آرایشآرایش صورت

تینت پوست چیست؟ چه تفاوتی با کرم پودر دارد؟

دنیای آرایش و میکاپ هر لحظه در حال معرفی یک محصول جدید است. اگر در شبکه‌های اجتماعی، به‌خصوص اینستاگرام و تیک‌تاک فعال باشید، حتما بارها نام تینت پوست را از زبان بلاگرهای حوزه آرایش شنیده‌اید. تینت صورت محصولی است که در چند وقت اخیر، در کل جهان بسیار سروصدا کرده است؛ محصولی که هم‌راستا با ترندهای روز میکاپ، یعنی آرایش‌های سبک و دخترانه تولید شده است. اگر وسوسه شدید در مورد تینت‌ها بیشتر بدانید و ببینید که آیا می‌توانند جایشان را در کیف لوازم آرایش شما باز کنند یا خیر، به خواندن این مطلب از مجله خانومی ادامه دهید.

تینت پوست چیست؟

کارکرد تینت پوست، درست مثل آن دسته از فیلترهای اینستاگرام یا سایر اپ‌هاست که ظاهر پوست شما را بانشاط و شاداب می‌کنند و نواقص را می‌پوشانند. این محصول مانند این فیلترها به شما کمک می‌کنند پوستی سرزنده و طبیعی داشته باشید؛ طوری که انگار هیچ آرایشی ندارید. برندهای آرایشی معتبر، انواع تینت‌های صورت و پوست را در فرمولاسیون مایع مانند کرم پودر یا به شکل پودری مانند پنکک تولید می‌کنند. یک لایه نازک از تینت صورت، پوست شما را کاملا شفاف و یکدست می‌کند. اکثر تینت‌ها حاوی مواد آبرسان نیز هستند که به افزایش درخشندگی و شادابی پوست کمک می‌کنند.

اگر از آن دسته افرادی هستید که آرایش‌های سبک را می‌پسندند یا دنبال محصولی برای میکاپ ملایم و روزانه می‌گردید، انواع تینت‌ها می‌توانند یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب شوند.

تینت صورت

مزایای استفاده از تینت صورت چیست؟

تینت‌های صورت محصولاتی بسیار سبک و حاوی رنگدانه هستند. از تینت می‌توان هم به عنوان زیر‌ساز آرایش و هم به عنوان جایگزین کرم پودر برای میکاپ‌های سبک استفاده کرد. مهم‌ترین مزایای استفاده از تینت شامل موارد زیر می‌شود:

بافتی بسیار سبک دارند

فرمولاسیون انواع لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست مانند سرم‌ها، روغن و … از نظر بافت و وزن با یکدیگر متفاوت است. تینت‌ها هم از این قضیه مستثنا نیستند و در بین انواع کرم پودر، بی بی کرم، سی سی کرم و محصولات حاوی رنگدانه، سبک‌ترین وزن را دارند. همین بافت سبک باعث شده تا برای آرایش‌های سبک و روزانه بسیار مناسب باشند.

بهترین گزینه برای طرفداران میکاپ no-make up

در سال‌های اخیر سبک میکاپ no-make up یا آرایش بدون آرایش، بسیار ترند شده است. متد اصلی این سبک آرایش این است که از لوازم آرایشی با بافت سبک و همرنگ با پوست استفاده کنیم و کمترین تغییر را در ظاهرمان به وجود بیاوریم. در واقع فقط نواقص را بپوشانیم و رنگ کلی پوست را اصلاح کنیم.

ترند شدن این سبک آرایش باعث شده است که محبوبیت انواع تینت لب و صورت چندین برابر شود. اگر شما هم از این سبک میکاپ خوشتان می‌آید، حتما از تینت صورت مناسب با پوستتان استفاده کنید.

تینت پوست برای کسانی که نمی‌خواهند آرایش سنگین داشته باشند، بسیار مناسب است.

حاوی ترکیبات آبرسان هستند

همان‌طور که می‌دانید آبرسا‌ن‌ها یکی از مهم‌ترین محصولات مراقبت از پوست در روتین پوستی هستند. یکی از مزایای استفاده از تینت‌های صورت این است که در فرمولاسیون آن‌ها از ترکیبات آبرسان استفاده شده است؛ بنابراین می‌توانند مکملی عالی در کنار مرطوب کننده و آبرسان اصلی شما باشند. اگر دوست دارید به جای لوازم آرایشی با محصولات مراقبت از پوست درخشش ظاهرتان را بیشتر کنید، تینت‌ها گزینه ایده‌آلی هستند.

ژل آبرسان قوی 50میل
پرایم

ژل آبرسان قوی 50میل

30%
560,000 392,000
تومان

مناسب برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه

جوش و آکنه معضلی است که افراد بسیار زیادی در دوران بلوغ، موقع قاعدگی یا به خاطر ژنتیک درگیر آن می‌شوند؛ عارضه‌ای که چندان خوشایند نیست و می‌تواند بر کیفیت زندگی و اعتمادبه‌نفس هم تأثیر بگذارد. اگر پوستی چرب یا مستعد آکنه دارید، پیشنهاد خانومی استفاده از تینت است؛ چون اکثر تینت‌ها حاوی مواد ضد جوش هستند و می‌توانند علاوه بر کاهش و بهبود آکنه، ظاهر پوست را یکدست کنند. البته باید بگوییم انتظار کاور بالا و اندازه کرم پودر نداشته باشید.

ترفند استفاده از تینت برای افزایش یکدست شدن پوست این است که از آن به عنوان زیر ساز و قبل از کرم پودر استفاده کنید. با این کار خیالتان راحت است که در کنار مراقبت از پوستتان، ظاهر آن را هم زیباتر کردید.

از پوست در برابر اشعه آفتاب محافظت می‌کنند

اکثر تینت‌ها حاوی فاکتور محافظت در برابر آفتاب (SPF) هستند؛ به همین خاطر نه‌تنها جزو لوازم آرایشی محسوب می‌شوند بلکه از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید هم محافظت می‌کنند. همین موضوع باعث شده است که در کنار سایر محصولات مراقبت از پوست، در کاهش چین‌وچروک و علائم پیری هم مؤثر باشند.

تفاوت تینت پوست با کرم پودر

مهم‌ترین تفاوت این دو محصول، میزان کاور آن‌هاست. اگر قصد دارید جای جوش‌های قدیمی، خطوط چین‌وچروک و… را بپوشانید یا می‌خواهید آرایشی مجلسی و سنگین داشته باشید، قطعا باید از کرم پودر استفاده کنید. میزان پوشانندگی تینت‌ها به اندازه کرم پودر نیست و به همین خاطر است که بیشتر برای آرایش‌های روزانه مناسب هستند. در ضمن کارکرد درمانی و مراقبت از پوست تینت‌ها، بسیار بیشتر از انواع کرم پودر است.

انواع تینت پوست بافت بسیار سبکی دارند.

تفاوت تینت پوست با مرطوب کننده رنگی

بافت تینت‌ها مانند سرم است و قوام بیشتری نسبت به مرطوب‌کننده‌ها دارند. تمرکز اصلی تینت‌ها مراقبت از پوست مانند درمان جوش، تأمین رطوبت و محافظت در برابر آفتاب است. در مقابل کرم‌های مرطوب کننده رنگی بیشتر در دسته لوازم آرایشی قرار می‌گیرند.

نحوه استفاده از تینت صورت برای یک آرایش لایت

اگر تصمیم گرفتید برای داشتن یک آرایش سبک و ملایم از تینت‌های پوست استفاده کنید، بهتر است مراحل زیر را طی کنید تا به بهترین و زیباترین نتیجه برسید:

پوست خود را با پاک کننده مناسب تمیز کنید

همه محصولات پوستی چه لوازم آرایشی و چه محصولات مراقبت از پوست، بهترین نتیجه و اثربخشی را روی پوست تمیز دارند؛ بنابراین قبل از استفاده از تینت‌ها، حتما پوستتان را با یک شوینده مناسب تمیز کنید.

پرایمر بزنید

اگر وقت کافی ندارید، می‌توانید از این مرحله عبور کنید؛ اما باید بگوییم تینت‌ها بافت سبکی دارند و ظاهر واقعی پوست را بیشتر نشان می‌دهند؛ بنابراین اگر دوست دارید ظاهری طبیعی‌تر داشته باشید و در عین حال ماندگاری تینت را هم افزایش دهید، بعد از شستن صورت، روی چانه، پیشانی و گونه‌ها پرایمر بزنید.

ضد آفتاب را فراموش نکنید

درست است که اکثر تینت‌ها حاوی SPF هستند، اما نباید فراموش کنیم که ضد آفتاب مهم‌ترین محصول در روتین پوستی است؛ پس باید برای داشتن پوستی سالم، قبل از تینت از ضد آفتاب مناسب با پوستتان استفاده کنید. بهتر است موقع استفاده از تینت‌ها، از ضد آفتاب بدون رنگ استفاده کنید تا ظاهر طبیعی و لایت آرایش، بیشتر مشخص شود.

تینت مناسب با رنگ پوستتان را بزنید

بعد از زدن ضد آفتاب کافی است چند دقیقه صبر کنید تا جذب پوستتان شود. سپس از تینت مناسب با رنگ پوستتان استفاده کنید. تینت‌ها به‌سرعت جذب می‌شوند و می‌توانید به‌راحتی با انگشتتان آن را روی صورت پخش کنید.

با کمی رژ گونه و ریمل، پوستتان را سرحال کنید

در این سبک آرایش نیازی نیست سراغ رژ گونه‌های پررنگ بروید. کافی است از یک رژ گونه مایع یا پودری با رنگ لایت استفاده کنید تا زیبایی آرایش شما دوچندان شود.

استفاده بیش‌ازحد از ریمل را هم به زمانی دیگر و موقع میکاپ مجلسی موکول کنید. برای این مدل آرایش کافی است کمی فرچه ریمل را روی مژه‌هایتان بکشید تا چشم‌ها برجسته‌تر شوند.

تینت لب بزنید

در آخرین مرحله کافی است با تینت لب، کمی به لب‌هایتان رنگ و لعاب زیبا، طبیعی و دخترانه بدهید. با این کار نه‌تنها آرایشی بسیار شیک خواهید داشت، بلکه این‌طور به نظر می‌رسد که هیچ میکاپی ندارید.

بیشتر بخوانید: مراحل آرایش صورت

معرفی 6 تا از محبوب‌ترین تینت‌های پوست و صورت

می‌دانیم اگر تمام بخش‌های قبل را با دقت خوانده باشید، حتما دوست دارید یک جای جدید در کیف لوازم آرایشتان برای تینت‌ها خالی کنید. پس این شما و این 6 تا از پرطرفدارترین تینت‌های صورت:

تینت صورت ژیناژن

در سال‌های اخیر برند ایرانی ژیناژن با تولید محصولات باکیفیت، توانسته نظر مثبت کاربران و پزشکان متخصص پوست را به دست بیاورد. تینت پوست ژیناژن یکی از محصولات به‌شدت محبوب و پرطرفدار این برند است که در 2 رنگ بژ روشن و بژ طبیعی در بازار موجود است. مهم‌ترین ویژگی‌های این کرم شامل موارد زیر می‌شود:

  • برای انواع پوست، به‌خصوص پوست‌های چرب و مستعد آکنه مناسب است
  • حاوی ترکیبات ضد جوش است
  • از بسته شدن منافذ پوست جلوگیری می‌کند
  • ترکیبات لایه‌بردار بسیار ملایم دارد
  • جایگزینی مناسب برای کرم پودر محسوب می‌شود
  • دارای ترکیبات آبرسان است
  • SPF 20 دارد

تینت صورت شنل

برند لوکس و لاکچری شنل، برندی بسیار محبوب و البته گران‌قیمت در سراسر جهان است. تینت صورت شنل که در رنگ‌بندی متنوعی تولید می‌شود، یکی از محصولات محبوب این برند است؛ محصولی که حاوی ترکیبات آبرسان و مواد مغذی برای پوست است. البته باید بگوییم پیدا کردن نسخه اورجینال تینت پوست شنل در بازار ایران، کار چندان راحتی نیست؛ تازه اگر پیدا شود، قیمتی نزدیک به 4 میلیون تومان دارد.

تینت صورت شنل

تینت پوست میبلین

برند نام‌آشنای میبلین انواع محصولات آرایشی را تولید می‌کند که در کنار قیمت مناسبشان، کیفیت بسیار بالایی دارند. تینت صورت میبلین یکی از محصولات محبوب و نسبتا جدید این برند است. این تینت ماندگاری 24 ساعته دارد و طیف رنگی آن بسیار متنوع است. در ضمن حاوی ویتامین C و ترکیبات آبرسان است که به افزایش درخشندگی و شفافیت پوست کمک می‌کنند.

تینت پوست میبلین

تینت پوست الف

اگر ترجیح می‌دهید از بین انواع تینت‌های موجود در بازار، از مدل‌های پودری و مشابه پنکک استفاده کنید، تینت صورت الف انتخاب خوبی است. این محصول بافتی سبک و مخملی دارد و برای انواع پوست، به‌خصوص پوست‌های چرب مناسب است. ترکیبات به‌کاررفته در این تینت، ظاهری مات و یکنواخت به پوست می‌دهند و در ضمن انتخابی مناسب برای تثبیت آرایش هم به حساب می‌آید.

تینت صورت الف

تینت مرطوب کننده صورت رنگی وت اند وایلد

یکی دیگر از انواع تینت‌های باکیفیت، تینت مرطوب کننده صورت رنگی وت اند واید است؛ محصولی که قدرت پوشانندگی آن از سایر تینت‌ها بیشتر است. کاربرد اصلی این محصول همان‌طور که از نامش پیداست، تأمین رطوبت پوست است. این تینت فاقد عطر و پارابن است و همه افراد با هر نوع پوستی می‌توانند از آن استفاده کنند. سایر ویژگی‌های این محصول شامل موارد زیر می‌شود:

  • حاوی ترکیبات ضد چروک و روشن‌کننده است
  • بافتی سبک و بسیار نرم دارد
  • رنگ‌بندی آن متنوع است
  • از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند
  • حاوی هیالورونیک اسید است
تینت مرطوب کننده صورت رنگی وت اند وایلد

پنکک 2 در 1 پرفکت تینت منهتن

یکی دیگر از انواع تینت‌های صورت محبوب که به شکل پنکک تولید شده است، تینت منهتن است. این محصول دو کاربرد دارد و می‌تواند جایگزین کرم پودر و پنکک شود. مهم‌ترین دلایل محبوبیت این محصول عبارت است از:

  • قدرت پوشانندگی بالا
  • مناسب برای انواع پوست
  • قابل استفاده برای مدت‌زمان طولانی
  • دارای ساختاری سبک و مخملی
پنکک 2 در 1 پرفکت تینت منهتن

استفاده از تینت‌ها یعنی به‌روز بودن با ترندهای میکاپ در جهان

در این مقاله به‌طور کامل از تینت پوست و مزایای استفاده از آن گفتیم. در ضمن به این موضوع هم اشاره کردیم که این محصول بسیار در جهان محبوب شده است و جان می‌دهد برای آرایش‌های بسیار سبک و ملایم. تینت‌های صورت بهترین انتخاب برای کسانی هستند که زیبایی پوستشان به سلامت آن گره خورده است.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 0 / 5. مجموع آرا: 0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا