آرایشآرایش لب

کانتور لب چیست؟ آموزش کامل کانتورینگ لب

در عصر حاضر لب‌های قلوه‌ای و برجسته، زیبایی صورت را دوچندان کرده و باعث ظاهری زیبا و دلفریب می‌شوند. کانتور ‌لب آخرین تکنیک آرایشی برای دستیابی به لب‌های پرحجم‌تر و خیره‌کننده است. اگر به‌دنبال راهی برای حجیم شدن لب‌های خود بدون هیچ‌گونه تزریق ژل و عمل‌های زیبایی هستید، کانتور لب آسان‌ترین و مناسب‌ترین راه برای رسیدن به این خواسته است. برای آموزش نحوه‌ صحیح کانتور ‌‌لب، تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا قدم به قدم، مراحل انجام این کار را پشت سر بگذاریم.

کانتور لب چیست؟

بانوان علاقه‌مند به زیبایی ظاهری، همیشه مجذوب فرم و رنگ لب‌ها می‌شوند. کانتور لب، ساده‌ترین روشی است که با کمک ابزارهای آرایشی و به دلیل ایجاد خطای دید، باعث می‌شود که لب‌ها برجسته و قلوه‌ای به نظر برسند. برای این کار، تکنیک‌های مختلفی وجود دارد. برخی افراد، تنها اطراف لب را با رنگ تیره محدود می‌کنند. برخی دیگر، از طیف‌های رنگی متنوع برای این کار استفاده خواهند کرد.

در هر صورت، کانتور لب تکنیکی است که به‌سادگی، می‌تواند حجم لب‌ها را بیش از آن‌چه که واقعا وجود دارند، نشان دهند. حالا و با این توضیحات، شاید کانتور لب کار پیچیده‌ای به نظر برسد که نیازمند حضور آرایشگر حرفه‌ای است. در ‌واقع اما با چند تکنیک اصولی و ساده با استفاده از محصولات آرایشی و ایجاد سایه‌های ملایم دور لب، می‌توانید صاحب لب‌های خوش فرم‌تر و برجسته‌تری شوید. اکنون که متوجه شدیم کانتور لب چیست، همراه ما باشید تا با محصولات آرایشی مورد نیاز برای انجام این کار، آشنا شویم.

برجسته لب ها با آرایش

ابزار لازم برای کانتور لب

برای یک کانتور لب حرفه‌ای، به ابزارهای آرایشی زیر نیاز داریم:

  • اسکراب لب یا دستمال مرطوب: از بین‌بردن پوست اضافه و مواد آرایشی قدیمی
  • بالم لب: افزایش نرمی و طراوت لب‌ها
  • کرم پودر: مرتب‌کردن خطوط اطراف لب
  • مداد لب: رسم خط و مشخص‌کردن مرز لب‌ها
  • رژ لب مورد علاقه: ایجاد تناژ رنگی مناسب
  • براش آرایشی: فیدکردن رنگ‌ها
  • هایلایتر: برجسته‌سازی لب‌ها

پس از آماده‌کردن این وسایل، حالا باید مراحل انجام این کار را با هم پشت سر بگذاریم.

مراحل کانتور لب

برای کانتور کردن لب‌ها، باید گام‌های زیر را به‌ترتیب اجرا کنید:

مرحله اول: آماده‌سازی لب برای کانتور

همانطور که قبل از آرایش صورت از زیرساز یا پرایمر استفاده می‌شود، بهتر است قبل از شروع کانتور لب، با اسکراب لب‌ها را لایه‌برداری کنید. با این کار، سلول‌های مرده لب از بین می‌رود و پوست‌های اضافه نیز کاهش پیدا می‌کنند. این اولین قدم شما برای داشتن لب‌هایی زیبا و حجیم است. پس حتما قبل از استفاده از محصولات آرایشی، از هیدراته بودن لب‌های‌تان مطمئن شوید.

برای اسکراب کردن می‌توانید از محصولات موجود در بازار استفاده کنید و در صورت در دسترس نبودن می‌توانید با یک اسکراب خانگی و به‌صرفه کار لایه‌برداری را شروع کنید. برای تهیه اسکراب خانگی یک قاشق چای‌خوری عسل را با دو قاشق چای‌خوری شکر مخلوط کنید و به مدت 10 دقیقه آن را به آرامی روی لب‌های خود ماساژ دهید. سپس با یک حوله نم‌دار یا دستمال مرطوب لب‌های خود را تمیز کنید. وجود دانه‌های سفت شکر به لایه‌برداری پوست خشک لب‌ها کمک شایانی می‌کند.

مرحله دوم: استفاده از کرم پودر

جهت زیباتر شدن کار و رسیدن به نتیجه مطلوب، ابتدا کمی کرم پودر روی لب‌های خود بزنید. این کار باعث می‌شود که ماندگاری رژ لب شما افزایش پیدا کند. پس با یک بلندر یا پد مخصوص، مقداری کرم پودر بر لب‌ها بزنید. با این کار، لب‌ها به رنگ پوست در‌ می‌آیند.

مرحله سوم: انتخاب مداد لب

انتخاب مداد لب یکی از اصلی‌ترین مراحل در کانتور لب به شمار می‌رود. رنگ مداد لب شما، باید با رنگ رژ لب مطابقت داشته باشد یا چند درجه از آن تیره‌تر باشد. با استفاده از خط لب یک x را از کمانه بالایی لب‌ها و یک خط عمودی در مرکز لب پایین خود بکشید. سپس طرح لب‌های خود را با مداد لب پر کنید، این کار باعث عمق بخشیدن به لب‌ها و ماندگاری رژ‌ لب برای مدت طولانی می‌شود.

مرحله چهارم: رژ لب

در این مرحله رژ لب مورد علاقه خود را که با مداد لب مطابقت دارد، برای کانتور لب بردارید. اولین سایه رژ لب را روی خطوطی که با مداد لب ایجاد کردید بزنید. این ترفند جلوه خیلی بیشتری به لب‌های شما می‌دهد. سپس رژ لب روشن‌تر را با استفاده از براش آرایشی یا انگشت به آرامی روی مرکز لب‌های خود بکشید.

رژ لب مدادی
ترو کاور

رژ لب مدادی

23%
219,000 169,000
تومان
رژ لب جامد مدل lead free
این لی

رژ لب جامد مدل lead free

20%
250,000 200,000
تومان
رژ لب مایع ویوید شاین
کالیستا

رژ لب مایع ویوید شاین

40%
185,107 111,060
تومان
رژ لب مایع ساتین مات
کالیستا

رژ لب مایع ساتین مات

40%
318,188 190,910
تومان
رژ لب مایع مات بادوام
ترو کاور

رژ لب مایع مات بادوام

24%
249,000 189,000
تومان
رژ لب جامد کالر ریچ
کالیستا

رژ لب جامد کالر ریچ

15%
237,000 201,450
تومان
رژ لب جامد هیدرا کالر
کالیستا

رژ لب جامد هیدرا کالر

15%
207,400 176,290
تومان

علاوه بر رژهای معمولی، برخی رژهای خاص وجود دارند که به دلیل فرمولاسیون خاص‌شان، باعث حجیم‌تر شدن لب‌ها می‌شوند. در مطلب معرفی انواع حجم‌دهنده لب، به بررسی این رژها و ترکیبات هر کدام پرداختیم. علاوه بر این، چند برند مشهور ایرانی و خارجی حجم‌دهنده را هم بررسی کردیم. بنابراین می‌توانید رژ معمولی خود را با یکی از این رژها جایگزین کرده و میزان برجستگی لب‌ها را به شکل خارق‌العاده‌ای، افزایش دهید.

خط لب جهت پرتر نشان دادن لب

مرحله پنجم: بالم لب

در صورتی می‌خواهید لب‌هایی براق و درخشان داشته باشید، سراغ بالم لب بروید. یک لایه نسبتا ضخیم روی قسمت میانی لب‌ها بزنید. حالا شما صاحب لب‌هایی پر، حجیم و درخشان هستید که جلوه‌ای خیره‌کننده دارند.

مرحله ششم: هایلایتر و برجسته‌سازی لب

برای تکمیل آرایش خود از یک هایلایتر ترجیحا طلایی استفاده کنید و مقداری از آن را روی قسمت بالای لب‌های‌تان (فاصله‌ میانی بین لب و بینی) بکشید. کانتور و هایلایتر، به‌خوبی خطای دید ایجاد می‌کنند و ظاهری برجسته‌تر به لب‌های خواهند داد. با این کار شکل کمان بالایی لب‌های شما برجسته‌تر خواهد شد و لب‌های شما پرتر و زیباتر نشان داده می‌شود.

استفاده از بالم لب

مرحله آخر: کانسیلر

این مرحله در واقع پاسخی به تمام سوال‌های شما در مورد کانتور کردن لب است.

بعد از به اتمام رساندن تمام مراحل، یک کانسیلر را بردارید که مطابق با رنگ پوست شماست. سپس با استفاده از یک براش نازک، به آرامی دور تا دور لب‌های خود بکشید. اگر از به هم ریختن رژ لب می‌ترسید، می‌توانید این کار را بعد از کشیدن مداد لب انجام دهید. کشیدن کانسیلر به بهبود بخشیدن فرم لب کمک می‌کند و آن‌ها را برجسته‌تر خواهد کرد.

برای ظرافت و تمیزکاری، حتما از انواع براش آرایشی نازک و باکیفیت استفاده کنید. فیدکردن رنگ‌ها در همدیگر یا رسم خطوط تیز و محدود در اطراف لب، تنها با براش امکان‌پذیر است. پس یک براش باکیفیت انتخاب کنید و با توجه به هدف خود، محدوده اطراف لب را با کانسیلر، مشخص نمایید. این کار باعث می‌شود که لب‌ها، فرم بسیار بهتری به‌دست آورند.

کانتور لب و تکنیک‌های مهم آن

شرط داشتن لب‌های پرحجم و زیبا سالم و هیدراته بودن پوست آن است، پس قبل از استفاده از انجام کانتور با اسکراب سلول‌های مرده و پوست خشک لب را لایه‌برداری کنید. توجه داشته باشید که مداد لب حتما مطابق یا حداقل چند درجه تیره‌تر از رژ لب باشد. تسلط کامل هنگام کشیدن مداد لب از مهم‌ترین اصول کانتور لب است. پس با دقت و ظرافت به آرامی این کار را انجام دهید تا صاحب لب‌های پر حجم و زیبا شوید. در این مطلب سعی کردیم به کانتور لب و تکنیک‌های مهم در رابطه با آن بپردازیم. اگر نکته دیگری در این رابطه دارید، تجربه و نکات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 4.4 / 5. مجموع آرا: 7

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا