آرایشآرایش صورت

بیوتی بلندر چیست؟ کاربرد انواع بیوتی بلندر

آرایش کردن مثل هنر نقاشی است و نیاز به ابزارهای مخصوص به خود را دارد. اگر تا به حال آرایش کرده باشید، از اهمیت استفاده از ابزار مناسب برای اینکه آرایش به خوبی روی صورت بنشیند باخبر هستید. نتیجه‌ی نقاشی با انگشت با نتیجه‌ی نقاشی با قلمویی حرفه‌ای یکی نیست. در دنیای لوازم آرایش افراد از فرچه‌ها و اسفنج‌های آرایشی استفاده می‌کنند و بیوتی بلندر یکی از بهترین ابزارها و اسفنج‌هاست. اما بیوتی بلندر چیست؟ و چطور از بیوتی بلندر استفاده کنیم؟ در ادامه‌ این مطلب به پاسخ این سوال می‌رسیم و چند نکته برای استفاده‌ی بهتر از این محصول را می‌خوانیم.

بیوتی بلندر چیست؟

وقتی از بیوتی بلندر حرف می‌زنیم منظورمان اسفنج تخم‌مرغی شکلی است که در قسمت بالا باریک می‌شود و برای استفاده از لوازم آرایشی در گوشه‌های صورت مناسب است. همچنین این ابزار بسیار نرم است و می‌توان آن را به راحتی و به صورت ضربه‌ای روی صورت استفاده کرد. این محصول طوری طراحی شده است که در صورت خیس شدن، مواد آرایشی را به خود جذب نمی‌کند و مثل باقی ابزارها نیمی از مواد آرایشی را هدر نمی‌دهد. بیوتی بلندر مثل براش آرایشی بخشی از کار آرایش را برعهده می‌گیرد.

بیوتی بلندر نام تجاری است اما امروزه اسفنج‌های تخم‌مرغی شکل به نام بیوتی بلندر شناخته می‌شوند و مثل خیلی از موارد دیگر نام تجاری محصول به جای نام خود آن نشسته است.

انواع بیوتی بلندر

انواع بیوتی بلندر

مثل هر محصول آرایشی دیگری، بیوتی بلندرها هم در انواع و اقسام و طرح‌های مختلف تولید می‌شوند. این تنوع بیوتی بلندرها فقط از بابت زیبایی نیست و هر مدل یا رنگ، کاربرد متفاوتی دارد. در ادامه در مورد انواع بیوتی بلندر و کاربرد هریک صحبت می‌کنیم:

بیوتی بلندر در رنگ‌های مختلف

معمولا بیوتی بلندر با رنگ صورتی شناخته می‌شود که Original نام دارد و برای تمام محصولات استفاده می‌شود اما این تنها رنگ نیست. رنگ‌بندی بیوتی بلندرها با اهداف آرایشی انجام می‌شود و شامل موارد زیر است:

بیوتی بلندر مشکی و تیره

این نوع بلندر برای پخش کردن کانتور، کرم پودر تیره، برنزه‌کننده و هایلایتر مناسب است. این بلندرها به Pro معروف هستند و برای استفاده از لوازم آرایش به صورت حرفه‌ای تولید شده‌اند.

بیوتی بلندر روشن

بلندرهای روشن جهت استفاده از پودر فیکس و کانسیلر تولید شده‌اند و برای استفاده از این محصولات به کار می‌روند.

بیوتی بلندر سفید یا کرم

بیوتی بلندرها فقط مختص استفاده از لوازم آرایش نیستند و برای محصولات مراقبت پوستی مثل تونر، سرم پوست و مواردی از این دست هم تولید می‌شوند. بلندرهای سفید یا کرم جهت استفاده برای محصولات مراقبت پوستی تولید شده‌اند. با انجام مراحل روتین پوستی مناسب پوست خود، می‌توانید پوستی شفاف و درخشان داشته باشید.

کاربرد بیوتی بلندر

بیوتی بلندر و شکل‌های مختلف

در ادامه با انواع بیوتی بلندر و شکل‌های مختلف و کاربردهای هریک آشنا می‌شویم:

بیوتی بلندر اشکی

بیوتی بلندر اشکی مشهورترین بیوتی بلندر و همه‌کاره است که گزینه خوبی برای اکثر افراد به حساب می‌آید. این اسفنج‌ها از یک سمت نوک تیز و ظریف و از سمت دیگر پهن و گرد هستند. انتهای پهن و گرد یا اصطلاحا بدنه بیوتی بلندر برای استفاده در نواحی بزرگ صورت هنگام استفاده از کرم پودر، رژگونه و برنزه کننده مناسب است.

نوک ظریف بیوتی بلندر اشکی، برای به کار بردن لوازم آرایشی در فضایی از صورت که دسترسی به آنها سخت است طراحی شده است. با نوک بیوتی بلندر می‌توانید محصولات آرایشی را در گوشه داخلی چشم، اطراف بینی و زیر چشم پخش کنید.

همچنین نوک بیوتی بلندر اشکی در ناحیه T صورت کمک می‌کند تا میزان کرم پودر را مدیریت کنید. بیوتی بلندر اشکی برای محو کردن و فید کردن محصولات و پاک کردن مقدار اضافه کرم پودر هم کاربردی است.

بیوتی بلندر اشکی

بیوتی بلندر اشکی کوچک

بلندرهای کوچک اشکی شکل برای پخش کردن کانسیلر طراحی شده‌اند و بسیار کاربردی هستند. شکل کوچک و نوک ظریف این بلندرها برای دسترسی به بخش‌هایی از صورت که دسترسی به آن‌ها دشوارتر است مانند زیر چشم، اطراف سوراخ‌های بینی و گوشه‌های لب عالی هستند.

بیوتی بلندر قطره اشکی با لبه صاف

برخی از بلندرهای قطره اشکی طوری طراحی شده‌اند که از سمت سر نوک تیز خود، سطح صافی دارند. سطح صاف از این بابت تعبیه شده است که کار فشرده‌سازی و ترکیب کانسیلر و کانتور را انجام دهد. همچنین این بلندرهای قطره اشکی که لبه‌ی صافی دارند برای کانسیلرهای پودری یا استیکی و ترکیب و محو کردن آنها بسیار کاربردی هستند. بلندر قطره اشکلی که لبه‌ی صافی دارد بدون ایجاد فشار به پوست حساس زیر چشم، کانسیلر را روی پوست پخش می‌کند و چین و چروک‌های پوستی در این ناحیه ایجاد نمی‌کند.

همچنین اگر قصد دارید کانتور و برنزه کننده را ترکیب کنید، بلندرهایی که لبه صاف دارند، می‌توانند برای زاویه سازی صورت به خوبی عمل کنند. با استفاده از این بلندرها می‌توانید به استخوان‌های گونه، فک، گردن و چانه زاویه دهید.

همچنین اگر به دنبال قیمت کانسیلر برای استفاده با بیوتی بلندر هستید، می‌توانید به سایت خانومی مراجعه کنید.

بیوتی بلندر اشکی با لبه صاف

بیوتی بلندر ساعت شنی یا گلابی شکل

اگر اسفنج‌هایی را دیده‌اید که میانه‌ باریکی دارند، با بلندر گلابی شکل آشنا شده‌اید. بلندرهای گلابی شکل، طراحی منحصر به فردی شبیه ساعت شنی دارند. این مدل بلندر از این بابت به این شکل طراحی شده است که به افراد این امکان را بدهد که کنترل بیشتری برای ترکیب کردن لایه‌های آرایش‌ داشته باشند.

همچنین با بلندر ساعت شنی یا گلابی شکل می‌توانید محصول مایع، پودری و استیکی را ترکیب کنید. کاربرد دیگر این بلندر در آخرین مرحله آرایش است: زمانی می‌خواهید از هایلایتر، رژگونه و پودر فیکس استفاده کنید.

روش درست استفاده از بیوتی بلندر چیست؟

اگر دوباره به مثال نقاشی بازگردیم، باید مبحث آبرنگ را پیش بکشیم. استفاده از بیوتی بلندر مثل تکنیک آبرنگ است. حتما باید آن را پیش از استفاده کمی خیس کنیم. البته باید پیش از استفاده آن را فشار دهیم تا آب اضافی خارج شود و آب از آن نچکد. در ادامه مراحل استفاده از بیوتی بلندر به بهترین نحو را باهم می‌خوانیم:

قدم اول: پوست را آماده کنید

پیش از زیرسازی پوست، بهتر است از بی‌بی کرم یا سی سی کرم استفاده کنید و با بیوتی بلندر آن را روی صورت‌تان پخش کنید. این کار باعث می‌شود صورت‌تان درخشان‌تر و روشن‌تر شود و این لایه‌بردار درخشندگی طبیعی پوست را پیش از زیرسازی پوست افزایش می‌دهد.

بیوتی بلندر چیست

قدم دوم: آن را مرطوب کنید

پس از استفاده از پرایمر و رسیدن به مرحله‌ بعد، بیوتی بلندر را حتما پیش از استفاده مرطوب کنید. در واقع می‌توان گفت اگر بیوتی بلندر را به اندازه‌ای خیس کنید که دوبرابر ابعاد فعلی شود یعنی در بهترین حالت برای استفاده قرار دارد. فقط دقت کنید نباید از بیوتی بلندر آب قطره قطره بچکد و ضمن اینکه باید آن را به اندازه خیس کنید، لازم است آب اضافی آن را هم بگیرید.

قدم سوم: آب اضافی را خارج کنید

در قدم دوم گفتیم حتما لازم است بیوتی بلندر را خیس کنید. این کار به این دلیل لازم است که اگر بیوتی بلندر خیس نشود بیشتر محصول آرایشی را جذب خود می‌کند و مقدار کمی را برای صورت باقی می‌گذارد. خیس کردن بیوتی بلندر کار دشواری نیست. خیلی ساده آن را زیر آب بگیرید و بعد فشار دهید تا آب اضافی خارج شوید. بیوتی بلندر فقط باید مرطوب باشد و آب نباید چکه‌چکه از آن نشت کند. همچنین اگر عجله دارید می‌توانید چند اسفنج را هم‌زمان خیس و آماده کنید تا برای مراحل مختلف آرایش عملکرد سریع‌تری داشته باشید و منتظر نشوید یکی خشک شود تا دوباره خیس کنید و مرحله‌ بعد را اجرا کنید.

بیوتی بلندر

قدم چهارم: با اسفنج ضربه بزنید آن را روی پوست نکشید

حالا نوبت به استفاده از بیوتی بلندر می‌رسد. برای استفاده نباید آن را روی پوست بکشید بلکه باید آن را سراسر صورت به صورت ضربه‌ای استفاده کنید تا به بهترین و یک‌دست‌ترین شکل ممکن آرایش را روی صورت پیاده کند. فرقی نمی‌کند از لبه‌های اسفنج یا بدنه‌ آن استفاده می‌کنید، در هر دو حالت باید به صورت ضربه‌ای آن را به کار ببرید و روی صورت نکشید.

همچنین اگر از مرکز صورت شروع کنید و به کناره‌ها بروید آرایش طبیعی‌تر از کار درمی‌آید و نتیجه‌ی کار بهتر می‌شود. البته که نتیجه‌ی نهایی آرایش فقط به کاربرد بیوتی بلندر بستگی ندارد و استفاده از لوازم آرایش باکیفیت حرف اول را می‌زند.

قدم پنجم: استفاده از نوک تیز بیوتی بلندر

بیوتی بلندر در ابتدا به دلیل شکل منحصربه‌فرد و رنگ جذابش توجه‌ها را به خود جلب کرد. طراحی بیوتی بلندر فقط بابت زیبایی و خاص بودن نبود و هر بخش برای یکی از مراحل آرایش مناسب است. گوشه‌ تیز بیوتی بلندر برای پوشاندن لکه‌ها طراحی شده است. همچنین گوشه‌های بینی و دهان که از فضاهای سخت هستند با گوشه‌ نوک‌تیز بیوتی بلندر به خوبی پوشش داده می‌شوند. نوک تیز این محصول برای گونه‌ها هم مناسب است.

بدنه‌ محصول باید برای فضاهای بزرگ‌تر صورت و پخش کردن مواد آرایشی مورد استفاده قرار بگیرد. مثلا برای پنکک صورت بدنه‌ بیوتی بلندر کاربردی‌تر است.

استفاده از بیوتی بلندر

قدم ششم: تصحیح اشتباهات با بیوتی بلندر خشک

بیوتی بلندر خیس برای پخش کردن مواد آرایشی و بیوتی بلندر خشک برای اصلاح اشتباهات مناسب است. اگر حین آرایش زیاد رژگونه زدید یا سایه ریخت اصلا نگران نشوید. بیوتی بلندر خشک می‌تواند این اشتباهات را اصلاح کند و  بعد بدون دغدغه ادامه‌ی مراحل آرایش را پی بگیرید.

چطور بیوتی بلندر را بشوییم؟

برای طولانی‌تر شدن عمر بیوتی بلندر و جلوگیری از رشد باکتری لازم است پس از هربار استفاده، آن را بشوییم و خشک کنیم. پس از استفاده بیوتی بلندر را با شوینده‌ای سبک مثل شامپو بچه آن را بشویید. برای شستن بیوتی بلندر مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا ظرف تمیزی انتخاب کنید و پر از آب ولرم کنید. بعد شوینده‌ای را که انتخاب کرده‌اید در آن بریزید و هم بزنید تا کف کند. شامپو بچه و صابون دو مورد از شوینده‌های مناسب هستند.
  • بلندرها را در ظرف آب بگذارید و اجازه دهید ۴۵ دقیقه در این محلول باقی بمانند.
  • پس از ۴۵ دقیقه، بلندرها را بردارید و چندین بار فشار دهید تا آب درون آن کاملا خالی شود.
  • مقداری شوینده کف دست بمالید و بلندر را آرام روی آن بچرخانید تا کف کنید. با این کار تمام آلودگی‌های سطح اسفنج از بین می‌رود.
  • پس از اینکه تمام سطح اسفنج تمیز شد آن را زیر آب ولرم بشویید و مرتب فشار دهید تا تمام آلودگی‌ها، محصولات آرایشی و مواد شوینده از آن خارج شود.
  • بلندر را روی دستمال یا سطح تمیز دیگری قرار دهید تا در هوای آزاد خشک شود.
  • پس از اینکه بلندر خشک شد آن را در کیف یا محفظه‌ تمیزی به صورت جداگانه نگه دارید تا آلودگی‌های محیطی را به خود جذب نکند.
  • بهتر است پس از هربار مصرف بلندر را بشویید. همچنین سعی کنید هر سه ماه یک بار بلندر را عوض کنید و از بلندری تازه استفاده کنید.

دقت کنید از مواد شوینده قوی که سفیدکننده، الکل و مواد شیمیایی دارند استفاده نکنید. این شوینده‌ها بافت و ساختار بلندر را از بین می‌برند و باعث می‌شوند این محصول زودتر از کار بیفتد. همچنین این مواد روی پوست هم اثر می‌گذارند و باعث خشکی، التهاب و حساسیت پوستی می‌شوند.

بیوتی بلندر گلابی شکل

استفاده‌ مجدد از بیوتی بلندر

گفتیم بهتر است هر سه ماه یک بار بیوتی بلندر را تعویض کنید اما لازم نیست حتما آن را دور بیندازید و می‌توانید مجددا از بلندر برای مقاصد دیگری استفاده کنید. چند نمونه از دیگر کاربردهای بیوتی بلندر عبارتند از:

  • طراحی ناخن
  • پاک کردن آرایش
  • پاک کردن لکه از روی لباس

از کجا بیوتی بلندر بخریم؟

حالا بیوتی بلندر تبدیل به یکی از کالاهای پرطرفدار شده است و در فروشگاه‌های اینترنتی و فیزیکی لوازم آرایش موجود است. شما می‌توانید انواع بیوتی بلندر را از سایت خانومی تهیه کنید. بیایید با تعدادی از بیوتی بلندرهای موجود در بازار آشنا شویم:

پد تخم مرغی Connert 

پد تخم مرغی Connert مناسب کانتورینگ است و مواد آرایشی را به صورت یکدست روی صورت پخش می‌کند. همچنین این اسفنج در رنگ‌های مختلفی تولید شده و برای هر سلیقه‌ای رنگی موجود دارد.

انواع بیونی بلندر

پد کاجی ام اف

این پد بسیار نرم برای داشتن آرایشی صاف و یک دست طراحی شده است و البته بسیار نرم است و برای صورت حسی آرامش‌بخش دارد.

استفاده از بیوتی بلندر

پد کانسیلر Miss Mistery

این نوع بیوتی بلندرها از نوع اشکی کوچک هستند که برای پخش کردن کرم و کانسیلر مناسب هستند.

بیوتی بلندر چیست؟

پد آرایش اشکی بیوتی

پد آرایش اشکی بیوتی برای استفاده با کرم پودر، پنکک و پودر فیکساتور مناسب است. همچنین می‌توان این محصول را بارها شست و مجدد استفاده کرد.

بیوتی بلندر

سوالات متداول

بیوتی بلندر چیست؟

بیوتی بلندر نوعی اسفنج تخم‌مرغی شکلی است که در قسمت بالا باریک می‌شود و برای استفاده از لوازم آرایشی در گوشه‌های صورت مناسب است.

بیوتی بلندر چه کاربردهایی دارد؟

بیوتی بلندر برای استفاده از تمام دسته‌های لوازم آرایشی مثل کرم‌ پودر، کانتور، کانسیلر، رژگونه و… مناسب است.

بیوتی بلندر را با چه شوینده‌هایی می‌توان شست؟

نباید از شوینده‌های قوی که الکل، مواد سفیدکننده و دیگر مواد شیمایی دارند برای شست‌وشوی بلندر استفاده کرد. بهتر است بلندر با آب ولرم و شوینده‌ای ملایم شسته شود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 5 / 5. مجموع آرا: 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا