مکمل های زیبایی پوستمکمل های زیبایی مو

بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین

پوست سالم و زیبا، محصول یک رژیم غذایی متناسب، مصرف ویتامین‌های ضروری و البته استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی باکیفیت و اصلی است. انواع مکمل‌ها و مولتی ویتامین‌ها برای تقویت بدن، افزایش انرژی و کاهش عوارض افزایش سن و بیماری‌های مختلف، در بازار عرضه شده‌اند. با استفاده از مکمل‌های مناسب و البته برنامه‌ریزی برای بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین، می‌توانید نیازهای ضروری بدن خود را به بهترین شکل ممکن، تامین کنید. در ادامه این مطلب از مجله خانومی، همراه ما باشید تا علاوه بر بررسی بهترین مکمل‌های مورد نیاز روزانه، بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین را هم با هم مرور کنیم!

مولتی ویتامین چیست؟

مولتی ویتامین، مکمل‌هایی هستند که از ترکیب چند مدل ویتامین، مینرال و دیگر ترکیبات مفید برای بدن، ساخته می‌شوند. این مکمل‌ها به‌صورت اختصاصی برای تامین نیازهای روزمره بدن انسان‌ها، طراحی و تولید شده‌اند. برخی از این مکمل‌ها تنها برای تامین نیازهای روزانه بدن تجویز می‌شوند و برخی دیگر در دوره‌های خاص مثل بیماری‌های شدید، بارداری، شیردهی یا حتی پس از رژیم‌های غذایی سخت و نامناسب، تجویز خواهند شد.

قرص Pharmagelitan بسته 30 عددی
دانا

قرص Pharmagelitan بسته 30 عددی

52%
153800 73995
تومان
قرص Multivitamin Complets بسته 30 عددی
یوروویتال

قرص Multivitamin Complets بسته 30 عددی

26%
196000 145000
تومان
کپسول Multi Daily بسته 30 عددی
دانا

کپسول Multi Daily بسته 30 عددی

31%
96700 67000
تومان
قرص ایمیوسنس بسته 30 عددی
ویتان

قرص ایمیوسنس بسته 30 عددی

35%
228900 149890
تومان
قرص روکش دار Multi Daily بسته 30 عددی
گلوک ویت

قرص روکش دار Multi Daily بسته 30 عددی

56%
170000 75465
تومان
قطره ویتامین A+D حجم 30 میلی لیتر
ویواکیدز

قطره ویتامین A+D حجم 30 میلی لیتر

54%
92000 42000
تومان

مولتی ویتامین ها در شکل‌های مختلف مثل قرص، کپسول، قرص‌های ژله‌ای و حتی شربت‌های مختلف، عرضه می‌شوند. معمولا در مولتی ویتامین‌ها ترکیبات مختلفی از کلسیم، آهن، زینک و انواع ویتامین‌ها مثل ویتامین A ،C ،D و انواع مواد مفید دیگر وجود دارند. برخی افراد از مولتی ویتامین به‌عنوان روشی برای جلوگیری از نقص و کمبود املاح و مواد معدنی در بدن استفاده می‌کنند. از سوی دیگر برخی افراد نیز به‌صورت اختصاصی برای جبران برخی کمبودهای بدن، از این مکمل‌ها بهره می‌برند.

مولتی ویتامین

هر مدل مولتی ویتامین و حتی زمان مصرف این مکمل‌ها، می‌تواند نتایج مختلفی در پی داشته باشد. به همین خاطر، برای رسیدن به اهداف مختلف، بهتر است زمان مصرف مولتی ویتامین خود را با هدفی که در ذهن دارید و البته با نظر پزشک‌تان، تنظیم کنید. همراه ما باشید تا در ادامه، بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین را با هم بررسی کنیم.

بهترین زمان مصرف قرص مولتی دیلی برای چاقی

نکته بسیار مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که هیچ‌کدام از مکمل‌های ویتامینه به‌تنهایی نمی‌توانند باعث افزایش وزن شما شوند. با وجود این، نقص و کمبود ویتامین‌های مختلف در بدن، بدون شک به کاهش وزن و لاغری منجر خواهند شد. بنابراین در صورتی که مولتی ویتامین را در زمان درست و همراه با رژیم غذایی متناسب مصرف کنید، بدون شک شاهد تغییرات مثبتی در بدن خود خواهید شد.

بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین برای چاق شدن، همراه با غذا است. در نظر داشته باشید که برخی ویتامین‌های محلول در چربی مثل A ،D ،E و K، در صورت مصرف با غذاهای چرب، به شکل کامل‌تری به بدن شما جذب می‌شوند. بنابراین مصرف این مکمل‌ها با صبحانه‌های مفصل یا ناهار، احتمال جذب آن‌ها را افزایش می‌دهد.

قرص مولتی دیلی برای چاقی

بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین برای لاغری

با این‌که سازندگان متعددی ادعا دارند که با مصرف مکمل‌های ساخت آن‌ها، امکان لاغر شدن وجود دارد، اما هنوز هیچ نتایج ثابت شده‌ای در این باره عرضه نشده است. به همین خاطر، برای لاغر شدن یا حتی لاغر ماندن، نمی‌توانیم تنها به مصرف یک یا چندین مکمل خاص تکیه کنیم. با وجود این، با مصرف میزان صحیحی از مولتی ویتامین‌ها همراه با یک رژیم غذایی کامل و سالم، می‌توانیم میزان کالری مصرفی خود را کمتر کرده اما از ضعف، بی‌حالی و خستگی بیش از حد، جلوگیری کنیم. برخی از بهترین مکمل‌ها برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب برای تنظیم وزن بدن شامل موارد زیر هستند:

ویتامین B12

یکی از مهم‌ترین ویتامین‌های مورد نیاز بدن، ویتامین‌های گروه B و به‌صورت اختصاصی B12 است. این ویتامین به‌تنهایی باعث چاقی یا لاغری شما نخواهد شد. با وجود این، بدن برای محافظت از اعصاب، سلول‌های خونی و ساخت DNA، به این ویتامین نیاز دارد. علاوه بر این، برای داشتن موهایی سالم، به میزان مشخصی از ویتامین‌های گروه B نیاز دارید.

البته مصرف ویتامین B به‌تنهایی کافی نیست و مصرف دیگر مواد مورد نیاز بدن همچون ویتامین‌های A ،C و E نیز برای سلامت پوست و البته موها ضروری خواهد بود. در مطلب بهترین مواد غذایی برای رشد مو، تمام مکمل‌ها و ویتامین‌های مورد نیاز بدن به این هدف را به‌صورت دقیق و کامل، به شما معرفی کردیم و پس از مطالعه آن، می‌توانید تغذیه سالم‌تری برای محافظت از موهای خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید: برای رشد مو چی بخوریم؟

ویتامین D

بدن برای جذب کلسیم و تقویت استخوان‌ها به ویتامین D نیاز دارد. این ویتامین به صورت خاص باعث لاغری شما نخواهد شد. هر چند باید بدانید که بر اساس یک تحقیق انجام شده در سال 2014 که در American Journal of Clinical Nutrition منتشر شده بود، مشخص شده است که زنان دارای اضافه وزن که به‌صورت روتین و مستمر ویتامین D مصرف می‌کردند، در کاهش وزن خود موفق‌تر بودند. برای اثبات کامل این نتایج، به تحقیقات بیشتری نیاز داریم، اما بدون شک مصرف دز مناسبی از ویتامین دی، فواید بسیار زیادی برای بدن خواهد داشت که یکی از آن‌ها می‌تواند رسیدن به وزن مناسب باشد.

یکی از نکات مهمی که اغلب افراد از آن مطلع نیستند این است که ویتامین دی با جلوگیری از اثرگذاری باکتری‌های مخرب پوست، از ایجاد جوش و آکنه صورت و بدن هم جلوگیری می‌کند. بنابراین اگر با مشکل جوش‌های مقاوم مواجه هستید، مصرف یک مکمل مناسب می‌تواند بخشی از مشکل شما را حل کند. البته علاوه بر مصرف مکمل و دارو، مصرف مواد غذایی سالم نیز تاثیر شگفت‌انگیزی بر پوست شما دارد. در مطلب برای درمان جوش صورت چه بخوریم، بخشی از مهم‌ترین غذاهای ضروری و مفید را با هم بررسی کردیم که با کمک آن‌ها می‌توانید پوست سالم‌تری داشته باشید.

بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین

امگا 3

یکی از بهترین ویتامین‌هایی که باعث تقویت قلب، عروق خونی و حتی سلول‌های مغزی می‌شود، امگا 3 است. برخی تحقیقات محدود نشان داده که اسیدهای چرب امگا 3 به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. هر چند درست مثل دیگر موارد گفته شده، برای نتیجه گرفتن و اطمینان یافتن از این موضوع، به تحقیقات دقیق‌تر و کامل‌تری نیاز داریم.

کلسیم

اغلب تحقیقات نشان داده‌اند که کلسیم با وجود ده‌ها فایده‌ای که برای بدن دارد، نمی‌تواند به کاهش وزن کمک کند. با وجود این برخی محققان مدعی هستند که کلسیم می‌تواند فرآیند شکستن چربی در سلول‌ها را تسریع کند. برخی دیگر ادعا دارند که مصرف کلسیم کافی، از جذب چربی بیش از حد بدن جلوگیری کرده و به این شکل، به لاغری کمک می‌کند.

باتوجه به همه موارد گفته شده، باید بدانیم که هیچ ویتامین و مکملی نمی‌تواند به‌تنهایی باعث کاهش وزن و لاغری شود. با وجود این، زمان مصرف مولتی ویتامین همراه با داشتن رژیم غذایی سالم، می‌تواند از افزایش بی‌رویه وزن جلوگیری کرده و در برخی موارد حتی به کاهش وزن و داشتن بدنی سالم‌تر کمک کند. در مطلب رژیم غذایی و برنامه غذایی، تعاریف، چهارچوب‌ها و نکات، مهم‌ترین مواردی را با هم بررسی کردیم که برای داشتن بدنی سالم و پرانرژی، به آن‌ها نیاز دارید.

حالا و پس از بررسی همه این موارد، وقت آن رسیده است که به بررسی بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین های مختلف بپردازیم. در بخش‌های بعدی همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: ظهور مکمل‌های پوستی

بهترین زمان مصرف قرص جوشان مولتی ویتامین

قرص جوشان یکی از بهترین روش‌ها برای مصرف انواع مکمل‌ها و مولتی ویتامین است. این مدل قرص‌ها به‌صورت اختصاصی برای حل شدن در آب و مصرف به شکل نوشیدنی، طراحی شده‌اند. قرص‌های جوشان در هنگام حل شدن، مقادیر زیادی دی‌اکسید کربن آزاد می‌کنند و به همین خاطر، مصرف آن‌ها بدون آب، به‌شدت خطرناک است. در صورتی که این قرص‌ها را ببلعید، در معده یا دستگاه گوارش شما حل خواهند شد. با آزادسازی سریع و ناگهانی میزان زیادی ویتامین، دی‌اکسید کربن و مواد معدنی، احتمال وقوع واکنش‌های آلرژیک افزایش پیدا می‌کند.

شما می‌توانید این قرص را در یک لیوان آب سرد یا حتی آبمیوه، حل کنید. بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین به شکل قرص جوشان، پس از صرف یک وعده غذایی کامل است. توصیه می‌شود که این مدل مولتی ویتامین را با معده خالی مصرف نکنید و به همین خاطر، ظهر پس از ناهار یا شب‌ها بعد از شام، بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین خواهند بود.

قرص مولتی ویتامین کامپلیت یوروویتال

قرص مولتی ویتامین کامپلیت یوروویتال، یکی از بهترین مولتی ویتامین‌هایی است که علاوه بر شربت، قرص و کپسول، به‌صورت قرص جوشان نیز عرضه شده است. در صورت تمایل می‌توانید این مکمل را به‌صورت قرص جوشان نیز مصرف کرده و از فواید بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین مینرال

مولتی ویتامین مینرال معمولا ترکیب کاملی از انواع مکمل‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که در صورت نداشتن رژیم غذایی مناسب، کمبود شدید ویتامین‌ها و البته دوره بارداری برای زنان، تجویز می‌شود. بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین مینرال برای بدن، زمانی است که معده خالی باشد. شما می‌توانید یک ساعت قبل از غذا یا دو ساعت پس از مصرف وعده‌های غذایی، از این مکمل‌ها استفاده کنید.

ناگفته نماند که در برخی موارد، زمان مصرف قرص مولتی ویتامین مینرال باعث حالت تهوع خواهد شد. اگر شما هم با این عارضه مواجه شده‌اید، در این شرایط بهتر است که این مکمل را با معده پر مصرف کنید. مصرف این مکمل همراه با میان‌وعده‌های سالم هم‌چون میوه یا سالادهای سبک نیز توصیه می‌شود.

زمان مصرف مولتی ویتامین تراپوتیک

یکی از بهترین مکمل‌هایی که می‌توانید به‌صورت روزانه و البته با تجویز پزشک مصرف کنید، مولتی ویتامین تراپوتیک است. این مولتی ویتامین به افزایش انرژی بدن کمک کرده و خستگی، بی‌حالی و کمبود انرژی شما را از بین می‌برد. به دلیل داشتن ویتامین‌ C و ویتامین A، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت خواهد کرد.

با داشتن اسیدفولیک، آهن و ویتامین B12، کم‌خونی را نیز کاهش داده و به شادابی هر چه بیشتر بدن شما کمک می‌کند. بهترین زمان خوردن مولتی ویتامین تراپوتیک همراه با وعده‌های غذایی است. با وجود این به خاطر داشته باشید که این مولتی ویتامین را باید با تجویز و بر اساس دستور پزشک مصرف کنید. بنابراین حتما قبل از مصرف روزانه این مولتی ویتامین، با پزشک خود مشورت نمایید.

بهترین زمان مصرف قرص مولتی دیلی دانا

قرص مولتی دیلی دانا

برای کسانی که کمبود وزن دارند و از چاقی بدن و صورت خود ناراضی هستند، مصرف برخی مکمل‌های خاص می‌تواند اثرات شگفت‌انگیزی داشته باشد. یکی از این مکمل‌ها، قرص مولتی دیلی دانا است. این قرص به‌صورت همزمان باعث چاقی صورت و بدن شده و با جذب سریع‌تر غذاها، به شما کمک می‌کند که بتوانید غذای بیشتری را مصرف کنید.

بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین دانا برای افزایش وزن، پیش از مصرف غذا است. به این شکل، غذای شما خیلی سریع‌تر از حالت عادی هضم شده و فضای معده شما برای مصرف غذاهای بیشتر، خالی می‌شود. ناگفته نماند که برای جلوگیری از این حالت و افزایش وزن، می‌توانید این مولتی ویتامین را در هر ساعت شبانه‌روز و بدون مصرف غذاهای مختلف، استفاده کنید تا از چاقی بدن خود جلوگیری نمایید.

زمان مصرف قرص اپتی وومن

قرص اپتی وومن

بدن انسان در دوره‌های مختلف با شرایط گوناگونی مواجه می‌شود و برای جلوگیری یا کاهش عوارض این دوره‌ها، مکمل‌های غذایی مختلفی عرضه شده‌اند. محصولات مکمل غذایی به‌صورت اختصاصی برای جلوگیری از کاهش انرژی و خستگی، کمبود مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری طراحی و تولید شده‌اند.

یکی از مهم‌ترین مدل‌های این مکمل‌ها، قرص اپتی وومن است. این مولتی ویتامین یک پکیج کامل از تمام چیزهایی است که بدن زنان به آن نیاز دارد. بیوتین موجود در این مولتی ویتامین به استحکام پوست، ناخن‌ها و موها کمک می‌کند. اسید فولیک موجود در آن، باعث تقویت تخمک‌ها شده و از تولد نوزادان با نقص‌های مادرزادی، جلوگیری خوداهد کرد. بهبود خلق‌وخو، مقابله با کم‌خونی، کاهش استرس و اضطراب، همه بخشی از فواید این مکمل بی‌نظیر هستند.

بدنی سالم و پرانرژی با مصرف به‌موقع مولتی ویتامین

انواع مولتی ویتامین در دنیا وجود دارد که هر کدام از آن‌ها بخشی از نیازهای مهم بدن را رفع می‌کند. بهترین زمان مصرف قرص مولتی ویتامین معمولا بر طبق نیاز بدن شما، تعیین می‌شود. با توجه به احتمال وقوع مشکلات گوارشی همچون تهوع، معمولا بهترین زمان خوردن مولتی ویتامین، همراه با غذاست. هر چند پیش از مصرف هر نوع مکمل، بهتر است حتما با متخصصان این حوزه مشورت کرده و بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین و البته بهترین نوع مناسب بدن‌تان را با نظر پزشک‌تان مشخص کنید.
از این به بعد، در کنار حساسیت و توجه ویژه‌ای که نسبت به خرید لوازم آرایشی و بهداشتی دارید، مصرف مولتی‌ویتامین‌ها را هم تحت نظر پزشک خود، در نظر بگیرید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 3 / 5. مجموع آرا: 3

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا