مراقبت از مومو

کاندیشنر چیست؟ معرفی بهترین کاندیشنر مو از برند ایرانی و خارجی

گاهی ممکن است با وجود استفاده از شامپوهای مناسب، به دلایل مختلفی از جمله رنگ کردن موها، جنس موها، مصرف داروهای مختلف و… موهای خشک و بدحالتی داشته باشیم. در این شرایط، کاندیشنرها به کمک ما می‌آیند. در این مطلب از مجله خانومی، به شما می‌گوییم کاندیشنر چیست و در مورد انواع آن، بهترین کاندیشنر مو ایرانی و خارجی، فرق کاندیشنر و ماسک مو، روش استفاده از کاندیشنر و مزایای آن صحبت می‌کنیم.

کاندیشنر چیست؟

اگر به زبان ساده بخواهیم بگوییم کاندیشنر چیست؛ باید به مهم‌ترین مزیت آن یعنی نرم و خوشحالت کردن موها اشاره کنیم. به همین دلیل است که در بازار این محصول را با نام نرم‌کننده هم می‌شناسند.

اگر بخواهیم کمی علمی‌تر بحث کنیم، باید کمی با ساختار مو آشنا شویم. ساقه موهای ما با لایه‌ای فلس مانند با نام کوتیکول پوشانده شده است که سولفات و سایر مواد شیمیایی پاک‌کننده و نگهدارنده موجود در شامپو منجر به باز شدن این لایه می‌شود. این اتفاق، خشک و زبر شدن موها را به دنبال دارد که در صورت تداوم و استفاده نکردن از محصولات مراقبت از مو، منجر به موخوره، نازک شدن و کم‌پشت شدن موها می‌شود.

کاندیشنر با ایجاد یک لایه محافظ، این اثر مخرب شامپو را کم می‌کند و با حفظ رطوبت مو، جلوی خشک و وز شدن آن را می‌گیرد. همچنین این محصول معمولا دارای ترکیبات مغذی است که به رفع آسیب‌های مو و افزایش استحکام آن کمک می‌کنند.

فهرست زیر مهم‌ترین ترکیبات انواع کاندیشنر مو را نشان می‌دهد:

  • سیلیکون برای کاهش وزی و الکتریسیته ساکن مو
  • روغن‌های گیاهی برای تقویت ساقه مو و کاهش تورم کوتیکول
  • پروتئین‌های هیدرولیز شده برای احیا و بازسازی بخش‌های آسیب‌دیده مو
  • ترکیبات آبرسان (مثل هیالورونیک اسید) برای افزایش لطافت و نرمی مو

با انواع کاندیشنر مو آشنا شوید

اگر در سایت‌ها و فروشگاه‌های عرضه‌کننده لوازم آرایشی و بهداشتی دنبال کاندیشنر بگردید، احتمالاً با تنوع زیادی روبه‌رو می‌شوید. بسیاری از عناوین تعریف شده برای نرم‌کننده‌ها بیشتر هدف تجاری دارند و در نهایت انواع مختلف این محصول در یکی از دسته‌بندی‌های زیر قرار می‌گیرند:

کاندیشنر معمولی

اگر از افرادی که روتین مراقبت از مو دارند بپرسید کاندیشنر چیست، اکثر آن‌ها به کاندیشنر معمولی اشاره می‌کنند. این کاندیشنر باید بعد از شستن موها با شامپو و آبکشی کامل استفاده شوند و حدود 2 تا 3 دقیقه روی موها باقی بمانند. کاندیشنرهای معمولی دارای ترکیبات شیمیایی قدرتمندی هستند و به همین دلیل بعد از صرف زمان گفته شده، باید موهای خود را بشویید.

کاندیشنر بدون نیاز به شستشو

این دسته از کاندیشنرها نیازی به شستشو ندارند و می‌توانید بدون شستن آن‌ها حمام را ترک کنید. کاندیشنرهای بدون نیاز به شستشو ترکیبات احیاکننده و رطوبت رسان بیشتری دارند و معمولاً برای موهای چرب، رنگ شده، آسیب‌دیده و دارای ریزش تولید می‌شوند. ترکیب این نوع نرم‌کننده با شامپوی مناسب، به افزایش حالت‌پذیری و رفع مشکلات رایج موهای چرب کمک زیادی می‌کند.

کاندیشنر عمیق

نرم‌کننده یا کاندیشنر عمیق چیزی بین کاندیشنر معمولی و بدون نیاز به آب‌کشی است. این محصول هم برای موهای فر، خشک، رنگ شده، آسیب‌دیده و دارای ریزش تولید می‌شود؛ اما همان‌طور که از نام آن می‌توان حدس زد، به‌صورت عمیق به ساقه‌ها و حتی فولیکول‌های مو نفوذ می‌کند. برخی از انواع نرم‌کننده عمیق دارای ترکیباتی هستند که علاوه بر نرم کردن موهای رنگ شده، به حفظ رنگ آن‌ها نیز کمک می‌کند.

این نوع نرم‌کننده هم بعد از شامپو استفاده می‌شود و باید بعد از 20 تا 40 دقیقه آن را بشویید. با توجه به ترکیبات کاندیشنر عمیق، بهتر است که از آن بیشتر از 2 بار در هفته استفاده نکنید و در روزهای دیگر، موهای خود را با نرم‌کننده معمولی بشویید و سرم مو را جایگزین نرم‌کننده عمیق کنید.

روش صحیح استفاده از کاندیشنر چیست؟

بهترین کاندیشنر مو ایرانی

اگر می‌خواهید بدانید در میان محصولات ایرانی بهترین کاندیشنر چیست، خواندن این بخش را از دست ندهید. در این بخش محبوب‌ترین و بهترین انواع کاندیشنر ایرانی موجود در سایت خانومی را معرفی می‌کنیم که کاربران رضایت زیادی از آن‌ها داشته‌اند. در میان آن‌ها انواع نرم‌کننده معمولی، عمیق و بدون نیاز به آبکشی پیدا می‌شود و با توجه به جنس و شرایط موهای خود، می‌توانید یکی از آن‌ها را تهیه کنید.

نرم‌کننده ضد وز فولیکا

فولیکا برند خوشنامی است که محصولات تخصصی مراقبت از مو تولید می‌کند و انواع شامپو و نرم‌کننده آن، طرفداران زیادی دارند. نرم‌کننده ضد وز موهای شکننده فولیکا یکی از بهترین محصولات این برند است که برای موهای خشک، شکننده و وز دار تولید شده و به حالت دادن بهتر موهای مجعد و فر نیز کمک می‌کند. این محصول نرم‌کننده معمولی است و باید بعد از 2 دقیقه شسته شود.

در زیر می‌توانید نظرات برخی از کاربران خانومی را که از این نرم‌کننده استفاده کرده‌اند، بخوانید.

از مزایای این کاندیشنر می‌توانیم به فهرست زیر اشاره کنیم:

  • دارای عصاره جینکوبلوبا، ویتامین B5 و E برای تقویت ساقه‌های مو
  • ضد الکتریسیته ساکن و وز شدن مو
  • ترمیم و احیای موهای شکننده و دارای موخوره
  • خاصیت آنتی‌اکسیدانی و مبارزه با رادیکال‌های آزاد
  • افزایش درخشندگی موها
نرم‌کننده ضد وز فولیکا، بهترین کاندیشنر مو

نرم‌کننده عمیق سینره

برند سینره هم یکی از تولیدکنندگان محصولات تخصصی پوست و مو است و محصولات آن با وجود کیفیت بالا، قیمت مناسبی دارند. نرم‌کننده عمیق مو سینره یکی از بهترین محصولات این برند است که با انواع مو سازگاری دارد. این محصول به دلیل داشتن گلیسیرین، به عمق لایه‌ها و فولیکول‌های مو نفوذ می‌کند و رطوبت آن‌ها را افزایش می‌دهد.

ازآنجایی‌که این محصول در دسته نرم‌کننده‌های عمیق قرار دارد، باید حداقل 10 دقیقه به آن فرصت بدهید و بعد موهای خود را آب‌کشی کنید. 

در زیر می‌توانید نظرات برخی از کاربران خانومی را که از این نرم‌کننده سینره استفاده کرده‌اند، بخوانید.

فهرست زیر مزایای نرم‌کننده عمیق سینره را نشان می‌دهد:

  • حاوی پروتئین هیدرولیز شده شیر و عصاره جوانه گندم برای تقویت فولیکول‌ها و ترمیم ساقه‌های مو
  • دارای آنتی‌اکسیدان برای محافظت از مو در برابر رادیکال‌های آزاد و اشعه‌های مضر آفتاب
  • فاقد پارابن و سایر ترکیبات شیمیایی مضر برای مو
  • افزایش درخشندگی موها
  • رفع وزی و شکنندگی موها
نرم‌کننده عمیق سینره؛ بهترین کاندیشنر مو

نرم‌کننده آووکادو شون

برند شون به دلیل تولید شامپوهای سر و بدن باکیفیت و دارای ترکیبات گیاهی، شهرت زیادی دارد و نرم‌کننده آووکادو شون یکی از بهترین محصولات این برند محسوب می‌شود. فرمولاسیون این نرم‌کننده با موهای رنگ شده، آسیب‌دیده و خشک سازگاری دارد و علاوه بر حفظ رنگ مو، از آسیب‌های احتمالی رنگ کردن موها مثل موخوره و وزی مو جلوگیری می‌کند.

در زیر می‌توانید برخی از نظرات کاربران خانومی را که از این نرم‌کننده استفاده کرده‌اند، بخوانید.

مهم‌ترین مزایای نرم‌کننده آووکادو شون را در فهرست زیر می‌بینید:

  • حاوی ویتامین‌های A ،B ،C ،D و E و عصاره آووکادو برای ترمیم موها
  • برطرف‌کننده زبری و شکنندگی مو
  • تنظیم PH و چربی مو و افزایش رطوبت آن
  • بهبود روند رشد مو
  • بدون پارابن و سایر مواد شیمیایی مضر برای مو
نرم‌کننده آووکادو شون؛ بهترین کاندیشنر مو

اسپری نرم‌کننده لافارر

اسپری نرم‌کننده لافارر یکی از بهترین نرم‌کننده‌های ایرانی بدون نیاز به شستشو است که می‌توانید از آن به عنوان جایگزینی برای رشد مو استفاده کنید. اسپری نرم‌کننده و حالت‌دهنده مو لافارر ترکیبات سبکی دارد و به دلیل داشتن سیلیکون کم، حس سنگینی و چربی روی مو ایجاد نمی‌کند. همچنین حاوی عصاره‌های گیاهی و فاقد مواد شیمیایی مضر و آلرژی‌زا است.

از دیگر مزایای این محصول می‌توان به فهرست زیر اشاره کرد:

  • مرطوب‌کننده و تغذیه‌کننده عمقی مو
  • محافظت از مو در برابر وسایل حرارتی و اشعه‌های مضر خورشید
  • جلوگیری از ایجاد موخوره و شکنندگی مو
  • بهبود حالت‌پذیری و بخش‌پذیری مو
اسپری نرم‌کننده لافارر؛ بهترین کاندیشنر مو

برای مشاهده سایر انواع نرم‌ کننده مو موجود در سایت خانومی، روی لینک کلیک کنید.

بهترین کاندیشنر مو خارجی

بسیاری از متخصصان پوست و مو در پاسخ به سؤال «بهترین کاندیشنر چیست؟» محصولات خارجی را معرفی می‌کنند. به دلیل کیفیت بالا و تخصصی بودن این محصولات، شنیدن این پاسخ منطقی است؛ اما کاندیشنرهای خارجی معمولاً قیمت بالاتری نسبت به محصولات ایرانی دارند و همچنین پیدا کردن نسخه اصل آن‌ها در بازار سخت است.

در ادامه بهترین انواع نرم‌کننده خارجی و اصل را معرفی می‌کنیم:

نرم‌کننده ضدشکنندگی مو او جی ایکس

این نرم‌کننده حاوی یکی از ضروری‌ترین مواد برای مو یعنی پروتئین کراتین است. این پروتئین به‌صورت طبیعی در بدن و موها وجود دارد و به انسجام کوتیکول مو کمک می‌کند. رنگ کردن موها و آسیب‌های ناشی از وسایل حرارتی حالت‌دهنده مو، کراتین موجود در موها را کاهش می‌دهد. اگر به دلیل عوامل بالا موهای شما خشک و شکننده شده، می‌توانید از نرم‌کننده ضد شکنندگی مو ا جی ایکس کمک بگیرید.

سایر مزایای این نرم‌کننده معمولی را در ادامه می‌خوانید:

  • حاوی روغن آرگان برای ترمیم عمقی موها و حالت‌پذیری بهتر آن
  • درخشان‌کننده مو
  • بهبود موخوره
  • کمک به داشتن موهای بلندتر و محکم‌تر
  • بدون سولفات برای جلوگیری از خشک شدن بیشتر موها
نرم‌کننده او جی ایکس؛ بهترین کاندیشنر مو

نرم‌کننده مغذی مو کاندید

نرم‌کننده مغذی مو کاندید به دلیل غلظت بالایی که دارد، با عنوان کرم مو هم شناخته می‌شود. این محصول یکی از بهترین نرم‌کننده‌های خارجی موجود در بازار است که با انواع مو سازگاری دارد و توسط شرکت معتبر پوبر، از فرانسه وارد و بسته‌بندی می‌شود. نرم‌کننده مغذی مو کاندید به دلیل داشتن ترکیبات مفید متعدد، موهای خشک و آسیب‌دیده را ترمیم می‌کند و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای موهای رنگ شده محسوب می‌شود.

مهم‌ترین مزایای این نرم‌کننده را در ادامه می‌بینید:

  • جلوگیری از گره خوردن مو و کمک به حالت‌پذیری آن
  • افزایش رطوبت مو
  • بهبود حجم و استحکام مو
  • افزایش درخشندگی مو
نرم‌کننده مغذی کاندید؛ بهترین کاندیشنر مو

نرم‌کننده بدون سولفات ویتامول مخصوص موی فر

این نوع نرم‌کننده به‌صورت تخصصی برای موهای خیلی خشک، فر و مجعد تولید شده است و به دلیل نداشتن سولفات، جلوی خشک شدن و گره خوردن بیشتر آن‌ها را می‌گیرد. همچنین استفاده از آن به افرادی که موهای خود را کراتینه کرده‌اند، توصیه می‌شود. نرم‌کننده فاقد سولفات موی فر و مجعد ویتامول به‌صورت تحت لیسانس در ایران تولید می‌شود و مواد تشکیل‌دهنده آن ساخت کشور ایتالیا است.

مزایای این نرم‌کننده را در فهرست زیر می‌خوانید:

  • جلوگیری از گره خوردن موها
  • ترمیم‌کننده موهای آسیب‌دیده
  • رساندن رطوبت و مواد مغذی به ساقه مو
  • افزایش استحکام فیبر مو
نرم‌کننده عمیق ویتامول؛ بهترین کاندیشنر مو

فرق کاندیشنر و ماسک مو چیست؟

اگر می‌خواهید بدانید تفاوت ماسک مو و کاندیشنر چیست، در پاسخ باید بگوییم که تفاوت عمده این 2 محصول به عملکرد و ترکیبات آن‌ها بر می‌گردد.

کاندیشنر یک لایه محافظ روی موهای شما ایجاد می‌کند که جلوی آسیب‌های حرارتی، اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد و خشک شدن مو را می‌گیرد. میزان روغن گیاهی استفاده شده در این محصول کمتر است و به همین دلیل برای تغذیه و آبرسانی عمقی مو کاربرد ندارد.

در مقابل، ماسک مو حاوی ترکیبات آبرسان و روغن‌های گیاهی بیشتری است که به عمق مو و فولیکول‌های مو نفوذ می‌کنند و اثر ترمیمی قوی‌تری دارد. به همین دلیل نباید از آن بیشتر از یک تا 2 بار در هفته استفاده کنید؛ درحالی‌که استفاده از نرم‌کننده بعد از هر بار شستشوی مو توصیه می‌شود.  

در جدول زیر، تفاوت‌های بین کاندیشنر و ماسک مو در یک نگاه آورده شده است:

کاندیشنرماسک مو
کاربرد اصلیایجاد لایه محافظ روی موهاتغذیه عمقی و ترمیم مو
ترکیباتمیزان کمتر روغن گیاهیحاوی ترکیبات آبرسان و روغن‌های گیاهی بیشتر
نحوه تأثیرمحافظت در برابر آسیب‌های حرارتی و خشکینفوذ به عمق مو و فولیکول‌ها
تعداد دفعات استفاده بعد از هر بار شستشویک تا ۲ بار در هفته
بیشتر بخوانید: فرق ماسک مو و نرم کننده

طریقه استفاده از کاندیشنر مو چیست؟

احتمالاً با خواندن بخش مربوط به معرفی انواع کاندیشنر مو، با طرز استفاده از این محصول تا حد زیادی آشنا شده‌اید؛ اما اگر می‌خواهید بدانید طرز دقیق استفاده از کاندیشنر چیست، از راهنمای گام‌به‌گام زیر کمک بگیرید:

  • ابتدا موهای خود را با شامپوی مناسب (هماهنگ با جنس مو) بشویید.
  • صبر کنید تا آب موهای شما کم شود و زمانی که دیگر آبی از آن چکه نمی‌کرد، استفاده از نرم‌کننده را شروع کنید.
  • مقدار کافی از نرم‌کننده (متناسب با اندازه و حجم مو) را کف دستتان بریزید و آن را فقط به ساقه‌های مو بزنید.
  • مراقب باشید نرم‌کننده با چشم‌ها و ریشه موهای شما برخورد نداشته باشد.
  • حداقل 2 تا 3 دقیقه صبر کنید. اگر پوست حساسی دارید، در این مدت موهای خود را با یک کلیپس روی سر خود جمع کنید تا مواد نرم‌کننده پوستتان را اذیت نکند.
  • موهای خود را با آب ولرم بشویید.

نکته: لازم به یادآوری است که دستور بالا، برای کاندیشنر معمولی است؛ چون کاندیشنر بدون نیاز به شستشو را می‌توانید در خارج از حمام استفاده کنید و کاندیشنر عمقی هم به زمان بیشتری نیاز دارد. در مدت زمانی که کاندیشنر عمقی روی موهایتان قرار دارد، می‌توانید از یک حوله برای گرم بالا نگه‌داشتن موها استفاده کنید.

مهم‌ترین مزایای کاندیشنر چیست؟

مهم‌ترین مزایای استفاده از کاندیشنر چیست؟

اگر تا اینجای مطلب در مورد استفاده از کاندیشنرها قانع نشده‌اید و هنوز برایتان سؤال است که فواید کاندیشنر برای مو چیست، نگاهی به فهرست زیر بیندازید:

  • افزایش درخشندگی، حالت‌پذیری و نرمی مو
  • از بین بردن الکتریسیته مو
  • محافظت از موها در برابر رادیکال‌های آزاد، حرارت و آسیب‌های شیمیایی
  • از بین بردن موخوره
  • جلوگیری از شکستن و نازک شدن موها
  • حفظ رطوبت مو
  • جلوگیری از ریزش مو در صورت استفاده درست

البته اگر ریزش مو دارید، توصیه می‌کنیم اول به پزشک مراجعه کنید و پیش از هر چیزی دنبال استفاده از بهترین شامپو برای ریزش مو باشید.

نرم‌کننده، بهترین دوست موهای شما

در این مطلب به شما گفتیم کاندیشنر چیست و هر آنچه را کع باید در مورد نرم‌کننده می‌دانستید، با شما در میان گذاشتیم. توصیه می‌کنیم که حتی اگر موهای سالمی دارید، حتماً استفاده از این محصول را در روتین مراقبت از موی خود بگنجانید تا جلوی از دست رفتن رطوبت و آسیب‌های احتمالی مو را بگیرید. فرایند شستن، خشک کردن و حالت دادن، پتانسیل آسیب‌رسانی بالایی به مو دارد و نرم‌کننده جلوی این آسیب‌ها را می‌گیرد.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 5 / 5. مجموع آرا: 2

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا