آرایش مومراقبت از مو

انواع حالت دهنده موی فر؛ موس، کرم مو یا ژل کدام یک بهتر است؟

حالت مواج و زیبای موها، قابی شگفت‌انگیز برای چهره‌ می‌سازد و از دیرباز، شاعران و نویسنده‌ها، صفحات زیادی در وصف زیبایی چنین موهایی سیاه کرده‌اند. در دنیای امروز نیز، زیبایی موهای فر هنوز و همچنان پابرجاست و افرادی که موهای فر دارند، به دنبال بهترین روش‌ها برای حالت‌دهی به موهای خود هستند. درست مثل تمام محصولات آرایشی و بهداشتی، صدها و بلکه هزاران محصول متنوع به‌عنوان حالت دهنده مو فر در بازار وجود دارد. ناگفته پیداست که هر کدام از این محصولات، معایب و مزایای خاص خود را دارند. بنابراین برای تسهیل فرآیند زیباسازی موهای شما، قصد داریم سه دسته‌بندی اصلی محصولات اختصاصی موی فر یعنی موس، کرم و ژل را با هم بررسی کنیم. همراه ما بمانید!

فهرست مطالب

موس مو برای موهای فر

ده‌ها و شاید بهتر است بگوییم که صدها محصول مختلف مثل چسب، فیکساتور، اسپری و… به‌عنوان حالت دهنده مو وجود دارند که موس مو، تنها یکی از آن‌هاست. موس که واژه فرانسوی معادل فوم است و درست مثل نام خود، نوعی کف است که بافت سبکی دارد و برای فر کردن موها، ایده‌آل خواهد بود.

بافت سبک موس به هیچ عنوان باعث چسبندگی، سنگینی و چرب‌شدن موها نمی‌شود. افزون بر این، موس می‌تواند حجم موها را تا دو یا حتی سه برابر کند و حجم فوق‌العاده زیبایی به موهای شما بدهد. نکته مهم دیگری که استفاده از موس برای حالت‌دهی موهای فر را به یک انتخاب عالی تبدیل کرده است، از بین‌رفتن وز و خشکی ظاهری موهاست. در واقع زمانی که شما از موس استفاده می‌کنید، موهای کوچک و در هم ریخته به یکدیگر می‌چسبند و بدون ایجاد ظاهری غیر عادی و ناخوشایند، هر دسته ظریف از موهای شما، به‌تنهایی و به‌زیبایی فر خواهند شد.

بیشتر بخوانید: موس مو چیست؟

موس مو در اغلب موارد سفید رنگ است، ولی در حال حاضر موس‌های رنگی نیز در بازار وجود دارند. مدل‌های رنگی در عین استایل‌کردن موها، رنگی جذاب هم ایجاد می‌کنند. مزایای فوق‌العاده استفاده از انواع موس مو به همین موارد محدود نشده و در بخش بعدی، به بررسی مهم‌ترین مزیت‌های آن خواهیم پرداخت.

موس مو برای موهای فر

مزایای استفاده از موس

برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از موس مو برای موهای فر شامل موارد زیر است:

محافظت از موها

اولین و مهم‌ترین مزیت استفاده از موس مو این است که انواع موس، یک لایه محافظتی قوی برای موهای شما ایجاد می‌کند. موس مو اجازه نمی‌دهد که رطوبت محیط، باعث تخریب بافت موهای شما شود و ساختار فر آن را تا ساعت‌ها به همان شکل نگه می‌دارد.

موس مو

حجم‌دهی

حجم‌دهی بسیار عالی به مو، دومین مزیت موس مو است. اگر موهای شما با وجود ساختار فر، کم‌حجم و نازک هستند، با استفاده از موس می‌توانید آن‌ها را حجیم و زیبا کنید.

مناسب برای انواع مو

برخلاف دیگر محصولات حالت دهنده مو فر همچون روغن‌ها، کرم‌ها یا انواع ژل که هر کدام برای جنس موهای مشخصی مناسب هستند، موس مو را می‌توانید برای هر نوع مویی استفاده کنید. انواع موس به هیچ عنوان باعث خشکی یا چرب‌شدن موها نمی‌شوند. به همین خاطر با هر نوع جنس مویی به‌سادگی می‌توانید از این محصول برای حالت‌دهی موها استفاده کنید.

با وجود همه مزایای فوق‌العاده این محصول، موس مو هم می‌تواند معایبی داشته باشد که در بخش بعد به بررسی آن می‌پردازیم.

حالت دهنده مو فر

معایب استفاده از موس

برخی از مهم‌ترین معایب استفاده از موس مو برای موهای فر شامل موارد زیر است:

احتمال وقوع حساسیت

درست مثل همه محصولات شیمیایی، اگر موس مو وارد چشمان شما شود، احتمال بروز حساسیت وجود دارد. علاوه بر این، اگر پوست حساسی دارید، ممکن است پوست‌تان به ترکیبات موجود در موس مو، واکنش نشان دهد.

احتمال ایجاد خشکی

استفاده بیش از حد موس مو برای موهای فر در طولانی‌مدت، می‌تواند به خشکی موها منجر شود. به همین خاطر، بهتر است که موس مو را در بازه‌های زمانی مشخصی استفاده کنید و در برخی اوقات، دیگر محصولات حالت دهنده مو فر مثل روغن‌های طبیعی یا کرم‌ها را جایگزین کنید.

تداخل با دیگر روش‌های زیبایی شیمیایی مو

برخی موس‌های مو با داشتن سولفات و دیگر ترکیبات قوی، با روش‌های مختلف زیبایی موها مثل کراتین، بوتاکس‌تراپی و… تداخل دارند. بنابراین پیش از مصرف، حتما ترکیبات موس مد نظر خود را بررسی کنید و محصولی را تهیه کنید که با شرایط موی شما سازگار باشد.

بیشتر بخوانید: فر كردن مو با سشوار

انواع موس مو برای موهای فر و حالت‌دار

دو مورد از بهترین موس موهای مناسب موجود در بازار شامل محصولات زیر هستند:

جیورجی، مخصوص موهای رنگ شده

موهای رنگ‌شده، ساختاری ضعیف و شکننده دارند. به همین خاطر باید تمام محصولات مخصوص استایل‌کردن موهای رنگ شده را با دقت بیشتری انتخاب کنید. اگر موهای فر خود را رنگ کرده‌اید و می‌خواهید برای استایل‌کردن آن‌ها یک موس مناسب بخرید، بدون شک موس موی جیورجی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این موس مو با ایجاد یک لایه محافظتی، از کدر شدن رنگ و شکنندگی موها جلوگیری می‌کند. با تغذیه عمیق مو، ظاهر وز و خشک موها را نیز از بین می‌برد. انواع محصولات حالت دهنده مو جیورجی، تنوع بالایی را برای حالت دادن به انواع موها فراهم کرده است.

موس موهای رنگ شده جیورجی

نیوا، حالت‌دهنده و براق‌کننده مو

برند نام‌آشنا و معتبر نیوا، برای موهای فر نیز محصول اختصاصی خود یعنی موس حالت دهنده Volume Care را ارائه داده است. این موس مو برای موهای فر، بدون ایجاد سنگینی یا چسبندگی، درخشندگی و حالت‌دهی بی‌نظیری به موهای شما می‌بخشد. علاوه بر این، موس نیوا با داشتن ترکیبات مغذی و مفید مثل انواع ویتامین‌ها، باعث تقویت موها نیز خواهد شد. حالت دهنده مو نیوا، محصولات باکیفیتی را برای حالت دادن به انواع موها فراهم می‌کند.

موس حالت دهنده مو Volume Care نیوا

با توجه به همه این توضیحات راجع به موس مو برای موهای فر، باید بگوییم که اگر به دنبال یک حالت دهنده مو فر هستید که باعث سنگینی، چسبناکی و چرب‌شدن موها نمی‌شود، بدون شک موس مو مناسب شماست. هر چند که برای انتخاب محصول نهایی نباید عجله کنید و در بخش بعدی، یک محصول قوی و جذاب دیگر برای استایل‌کردن موهای فر داریم.

کرم مو و حالت‌دهی موهای فر با آن

دومین دسته‌بندی محصولات در حوزه حالت دهنده موی فر، به کرم مو تعلق دارد. کرم مو، شامل محصولاتی می‌شود که بافتی نسبتا چرب و مغذی دارند. استفاده از آن‌ها نسبتا راحت است و با داشتن ترکیبات مغذی، آبرسان و مرطوب‌کننده، از خشکی و وز‌شدن شدید موها جلوگیری می‌کنند.

انواع کرم مو از دیرباز در بین محصولات آرایشی مو وجود داشتند و در حال حاضر هم با ترکیباتی قوی‌تر و کارایی بیشتر در بازار عرضه می‌شوند. معمولا انواع کرم مو برای موهای فر، دارای ترکیبات نرم‌کننده نیز هستند. به همین خاطر، استفاده از کرم مو می‌تواند ظاهر خشک و وز موهای فر را از بین ببرد و باعث نرمی و لطافت آن‌ها شود.

حالت دهنده موی فر

ناگفته نماند که استفاده از کرم مو برای موهای فر، کمی سخت‌تر از موس مو است. شما باید هر بخش از موهای فر خود را جدا کرده و به‌صورت مجزا به آن کرم بزنید. عدم رعایت این نکته می‌تواند به پخش نامتوازن کرم حالت دهنده موی فر منجر شود. بدین شکل، بخشی از موها با کرم بیش از حد، چرب و سنگین شده و بخشی دیگر، خشک و وز باقی می‌ماند.

هرچند با کمی تمرین و تکرار، به‌خوبی نحوه استفاده از این محصول را نیز فرا خواهید گرفت. مزایای متنوع کرم مو، باعث محبوبیت این دسته از محصولات شده است که در بخش بعدی، به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: فر كردن مو با اتو مو

مزایای کرم مو برای موی فر چیست؟

مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از کرم مو برای موهای فر شامل موارد زیر است:

عدم خشک‌کردن موها

برای کسانی که ترجیح می‌دهند موهای فر آن‌ها نرم باشد و حالت خشک و شکننده به خود نگیرد، کرم مو بهترین گزینه است. این محصولات به هیچ عنوان باعث خشک‌شدن مو نمی‌شوند و با وجود حالت نرم و غیر ثابت فرها، ساختار مجعد و فر هر رشته مو را به‌زیبایی نگه می‌دارند.

کرم مو برای موهای فر

نرم‌کننده و آبرسان قویی مو

در ترکیبات انواع کرم مو، مواد نرم‌کننده، مغذی و آبرسان‌های عمقی وجود دارد. به همین دلیل، از همان اولین دفعه استفاده از انواع کرم‌ها مثل کرم مو پنتن برای موهای فر، می‌توانید نرمی و لطافت موهای خود را به‌خوبی را احساس کنید. این کرم‌ها با نفوذ به لایه‌های عمیق مو، ساختار شاخه‌ای را از بین می‌برند و باعث تغذیه عمیق موها خواهند شد.

جلوگیری از وزشدن و گره‌خوردن موها

بافت مغذی انواع کرم حالت دهنده مو فر، خشکی و وز مو را از بین می‌برد. علاوه بر این، درست مثل یک ماسک نرم‌کننده، گره‌های مو را باز کرده و ظاهری نرم، جدا از هم و غیر وز به موهای فر شما می‌بخشد.

کرم حالت دهنده موی فر

استفاده از کرم مو برای موهای فر چه معایبی دارد؟

ناگفته پیدا است که کرم مو فر هم می‌تواند مشکلات خاص خود را داشته باشد. برای استفاده از کرم مو، باید حوصله به خرج دهید و موهای خود را به دسته‌های کم حجم تقسیم نمایید. عدم رعایت همین نکته می‌تواند به تجمع بیش از حد کرم در یک نقطه از مو منجر شود.

افزون بر این، استفاده از کرم خیلی زیاد برای موها، ساختار مو را سنگین می‌کند و در نتیجه، شاهد باز شدن فر موها خواهید شد. در غیر این صورت و با استفاده درست از کرم مو، به‌راحتی می‌توانید موهای زیبای خود را استایل کنید. در مطلب طرز استفاده از کرم موی پنتن برای موهای فر، تمام اطلاعات مهم راجع به نحوه مصرف کرم مو را با جزئیات کامل، با هم بررسی کردیم. با کمک آن می‌توانید موهای خود را به‌زیبایی هر چه تمام‌تر، مدل دهید.

خوشبختانه ده‌ها برند در دنیا با عرضه انواع کرم مو برای موهای فر، انتخاب یک گزینه مناسب را برای همگان تسهیل کرده‌اند. در ادامه، به بررسی دو مدل از مرغوب‌ترین کرم‌های مخصوص این مدل موها می‌پردازیم.

موی فر

بهترین برندهای کرم مو برای حالت‌دهی موهای فر

دو برند عالی برای کرم مو متناسب با موهای فر شامل موارد زیر هستند:

کرم مو مغذی و آبرسان پنتن برای موهای فر

یکی از بهترین محصولات موجود در بازار، کرم مو پنتن است. این محصول با داشتن روغن آرگان، باعث نرمی، لطافت و درخشندگی موهای شما خواهد شد. در عین حال به هیچ عنوان حس چربی و سنگینی روی مو ایجاد نمی‌کند. از گره‌خوردن، وز شدن یا ایجاد موخوره نیز جلوگیری می‌کند. با کمک کرم پنتن برای موهای فر، می‌توانید موهای خشک و بدحالت خود را به‌زیبایی هر چه تمام‌تر فر کنید و از ظاهر براق و لطیف موهای خود، حسابی لذت ببرید.

کرم مو پنتن برای موهای فر

کرم مو پنتن انواع متنوعی برای موهای مختلف موجود دارد که می‌توانید متناسب با نوع و نیاز موهای خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید. فقط کافی است نگاهی به لیست کرم‌ موهای موجود پنتن بیندارید.

کرم مو سریتا مخصوص موهای فر

در میان محصولات ایرانی نیز برند سریتا با عرضه کرم مو سریتا مدل Curly، یک انتخاب عالی برای شما فراهم کرده است. این کرم مو یک حالت دهنده قوی بوده که با ترکیبات طبیعی و مغذی خود، باعث نرمی و درخشندگی موها می‌شود. بهبود شانه‌پذیری، جلوگیری از وز شدن و گره‌خوردن موها همراه با تغذیه عمیق مو، همه از مشخصه‌های بی‌نظیر این کرم مو سریتا برای موهای فر هستند.

کرم مو سریتا مخصوص موهای فر

ژل مو برای موهای فر و حالت‌دار

یکی از بهترین محصولاتی که با استفاده از آن می‌توانید فرهای خارق‌العاده‌ای داشته باشید، انواع ژل است. ژل بافت غلیظ‌تری نسبت به دو محصول پیشین دارد و موها را تا ساعت‌ها به همان حالت اولیه خود، نگه خواهد داشت. درخشندگی و براق‌بودن سطح مو پس از استفاده از ژل نیز بسیار بیشتر است.

با وجود این، از آن‌جا که ژل خیس برای موهای فر ظاهری رسمی و مجلسی خواهد داشت، اغلب افراد ترجیح می‌دهند تنها در رویدادهای خاص از این روش استفاده کنند. ایستایی مو پس از استفاده از ژل، درست مثل زمانی است که اسپری حالت دهنده موی فر استفاده کنید. با گذر چند دقیقه از استایل‌کردن مو، ژل روی موها خشک خواهد شد و ظاهر زیبای موی شما تقریبا تا زمان خیس‌شدن مجدد، خراب نمی‌شود.

در صورتی که ژل را همراه با کرم مو یا موس استفاده کنید، موهای شما مدت زمان بیشتری ظاهر شکیل خود را حفظ می‌کند. از سوی دیگر، استفاده از کرم پیش از ژل باعث می‌شود که بافت درونی موها، کاملا نرم و مرطوب باقی بماند و بر اثر خشکی ژل، آسیب نبیند.

ژل خیس برای موهای فر

نکته مهمی که اغلب افراد از آن بی‌اطلاع هستند این است که برای رسیدن به نتیجه بهتر فرکردن مو با ژل، بهتر است از ماسک مو در حمام هم استفاده کنند. ماسک مو باعث نرمی و خوش‌حالت‌ شدن موهای فر خواهد شد. به همین خاطر پس از آن با مقدار کمی ژل، به‌خوبی می‌توانید زیبایی موهای خود را تثبیت کنید.

استفاده از ژل نیز فواید اختصاصی خود را دارد که در بخش بعد به بررسی آن می‌پردازیم.

مزایای استفاده از ژل مو

مهم‌ترین مزیت‌های فر کردن مو با کمک ژل شامل این موارد است:

ظاهر شیک و زیبا در طولانی‌مدت

بی‌تردید باید بگوییم که فر موها با ژل، نتیجه‌ای شگفت‌انگیز دارد. هر رشته موی فر شما، کاملا براق، درخشنده و زیبا خواهد بود و این حالت زیبا را ساعت‌ها و حتی روزها، حفظ می‌کند. ماندگاری طولانی‌مدت، اولین و مهم‌ترین مزیت استفاده از ژل خیس برای موهای فر است.

اسپری حالت دهنده موی فر

جلوگیری از وز‌شدن بر اثر عوامل محیطی

از آن‌جا که ژل یک لایه محافظتی بر مو ایجاد می‌کند، پس از استایل‌کردن موهای خود با ژل، هیچ‌گاه موهای شما بر اثر وزش باد یا رطوبت بیش از حد، وز و پف‌کرده نخواهند شد.

معایب حالت‌دهی موهای فر با ژل مو

مهم‌ترین معایب استفاده بیش از حد ژل برای موها شامل موارد زیر است:

خشکی و ریزش موها

ژل باعث خشک‌شدن سطح مو می‌شود. استفاده هر روزه از ژل در بازه‌های زمانی طولانی، چربی طبیعی مو و کف سر را از بین می‌برد. در نتیجه شوره موها بیشتر شده و از آن بدتر این‌که ریزش مو آغاز می‌شود. به همین خاطر، بهتر است که مصرف ژل خیس برای موهای فر را به مناسبت‌های خاص محدود کنید.

ناگفته نماند که اگر بر اثر عدم توجه به روش‌های اصولی مراقبت از مو، دچار ریزش شده‌اید؛ اصلا نگران نباشید. راه‌کارهای مختلفی برای درمان این مشکل وجود دارد که اولین گزینه، استفاده از شامپو سر مناسب است.

ایجاد حس سنگینی روی مو

ژل باعث خشک‌شدن ظاهر و بافت موها می‌شود. به همین دلیل، کمی بعد از استایل‌کردن، موها نسبتا سنگین خواهند بود. در واقع ژل مو برخلاف موس و کرم، ظاهری غیر نچرال دارد و باعث می‌شود که موها سنگین و غیر طبیعی به نظر برسند.

موی نازک

استفاده نسبتا سخت

استایل‌کردن با کمک ژل خیس برای موهای فر، دقت بیشتری می‌طلبد. باید مراقب باشید که موها ابتدا نیمه‌مرطوب یا نسبتا خیس باشند. سپس موها را به حجم تقریبا زیادی ژل، آغشته کنید. در صورت انجام نادرست این فرآیند، بخشی از موهای شما براق و درخشنده با فرهای زیبا و خاص خواهند بود و بخشی دیگر، کدر و مات باقی می‌مانند.

بهترین برندهای ژل مو برای موهای فر

در صورتی که قصد دارید از ژل مو به‌عنوان حال دهنده موی فر استفاده کنید، دو برند زیر گزینه‌های خوبی برای شما هستند:

لیمپیو، ژل قوی همراه با عصاره آلوئه‌ورا

از آن‌جا که یکی از مهم‌ترین معایب ژل مو، ایجاد خشکی بسیار زیاد روی موها است، برند لیمپیو با عرضه ژل موی بسیار قوی حاوی آلوئه‌ورا و ویتامین B5، بخشی از این معضل را حل کرده است. عصاره آلوئه‌ورا موجود در این محصول، باعث آبرسانی ساختار مو می‌شود و به همین خاطر، پس از شست‌وشوی سر، شاهد خشکی و وز‌شدن موهای خود نخواهید بود. این حالت دهنده مو لیمپیو برای انواع مو مناسب است و به‌راحتی می‌توانید موهای فر خود را با کمک آن حالت دهید.

ژل موی سر بسیار قوی لیمپیو حاوی آلوئه‌ورا و ویتامین B5

فولیکا، حاوی ویتامین E و A

اغلب افراد پس از استفاده از ژل موهای مختلف، با مشکل سفیدک‌زدن ژل روی موها مواجه شده‌اند. ژل مو حالت دهنده بسیار قوی فولیکا، یکی از بهترین محصولاتی است که بدون ایجاد خشکی، شوره یا سفیدک، موها را کاملا ثابت نگه می‌دارد. این محصول حاوی ویتامین‌های E و A بوده و ساختار موها را نیز تقویت می‌کند. پس از استفاده از این ژل، یک لایه محافظتی قوی روی سطح موهای شما ایجاد می‌شود که با داشتن فیلتر UV، آسیب‌های ناشی از تابش نور آفتاب را به کمترین میزان ممکن می‌رساند. انواع حالت دهنده مو فولیکا برای حالت دادن به انواع مو عرضه شده است.

ژل مو حالت دهنده بسیار قوی فولیکا

استفاده از بهترین حالت دهنده مو فر با توجه به جنس موها

انواع محصولات حالت دهنده مو فر در بازار وجود دارند. موس مو، بافتی سبک دارد و باعث حجم‌دهی به موها می‌شود. کرم مو، بافت موها را تغذیه کرده و از خشکی شدید و وز‌شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. ژل خیس برای موهای فر نیز باعث درخشندگی و زیبایی خارق‌العاده موها خواهد شد. بنابراین با توجه به سلیقه و نیاز خود، می‌توانید از هر کدام از این محصولات در مناسبت‌های خاص یا به‌صورت روزانه استفاده کنید و از موهای فر، جذاب و خوش‌حالت خود، لذت ببرید. پس از این توضیحات، حالا شما به ما بگویید که از نظرتان کدام روش بهترین حالت دهنده مو فر است؟ شما استفاده از کدام روش را ترجیح می‌دهید؟

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 4 / 5. مجموع آرا: 2

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا