عطر و ادکلن

 بادی اسپلش چیست؟ آیا می‌تواند جایگزین عطر شود؟

همه ما دوست داریم همیشه خوش‌بو باشیم و به همین خاطر در دنیای هزار رنگ خوش‌بوکننده‌ها، دنبال محصولی متناسب با سلیقه و بودجه‌مان می‌گردیم. استفاده از این محصولات، نه‌تنها اعتمادبه‌نفس ما را بیشتر می‌کند، بلکه باعث می‌شود در معاشرتمان با دیگران، تأثیر مثبتی روی آن‌ها بگذاریم. با افزایش شدید قیمت انواع عطر و ادکلن، خیلی‌ها دنبال جایگزینی مناسب مثل انواع بادی اسپلش می‌گردند. همین موضوع باعث شده است که در موتور جست‌وجوی گوگل، روزانه صدها هزار بار این سؤال پرسیده شود که بادی اسپلش چیست؟ چه تفاوتی با سایر خوش‌بوکننده‌ها دارد؟ مزایا و معایب آن چیست و… قرار است در ادامه به‌طور کامل و جامع در مورد این محصول محبوب و پرطرفدار صحبت کنیم.

بادی اسپلش چیست؟

اگر بخواهیم خیلی خلاصه توضیح دهیم که بادی اسپلش چیست، باید بگوییم این محصولات یکی از انواع خوش‌بوکننده‌های مخصوص بدن محسوب می‌شوند که پایه اصلی آن‌ها آب، الکل و ترکیبات روغنی معطر مانند اسانس مرکبات، رایحه عطرهای معروف و… است.

به طور کلی بادی‌اسپلش‌ها نسبت به عطر و ادکلن رقیق‌تر هستند، معمولا تا 4 ساعت ماندگاری دارند و در 2 نوع مخصوص بانوان و آقایان تولید می‌شوند.

 بادی اسپلش چیست

در بادی‌اسپلش‌های مخصوص خانم‌ها، بیشتر از رایحه مرکبات و میوه‌ها استفاده می‌شود که بوی گرم‌تری دارند و در مقابل، معمولا بادی اسپلش مردانه رایحه خنک دارد. البته انتخاب محصول مناسب، کاملا به سلیقه شما بستگی دارد و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

فرق بادی اسپلش با ادکلن

همان‌طور که گفتیم پایه بادی‌اسپلش‌ها آب، الکل و ترکیبات معطر است. در مقابل، مواد اصلی تشکیل‌دهنده عطر و ادکلن شامل حلال‌ها، آب، الکل و روغن‌های معطر می‌شود. سایر تفاوت‌های این دو محصول عبارت‌اند از:

  • ماندگاری ادکلن از بادی اسپلش بیشتر است.
  • بادی اسپلش قیمت کمتری دارد و در حجم بالاتری عرضه می‌شود.
  • درصد استفاده از روغن‌های معطر در ادکلن‌ها بیشتر از بادی اسپلش است.

فرق بادی اسپلش با اسپری بدن

تا قبل از محبوبیت بادی‌اسپلش‌ها، اسپری‌های بدن یکی از خوش‌بوکننده‌های محبوب و مقرون‌به‌صرفه بودند؛ اما در سال‌های اخیر بادی اسپلش توانسته در جدول خوش‌بوکننده‌ها از انواع اسپری بدن مردانه و زنانه سبقت بگیرد.

اگر بخواهیم بگوییم تفاوت اصلی اسپری بدن با بادی اسپلش چیست، باید به فهرست زیر اشاره کنیم:

  • نسبت روغن‌های معطر به الکل در فرمولاسیون بادی اسپلش بیشتر از اسپری است.
  • اسپری‌ها برای روی لباس، بدن و نقاط نبض‌دار بدن مناسب هستند؛ اما بیشترین تأثیرگذاری بادی اسپلش زمانی است که از آن روی نقاط عصبی حساس مانند گردن و… استفاده شود.
  • گاز یکی از مواد اصلی تشکیل‌دهنده اسپری بدن است؛ به همین خاطر معمولاً بعد از استفاده، سریع خشک می‌شود. این در حالی است که در ساخت بادی اسپلش، از گاز استفاده نمی‌کنند و به همین دلیل مدت‌زمانی طول می‌کشد تا خشک شود.
  • اکثر بادی‌اسپلش‌ها دارای ترکیبات آب‌رسان و مغذی هم هستند؛ درحالی‌که معمولا در انواع اسپری بدن زنانه و مردانه، از این مواد استفاده نمی‌شود. به همین خاطر ممکن است اسپری‌ها بعد از مدتی پوست را خشک کنند یا واکنش‌های آلرژیک ایجاد کنند.
  • به طور معمول قیمت بادی اسپلش از اسپری گران‌تر است؛ هر چند که برند تولیدکننده و حجم محصول، تأثیر مستقیمی بر قیمت نهایی دارد.

فرق بادی اسپلش با مام

تفاوت اصلی این دو محصول به هدف استفاده از آن‌ها برمی‌گردد. هدف اصلی انواع مام و دئودورانت زنانه یا مردانه، کنترل بوی نامطبوعی است که از تعریق و… به وجود می‌آید. در واقع مام‌ها بوی ناخوشایندی را که به دلیل تجمع باکتری در نواحی مرطوب مانند زیر بغل ایجاد می‌شود، از بین می‌برند. در مواد تشکیل‌دهنده انواع مام، از ترکیبات ضد بو به همراه ضد میکروب‌ها و اسانس‌ها استفاده می‌شود.

تفاوت دئودورانت مردانه با زنانه هم این است که معمولا مدل‌های مخصوص آقایان رایحه قوی‌تر و خنک‌تری دارند و در ضمن از ترکیبات ضد بوی بیشتری در آن‌ها استفاده شده است.

فرق بادی اسپلش با بادی میست

ممکن است نام محصولی به نام بادی میست هم به گوشتان خورده باشد. باید بگوییم بادی اسپلش و بادی میست، شباهت زیادی دارند و چند تفاوت کوچک دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • معمولا ماندگاری بادی اسپلش از بادی میست بیشتر است.
  • پخش رایحه بادی‌میست‌ها نسبت به بادی اسپلش کمتر است.
  • در ساخت بعضی از بادی‌میست‌ها از ترکیبات ضد عرق هم استفاده می‌شود.
فرق بادی اسپلش با بادی میست

کاربرد بادی اسپلش

بادی‌اسپلش‌ها به خاطر فرمولاسیون سبک‌تر و رایحه ملایمی که دارند، محبوبیت زیادی دارند و می‌توان در طول روز 2 تا 3 بار از آن‌ها استفاده کرد.

سایر مزایای استفاده از بادی اسپلش عبارت است از:

  • برخی از آن‌ها ترکیبات نرم‌کننده و آب‌رسانی مانند آلوئه‌ورا، گلیسیرین و عصاره داروهایی گیاهی دارند.
  •  به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کنند.
  • باعث افزایش شفافیت، شادابی و درخشندگی پوست می‌شوند.
  • از بدبو شدن پوست بعد از فعالیت و تعریق جلوگیری می‌کنند.
  • پخش بوی آن‌ها شامل نت آغازین و نت پایانی می‌شود.
  • باعث ایجاد احساس خنکی روی پوست می‌شود.
  • بعضی از انواع آن را می برای موی سر و خوش‌بو کردن آن استفاده کرد.
بیشتر بخوانید: چگونه همیشه خوشبو باشیم

طرز استفاده از بادی اسپلش چیست؟

حالا که دیگر تا حد زیادی می‌دانیم بادی اسپلش چیست، نوبت آن رسیده است که با مهم‌ترین نکات در نحوه استفاده از بادی اسپلش هم آشنا شویم:

  • از بادی اسپلش بعد از استحمام و روی پوست تمیز استفاده کنید.
  • بعد از 4 ساعت، آن را مجدد تمدید کنید و روی نقاط عصبی حساس مانند مچ دست و گردن اسپری کنید.
  • پیشنهاد می‌کنیم قبل از استفاده از بادی اسپلش روی پوست تمیز و خشک خود لوسیون مرطوب‌کننده بدون عطر بمالید تا تأثیرگذاری بادی اسپلش بیشتر شود.  با این کار پوستتان آبرسانی می‌شود و بادی اسپلش هم ماندگاری بیشتری خواهد داشت.
  • بادی اسپلش را روی لباس نزنید، چون آن را لک می‌کند.
طرز استفاده از بادی اسپلش

انواع بادی اسپلش

حالا نوبت آن رسیده است که با انواع مختلف آن نیز آشنا شویم. به طور کلی، انواع بادی اسپلش زنانه و مردانه به 2 دسته بادی‌اسپلش‌های عطری و بادی اسپلش‌های اکلیلی و شاین‌دار تقسیم می‌شود.

بادی اسپلش اکلیلی

یکی از مدل‌های محبوب بادی‌اسپلش‌ها، نوع اکلیلی و شاین دار آن است و همان‌طور که از نامشان پیداست، در ترکیبشان از اکلیل استفاده شده است. این دسته بادی اسپلش‌ها برای فصل تابستان یا مهمانی‌های شبانه بسیار مناسب هستند. در ضمن این مدل‌ها به افزایش درخشندگی و شفافیت پوست هم کمک می‌کنند.

بادی اسپلش عطری

این مدل بادی اسپلش‌ها فاقد اکلیل هستند و با رایحه‌های مختلف از میوه‌های استوایی و اسانس‌های خنک گرفته تا اسانس عطر و ادکلن برندهای معروف، تولید می‌شوند.

معرفی 5 مورد از پرطرفدارترین بادی اسپلش‌های بازار

در این بخش می‌خواهیم 5 نمونه از محبوب‌ترین انواع بادی اسپلش موجود در بازار را معرفی کنیم:

بادی اسپلش شیمر سکرت سی گل

این محصول رایحه‌ای ملایم دارد و به همین خاطر باب میل اکثر سلیقه‌هاست. بادی اسپلش شیمر سکرت سی گل با پخش بوی سبک و ملایم، برای کسانی که به رایحه‌های تند حساسیت دارند یا با استشمام آن‌ها دچار سردرد می‌شوند و میگرنشان عود می‌کند، انتخاب مناسبی است. این محصول حاوی اکلیل است و بعد از استفاده از آن، پوستتان براق و درخشنده می‌شود.

بادی اسپلش شیمر سکرت سی گل
بادی اسپلش شیمر سکرت
سی گل

بادی اسپلش شیمر سکرت سی گل

6%
169000 159000
تومان

بادی اسپلش زنانه هات لاو مدل Eclat lanvin

یکی از محبوب‌ترین عطرهای زنانه، عطر اکلت لانوین است. اگر شما هم از این رایحه خوشتان می‌آید، پیشنهاد می‌کنیم بادی اسپلش زنانه هات لاو مدل Eclat lanvin را تهیه کنید. به این ترتیب می‌توانید با صرف هزینه کمتر، خودتان را با این رایحه پرطرفدار خوشبو کنید. در ضمن این محصول حاوی ترکیبات ضد عرق هم است و به کاهش بوی بد ناشی از تعریق هم کمک می‌کند.

بادی اسپلش زنانه هات لاو مدل Eclat lanvin

بادی اسپلش سلنا

در سال‌های اخیر برند ایرانی کالیستا توانسته است با تولید محصولات باکیفیت، نظر مثبت اکثر مشتریانش را جلب کند. در لاین خوشبوکننده‌های این برند هم بادی اسپلش سلنا با رایحه میوه‌ای، طرفداران زیادی دارد.

مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول عبارت‌اند از:

  • ایجاد درخشش و لطافت روی پوست
  • قابل‌استفاده برای موی سر
  • مناسب برای همه فصل‌های سال
  • افزایش نرمی و رطوبت پوست
بادی اسپلش سلنا

بادی اسپلش مردانه آف رود

یکی از محبوب‌ترین انواع بادی‌اسپلش‌های مردانه، بادی اسپلش مردانه آف رود از برند مای است. این محصول در حجم 220 میلی‌لیتر تولید می‌شود و مزایای استفاده از آن عبارت‌اند از:

  • رایحه خنک و ماندگار
  • شاداب‌کننده و نشاط‌بخش
  • بافت غیر روغنی
  • ماندگاری طولانی‌مدت
  • قابل‌استفاده برای همه قسمت‌های بدن
بادی اسپلش مردانه آف رود

بادی اسپلش هیدرودرم مدل Ocean Mist

یکی دیگر از این مدل خوشبوکننده‌های پرطرفدار، بادی اسپلش هیدرودرم مدل ocean Mist است. رایحه این محصول خنک و تداعی‌کننده مه‌های اقیانوس است. سایر ویژگی‌های این بادی اسپلش شامل موارد زیر می‌شود:

  • افزایش شادابی و طراوت پوست
  • پخش بوی مناسب
  • حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از خشکی آن
بادی اسپلش هیدرودرم مدل Ocean Mist

فواید بادی اسپلش چیست؟

توصیه می‌کنیم به‌هیچ‌وجه از این بخش رد نشوید، چراکه قرار است فواید و مزایایی از بادی اسپلش را بگوییم که محال است بتوانید حدس بزنید:

مقرون‌به‌صرفه هستند

نسبت استفاده از روغن‌های معطر در بادی‌اسپلش‌ها، کمتر از عطر و ادکلن است و به همین خاطر قیمت پایین‌تری دارند. در ضمن اکثر آن‌ها در حجم زیاد و معمولا 200 میلی‌لیتر و بیشتر، تولید می‌شوند.

به خواب شبانه بهتر کمک می‌کنند

یک بادی اسپلش با رایحه ملایم، می‌تواند یکی از درمان‌های شما در حل مشکل بی‌خوابی باشد. توصیه می‌کنیم قبل از این‌که بخوابید، کمی بادی اسپلش روی ملحفه و بالش خود اسپری کنید و با عطر خوش آن، خودتان را به خوابی آرام و عمیق مهمان کنید.

برای خوشبو کردن فضای خانه هم مناسب هستند

شاید باورتان نشود؛ ولی شما می‌توانید از بادی اسپلش‌ها برای خوشبو کردن محیط خانه یا لباس‌هایی که مدتی است در کمد مانده‌اند هم استفاده کنید. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم لباس را حدود 30 سانتی‌متر از خودتان دور کنید و بعد به آرامی، مقداری کمی از بادی اسپلش را روی آن اسپری کنید.

برای خوش‌بو کردن فضای نشیمن و پذیرایی هم کافی است قبل از آمدن مهمان‌ها، مقداری بادی اسپلش روی مبل و کوسن‌ها بزنید. البته مراقب باشید که آن را روی پارچه‌های ظریف اسپری نکنید.

برای استفاده روزانه مناسب است

با توجه به این‌که بادی اسپلش قیمت مناسب‌تری نسبت به انواع عطر دارد، شما می‌توانید دست‌ودلبازانه از آن استفاده کنید. این محصول با ماندگاری 4 ساعته‌ای که دارد، گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده روزانه است.

خرید بادی اسپلش

اگر تصمیم گرفتید که به کشوی لوازم آرایشی و بهداشتی‌تان، بادی اسپلش را اضافه کنید و قصد خرید این محصول را دارید، کافی است به سایت خانومی مراجعه کنید.

اینجا بیشتر از صدها مدل بادی اسپلش مردانه و زنانه برای سلیقه‌های مختلف وجود دارد. توصیه می‌کنیم در صفحه هر محصول، اطلاعات کامل آن را بخوانید تا با نحوه پخش بو و نوع رایحه آن آشنا باشید.

در ضمن این را هم بگوییم که بادی اسپلش‌ها نمی‌توانند به طور کامل جایگزین عطر شوند؛ اما می‌توانند به ما کمک کنند با صرف هزینه کمتر، هر روز خوش‌بو باشیم و نگران تمام شدن ادکلن‌های گران خود نباشیم.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 5 / 5. مجموع آرا: 2

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا