تازه‌ترین خبرها و گزارش‌های صنعت زیبایی ایران و جهان

بروک شیلدز؛ مدل و بازیگری که می‌خواهد صنعت زیبایی را با دوران میان‌سالی آشتی دهد

بروک کریستینا شیلدز، بازیگر و مدل آمریکایی، سه عنوان جدید دارد: ستاره کمدی‌های رمانتیک در سریال‌های نتفلیکسی، رئیس اتحادیه و مدیرعامل یک برند آرایشی برای زنان بالای چهل سال.

بعضی از داستان‌ها به‌قدری بی‌نقص و تأثیرگذار هستند که حتی اگر به دروغ‌بودن‌شان مشکوک شویم، ترجیح می‌دهیم باورشان کنیم.
در خانه بروک شیلدز در نیویورک‌سیتی، طاووسی سفیدرنگ روی پایه‌ای از جنس اکریلیک نشسته است و پرهای آویزان تا کف زمین می‌رسد. به او گفته‌اند که این طاووس را از چنگ طاووس‌های دیگر نجات داده‌اند، چون طاووس‌ها ممکن است به هم‌نوعان پیر خود حمله کنند و آن‌ها را تا حد مرگ نوک بزنند.
تجربه‌ای جهان‌شمول برای پیرشدن وجود ندارد، ولی مطمئنا برخی از زنان آمریکایی می‌توانند درک کنند که کنارزده‌شدن از میان‌سالی به بعد چه احساسی دارد. دست‌کم خانم شیلدز و اعضای گروه «Beginning Is Now»، یعنی جامعه آنلاینی که بروک شیلدز در سال ۲۰۲۱ تأسیس کرد، چنین حسی را به‌خوبی درک می‌کنند. در حال حاضر، بیش از ۱۰۰ هزار نفر صفحه اینستاگرام این گروه را دنبال می‌کنند که در آن، محتواهای الهام‌بخش برای زنان بالای ۴۰ سال منتشر می‌شود.
در ابتدا، این جامعه آنلاین شبیه به یک مجله زنانه بود و در قالب آن مصاحبه‌، مطالب فهرست‌وار و ستون‌های ثابت (مانند «بروک عزیز» و «بروک آشپزی نمی‌کند») منتشر می‌شد. با این تفاوت که تبلیغاتی در آن به نمایش در نمی‌آمد. «Beginning Is Now» محصولاتی هم برای فروش داشت که عمدتا شامل لباس‌های ورزشی و هودی‌های زردرنگ می‌شد. بروک شیلدز گاهی هم در زوم، جلسه‌های گروهی با دنبال‌کنندگانش برگزار می‌کرد. در همین جلسه‌ها بود که با این سؤال مواجه شد: «احساس نمی‌کنید که نادیده گرفته می‌شوید؟» و جواب خانم شیلدز چیزی شبیه به این بود: «بله، به‌عنوان یک زن، احساس می‌کنم بعد از رسیدن به سنی خاصی، فرض بر این است که دیگر جذاب نیستیم.»
خانم شیلدز درباره لحن گفت‌وگوها می‌گوید: «خشمگینانه نبود. در آغاز نگران بودم که با خشمی مخفی مواجه شده‌ام. ولی موضوع بیشتر گیجی و سردرگمی بود تا خشم.»
به‌گفته خانم شیلدز، در همین جلسات زوم بود که «Beginning Is Now» شروع به تغییر کرد. چراکه در این جلسه‌ها مسائل دشوار مرتبط با افزایش سن، مانند نازک‌شدن، زبرشدن و سفیدشدن مو، بیشتر و بیشتر مطرح می‌شد.

خانم شیلدز تاکنون موفق شده است حدود 3.5 میلیون دلار سرمایه برای شرکت «Commence» جذب کند. او می‌تواند آمارهای مرتبط با حوزه فعالیت شرکتش را نقل کند و مثلا بگوید: «تا سال 2025، 80 میلیون زن بالای 40 سال در آمریکا وجود خواهند داشت.»

بروک شیلدز ادامه می‌دهد: «خیلی زود شرکت‌کنندگان این سؤال را پرسیدند که بسیار خب، چه چیزی می‌توانیم بخریم؟» پوسته برند رسانه‌ای تازه‌تأسیس او ترک خورده بود و داشت می‌ریخت. طراحی و انتشار اینفوگرافی و فروش لباس‌های تبلیغاتی دیگر برای خانم شیلدز، که تیم کوچکی را دور هم جمع کرده بود و از گروه آنلاینش برای ایده‌پردازی کمک می‌گرفت، کافی به نظر نمی‌رسید. کمی بعد، شرکتی جدید به‌نام «Commence» آغاز به کار کرد و سه محصول مراقبت از مو را در وبسایت خود برای فروش گذاشت.
در صنعت زیبایی مدرن، برای چرخش از تولید محتوا به فروش محصول، نمونه‌های دیگری هم وجود دارد: شرکت «گلاسیر»، با ارزش ۱٫۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱، از وبلاگ «Into the Gloss» پدید آمد و اولین محصولات مراقبت از پوست این برند با تکیه بر بازخوردهای کاربران آن وبلاگ توسعه داده شد. اما برای کسانی که با حرفه خانم شیلدز آشنایی دارند، برند «Commence» یکی از همان داستان‌های بی‌نقص و تأثیرگذار به شمار می‌آید.
بروک شیلدز از همان دوران کودکی چهره‌ای تبلغیاتی برای محصولات خانگی بوده است: مدل صابون «Ivory» در ۱۱ ماهگی، چسب زخم «Band-Aids» در ۵ سالگی، خمیر دندان «Colgate» در ۱۰ سالگی، جین‌های «Calvin Klein» در ۱۵ سالگی، ضدآفتاب «Coppertone» در ۴۳ سالگی و مبلمان «La-Z-Boy» در ۴۵ سالگی که همه این‌ها فقط بخش کوچکی از فهرستی بلندبالا است. در دهه ۱۹۸۰، نام او روی سشوار، اتو مو و دستگاه‌های فرکننده مو به چشم می‌خورد. اما اکنون در ۵۹ سالگی، بروک شیلدز مدیرعاملی است که بر چگونگی ساخت محصولات شرکتش و نحوه استفاده از نامش برای فروش این محصولات نظارت می‌کند.
خانم شیلدز می‌گوید: «من در تمام زندگی‌ام برای دیگران محصول فروخته‌ام.»

در صنعت زیبایی مدرن، برای چرخش از تولید محتوا به فروش محصول، نمونه‌های دیگری هم وجود دارد: شرکت «گلاسیر»، با ارزش ۱٫۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱، از وبلاگ «Into the Gloss» پدید آمد و اولین محصولات مراقبت از پوست این برند با تکیه بر بازخوردهای کاربران آن وبلاگ توسعه داده شد.

ستاره محبوب کمدی‌های رمانتیک
اگرچه گیشه تابستانه پلتفرم‌های استریم ویدئو شروع فاجعه‌آمیزی داشته است، اما تا 23 می، پربیننده‌ترین فیلم اورجینال در پلتفرم‌های استریم خانگی، یک کمدی رمانتیک با بازی بروک شیلدز به‌نام «مادر عروس» بوده است. این فیلم از زمان اکرانش در 9 می، در فهرست 10 فیلم برتر نتفلیکس حضور دارد و در برهه‌ای حتی به رتبه اول هم رسیده است.
خانم شیلدز می‌گوید بازیگری، با وجود تمام فراز و نشیب‌های زندگی‌اش، همچنان باعث می‌شود احساس یک انسان کامل را داشته باشد: «با فکر‌ بازیگری به خواب می‌روم و با فکر بازیگری بیدار می‌شوم.»
تا این لحظه، خانم شیلدز خونسرد و تحلیلی به نظر می‌رسید و فقط یک بار وسط جمله‌ای مکث کرد تا تعریف مفهوم «کاتارسیس» را باز کند. اما هنگام صحبت درباره حرفه بازیگری، لحنش فورا جدی شد و گفت: «من باید به‌شکل خستگی‌ناپذیر به‌دنبال بازیگری باشم». آن‌قدر مشتاق به نظر می‌رسید که گویی برای بیان آن اشتیاق با مشکل مواجه است. با هیجان گفت: «کاش می‌توانستم در سریال «Hacks» بازی کنم. این سطح از طنز همان چیزی است که در زندگی‌ام می‌خواهم.»
البته خانم شیلدز درباره شرکت «Commence» هم با همان شور‌و‌شوق صحبت می‌کند. فقط نوع متفاوتی از اشتیاق را به نمایش می‌گذارد. او تاکنون موفق شده است حدود 3.5 میلیون دلار سرمایه برای این شرکت جذب کند. بروک شیلدز می‌تواند آمارهای مرتبط با حوزه فعالیت شرکتش را نقل کند و مثلا بگوید: «تا سال 2025، 80 میلیون زن بالای 40 سال در آمریکا وجود خواهند داشت.» زبان غیررمانتیک تجارت را نیز یاد گرفته است و به بحث‌هایی از قبیل جدول سرمایه‌گذاری، اوراق قابل تبدیل، دورهای جذب سرمایه و کل بازار در دسترس تسلط دارد.
با این حال، خانم شیلدز خودش را برای همیشه در موقعیت مدیرعامل تصور نمی‌کند. او می‌گوید: «من همیشه بنیان‌گذار خواهم بود. اما در یک نقطه خاص، رشدی تصاعدی را تجربه خواهیم کرد و برای رسیدن به سطح بعدی، به یک مدیرعامل فوق‌العاده نیاز خواهیم داشت.»
سال گذشته، خانم شیلدز بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق «Victoria’s Secret Pink»، یعنی دنیس لندمن، را به‌عنوان رئیس شرکت منصوب کرد. خانم لندمن درباره «Victoria’s Secret Pink» می‌گوید: «آن برند برای دخترهای 18 تا 19 ساله، که نیمه‌زن و نیمه‌کودک بودند، طراحی شده بود.»
از نظر خانم لندمن که اواخر دهه ۶۰ زندگی‌اش را می‌گذراند، درگیرشدن با مشکلاتی از قبیل خارش پوست سر یا موهای شکننده بی‌فایده است. او می‌گوید: «تمرکز اصلی باید بر این باشد که خداوند به ما مو داده است. پس بیایید بهترین موی ممکن را داشته باشیم.» به‌گفته خانم لندمن، بروک شیلدز، برخلاف آنچه که ممکن است تصور شود، بسیاری از اضطراب‌های میان‌سالی را درک می‌کند. او توضیح می‌دهد که بروک شیلدز به‌لطف طرز فکر و ذهنیت مادرش، که زیبایی او را راهی برای تأمین مالی خانواده می‌دانست، توانسته است از استانداردهای زهرآلود زیبایی در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ جان سالم به در ببرد. از نظر مادر بروک شیلدز، مدلینگ صرفا یک شغل بود و به ارزش‌های ذاتی او ارتباطی نداشت. او از چهار یا پنج کیلو اضافه‌وزن هم چندان ناراحت نیست.
با این حال، بروک شیلدز شیار بین ابروهایش را با تزریق محو می‌کند تا برای فیلمبرداری آماده باشد و با رفتن دخترهایش از خانه، که اکنون ۱۸ و ۲۱ ساله‌اند، گاهی دچار بحران هویت می‌شود. به گفته خودش: «اگر ۲۴ ساعت شبانه‌روز مادر نباشم، پس کی هستم؟» خانم شیلدز می‌گوید: «مسائل زیادی درمورد میان‌سالی وجود دارد که درک‌شان می‌کنم. یادتان باشد که من هنوز یک زن و یک انسانم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *