عطر و ادکلن

دکانت عطر چیست؟ محصولی ارزان و اورجینال

اگر به تازگی وارد دنیای متنوع عطرها شده باشید، حتما با عباراتی مثل دکانت عطر، دستریز عطر و … روبه‌رو شده‌اید؛ به احتمال زیاد هم این سؤال در ذهنتان شکل گرفته است که منظور از دکانت عطر چیست؟ آیا منظور یک رایحه خاص است؟ برند خاصی است یا غیره.

دکانت درواقع فرایند انتقال عطر از ظرف اصلی به ظروف کوچک‌تر است که به آن‌ها بطری‌های دکانت می‌گویند. دکانت عطر این فرصت را به وجود می‌آورد تا از یک عطر اورجینال، در مقیاس کوچک‌تر و با هزینه کمتر استفاده کنیم. باید بگوییم تمام مواردی که تا اینجا گفتیم، ساده‌ترین و کوتاه‌ترین جواب‌ها به سؤال «دکانت عطر چیست»، بودند؛ پس در بخش‌های بعدی از مجله خانومی همراه ما باشید تا بیشتر با این محصول دوست‌داشتنی و جذاب آشنا شوید.

دکانت عطر چیست؟

به فرایند انتقال یک مایع از بطری اورجینال به بطری‌های کوچک‌تر دکانت می‌گویند؛ بنابراین پاسخ کلی سؤال دکانت عطر چیست، این است: دکانت نمونه‌ای از عطر اورجینال است که در ظروف کوچک‌تر عرضه می‌شود. بسته‌بندی این ظرف‌ها با بسته‌بندی نمونه اصلی فرق دارد و باید بگوییم دکانت عطر با سمپل عطر فرق دارد.

تفاوت سمپل عطر و دکانت عطر چیست؟

بعضی از برندهای مطرح خارجی، نمونه‌ای از عطر اورجینال را با همان طرح و شکل بطری اصلی، در بطری کوچک‌تر تهیه می‌کنند که به آن سمپل می‌گویند. معمولا سمپل عطر در کشورهای خارجی، به‌عنوان اشانتیون یا نمونه‌ای از یک رایحه دیگر، به مشتری داده می‌شود. در ضمن این نکته را هم بگوییم که چون سمپل‎‌‌ها توسط خود شرکت تولیدکننده عرضه می‌شوند، احتمال تقلبی بودن آن‌ها بسیار کم است.

دکانت عطر چیست

آیا دکانت عطر تقلبی است؟

از آنجایی که قیمت انواع عطر و ادکلن اورجینال روز به روز در حال افزایش است، دکانت‌های عطر طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. دکانت عطر معمولا در فروشگاه‌ها تولید می‌شود و به همین خاطر نظارت دقیقی بر اورجینال بودن آن‌ها وجود ندارد؛ یعنی اگر از فروشگاه‌های غیر معتبر خریداری کنید، احتمال خرید دکانت عطر تقلبی وجود دارد. با این حال نگران نباشید، چندین فروشگاه معتبر لوازم آرایشی و بهداشتی وجود دارد که شما می‌توانید با خیال راحت، دکانت عطر اصل را از آن‌ها تهیه کنید.

مزایای استفاده از دکانت عطر

حالا که دیگر تقریبا می‌دانیم دکانت عطر چیست، بهتر است با مهم‌ترین مزایای استفاده از آن آشنا شویم؛ مزیت‌هایی که به احتمال زیاد ما را شیفته این محصول جذاب می‌کنند:

قیمت مناسب

سال‌هاست که قیمت ادکلن مردانه و زنانه اورجینال بسیار بالا رفته است و اکثر ما مجبور شده‌ایم که این محصولات را از سبد خریدمان حذف کنیم. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های دکانت عطر این است که چون در حجم کم و در بطری‌های اقتصادی عرضه می‌شود، مقرون‌به‌صرفه است. با این کار دیگر نیازی نیست برای خرید عطر اورجینال، هزینه زیادی کنیم و بعد دلمان نیاید از آن استفاده کنیم.

فرصتی ایده‌آل برای تست رایحه‌های جدید

خیلی از افراد دوست ندارند همیشه از یک ادکلن زنانه یا مردانه ثابت استفاده کنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، خرید دکانت عطر یک فرصت مناسب برای شماست تا رایحه‌های جدید را امتحان کنید. به این ترتیب می‌توانید بعد از چند بار استفاده از این محصول، تصمیم نهایی را برای خریدن یا نخریدن عطر اصلی بگیرید. در ضمن می‌توانید چند دکانت عطر متفاوت بگیرید و آن‌ها را با هم مقایسه کنید.

بیشتر بخوانید: تشخیص ادکلن اصل از فیک

مناسب برای کسانی که زود از یک عطر خسته می‌شوند

این دسته افراد هم مانند گروه قبل هستند، با این تفاوت که دلشان می‌خواهد در فصل‌های مختلف سال یا با توجه به حال و هوایشان، هر روز از یک رایحه خاص استفاده کنند. اگر بخواهیم برای سؤال دکانت عطر چیست، یک پاسخ دیگر بدهیم، باید بگوییم، دکانت‌ها مناسب کسانی هستند که دوست دارند هر روز، یک بوی متفاوت بدهند.

دکانت عطر

ماندگاری و پخش بوی مناسب

محصولات خوشبوکننده بدن، تنوع بسیار زیادی دارند و شامل انواع اسپری بدن زنانه، مردانه، بادی اسپلش، عطر و ادکلن می‌شوند. اکثر ما می‌دانیم که اگر بخواهیم از خوشبوکننده‌ای با ماندگاری بیشتر استفاده کنیم، باید سراغ عطرها برویم؛ اما عطرها بسیار گران‌تر از سایر خوشبوکننده‌ها هستند. اینجاست که دکانت عطر به کمک ما می‌آید تا بتوانیم از محصولی با قیمت مناسب و در عین حال ماندگاری طولانی‌تر استفاده کنیم.

مناسب برای سفر بروها

یکی دیگر از مزایای دکانت عطر این است که چون حجم کمی دارد، گزینه‌ای بسیار مناسب برای حمل‌ونقل در سفر به حساب می‌آید. اگر زیاد سفر می‌کنید، مخصوصا سفرهای هوایی، پس میدانید که محدودیت انتقال مایعات دارید. به همین خاطر، باید یا خودتان دست‌به‌کار شوید و عطر اصلی را از بطری اورجینال به ظرف کوچک‌تر انتقال دهید، یا قید عطر را بزنید و سراغ خوشبوکننده‌های دیگر مثل اسپری مردانه یا زنانه، بادی اسپلش و … بروید.

اگر نمی‌خواهید از هیچ محصول دیگری به‌جز عطر دلخواهتان استفاده کنید، می‌توانید دکانت عطر را به‌راحتی در کیف ‌دستی‌تان بگذارید و از خودتان جدا نکنید.

چند عطر به‌جای یک عطر

اگر برایتان سؤال شد که مزیت دیگر دکانت عطر چیست، باید بگوییم این است که شما می‌توانید به‌جای یک عطر گران‌قیمت، چند عطر با رایحه موردعلاقه‌تان داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید برای محیط‌های رسمی و اداری از یک رایحه، مجالس و مهمانی‌های شبانه از رایحه‌ای دیگر و برای قرارهای عاشقانه از عطری با اسانس رمانتیک استفاده کنید. در ضمن اگر یک روز شلوغ دارید و باید به چند کار، از جلسه اداری گرفته تا قرار شام رمانتیک بروید، می‌توانید دو یا سه دکانت را در کیفتان بگذارید. با این کار نه‌تنها خوشبو هستید، بلکه قطعا تأثیرگذاری بیشتر روی افراد مقابلتان خواهید داشت.

نحوه استفاده از دکانت عطر چیست؟

همان‌طور که متوجه شدید، دکانت عطر نمونه‌ای کوچک‌تر از عطر اورجینال است که قیمت کمتری دارد؛ اما این به آن معنا نیست که بتوانید دست و دلبازانه از آن‌ها استفاده کنید. چراکه معمولا قیمت آن‌ها از نمونه‌های ایرانی بیشتر است؛ بنابراین بهتر است از دکانت عطر در موقعیت‌های خاص و روزهای مهم زندگی استفاده کنید.

به طور معمول دکانت‌های عطر در حجم‌های 2، 5 و 10 میلی‌لیتر تولید می‌شوند و با توجه به میزان استفاده شما تا دو یا سه هفته می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. (فرض کنیم روزی دو پاف اسپری کنید.)

اگر نمی‌دانید عطر را به کجا بزنیم؟ باید بگوییم که اگر می‌خواهید ماندگاری دکانت عطر یا هر خوشبوکننده دیگری بیشتر باشد، بهتر است آن را روی نبض دست یا گردن و پشت گوش اسپری کنید.

مهم‌ترین نکات موقع خرید دکانت عطر چیست؟

اگر تا این قسمت از مقاله، قدم به قدم همراه ما بوده‌اید، حتما متوجه شده‌اید که مهم‌ترین نکته در خرید دکانت عطر، تشخیص نوع اصلی از تقلبی آن است. متأسفانه باید بگوییم راه تضمین‌شده‌ای برای تشخصی این دو مدل از یکدیگر نیست. بهترین راه تهیه آن از فروشگاه‌های معتبر یا مکان‌هایی است که تجربه خرید مطمئنی از آن‌ها داشته‌اید.

دکانت عطر چیست؟

بهترین جایگزین‌ها برای دکانت عطر چیست؟

از آنجایی که در بازار خوشبوکننده‌ها، احتمال تقلبی بودن بسیاری از محصولات وجود دارد، توصیه می‌کنیم اگر مردد هستید یا نمی‌توانید به فروشنده‌ای اعتماد کنید، به‌جای دکانت عطر، از نمونه عطرهای ایرانی با کیفت استفاده کنید. مزیت عطرهای ایرانی این است که:

  • حجم بیشتری نسبت به دکانت‌ها دارند.
  • ماندگاری آن‌ها زیاد است.
  • مقرون‌به‌صرفه هستند.
  • خیالتان از بابت اورجینال بودن آن‌ها راحت است.

5 نمونه از عطرهای ایرانی محبوب با رایحه‌ای مشابه نمونه‌های خارجی

اگر با توجه به مواردی که تا اینجا گفتیم، تصمیم گرفته‌اید از عطرهای ایرانی به‌جای دکانت عطر استفاده کنید، مارک‌های زیر را به یاد داشته باشید:

۱. عطر زنانه برندینی مدل Aventos women

برندینی یکی از زیرمجموعه‌های شرکت پیشگامان به شم‌آرا است که عطرهایی با کیفت و ماندگاری مناسب را تولید می‌کند. تنوع عطرهای این برند بسیار زیاد است؛ اما یکی از پرطرفدارترین آن‌ها عطر زنانه برندینی Aventos women است که در حجم 33 میلی‌لیتر عرضه می‌شود.

ویژگی‌های این عطر عبارت است از:

  •  رایحه شیرین و خنک
  • مناسب برای فصل پاییز و زمستان
  • پخش بو و ماندگاری متوسط
  • مشابه بوی عطر اونتوس زنانه فرانسوی
عطر زنانه برندینی مدل Aventos women
بیشتر بخوانید: بهترین عطرهای پاییزی

۲. عطرهای ژک ساف

یکی از معروف‌ترین برندهای عطر ایرانی که توانسته در طول بیشتر از 10 سال حضورش در بازار، رضایت اکثر کاربرانش را جلب کند، عطرهای برند ژک ساف است. این برند، انواع عطر زنانه و مردانه را تولید می‌کند و دلیل اصلی محبوبیت محصولات آن، حجم کم (جیبی)، قیمت مناسب، ماندگاری بالا و رایحه‌های متنوع است. این برند در سال‌های اخیر، عطرهای مختلف خود را در حجم 100 میل هم عرضه کرده است.

2 نمونه از معروف‌ترین عطرهای زنانه و مردانه ژک ساف عبارت‌اند از:

عطر زنانه دارک ویو

این عطر در دو مدل جیبی با حجم 22 میلی و عطر زنانه دارک ویو تولید می‌شود. این عطر رایحه‌ای خنک و شیرین دارد و از ترکیب رایحه‌های مرکبات، گیاهان معطر، روایح چوبی و گلی تولید شده است. اگر از عطر خارجی لانوین اکلت خوشتان بیاید، حتما رایحه این عطر را هم دوست خواهید داشت.

عطر زنانه دارک ویو

ادوپرفیوم مردانه گلادیاتور

آقایانی که از بوی عطر تری از برند هرمس خوششان می‌آید، قطعا ادوپرفیوم مردانه گلادیاتور از برند ایرانی ژک ساف را هم می‌پسندند. رایحه این محصول ترکیبی از گیاهان معطر، مرکبات و چوب صندل است و جزو رایحه‌های شیرین و گرم محسوب می‌شود. طراحی بسته‌بندی این محصول شیک و خاص است و گزینه‌ای مناسب برای هدیه دادن هم است.

ادوپرفیوم مردانه گلادیاتور

۳. عطرهای برند صندل

برند صندل یک برند ایرانی دیگر است که عطرهایی اقتصادی و با الهام از برندهای معروف خارجی را تولید می‌کند. در ادامه 2 نمونه از عطرهای محبوب این برند را معرفی کرده‌ایم:

عطر زنانه مدل ایفوریا

عطر جیبی زنانه صندل ایفوریا، در حجم 25 میلی‌لیتر تولید می‌شود و به همین خاطر می‌توانید به‌راحتی در طول روز آن را همراهتان داشته باشید. ویژگی‌های این محصول عبارت‌اند از:

  • رایحه گرم و شیرین
  • نت بویایی گیاهان معطر، گل، شکلات و میوه
  • مناسب برای استفاده بعد از فعالیت‌های جسمی
  • برگرفته‌شده از رایحه عطر یوفوریا کالوین کلین
عطر جیبی زنانه صندل ایفوریا

عطر مردانه صندل مدل بولگاری

اگر از آن دسته آقایانی هستید که از رایحه‌های تند و شیرین خوشتان می‌آید یا عطرهای برند بولگاری را می‌پسندید، عطر مردانه صندل Bvlgari انتخاب مناسبی برای شماست. نت بویایی این عطر، گیاهان معطر و گل است و در بسته‌بندی جیبی و با حجم 20 میلی‌لیتر تولید می‌شود؛ به همین خاطر می‌توانید آن را در کیف‌دستی یا جیبتان بگذارید تا در طول روز و هر موقع که نیاز داشتید، از آن استفاده کنید.

عطر مردانه صندل مدل بولگاری

بالاخره دکانت عطر خوب است یا خیر؟

در این مقاله به طور کامل و جامع به سؤال دکانت عطر چیست، پاسخ دادیم و از مزایا و معایب آن گفتیم. در انتها هم 5 نمونه پرطرفدار از عطرهای ایرانی معرفی کردیم؛ محصولاتی که جایگزینی مناسب برای دکانت عطر هستند؛ چون هم حجم بیشتری دارند و هم قیمت آن‌ها مناسب‌تر است.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 4.5 / 5. مجموع آرا: 4

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا