مراقبت از پوست

پلاژن تراپی چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؟

با افزایش سن، پوست هم دچار تغییر می‌شود. ایجاد چروک‌های پنجه‌کلاغی در اطراف چشم‌ها، عمیق شدن خط اخم و خط خنده، شل‌شدن پوست و افتادگی صورت، همه نشانه‌هایی از افزایش سن هستند. این روند کاملا طبیعی است، اما خوشبختانه می‌توانیم جلوی آن را بگیریم یا حداقل سرعت آن را به حداقل برسانیم. علاوه بر استفاده از انواع لوازم آرایشی بهداشتی باکیفیت، پلاژن تراپی صورت یا بدن، یکی از بهترین روش‌های فعلی برای افزایش شادابی و جوان‌سازی پوست است که نسبتا ناشناخته باقی مانده است. حالا همراه ما باشید تا به شما هم بگوییم که پلاژن تراپي چیست، چگونه انجام می‌شود و چه فوایدی دارد!

پلاژن تراپی چیست؟

Pollogen Therapy روشی است که باعث سفت‌شدن بافت پوست می‌شود و خط‌های نازک را از بین می‌برد. بخش‌هایی از صورت مثل گونه‌ها یا اطراف شقیقه را که به دلیل افزایش سن، حجم خود را از دست داده‌اند، به حالت سابق باز می‌گرداند. همچنین باعث جوان‌سازی بافت پوست شده و از کدری، خستگی و بی‌حالی پوست صورت نیز جلوگیری می‌کند. حالا حتما این سوال مهم برای شما ایجاد شده که پلاژن تراپی چطور می‌تواند باعث همه این تغییرات شود؟

در پاسخ باید بگوییم که در این روش، از سه تکنولوژی مختلف در کنار هم استفاده شده است. پلاژن تراپي با ترکیب تکنولوژی میکرونیدل، تکنولوژی انرژی امواج رادیویی و فعال‌سازی عضلات پوستی، باعث جوان‌سازی پوست می‌شود. در واقع در این روش، سلول‌های پوستی با کمی تحریک بیشتر، سرعت فعالیت خود را افزایش می‌دهند. بدین شکل، فرآیند ساخت سلول‌های جدید، ساخت کلاژن و ترمیم زخم‌ها و اسکارهای کهنه، سریع‌تر خواهد شد.

پلاژن تراپی

در طی انجام این کار، پوست صورت یا بدن شما، با نوعی ماساژ خاص با استفاده از سر مکانیکی دستگاه، با روشی کاملا امن، تغییرات واضحی را پشت سر خواهد گذاشت. با استفاده از تکنولوژی میکرونیدلینگ، پوست شما برای افزایش سرعت ساخت سلول‌های جدید، تحریک می‌شود. سپس امواج کوتاه رادیویی به سلول‌های شما تابیده می‌شود و با تزریقی کاملا بی‌درد، پوست و عضله‌های مرتبط، درگیر خواهند شد. با توجه به نوع فرآیند، پلاژن تراپی را می‌توانیم یک روش پاکسازی عمقی پوست هم بنامیم که کاملا بدون درد است و اثرگذاری خارق‌العاده‌ای دارد.

با ایجاد زخم‌های میکروسکوپی روی صورت، پوست برای ترمیم این زخم‌ها وارد عمل خواهد شد. سلول‌ها با سرعت بسیار بیشتری فعالیت کرده و بدین شکل، خمودگی و کاهش سرعت ساخت سلول‌ها که ناشی از افزایش سن است، از بین می‌رود. در ادامه، امواج رادیویی کاملا بی‌خطر وارد عمل می‌شوند. افزایش حرارت پوست، به کوتاه‌شدن فیبرهای کلاژنی کمک کرده و میزان کلاژن‌سازی پوست بیشتر خواهد شد. این فرآیند به ساخت کلاژن‌های بیشتر کمک می‌کند و عوارض ناشی از کمبود کلاژن پوست را کاهش می‌دهد.

کاربرد پلاژن تراپی برای پوست صورت

پلاژن تراپی علاوه بر پوست صورت، بر بخش‌های مختلف بدن نیز انجام می‌شود و برخی از مهم‌ترین کاربردهای این روش جوان‌سازی پوست، شامل موارد زیر هستند:

سفت‌شدن پوست

بدون شک بهبود بافت پوست و سفت‌شدن آن پس از پلاژن تراپي، مهم‌ترین کاربرد این فعالیت درمانی/زیبایی است. پوست صورت، گردن، بازوها، شکم و پاها، به علل مختلفی همچون افزایش سن، چاقی و لاغری و حتی ورزش‌های خاص، ممکن است دچار کشیدگی، افتادگی و شل‌شدن شوند. این روش به دلیل تکنولوژی خاص خود و تحریک پوست به بازسازی سریع، می‌تواند بافت پوست و عضله‌های زیرین‌شان را تقویت کرده و باعث سفت‌شدن آن‌ها شود.

 پوست صاف

کمک به کاهش سلولیت‌ها

با این‌که سلولیت یکی از بخش‌های کاملا طبیعی یک بدن سالم و نرمال است، اما افراد زیادی ترجیح می‌دهند که بدنی صاف و بدون سلولیت داشته باشند. سلولیت‌ها، توده‌های نسبتا کوچک و کاملا غیر مضر چربی هستند که معمولا در پاها یا ناحیه اطراف شکم ایجاد می‌شوند. پلاژن تراپی با استفاده از امواج رادیویی و حرارت ناشی از آن، این چربی‌های انباشته‌شده در زیر پوست را تجزیه کرده و به دفع آن‌ها کمک می‌کند. بنابراین پس از چند جلسه، شما می‌توانید شاهد تغییرات واضح بدن خود باشید و از بین‌رفتن سلولیت‌ها را ببینید.

جلوگیری از تولید چربی اضافه

هم‌زمان با سفت‌شدن پوست و از بین‌رفتن سلولیت‌ها، پلاژن تراپی و فرآیند گرم‌شدن سلول‌ها در طی آن، به افزایش خون‌رسانی و بیشترشدن گردش خون در همان بخش‌های بدن کمک می‌کند. بیشترشدن خون‌رسانی از تجمع دوباره چربی در آن بخش‌ها نیز جلوگیری کرده و مانع از ایجاد دوباره سلولیت، چاقی موضعی و یا ایجاد دیگر مشکلات پوستی خواهد شد.

فواید پلاژن تراپی صورت و بدن

از مهم‌ترین مزایای پلاژن تراپی باید به موارد زیر اشاره کنیم:

جوان‌سازی و افزایش شادابی پوست

اولین و مهم‌ترین مزیت پلاژن تراپی، جوان‌سازی پوست است. پوست صورت، گردن و دست‌ها بر اثر عوامل مختلفی، شادابی و طراوت خود را از دست می‌دهد. کدر شدن پوست، افزایش حالت خستگی و حتی ضخیم‌شدن پوست، بخشی از نشانه‌های این روند افزایش سن هستند. این روش در اولین گام، باعث از بین رفتن این نشانه‌ها شده و از طریق تحریک سلول‌های پوستی به افزایش فعالیت خود، فرآیند جوان‌سازی را آغاز می‌کند. در اثر این پروسه، سلول‌های مرده از بین می‌روند و پوستی شاداب و با طراوت به‌دست می‌آورید.

پلاژن تراپی

ترمیم پوست و از بین‌رفتن لکه‌های تیره

به‌مرور زمان و با افزایش سن، سلول‌های بدن با سرعت کمتری به فعالیت می‌پردازند. استفاده از انواع روش‌های تهاجمی هم‌چون میکرونیدلینگ، بدن را به افزایش میزان فعالیت خود مجبور می‌کند. پلاژن تراپي یکی دیگر از روش‌هایی است که در طی آن، از میکرونیدل استفاده می‌شود و پوست در معرض زخم‌های میکروسکوپی قرار می‌گیرد. بدن برای ترمیم این زخم‌ها، فعالیت خود را بیشتر خواهد کرد و در طی این فرآیند، سلول‌های جدید و سالم ساخته می‌شوند.

از بین رفتن سلول‌های مرده، کاهش تیرگی لکه‌ها و آثار زخم و اسکار، همراه با ساخت سلول‌های جدید با ملانین کمتر، همه از مزایای پلاژن تراپی صورت و بدن هستند. ناگفته نماند که این فرآیند، تنها در صورتی اثرگذاری حداکثری را دارد که در کنار آن، از انواع روش‌های مراقبتی پوستی نیز کمک بگیرید. برای مثال، استفاده هم‌زمان از محصولات مراقبتی می‌تواند سرعت ترمیم پوست پس از پلاژن تراپی را افزایش دهد. هم‌زمان با آن، از ایجاد لکه‌های جدید یا تخریب بافت پوست بر اثر رادیکال‌های آزاد نیز جلوگیری نماید.

کاهش عمق چروک‌های تیره و جلوگیری از ایجاد چروک‌های جدید

در طی فرآیند، امواج رادیویی به لایه‌های زیرین پوست نفوذ کرده و کلاژن‌سازی پوست را تحریک می‌کنند. کلاژن همان چیزی است که می‌تواند میزان انعطاف‌پذیری پوست را افزایش دهد و از ظهور علائم متعدد پیری، جلوگیری نماید. بدین شکل و با افزایش میزان کلاژن، چروک‌های عمیق کمی بهبود خواهند یافت و از عمق آن‌ها کاسته می‌شود. در ادامه، چین و چروک‌های نازک و ظریف کاملا بهبود می‌یابند و به خطوط عمیق و واضح تبدیل نخواهند شد.

با شناخت همه‌چیز درباره کلاژن سازی پوست، بهتر می‌توانید از پوست خود محافظت کرده و از بروز چین و چروک‌های عمیق و اضافه جلوگیری کنید.

جلوگیری از افتادگی و شل‌شدن پوست

افزایش گردش خون در لایه‌های زیرین پوست، افزایش میزان کلاژن و از همه مهم‌تر ساخت مداوم سلول‌های پوستی، خاصیت ارتجاع‌پذیری پوست را بهبود می‌بخشد. بدین شکل، پوست و عضله‌های صورت، شل نشده و افتادگی صورت نیز رخ نمی‌دهد. افزون بر این، در صورت وجود چنین مشکلاتی، پلاژن تراپی به‌خوبی می‌تواند این فرآیند را معکوس کرده و پس از همان اولین جلسه، شادابی و طراوت را به پوست شما بازگرداند.

هم‌زمان با این فرآیند، در صورت مشورت با پزشک و تایید او، می‌توانید از محصولات لیفت پوست مثل کرم سوپر لیفت آراکسین حاوی فیلر گیاهی با SPF 30 نیز استفاده نمایید. این کرم برای انواع پوست مناسب بوده و می‌توانید برای لیفت صورت، گردن و ناحیه دکلته، از آن کمک بگیرید.

کرم سوپر لیفت آراکسین حاوی فیلر گیاهی با SPF 30

کاهش اثر ترک‌های پوستی

در طی فرآیند، با ترمیم پوست و روشن‌شدن آن، پوست ظاهری یک‌دست به خود می‌گیرد. این موضوع سبب می‌شود که در بخش‌های مختلف بدن هم‌چون شکم یا پاها که علائم ترک پوستی وجود دارند، آثار این ترک‌ها کمرنگ‌تر شوند. بنابراین یکی از مهم‌ترین فواید پلاژن تراپی، کاهش رنگ و در برخی موارد از بین‌رفتن نسبتا کامل اثر ترک‌های پوستی است.

برای از بین‌بردن سریع‌تر ترک‌های پوستی، پس از مشورت با پزشک خود و در نظر گرفتن تمام جوانب، می‌توانید از برخی محصولات اختصاصی نیز کمک بگیرید. برای مثال، کرم ترک های پوستی اسکارفیت لیدی، یکی از بهترین محصولاتی است که با داشتن ترکیبات موثر، می‌تواند سرعت محوشدن ترک‌های پوستی را افزایش دهد. استفاده از عصاره گیاهان مختلف و کمک به حفظ رطوبت پوست، از مهم‌ترین مزایای این محصول هستند.

کرم ترک های پوستی اسکارفیت لیدی

معایب پلاژن تراپی

با وجود همه مزایای این فرآیند سودمند، در صورت عدم توجه به نکات مراقبتی، ممکن است که پلاژن تراپی هم مشکلات مختلفی در پی داشته باشد. برخی از عوارض پلاژن تراپی شامل موارد زیر هستند:

  • درد: درد انجام این روش معمولا موضعی و کوتاه‌مدت است و به‌سرعت رفع می‌شود.
  • تورم و قرمزی: برای برخی افراد با پوست حساس، ممکن است التهاب ایجاد کند.
  • کبودی: در برخی حالت‌ها، پوست دچار کبودی و قرمزی شدید خواهد شد.
  • جوش: ممکن است این فرآیند باعث حساسیت پوست و ایجاد جوش‌های ریز شود.
  • پوسته‌پوسته‌شدن: احتمال وقوع خشکی یا پوسته‌پوسته‌شدن پوست وجود دارد.
  • حساس‌شدن پوست: پس از استفاده از این دستگاه، پوست تا چند روز حساس‌تر خواهد بود.
  • سوختگی موضعی: در صورت ناآشنا بودن تکنسین، احتمال سوختگی وجود دارد.

ناگفته نماند که این عوارض جانبی احتمالی، در صورتی رخ می‌دهند که فرآیند پلاژن‌تراپی به‌خوبی انجام نشود. در غیر این صورت، درد این فرآیند بسیار کم است و اگر مراقبت‌های پیش و پس از پلاژن تراپی را به‌خوبی انجام دهید، به هیچ عنوان پوست شما آسیب نمی‌بیند. سوختگی، تاول یا التهاب پوستی نیز زمانی ایجاد خواهد شد که پوست شما به دلایل مختلف، آسیب دیده باشد و در حین انجام کار، این آسیب‌ها خود را نمایان کنند. بنابراین با خیال راحت و بدون نگرانی از وقوع عوارض جانبی استفاده از این دستگاه، این پروسه را انجام دهید و از نتایج بی‌نظیر آن شگفت‌زده شوید.

پلاژن تراپی صورت

استفاده از ضد آفتاب و قرار نگرفتن در معرض تابش مستقیم، عدم استفاده از سونا و مراقبت از پوست در مقابل منابع حرارتی، می‌تواند احتمال وقوع عوارض بعد از پلاژن تراپی را کاهش دهد. بنابراین در یک هفته الی ده روز پس از انجام، مراقب پوست خود باشید. از محصولات قوی پوستی مثل سفید کننده‌ها و لایه‌بردارها استفاده نکنید و از انجام فرآیندهای تهاجمی دیگر مثل لایه‌برداری با مواد قوی، اصلاح با شمع، میکرودرم یا میکرونیدلینگ و… نیز امتناع کنید.

میکرودرم نیز یک روش عالی برای جوان‌سازی پوست است که باید به‌تنهایی و بدون تداخل با دیگر روش‌های مشابه، مورد استفاده قرار بگیرد.

تعداد جلسات پلاژن تراپی

درست مثل دیگر فرآیندهای درمانی، تعداد جلسات این روش، نسبت به شرایط هر فرد، تغییر می‌کند. میزان افتادگی و شل‌شدن پوست، روتین زندگی و رژیم غذایی، میزان فعالیت بدنی و ورزشی، ژنتیک و البته سن، همه در سرعت نتیجه‌گیری این فرآیند، تاثیر می‌گذارند. معمولا از همان اولین جلسه، به‌خوبی می‌توانید تغییرات پوستی خود را احساس کنید. به‌صورت استاندارد، پلاژن تراپی در 6 جلسه انجام می‌شود. هر چند سن شما، میزان افتادگی پوست و نظر پزشک، برای تعیین جلسات کمتر یا بیشتر، الزامی است. در اغلب موارد، برای از بین‌رفتن کاملا آثار زخم یا جوش، پوست شما به 8 جلسه پلاژن تراپي نیاز خواهد داشت. از بین‌بردن سلولیت‌ها و چربی موضعی، ممکن است تا 10 جلسه نیز ادامه پیدا کنند.

پس از انجام این روش و رسیدن به نتیجه دل‌خواه نیز با تغییر عادات اشتباه، می‌توانید ماندگاری این فرآیند را افزایش دهید. نوشیدن آب به میزان کافی، استفاده روتین از ضد آفتاب مناسب پوست، عدم استفاده از شوینده‌های پوستی قوی و نامناسب، مصرف سبزیجات و دیگر مواد غذایی سالم، دوری از دخانیات و مشروبات الکلی، همه می‌توانند بر تعداد جلسات پلاژن تراپی اثر بگذارند و تعداد آن‌ها را کاهش دهند.

از آن‌جا که اشعه آفتاب یکی از مخرب‌ترین آثار را بر پوست دارد، استفاده مداوم از ضد آفتاب، مهم‌ترین کاری است که برای محافظت از خود باید انجام دهید.

بیشتر بخوانید: فواید ضد آفتاب

پلاژن تراپی قبل و بعد

پس از انجام پلاژن تراپی، به‌زودی و در همان دقایق اولیه، می‌توانید شاهد تفاوت پوست خود باشید. هر چند برای رسیدن به نتیجه بهتر، باید چند روز منتظر بمانید. معمولا پس از 6 جلسه و حتی خیلی زودتر (معمولا در جلسه سوم و چهارم)، نتایج شگفت‌انگیز پلاژن تراپي ظاهر می‌شود. سفت‌شدن پوست، از بین رفتن خطوط، کاهش تیرگی لکه‌های صورت و البته بسته‌شدن منافذ باز، همه بخشی از اثرات این پروسه هستند.

پلاژن تراپی قبل و بعد

هزینه پلاژن تراپی

قیمت پلاژن تراپی بر اساس عوامل مختلفی هم‌چون سن، میزان افتادگی پوست، وسعت منطقه مد نظر، هدف از انجام این فرآیند و البته نوع دستگاه، تعیین می‌شود. از سوی دیگر، هر کلینیک پوستی، تعرفه‌های خاص خود را دارد که بر اساس عوامل گوناگونی کاهش یا افزایش می‌یابد.

بنابراین نمی‌توان یک رقم خاص را برای استفاده از این دستگاه تعیین کرد. حداقل قیمت در سال ۱۴۰۳، برای نواحی کوچک صورت مثل دور چشم یا دور لب، از 300 الی 500 هزار تومان آغاز می‌شود. هر قدر که این محدوده وسیع‌تر و بزرگ‌تر شود، هزینه نیز افزایش می‌یابد.

پلاژن تراپی، جدیدترین روش برای جوان‌سازی و شادابی پوست

پیر شدن پوست، یک فرآیند طبیعی و غیر قابل اجتناب است. با وجود این، در برخی مواقع این فرآیند خیلی سریع‌تر از زمان موعود، آغاز می‌شود و سرعت پیشرفت آن نیز بسیار زیاد است. در چنین شرایطی، می‌توان با کمک درمان‌های مختلف دارویی یا حتی عملی، سرعت رخ‌دادن این پروسه را کاهش داد. پلاژن تراپي، یکی از جدیدترین روش‌ها برای جوان‌سازی پوست است که از چین و چروک، لکه‌های تیره، شل‌شدن و افتادگی پوست، سلولیت و تجمع چربی‌های موضعی در بخش‌های مختلف بدن، جلوگیری می‌کند. حالا و تا این‌جا، شما هم به‌خوبی می‌دانید که پلاژن تراپی چیست و چه فواید فوق‌العاده‌ای دارد. کاربرد آن شامل چه مواردی است و برای ماندگاری بهتر، باید چه نکاتی را پس از انجام این روش، صورت یا بدن، رعایت کرد. بنابراین در صورت نیاز، حتما این فرآیند را انجام دهید و از نتایج بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 5 / 5. مجموع آرا: 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا