسب برای پوست چرب مردانه

فراوانی پوست چرب در آقایان نسبت به خانم‌ها بیشتر است و آقایانی که پوست چرب دارند، با مشکلاتی مثل آکنه، جوش‌های سرسیاه و تیرگی پوست دست‌وپنجه نرم می‌کنند. این ماسک بهتر است حاوی ترکیبات زیر باشد:

  • خاک رس برای بستن و پاکسازی منافذ پوست از چربی و آلودگی
  • اسید سالیسیلیک برای کاهش چربی پوست و حذف سلول‌های مرده آن
  • زغال برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه و پاکسازی پوست
  • ترکیبات ضد آکنه و لایه‌بردار مثل گوگرد برای از بین بردن جوش و جای آن
ماسک صورت مردانه

ترکیبات ماسک مناسب برای پوست خشک مردانه

آقایان دارای پوست خشک با مشکلاتی مثل التهاب و قرمزی پوست و خارش و پوسته‌پوسته شدن آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند و به همین دلیل باید دنبال ماسک‌های صورت حاوی روغن‌های طبیعی باشند. بهترین ماسک صورت مردانه مخصوص این نوع پوست، با ترکیبات زیر تولید می‌شود:

  • هیالورونیک اسید برای حفظ رطوبت پوست
  • آلوئه‌ورا و خیار برای رطوبت‌رسانی حداکثری به پوست
  • ترکیبات غیرکمدون‌زا برای جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست
  • روغن‌های طبیعی مثل روغن نارگیل برای تأمین چربی‌های مفید

ترکیبات ماسک مناسب برای پوست مختلط مردانه

افراد دارای پوست مختلط چالش‌های زیادی در انتخاب محصولات مراقبت از پوست دارند؛ چون بخشی از پوست آن‌ها چرب و بخش دیگری از آن خشک است. آقایان دارای این نوع پوست باید سراغ ماسک صورت مردانه حاوی ترکیبات زیر بروند:

  • خاک رس؛ چون ماده ملایمی است و به هر 2 قسمت چرب و خشک صورت فایده می‌رساند.
  • زغال برای پاک‌سازی منافذ پوست و رطوبت‌رسانی به بخش خشک آن
  • انبه، موز و خیار برای تأمین رطوبت بدون افزایش چربی
بهترین ماسک صورت مردانه

ترکیبات ماسک مناسب برای پوست معمولی مردانه

بسیاری تصور می‌کنند که پوست معمولی به مراقبت نیاز ندارد؛ درحالی‌که افراد دارای پوست معمولی هم در صورت عدم رعایت روتین مناسب ممکن است دچار مشکلات و عوارض پوستی شوند. آقایان دارای پوست معمولی باید ماسک حاوی ترکیبات آب‌رسان و لایه‌بردار ملایم را انتخاب کنند و سراغ محصولاتی که پوست آن‌ها را خشک یا چرب می‌کنند نروند.

بهترین مارک ماسک صورت مردانه کدام است؟

تنوع ماسک صورت تخصصی آقایان به اندازه ماسک‌های مخصوص خانم‌ها زیاد نیست. به همین دلیل در این بخش هم به معرفی چند ماسک صورت مردانه باکیفیت و هم ماسک‌های مشترک برای آقایان و خانم‌ها پرداخته‌ایم. همچنین سعی کردیم محصولاتی را انتخاب کنیم که در بازار به‌راحتی پیدا می‌شوند و بیشتر مصرف‌کنندگان از کیفیت آن‌ها راضی هستند.

ماسک صورت سبوما آردن

محصولات لاین سبوما آردن به‌صورت تخصصی برای رفع مشکلات پوست‌های چرب و مستعد آکنه تولید می‌شوند و ماسک ضدجوش و پاکسازی کننده پوست چرب Sulfur 5 سبوما یکی از بهترین محصولات این مجموعه است. استفاده از این ماسک برای آقایانی که پوست حساسی دارند و بعد از اصلاح صورت دچار جوش می‌شوند، توصیه می شود.

ماسک صورت سبوما آردن با پایه خاک رس طبیعی، گوگرد 5 درصد، سالیسیلیک اسید و عصاره طبیعی چای سبز، لیکوریس و آویشن تولید شده و دارای چند کارکرد متفاوت است:

  • سم‌زدایی، پاکسازی و پیشگیری از بروز جوش
  • کنترل تولید چربی پوست
  • افزایش نرمی و لطافت پوست
  • روشن شدن پوست
ماسک ضدجوش و پاکسازی کننده پوست چرب Sulfur 5 سبوما

ماسک صورت لیمو و نعناع وارمی

این ماسک صورت هم مخصوص پوست‌های چرب و دارای جوش تولید شده و با داشتن ترکیباتی مثل لیمو و نعناع، از انواع ماسک صورت موثر برای درمان جوش محسوب می‌شود. این 2 ماده موثر، خواص آنتی اکسیدانی، پاکسازی و ضد عفونی کننده دارند و عوامل اصلی ایجاد جوش یعنی آلودگی و باکتری را از بین می‌برند.   

از دیگر خواص ماسک خاک رس لیمو و نعنا وارمی می‌تواند به مبارزه با التهاب و تنظیم چربی پوست اشاره کرد که این خواص به پیشگیری و درمان جای جوش کمک می‌کنند. گوگرد 5 درصد، خاک رس، اسید سالیسلیک و عصاره طبیعی زرشک، شیرین‌بیان، چای سبز و آویشن از دیگر ترکیبات مؤثر این ماسک صورت گیاهی هستند و خانم‌ها و آقایان دارای پوست چرب می‌توانند از آن استفاده کنند.

 ماسک خاک رس لیمو و نعنا وارمی

ماسک صورت آب‌رسان هیدرودرم

ماسک صورت ژلی آب‌رسان آلوئه ورا و کالاندولا هیدرودرم هم یکی دیگر از محصولاتی است که هم برای آقایان و هم خانم‌ها تولید شده و نمی‌توان آن را یک ماسک صورت مردانه تخصصی دانست. با این حال این ماسک ترکیبات متفاوتی نسبت به اکثر ماسک‌های صورت موجود در بازار دارد و از میان مواد مؤثر آن می‌توانیم به گلیسیرین، اوره، ویتامین B5، ژل طبیعی آلوئه‌ورا، عصاره کاندولا، هیالورونیک اسید و فنوکسی اتانول اشاره کنیم.

این ترکیبات باعث شده که ماسک صورت آبرسانی هیدرودرم برای آقایان و خانم‌های دارای پوست خشک و حساس مناسب باشد. همچنین استفاده از آن عارضه خشکی پوست بعد از اصلاح و استفاده از شوینده‌های مختلف را رفع می‌کند.

ماسک صورت ژلی آب‌رسان آلوئه ورا و کالاندولا هیدرودرم

ماسک زغال و یخ سودا مردانه

ماسک زغال و یخ سودا برای پوست‌های ضخیم و چرب است. این ماسک تعدادی از مواد مؤثر مخصوص پاکسازی و کنترل چربی پوست مثل زغال و خاک رس را در ترکیبات خود دارد و علاوه بر این، برای آبرسانی، جوان‌سازی، سم‌زدایی و روشن کردن پوست می‌توانید روی آن حساب کنید.

ماسک ذغال و یخ سودا از جمله ماسک‌های پیل-آف (Peel Off) است و با چسبندگی بالایی که دارد، می‌تواند در رفع آلودگی‌های پوست و جوش‌های سرسیاه مؤثر باشد.

ماسک خیار و نعناع ویکتوریا رز

برخلاف ماسک‌های بالا، ماسک صورت خیار و نعناع ویکتوریا رز از جمله ماسک‌های ورقه‌ای است و از نظر تناسب با انواع پوست، می‌توان آن را بهترین ماسک ورقه‌ای صورت در نظر گرفت. این ماسک با عصاره طبیعی خیار، نعناع و عسل تولید شده و خاصیت آبرسانی عمقی، ضدالتهاب، آنتی‌باکتریال و ترمیم‌کننده دارد. همچنین حاوی ویتامین‌های ضروری پوست مثل ویتامین A، C، D و E است.

ماسک ورقه‌ای صورت خیار و نعناع ویکتوریا رز نیازی به آب‌کشی ندارد و به همین دلیل می‌توان آن را یک ماسک صورت مردانه برای آقایانی دانست که حوصله و زمان کافی برای روتین‌های پوستی ندارند. همچنین به دلیل داشتن حجم کم، قیمت مناسبی دارد و می‌توانید بدون ضرر مالی، سازگاری آن با پوست خود را بررسی کنید.

ماسک ورقه‌ای صورت خیار و نعناع ویکتوریا رز

ماسک خاک رس ژنوبایوتیک

ژنوبایوتیک یکی از برندهای معتبر و خوشنام تولیدکننده محصولات تخصصی مراقبت از پوست است و ماسک خاک سرخ خود را مخصوص انواع پوست و خانم‌ها و آقایان تولید کرده است. ماسک صورت ژنو بایوتیک مدل Red Clay حاوی مواد مؤثری مثل خاک رس و عصاره خیار و هلو است و علاوه بر افزایش رطوبت و لطافت پوست، به پاکسازی، کنترل چربی و کوچک کردن منافذ پوست کمک می‌کند.

از خواص ویژه این ماسک می‌توان به یکنواخت کردن رنگ پوست و تحریک کلاژن‌سازی اشاره کرد که منجر به جوان‌سازی پوست و رفع چین و چروک‌های آن می شود.

ماسک صورت ژنو بایوتیک مدل Red Clay 

ماسک لایه‌بردار بدون چربی هیدرودرم

ماسک لایه‌بردار صورت حاوی زغال فاقد چربی هیدرودرم هم یک ماسک صورت مردانه تخصصی نیست؛ اما به دلیل نداشتن چربی و بافت سنگین، به احتمال زیاد موردپسند آقایان خواهد بود.

مثل بسیاری از ماسک‌های مخصوص پاکسازی صورت و مبارزه با آکنه، این ماسک صورت هم با پایه زغال و عصاره چای سبز تولید شده است. علاوه بر این، ترکیباتی مثل عصاره نعناع، اکالیپتوس و اسید سالیسلیک هم دارد که تمامی آن‌ها از مواد مؤثر در درمان آکنه، روشن کردن پوست و رفع جوش‌های سرسیاه محسوبمی‌شوند.

ماسک لایه‌بردار زغال فعال هیدرودرم از جمله ماسک‌های پیل آف است و خاصیت لایه‌برداری ملایم آن از ظاهر شدن ناگهانی جوش‌های زیرپوستی جلوگیری می‌کند. 

ماسک لایه‌بردار صورت حاوی زغال فاقد چربی هیدرودرم

روتین پوستی آقایان با ماسک صورت؛ تنها در 30 دقیقه!

در این مقاله به ضرورت روتین پوستی آقایان، بهترین ترکیبات انواع ماسک صورت مردانه و معرفی بهترین ماسک‌های صورت برای آقایان پرداختیم. به این موضوع نیز اشاره کردیم که مثل خرید لوازم آرایشی، آقایان نباید از خرید و استفاده از محصولات مراقبت از پوست خجالت بکشند و باید به فکر مراقبت از پوست خود باشند تا طراوت و جوانی آن حفظ شود.

داشتن یک روتین پوستی مردانه، نهایتاً نیم ساعت از وقت شما را در روز می‌گیرد و صرف این زمان، نوعی سرمایه‌گذاری برای داشتن پوستی شاداب در آینده است.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 5 / 5. مجموع آرا: 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا