مراقبت از مومو

بهترین شامپو بعد از کاشت مو کدام است؟

مشکلات هورمونی یا ژنتیکی، می‌توانند به کم‌پشتی شدید و در نتیجه به ریزش کامل مو منجر شوند. خوشبختانه در حال حاضر، روش‌های مختلفی برای جلوگیری از این مشکل یا درمان آن وجود دارد که کاشت مو، یکی از راه‌حل‌های نهایی و البته تضمینی آن است. نکته مهمی که اغلب افراد از آن اطلاع ندارند این است که استفاده از بهترین شامپو بعد از کاشت مو، می‌تواند موفقیت این پروسه را تضمین کند. این بار و در این مطلب از مجله خانومی، قصد بررسی انواع شامپو بعد از کاشت مو را داریم. همراه ما باشید تا مهم‌ترین نکات مراقبت‌های بعد از کاشت را بررسی کرده و پس از آن بهترین و موثرترین شامپو برای کاشت مو را به شما معرفی کنیم.

مراقبت های بعد از کاشت مو

در روزهای اول پس از کاشت، مراقبت بعد از كاشت مو و توجه به جزئیات آن‌ها، حساسیت بیشتری دارد. در این فاصله زمانی شما باید نحوه خواب خود را تغییر دهید و سر شما بالاتر از بقیه بدن‌تان قرار بگیرد. به موهای کاشته شده فشار نیاورید و حمام هم نکنید.

تهیه شامپو اختصاصی

پس از گذشت حدود سه روز، زخم‌ها کم‌کم بهبود می‌یابند و امکان استحمام و تعویض پانسمان به شکلی که تکنسین و پزشک کاشت به شما اعلام می‌کنند، وجود دارد. از همین روزهاست که باید یک شامپو اختصاصی برای کاشت مو تهیه کنید. این شامپوهای اولیه، کاملا ملایم هستند و به هیچ عنوان به زخم شما یا موهای تازه کاشت شده، آسیب نمی‌زنند.

پس از گذشت حدودا یک ماه، مرحله تازه مراقبت بعدازکاشت مو آغاز می‌شود. در این دوره زمانی، شما می‌توانید از شامپوهای اختصاصی برای تقویت مو استفاده کنید. معمولا این شامپوها فاقد مواد مضر شیمیایی هستند و با استفاده مداوم از آن‌ها، ریشه موهای تازه کاشت شده تقویت می‌شود.

شامپو بعد از کاشت مو

سبک زندگی سالم

ناگفته نماند که استفاده از شامپو بعد از کاشت، تنها بخشی از مراقبت هاي بعد كاشت مو است. شما در بازه‌های مختلف بعد از این عمل، نباید در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار بگیرید. از انجام فعالیت‌های سخت و کارهای سنگین که منجر به تعریق زیاد سر می‌شوند، پرهیز کنید و با مصرف غذاهای سالم و مفید، به رشد سریع‌تر موها کمک کنید.

رنگ نکردن مو، استفاده از بالشت استاندارد، استفاده نکردن از کمپرس یخ در محل کاشت و توجه به رژیم غذایی و مصرف خوراکی‌های مفید، همه از مهم‌ترین مراقبت های بعد از کاشت مو هستند.

شامپو بعد از کاشت مو

پس از در نظر گرفتن مهم‌ترین نکات مراقبت بعد از کاشت، باید موارد مهم برای انتخاب شامپو بعد کاشت مو را هم مد نظر قرار دهید. درست مثل دیگر لوازم آرایشی و بهداشتی، خرید شامپوی مناسب نیز نکات زیادی دارد. اگر دقیقا نمی‌دانید که منظور ما چیست، در این بخش همراه ما باشید تا مشخصه‌های اصلی بهترین شامپو بعد از کاشت مو را با هم مرور کنیم:

انواع شامپو بچه

برای روزهای ابتدایی پس از کاشت، استفاده از شامپو بچه توصیه می‌شود. این شامپوها به‌صورت اختصاصی برای پوست حساس و نازک نوزادان و کودکان طراحی و تولید شده است. به همین خاطر، بدون مواد و ترکیبات قوی به بازار عرضه می‌شوند و با خیال راحت از عدم آسیب‌زدن به زخم‌ها یا فولیکول‌های تازه، می‌توانید برای تمیزکردن زخم‌های بعد از کاشت از آن‌ها استفاده کنید.

شامپوهای با pH متعادل

از بین رفتن تعادل pH مو یا پوست، در حالت عادی نیز یک مشکل واقعی است و می‌تواند به ریزش شدید موها منجر شود. این موضوع پس از کاشت مو، اهمیت دو چندان دارد. فولیکول‌های ضعیف اولیه، در صورت شست‌وشو با مواد دارای pH نامناسب، آسیب خواهند دید و نتیجه همه زحمت‌های شما به همین سادگی به هدر می‌روند. به همین خاطر، یکی از مهم‌ترین نکات در زمان انتخاب شامپو مخصوص کاشت، انتخاب شامپو دارای pH متعادل است.

دارای ترکیبات مفید

پس از کاشت مو، شما باید از داروهای مختلفی استفاده کنید تا بدن‌تان بتواند فولیکول‌های جدید را تقویت کند. علاوه بر این داروها، استفاده از بهترین شامپو بعد از کاشت مو حاوی ترکیبات مفید و موثر، اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از مهم‌ترین ترکیباتی که باید در شامپوی اختصاصی شما وجود داشته باشد شامل موارد زیر است:

  • زینک: تقویت فولیکول‌ها و از بین بردن خارش، التهاب و تورم پس از کاشت
  • روی: تحریک رشد فولیکول‌ها و جلوگیری از وقوع عفونت‌های مختلف
  • آمینو اسید کراتین: افزایش ضخامت، درخشندگی و نرمی مو
  • بیوتین: افزایش کیفیت موهای جدید و کمک به رشد بهتر آن‌ها
  • کلاژن: افزایش سرعت رشد و تقویت ساختار مو
شامپو بعد کاشت مو

شامپو فاقد اسانس، سولفات و پارابن

شامپوهای دارای اسانس و عطر، احتمال وقوع حساسیت را افزایش می‌دهند. این حساسیت ممکن است به خارش سر منجر شده و بخش کاشته شده سر شما را دچار تورم، التهاب و قرمزی کند. دیگر نکته مهم، انتخاب شامپو بدون سولفات است. سولفات یک شوینده قوی است که باعث از بین بردن چربی‌های طبیعی سر می‌شود. موهای نازک و حساسی که به‌تازگی کاشت شده‌اند، به این چربی طبیعی نیاز دارند. از بین رفتن کامل این چربی می‌تواند باعث تضعیف موها شده و خشک‌شدن کامل پوست و مو در ناحیه کاشته شده را در پی داشته باشد.

پارابن نیز درست مثل سولفات می‌تواند به خشکی شدید مو منجر شده و به ساختار ضعیف موها آسیب بزند. به همین خاطر هیچ‌گاه نباید پس از کاشت، از شامپوهای حاوی پارابن استفاده کرد.

حالا و با در نظر گرفتن همین نکات ساده، خیلی راحت‌تر می‌توانید بهترین شامپو مخصوص کاشت مو را خریداری کنید. اگر ترجیح می‌دهید با برخی از بهترین برندهای کاشت مو آشنا شوید، در بخش بعد همراه ما باشید تا چند نمونه از شامپو بعد کاشت مو ایرانی را با هم بررسی کنیم.

بهترین شامپو بعد از کاشت مو ایرانی

در میان برندهای ایرانی، انواع شامپو اختصاصی برای بعد از کاشت وجود دارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

شامپو بعد از کاشت مو سریتا

انتخاب یک شامپو ملایم، آنتی باکتریال و تقویت کننده، یکی از عوامل اثرگذار بر تقویت موی سر پس از کاشت است. در میان برندهای ایرانی، شامپو فوم کاشت مو سریتا، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای بعد از فرآیند کاشت مو خواهد بود. اولین و مهم‌ترین ویژگی این محصول، فرمولاسیون بسیار ملایم است. به همین خاطر، با خیال راحت می‌توانید زخم‌های پس از کاشت مو را با این شامپو بشویید.

دیگر نکته مهم، وجود ترکیبات آنتی باکتریال و ضد التهاب است. این شامپو از بروز عفونت، قارچ و التهاب جلوگیری کرده و به هیچ عنوان باعث خارش و حساسیت نواحی کاشت شده نمی‌شود. تنظیم و کنترل چربی، افزایش استحکام ساقه و فولیکول مو، افزایش سرعت بهبود زخم و از همه مهم‌تر عدم وجود پارابن، آلرژن و سولفات در آن، همه از مشخصه‌های اصلی این شامپو هستند. بنابراین اگر به دنبال یک برند ایرانی باکیفیت برای روزهای پس از کاشت مو هستید، بدون شک شامپو فوم کاشت سریتا برای شما مناسب خواهد بود.

شامپو بعد از کاشت مو سریتا
شامپو فوم کاشت مو
سریتا

شامپو فوم کاشت مو سریتا

15%
658800 559980
تومان

علاوه بر افرادی که به‌تازگی موهای خود را کاشت کرده‌اند، افراد دارای موهای کراتین‌شده نیز باید از انواع شامپو بدون سولفات استفاده کنند. اگر شما هم جزو این دو گروه هستید یا به‌صورت کلی برای افزایش سلامت موهای خود ترجیح می‌دهید از شامپو بدون سولفات استفاده کنید، مطلب بهترین شامپو بدون سولفات برای موهای کراتین شده، گزینه‌های خوبی در اختیار شما می‌گذارد.

شامپو بچه فیروز بعد از کاشت مو

از آن‌جایی که موهای کاشت شده بسیار حساس و ضعیف هستند، اغلب پزشکان برای روزهای اول پس از کاشت، استفاده از شامپو بچه را تجویز می‌کنند. در میان انواع برندهای ایرانی اختصاصی برای کودکان، برند فیروز یکی از باکیفیت‌ترین و مشهورترین آن‌هاست. شامپو بچه نرم کننده طلایی فیروز، بدون صابون و الکل بوده و با فرمولاسیون بسیار ملایم، بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید برای شست‌وشوی زخم‌های پس از کاشت از آن استفاده کنید.

این شامپو اسیدیته متعادلی داشته و به هیچ عنوان باعث خشکی، التهاب و خارش کف سر نمی‌شود. شامپو فیروز برای هفته‌های اول پس از کاشت یا پس از آن و همراه با دیگر شامپوهای مغذی، قابل استفاده خواهد بود. این شامپو در عین تمیزکنندگی کامل موها، به هیچ عنوان به فولیکول‌های مو و گرافت‌های تازه آسیب نمی‌رساند و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تضمین سلامت موهای جدید است.

شامپو بچه فیروز بعد از کاشت مو

شامپو فوم بعد از کاشت مو

بهترین شامپو بعد از کاشت مو مخصوصا در روزهای اولیه پس از کاشت، انواع شامپوهای فومی هستند. شامپوهای فوم، فرمولاسیون بسیار ملایم‌تری دارند و استفاده از آن‌ها راحت‌تر است. شامپو فوم بعد از کاشت مو ویتاپلنت درمالیفت، فاقد پارابن، سولفات و الکل بوده و به هیچ عنوان باعث خشکی و خارش پوست کف سر نمی‌شود. با وجود فرمولاسیون بسیار ملایم، موها و کف سر را کاملا تمیز کرده و از تجمع چربی و آلودگی بر پوست و موهای کاشت شده، جلوگیری می‌کند.

دیگر مشخصه این محصول، خونرسانی بسیار زیاد کف سر است. به دلیل افزایش خونرسانی، میزان رشد موهای سر افزایش می‌یابد و نتیجه کاشت مو را خیلی سریع‌تر خواهید دید. کاهش درد و احساس کشیدگی پس از کاشت مو، مرطوب‌کنندگی قوی مو و پوست سر، داشتن ترکیبات مغذی و موثر مثل آرژنین، دکسپانتول و آلفابیزابولول، از دیگر ویژگی‌های مهم این شامپو فوم هستند.

شامپو فوم بعد از کاشت مو

بهترین شامپو بعد از کاشت مو خارجی

علاوه بر برندهای ایرانی، انواع شامپو مخصوص کاشت مو خارجی هم در بازار وجود دارند که در صورت تمایل می‌توانید برای دوره پس از کاشت، از آن‌ها استفاده کنید. برخی از انواع شامپو برای کاشت مو خارجی شامل موارد زیر هستند:

شامپو بعد از کاشت مو ژاک آندرل

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های بهترین شامپو بعد از کاشت مو، داشتن pH خنثی است که شامپو بعد از کاشت مو ژاک آندرل این مشخصه مهم را دارد. این شامپو یک شوینده و پاک کننده ملایم است که با وجود پاک‌کنندگی عمیق، به هیچ عنوان به گرافت‌های حساس آسیب نمی‌زند. مرطوب‌کنندگی پوست سر و موها، کنترل میزان چربی و تقویت ریشه، همه از ویژگی‌های اصلی این شامپو هستند.

این شامپوی فرانسوی، ضد التهاب و آنتی باکتریال بوده و از بروز عفونت و قارچ، جلوگیری می‌کند. با وجود عصاره آلوئه‌ورا، استفاده مداوم از این شامپو باعث بهبود سریع‌ زخم‌ها می‌شود. علاوه بر این، عصاره آلوئه‌ورا خاصیت ضد التهابی، ضد خارشی و ضد قرمزی نیز دارد. باعث کاهش درد و تورم سر شده و به تسکین دردهای ناشی از کاشت، کمک خواهد کرد.

شامپو بعد از کاشت مو ژاک آندرل

شامپو مخصوص کاشت آلپسین

کافئین، یکی از ترکیبات موثر مورد استفاده در انواع کرم‌ها و شامپوهاست که باعث افزایش خونرسانی می‌شود. شامپو آلپسین C1 حاوی کافئین، بهترین شامپو بعد از کاشت مو خارجی است که به رشد سریع موهای پس از کاشت کمک می‌کند. این محصول مغذی و آبرسان بوده و از خشک شدن موها یا پوست کف سر، جلوگیری خواهد کرد. بنابراین احتمال وقوع خارش، کشیدگی و قرمزی کف سر نیز کاهش می‌یابد.

نکته بسیار مهمی که به محبوبیت بیشتر این شامپو منجر شده، کمک به افزایش ضخامت موها است. بنابراین اگر موهای شما نازک و کم حجم هستند و رشد آن‌ها نیز کم است، استفاده از این محصول را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این شامپو ریزش موهای سر را نیز کاهش داده و حتی پیش از کاشت و برای تقویت بانک موی خود نیز می‌توانید از آن استفاده کنید.

شامپو مخصوص کاشت آلپسین

علاوه بر شامپو آلپسین، انواع شامپو باکیفیت و موثر ضد ریزش در بازار وجود دارند که در مطلب معرفی بهترین شامپو برای ریزش مو ایرانی و خارجی، به بررسی آن‌ها پرداختیم. اگر می‌خواهید که پیش ازکاشت مو از یک محصول قوی و کاربردی کمک بگیرید، در این مطلب انتخاب‌های متعددی برای شما وجود دارند.

بهترین شامپو فوم بعد از کاشت مو

برای روزهای اولیه پس از کاشت، استفاده از شامپو فوم بهترین انتخاب ممکن خواهد بود. انواع شامپوهای فوم، اثر شویندگی ملایمی دارند و به زخم‌های پس از کاشت، آسیب نمی‌زنند. در میان برندهای خارجی، شامپو فوم ترمیم کننده Kmax، پیشنهاد ما به شماست. این شامپو اثر تسکین‌ دهنده دارد و درد و سوزش ناشی از کاشت را کاهش می‌دهد. علاوه بر این با داشتن ترکیبات مرطوب‌کننده و مغذی، از خارش و خشکی پوست سر نیز جلوگیری کرده و باعث نرمی پوست شما می‌شود.

این شامپو فوم ایتالیایی را با داشتن مشخصه‌های بی‌نظیری همچون خواص آنتی‌باکتریال و کاهش درد، باید بهترین شامپو فوم بعد از کاشت مو بنامیم که اثرات طولانی‌مدت دارد. عصاره آلوئه‌ورا، پروتئین گندم، روغن جوجوبا و عصاره بابونه، برخی از مهم‌ترین ترکیبات موثر گیاهی موجود در این محصول هستند. ویتامین E موجود در این شامپو، به تقویت فولیکول‌های مو کمک کرده و فرآیند بهبود زخم‌ها پس از کاشت را نیز سرعت می‌بخشد.

استفاده از بهترین شامپو بعد از کاشت برای تضمین سلامت موها

کاشت مو در حال حاضر، یک عمل موثر و ساده برای اغلب افرادی است که به ریزش شدید مو و کچلی دچار شده‌اند. با در نظر گرفتن نکات مهم مراقبت‌های بعد از کاشت و از آن مهم‌تر استفاده از بهترین شامپو بعد از کاشت مو، موی شما خیلی سریع‌تر رشد کرده و کاشت‌تان به نتیجه می‌رسد. در این مطلب با بررسی برخی از بهترین شامپو مخصوص کاشت مو ایرانی و خارجی، انتخاب یک محصول کارآمد و اثرگذار را برای شما آسان‌تر کردیم. حالا تنها کافی است که با پزشک خود مشورت کنید و بهترین گزینه متناسب با شرایط خود را انتخاب کنید!

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 5 / 5. مجموع آرا: 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا