آرایش صورت

پودر فیکس یا فیکساتور آرایشی چیست و چه کاربردی دارد؟

شاید تابه‌حال در این شرایط قرار گرفته باشید که برای یک مهمانی آرایش کرده و آماده شده‌اید، اما پس یکی دو ساعت حضور در مهمانی، آرایش شما محو و تقریبا پاک شده باشد. در این شرایط، استفاده از یک فیکساتور آرایشی یا پودر فیکس، چاره کار شماست!

اگر می‌خواهید بدانید که پودر فیکس چیست، پودر فیکس آرایشی یکی از انواع فیکساتورهاست که به شما کمک می‌کند آرایش‌تان را تثبیت کرده و ماندگاری و پوشش‌دهی آن را بیشتر کنید. بدون فیکساتور آرایشی آرایش شما کم‌دوام خواهد بود؛ به‌خصوص اگر پوست چربی دارید، حتما باید برای تثبیت آرایش خود به سراغ پودر فیکس بروید. تا انتهای این مطلب از مجله خانومی همراه ما باشید تا با این پودر جادویی بیشتر آشنا شویم.

پودر فیکس یا فیکساتور آرایشی چیست؟

فیکساتورها یکی از ابزارهای آرایشی در میکاپ حرفه‌ای هستند که به سه گروه پرایمرها، اسپری‌های فیکس و پودرهای فیکس تقسیم می‌شوند. پرایمر صورت برای زیرسازی پوست قبل از کاربرد فاندیشن استفاده می‌شود اما اسپری و پودر فیکس در مرحله آخر برای تثبیت میکاپ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بنابراین پودر فیکس یا همان Setting Powder یکی از فیکساتورها و از انواع پودرهای آرایشی است که برای تثبیت آرایش بعد از استفاده از کرم پودر، کانسیلر و کانتور به کار می‌رود. این محصول برای ثابت نگه داشتن آرایش در طول روز و افزایش ماندگاری مواد آرایشی روی پوست استفاده می‌شود.

فیکساتور آرایشی به دو صورت پودرهای رنگی یا پودرهای مات و بی‌رنگ (نامرئی) در بازار وجود دارد و معمولا با بسته‌بندی شبیه به پنکک عرضه می‌شود؛ با این تفاوت که پودر فیکس حالت پودری بیشتری نسبت به پنکک دارد.

پودر تثبیت کننده آرایش اینویزیبل
فلورمار

پودر تثبیت کننده آرایش اینویزیبل

12%
340000 298000
تومان
پودر فیکساتور آرایش
ترو کاور

پودر فیکساتور آرایش

50%
299000 149500
تومان
پودر فیکساتور
کاپرا

پودر فیکساتور

13%
345000 299000
تومان
پودر فیکس
نوت

پودر فیکس

6%
299000 280000
تومان
اسپری فیکس آرایشی 100میل
ژنو بایوتیک

اسپری فیکس آرایشی 100میل

0%
320500 0
تومان
اسپری میکاپ فیکساتور
نیوول

اسپری میکاپ فیکساتور

0%
483900 0
تومان

کاربرد پودر فیکس در آرایش چیست؟

وقتی آرایش می‌کنیم، بعد از یکی دو ساعت پوست ما به طور طبیعی شروع به ترشح چربی می‌کند. به ویژه اگر پوست چربی داشته باشید غدد چربی شما فعال‌ترند و همین موضوع باعث پاک و کمرنگ شدن مواد آرایشی روی پوست می‌شود. پودر فیکس در واقع با جذب چربی پوست، باعث تأخیر در این فرایند می‌شود. وقتی در آخرین مرحله میکاپ، پودر فیکس را روی صورت می‌زنید، این پودر چربی اضافه پوستتان را جذب کرده و برق غیر طبیعی حاصل از کرم پودر و لوازم آرایشی دیگر را از بین می‌برد تا پوست کاملا یکدست و طبیعی به نظر برسد.

فیکس کردن آرایش

این موضوع سبب می‌شود که آرایش شما مدت زمان بیشتری روی پوست باقی بماند و دچار ریزش، محو شدن و تغییر رنگ نشود. در واقع با استفاده از فیکساتور آرایشی، آرایش شما ماندگاری بیشتری خواهد داشت تا جایی که تا ساعت‌ها نیاز به تجدید آرایش نخواهید داشت.

البته فیکساتور آرایشی کاربرد‌ دیگری نیز دارد و آن هم یکنواخت کردن آرایش است. پودرهای تثبیت کننده آرایش به نحوی فرموله شده‌اند که چین و چروک‌ها و دیگر نواقص پوست را کاور می‌کنند و همین امر از جمع شدن کرم پودر در خطوط زیر چشم و خط خنده جلوگیری می‌کند.

فرق آرایش با پودر فیکس و بدون پودر فیکس

آرایش بدون فیکساتور آرایشی دوام و ماندگاری کمتری دارد. معمولا بعد از دو سه ساعت پوست شما براق و آرایش‌تان کمرنگ و محو می‌شود که اتفاق بسیار ناخوشایندی است و شما را مجبور می‌کند وسط مهمانی به فکر تجدید آرایش خود بیفتید! نقاطی مانند بینی، پیشانی و گونه‌ها معمولا نقاطی هستند که برق می‌افتند و کرم پودر و رژگونه شما را کمرنگ می‌کنند.

اما آرایش با پودر فیکس از دوام و ماندگاری بسیار بیشتری برخوردار است. پوست شما با استفاده از فیکساتور آرایشی تا ساعت‌ها مات و خوشرنگ باقی می‌ماند و مواد آرایشی نیز کیفیت و جلوه خود را حفظ می‌کنند. استفاده به‌موقع و به‌اندازه از پودر فیکس، یک میکاپ حرفه‌ای، بی‌نقص و بادوام را برای شما به ارمغان می‌آورد.

پودر فیکس

طرز استفاده از پودر فیکس

به کار بردن فیکساتور آرایشی برای آرایش، بیشتر از چند دقیقه وقت شما را نمی‌گیرد اما در عوض تأثیر آن می‌تواند تا چندین ساعت روی صورت شما باقی بماند و دوام و ماندگاری میکاپ را چند برابر کند.

طرز استفاده از پودر فیکس به این شکل است که شما ابتدا کرم پودر، کانسیلر، هایلایتر یا کانتور خود را استفاده می‌کنید و بعد کمی صبر می‌کنید تا کاملا جذب شوند. سپس براش خود را به پودر فیکس آغشته کرده و به صورت ضربه‌ای یک لایه نازک از پودر را روی تمام قسمت‌های صورت خود پخش می‌کنید.

حدود 4 تا 7 دقیقه دقیقه صبر کنید تا پودر تثبیت کننده آرایش جذب شود و سپس با یک براش پرمو یا اسفنج آرایشی، به خوبی آن را فِید کنید. با این کار آرایش ماندگارتری خواهید داشت اما اگر خیلی عجله دارید می‌توانید در زمان کوتاهتری پودر را فید کنید.

نقاطی از صورت که بیشتر به فیکساتور آرایشی نیاز دارند عبارتند از ناحیه زیرچشم، خط خنده، چانه، اطراف بینی و ناحیه‌ T صورت یعنی وسط پیشانی و روی بینی؛ زیرا پوست این بخش‌ها زودتر چرب می‌شود و فیکساتور آرایشی می‌تواند با جذب چربی اضافی در این بخش‌ها باعث متعادل شدن پوست شود. بخش‌هایی مانند زیر چشم، خط خنده و اطراف بینی مستعد این هستند که کرم و کانسیلر در چین و چروک‌های ریز به وجود آمده در این نقاط جمع شوند و فیکساتور آرایشی می‌تواند از این فرآیند جلوگیری کند.

نکته: براش یا برس آرایشی که برای زدن پودر فیکس انتخاب می‌کنید بهتر است ظریف باشد تا بتواند نقاط ظریف صورت مانند زیر چشم و خط خنده را نیز پوشش دهد.

فیکساتور آرایشی

پودر فیکس بهتر است یا اسپری فیکس؟

هم پودر فیکس و هم اسپری فیکس، میکاپ را تثبیت کرده و با جذب چربی اضافه پوست، ماندگاری آرایش را طولانی‌تر می‌کنند. اما هر یک از این محصولات ویژگی‌ خاص خود را دارند که باعث وجه تمایز آنها از یکدیگر می‌شود.

پودر فیکس، مناسب برای پوست‌های چرب

نکته اولی که می‌توان گفت این است که اگر پوست چربی دارید، احتمالا پودر فیکس برای شما بهتر است. میزان جذب چربی پودر فیکس بیشتر از اسپری است و می‌تواند ترشح چربی را در پوست چرب کاهش دهد. اما این به معنی نیست که افرادی که پوست‌ خشک و معمولی دارند، نمی‌توانند از فیکساتور آرایشی استفاده کنند. اگر شما پوست خشکی دارید حواستان باشد که زمان جذب و ماندن فیکساتور آرایشی و همچنان میزان پودری که روی پوست می‌زنید باید کمتر باشد و سریع‌تر هم پودر را محو کنید. اما به طور کلی اگر پوست خشک دارید بهتر است از اسپری‌های فیکس که قابلیت آبرسانی دارند استفاده کنید یا در بازار بگردید و پودرهای فیکسی را پیدا کنید که خاصیت آب‌رسانی هم داشته باشند.

پودر فیکس برای پوست‌های چرب

فینیشینگ پودر فیکس و اسپری فیکس

تفاوت دیگر این دو محصول در جلوه نهایی آن‌ها یا به قول میکاپ آرتیست‌ها «فینیشنگ» کار است. معمولا پودرهای فیکس جلوه نهایی مات به پوست می‌دهند و اسپری‌های فیکس بسته به نوعش هم می‌توانند فینیشینگ براق ایجاد کنند، هم فینیشینگ مات. پس اگر دوست دارید جلوه‌ نهایی میک‌آپ شماا براق باشد باید از  یک نوع اسپری فیکس خاص استفاده کنید ولی اگر فینیشینگ مات را می‌پسندید هر دو نوع این محصولات می‌توانند برایتان مفید باشند.

محل فیکس کردن مواد آرایشی

یکی دیگر از تفاوت‌های پودر فیکس و اسپری فیکس این است که از اسپری فیکس برای ریمل و رژ لب هم می‌توان استفاده کرد اما فیکساتور آرایشی فقط آرایش صورت را تثبیت می‌کند.

طرفداران اسپری فیکس آن را به خاطر بافت سبک و بی رنگش که آسیبی به بافت و رنگ آرایش نمی‌زند و همچنین طرز استفاده راحت‌تر آن ترجیح می‌دهند. در مقابل، میکاپ آرتیست‌های زیادی پودر فیکس را به اسپری فیکس ترجیح می‌دهند چون دست آن‌ها را برای کار حرفه‌ای در نقاط مختلف صورت بازتر می‌گذارد. در نهایت با در نظر گرفتن همه این موارد باید ببینید کدام یک از این دو محصول نیازها و انتظارات شما را از یک فیکساتور برآورده می‌کند و آن را تهیه کنید.

پودر فیکس یا فیکساتور آرایشی چیست

آرایش ماندگار با پودر فیکس یا فیکساتور آرایشی

پودر فیکس با همه مزایای آن، معایبی نیز دارد که اگر به صورت افراطی مورد استفاده قرار گیرد، خود را نشان می‌دهند. از آن جایی که این پودر برای جلوگیری از چرب شدن و گرفتن رطوبت پوست استفاده می‌شود، استفاده دائمی از آن می‌تواند باعث متوقف شدن فعالیت‌های پوستی شده، منافذ پوست را ببندد و باعث جوش یا مشکلات دیگر شود. پس توصیه می‌کنیم به صورت روزانه از فیکساتور آرایشی استفاده نکنید و فقط در موقعیت‌های خاص که می‌خواهید آرایشتان حرفه‌ای باشد این محصول را به کار ببرید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 3 / 5. مجموع آرا: 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا