برند ها و محصولات

آیا کرم ضد آفتاب مای لک میاره؟

ضد آفتاب مای از آن جمله محصولات آرایشی و بهداشتی ایرانی است که هم طرفداران و هم مخالفان سرسختی دارد. کافی است برای این که ببینید ضد آفتاب مای خوبه یا نه، یک جستجوی ساده در شبکه‌های اجتماعی انجام بدهید تا با نظرات و پست‌های هر دو گروه مواجه شوید. طرفداران ضد آفتاب‌های این برند ایرانی، روی قیمت مناسب و بافت سبک آن (مخصوصاً ضد آفتاب فلوئیدی مای) مانور می‌دهند و مخالفان معتقدند که ضدآفتاب‌های مای علاوه بر برق انداختن صورت، باعث ایجاد لک می‌شوند. در این مطلب از مجله خانومی، قرار است به مزایا و معایب ضد آفتاب مای بپردازیم و ببینیم که ایا کرم ضد افتاب مای لک میاره یا خیر و این شایعه چقدر واقعیت دارد. همچنین ضد آفتاب‌های این برند را با محصولات رقبایی مثل آردن و سان سیف هم مقایسه می‌کنیم.

ضد آفتاب مای خوبه؟ مهم‌ترین مزایای ضد آفتاب مای چیست؟

جستجوی کلمه بهترین ضد آفتاب ایرانی، ضدآفتاب مای و … در شبکه‌های اجتماعی و سایت خانومی ما را به این نتیجه رساند که ضدآفتاب‌های مای مزایای زیر را دارند:

قیمت مناسب

اگر در گوگل و شبکه‌های اجتماعی مختلف عبارت «ضد آفتاب مای خوبه یا نه؟» را جستجو کنید، به کامنت‌ها و پست‌هایی برمی‌خورید که بیشتر آن‌ها روی قیمت مناسب ضدآفتاب‌های مای مانور داده‌اند. قیمت ضد آفتاب‌های این برند در مقایسه با برخی برندهای ایرانی به‌وضوح پایین‌تر است. این در حالی است که حجم ضدآفتاب‌های مای همان حجم استاندارد ضد آفتاب‌های موجود در بازار (50 میل) را دارند.

ضد آفتاب مای خوبه؟ قیمت مناسب ضدآفتاب مای

همچنین این برند نیز مثل سایر رقبا خود را به‌روز کرده است؛ یعنی در بیشتر محصولات خود از پارابن استفاده نمی‌کند و با تغییر فرمولاسیون، سرعت جذب ضد آفتاب‌های خود را بالا برده است.

بافت سبک و سرعت جذب بالا

آن‌هایی که عبارت «ضد آفتاب فلوئید مای خوبه» را در شبکه‌های اجتماعی جستجو می‌کنند، با کامنت‌هایی مواجه می‌شوند که ضد آفتاب فلوئید مای را سبک‌ترین ضد آفتاب موجود در بازار می‌دانند. بسیاری افراد دارای پوست چرب و مستعد آکنه در صف مقدم دفاع از این ضد آفتاب قرار دارند و معتقدند که هر 2 ضد آفتاب فلوئید شیمیایی و فیزیکی (مینرال) مای، سریع جذب می‌شوند و روی پوست رد سفید باقی نمی‌گذارند.

بخشی از این نظرات را در ادامه می‌بینید:

ضد آفتاب مای خوبه؟ بافت سبک ضدآفتاب مای

البته بیشتر نظرات مربوط به سایر ضدآفتاب‌های مای هم کمابیش به بافت سبک آن‌ها اشاره دارد.

محافظت مناسب در برابر آفتاب

بسیاری از کاربران معتقدند که ضدآفتاب‌های مای فارغ از میزان SPF، محافظت و کاور خوبی در برابر آفتاب دارند. این موضوع در مورد آن‌هایی که ادعا کرده‌اند پوست حساسی دارند و بعد از قرار گرفتن در برابر آفتاب سریعا دچار سرخی، خارش و … می‌شوند، بیشتر به چشم می‌خورد. بخشی از نظرات مربوط به محافظت مناسب ضدآفتاب‌های مای را در ادامه می‌بینید:

ضد آفتاب مای خوبه؟ محافظت مناسب در برابر آفتاب

رنگ طبیعی

بیشتر شایعات در مورد ایجاد لک توسط ضدآفتاب‌های مای به ضد آفتاب‌های رنگی آن مربوط می‌شوند؛ اما تعداد زیادی از کاربران نظری متفاوت دارند و معتقدند که ضد آفتاب‌های رنگ طبیعی نه‌تنها لک ایجاد نمی‌کنند، بلکه مای کاملاً هم‌رنگ پوست می‌شوند و ردی از خود به جای نمی‌گذارند.

البته این مزیت در مورد ضد آفتاب‌های فیزیکی مای هم صدق می‌کند و برخلاف شایعات موجود در مورد ایجاد حالت گچی توسط این محصولات، این ضدآفتاب‌ها پوست را بیش از حد سفید نمی‌کنند.

بخشی از نظرات مربوط به رنگ طبیعی ضد آفتاب مای را در ادامه می‌بینید:

ضد آفتاب مای خوبه؟ رنگ طبیعی ضدآفتاب رنگی مای

تنوع بالا

تنوع ضدآفتاب‌های مای بسیار زیاد است و زمانی که عبارت «ضد آفتاب مای خوبه» را در اینترنت جستجو می‌کنید، با این مزیت هم روبه‌رو می‌شوید. تنها در سایت خانومی نزدیک به 20 مدل ضد آفتاب مای عرضه شده که در دسته‌بندی‌های بی‌رنگ، رنگی، ضدچروک، مردانه، فلوئید و ضد لک قرار می‌گیرند. همچنین ضدآفتاب‌های مای از نظر میزان SPF هم تنوع زیادی دارند.

حاوی ترکیبات طبیعی و مفید برای پوست

مای تقریباً تمامی ضد آفتاب‌های خود را با ترکیبات طبیعی و مفید برای پوست مثل هیالورونیک اسید، روغن زیتون، گلیسیرین، ویتامین E، ویتامین B5 و … عرضه می‌کند. به این ترتیب با استفاده از ضد آفتاب‌های این برند می‌توانید سلامت پوست خود را تقویت کنید و به این نتیجه برسید که ضد آفتاب مای خوبه.

با انواع ضد آفتاب مای آشنا شوید

همان‌طور که در بخش قبلی گفتیم، ضد آفتاب مای تنوع زیادی دارد. به همین دلیل پرداختن به معرفی تک‌تک ضد آفتاب‌های این برند در حوصله این مقاله نمی‌گنجد. در ادامه، به معرفی پرفروش‌ترین ضد افتاب مای در هر دسته‌بندی می‌پردازیم:

ضد آفتاب‌های بدون رنگ مای

آنچه عبارت «ضد آفتاب مای خوبه» را به یک حقیقت تبدیل می‌کند، ضد آفتاب‌های بدون رنگ برند است. ضد آفتاب مای برای پوست خشک و معمولی بی‌رنگ یکی از پرفروش‌ترین محصولات مای در این دسته‌بندی است که بافت سبک و جذب سریعی دارد و با محافظت از پوست در برابر اشعه‌های UVA، UVB و IR در دسته ضدآفتاب‌های طیف گسترده هم قرار می‌گیرد.

سایر ویژگی‌های این ضد آفتاب مای را در ادامه می‌خوانید:

  • حاوی ترکیبات طبیعی و مفید برای پوست مثل روغن جوجوبا، ویتامین E و B5
  • بدون عطر
  • مقاوم در برابر تعریق
  • آبرسان
  • ضدالتهاب

ترند شدن جستجوی عبارت «ایا کرم ضد افتاب مای لک میاره؟» باعث شد تا مای یک ضد آفتاب بدون رنگ با خاصیت ضد لک تولید کند. کرم ضد آفتاب بی‌رنگ مای Spot Guard مناسب پوست چرب با تکنولوژی Advanced Spectral و SPF Booster تولید شده که بنا به ادعای تولیدکننده، با لکه‌های ناشی از نور آفتاب مقابله می‌کند. این ضد آفتاب هم ترکیباتی مشابه سایر ضدآفتاب‌های بی‌رنگ مای دارد.

ضد آفتاب‌های رنگی مای

ضد آفتاب‌های رنگی می‌توانند نقش کرم‌پودر را هم ایفا کنند و به همین دلیل محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. اگر دنبال ضد آفتابی هستید که رنگ طبیعی داشته باشد و دست شما را در آرایش صورت باز بگذارد، می‌توانید ضد آفتاب رنگی مای مناسب پوست چرب و مختلط را تهیه کنید. همان‌طور که از نام آن می‌توان حدس زد، این ضد آفتاب بافت سبکی دارد و روی پوست احساس سنگینی ایجاد نمی‌کند.

این ضد آفتاب مای رنگ پوست را به خود می‌گیرد و حاوی رنگ‌دانه‌های طبیعی است؛ در نتیجه پس از زدن آن روی پوست شاهد یکدست شدن رنگ پوستتان خواهید بود.  سایر ویژگی‌های این محصول را در فهرست زیر می‌خوانید:

  • محافظت در برابر اشعه UVA و UVB
  • مات‌کننده رنگ پوست
  • ضد لک
  • ضد آکنه
  • بدون ایجاد احساس براق شدن پوست
  • کنترل ترشح سبوم در پوست صورت

برای این که بدانید کرم ضد افتاب مای رنگی خوبه یا خیر و برای آگاهی از درست یا غلط بودن شایعه ایجاد لک توسط ضد آفتاب مای، بخش‌های بعدی را بخوانید.

ضد آفتاب فلوئید مای

یکی دیگر از کارهایی که خیال شما را نسبت به کیفیت ضد آفتاب مای راحت می‌کند، جستجوی عبارت «ضد آفتاب فلوئید مای خوبه؟» در گوگل یا شبکه‌های اجتماعی است. تقریباً تمامی کاربرانی که در مورد ضد آفتاب مای نظر داده‌اند و در نظرسنجی‌های مربوط به «ضد آفتاب مای خوبه یا نه؟» شرکت کرده‌اند، یک‌صدا معتقدند که ضد آفتاب فلوئید مای بهترین محصول این برند و یکی از بهترین ضد آفتاب‌های موجود در بازار است.

این ضد آفتاب در 2 مدل شیمیایی و فیزیکی تولید شده و کاربران از هر 2 مدل رضایت دارند. ضد آفتاب فلوئید فیزیکی مای روی پوست رد باقی نمی‌گذارد و بافت سبک آن باعث می‌شود که احساس چربی و سنگینی نداشته باشید. نوع شیمیایی ضد آفتاب فلوئید مای با SPF 50 تولید شده و نوع فیزیکی آن SPF30 دارد که باعث می‌شود بیشتر برای کودکان و پوست‌های بسیار حساس مناسب باشد.

ضد آفتاب فیزیکال مای

در جواب سؤال «ضد آفتاب فیزیکال مای خوبه یا نه؟» باید گفت که اگر دنبال ضد آفتاب فیزیکالی هستید که با وجود جذب نشدن روی پوست احساس سنگینی و چربی ایجاد نکند و بعد از آن احساس سفید شدن پوستتان را نداشته باشید، سراغ ضد آفتاب فیزیکال مای بروید. کرم ضد آفتاب بی‌رنگ مای مناسب پوست نرمال تا خشک یکی از ضد افتاب های فیزیکی این برند است که با عصاره طبیعی آلوئه‌ورا، ویتامین E و آلانتوئین تولید شده است.

این ضد آفتاب مخصوص ورزشکاران و افرادی است که در طول روز زیاد تعریق می‌کنند یا پوست حساسی دارند و ضد آفتاب‌های شیمیایی برایشان عوارضی مثل التهاب، سرخی و … را به دنبال دارد. در ادامه به سایر ویژگی‌های ضد آفتاب فیزیکال مای اشاره می‌کنیم:

  • مناسب خانم‌های باردار و کودکان
  • محافظت در برابر اشعه‌های UVA و UVB
  • ماندگاری طولانی
  • آبرسان و ضدالتهاب
  • ضد چین‌وچروک
  • مقاوم در برابر آب

ضدآفتاب مای مخصوص آقایان

مثل بسیاری از برندهای معتبر تولیدکننده ضدآفتاب، مای هم یک ضد آفتاب مخصوص آقایان دارد که سبک و بدون رنگ و چربی است. ضد آفتاب بی رنگ مای SPF50 مناسب آقایان یک ضد آفتاب طیف گسترده است که با تمامی انواع پوست سازگاری دارد. در فهرست زیر سایر ویژگی‌های آن را می‌خوانید:

  • ضد لک
  • آبرسان
  • کنترل‌کننده چربی پوست
  • التیام‌بخش

جستجوی «ضد آفتاب مای خوبه یا نه» ما را به نتیجه خاصی در مورد ضدآفتاب مردانه این برند نرساند. اگر شما تجربه استفاده از آن را دارید؛ لطفاً در کامنت‌ها به ما اطلاع دهید.

ضد آفتاب‌های ضدچروک مای

تمامی ضدآفتاب‌ها با یکی از مهم‌ترین آثار مخرب نور خورشید یعنی پیری زودرس مقابله می‌کنند؛ اما ضد آفتاب ضدچروک و بی‌رنگ مای ترکیبات ویژه‌ای برای مقابله با این مشکل دارد. ویژگی‌های مهم این ضد آفتاب را در ادامه می‌خوانید:

  • حاوی ویتامین E
  • حاوی ترکیبات ضدالتهاب
  • جلوگیری از تخریب کلاژن
  • مبارزه با رادیکال‌های آزاد
  • جلوگیری از براق شدن پوست
  • خاصیت ضدباکتری و میکروب

ایا کرم ضد افتاب مای لک میاره؟

یکی از پرتکرارترین سؤال‌ها در مورد کیفیت ضدآفتاب‌های مای، به این موضوع مربوط می‌شود که ایا کرم ضد افتاب مای لک میاره یا خیر. در اصل ضد افتاب هم مثل سایر محصولات مراقبت پوستی قرار است با لک و سایر عوارض ناشی از اشعه ماورای‌بنفش خورشید و … مقابله کند؛ اما برخی از ترکیبات موجود در ضد افتاب های شیمیایی مثل رنگ‌دانه‌ها با برخی از انواع پوست سازگاری ندارند و نتیجه معکوس می‌دهند.

زمانی که عبارت «ضد آفتاب مای خوبه» را در گوگل و شبکه‌های اجتماعی جستجو کردیم، با تعدادی پست و تالار گفتگو مواجه شدیم که صرفا به ایجاد لک پس از مصرف ضد آفتاب مای اشاره کرده بودند و فقط به تجربه استفاده از این محصول مربوط می‌شدند و پشتوانه علمی نداشتند.

ایا کرم ضد افتاب مای لک میاره

از مهم‌ترین دلایل ایجاد لک پوستی پس از مصرف ضد آفتاب مای، می‌توانیم به فهرست زیر اشاره کنیم:

  • سازگار نبودن رنگ‌دانه‌های ضدآفتاب‌های رنگی مای با پوست‌های حساس
  • تنوع بالای ضد افتاب های مای و انتخاب ضد آفتاب نامناسب برای پوست به دلیل سردرگم شدن
  • افزایش سن، تغییرات هورمونی و سایر عوامل مؤثر در افزایش حساسیت پوستی
  • مصرف محصولات بهداشتی بی‌کیفیت یا نامناسب برای پوست همراه با ضدآفتاب مای

کرم ضد آفتاب مای بهتره یا آردن؟

پیش از هر چیز و پرداختن به سؤال ضد آفتاب مای خوبه یا آردن، باید به این حقیقت اشاره کنیم که انتخاب بین محصولات برندهای مختلف باید بر اساس تجربه شخصی هم باشد و امکان دارد محصولات برندی که با پوست یک نفر سازگار است، به پوست شما آسیب بزند. همچنین تغییرات هورمونی، افزایش سن، نحوه استفاده و … هم می‌تواند در سازگاری محصولات یک برند با پوست شما مؤثر باشد.

در ادامه، ضد آفتاب آردن و مای را از نظر فاکتورهایی مثل تنوع، قیمت و … مقایسه کرده‌ایم:

  • ضد افتاب های آردن هم مثل مای تنوع زیادی دارند؛ اما نقطه قوت آردن در این زمینه، تنوع بالای ضد آفتاب‌های فلوئید آن است.
  • میزان رضایت کاربران خانومی از ضد آفتاب‌های آردن در میان کاربران سایت خانومی محبوبیت بیشتری دارند.
  • میزان رضایت کاربران از ضد آفتاب فلوئید مای، بیشتر از ضدآفتاب‌های مایع آردن است.
بیشتر بخوانید: ضد آفتاب آردن خوب است؟

ضد آفتاب سینره بهتره یا سان سیف یا مای؟

ضدآفتاب‌های سینره و سان سیف هم از پرفروش‌ترین ضد آفتاب‌های موجود در بازار محسوب می‌شوند و به همین دلیل ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید که ضد آفتاب مای خوبه یا سان سیف یا سینره؟

ضد آفتاب سینره بهتره یا سان سیف

برای رسیدن به پاسخ این سؤال، ضد آفتاب‌های این 3 برند را بر اساس فاکتورهای مختلف با یکدیگر مقایسه کردیم:

  • ضد آفتاب‌های رنگی سان سیف تنوع بیشتری دارند.
  • تنوع ضدآفتاب‌های مای از سینره و سان سیف بیشتر است.
  • مای از نظر تنوع ضد آفتاب‌های فلوئید و مینرال موفق‌تر عمل کرده است.
  • کاربران سایت خانومی از ضدآفتاب‌های مای رضایت بیشتری دارند.
  • از نظر قیمتی، تفاوت آشکاری بین این برندها وجود ندارد.

ضد آفتاب مای؛ کیفیت قابل‌قبول، اقتصادی و متنوع

در این مطلب به نقد و بررسی ضد آفتاب‌های برند مای پرداختیم و تلاش کردیم به سؤال «ضد آفتاب مای خوبه یا نه؟» و شایعات مربوط به آن پاسخ کاملی بدهیم. پیش از خرید ضد آفتاب مای از سایت لوازم آرایشی یا فروشگاه‌های حضوری این محصولات، حتماً سازگاری ترکیبات آن با پوست خود را بررسی کنید و در صورت امکان، ابتدا اشانتیون‌ها یا تسترهای این محصولات را به پوست خود بزنید تا از عدم ایجاد حساسیت، لک و … توسط آن‌ها مطمئن شوید.

این نکته را هم در نظر بگیرید که ضد آفتاب هم مثل هر محصول آرایشی دیگری به مراقبت صحیح نیاز دارد و باید به تاریخ انقضای آن هم دقت داشته باشید تا دچار عوارض پوستی نشوید

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 5 / 5. مجموع آرا: 3

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا